Ei Kristuksella ole mitään niitä vastaan, jotka on huijattu sapattiuskoon. Sillä Hän tulee näyttämään jokaiselle VILPITTÖMÄLLE totuudentuntoiselle, mikä on totuus sapattiasiassa ja lepopäiväasiassa - näissä kahdessa.
Asia erikseen ovat ne, jotka vastoin parempaa tietoaan huijaavat sapattiuskoon. Herra kyllä tuntee, ettei tunne heitä. Heidän sisimpänsä ei ole avoin Hänelle.
Eräänä päivänä he - elleivät sitä ennen saa armoa tulal totuuden tuntoon - havaitsevat sapattisinettinsä olevankin polttomerkki omassatunnossa.
sillä Herran ainoa kontakti sapattisinettiinsä sulkeutuneelle on tämä sana:
1. Tim. 4:2
valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
1. Tim 4:1-4
1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja
2 valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
3 ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta RUOKIA, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan.
4 Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan;
SAPATTI ON JUMALAN VOIMA?
Saptti on Jumalan voima itse kullekin siihen uskovalle pelastukseksi - niinkö se on?
Ellenistisessä adventismissa sen ainakin tämän foorumin todistusten perusteella uskotaan niin olean. Näin sapattikiihkoilijat vannovat ja saavat aikanaan joko hyvän tai pahan palkan.
Ehkä vahva usko voi sen todeksi tehdäkin, sitä voi ainakin kokeilla.
MUTTA ME SEITSEMÄNNEN PÄIVÄN ADVENTIUSKON NIMEEN VANNOMATTOMAT
MEILLE ainoa Jumalan voima on evankeliummin totuus.
Room. 1:16
Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
Ef. 4:7
Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
Kol. 4:6
Olkoon puheenne aina suloista, suolalla höystettyä, ja tietäkää, kuinka teidän tulee itsekullekin vastata.
Niinpä - juutalaiselle ensin, sen lisäksi myös kreikkalaiselle ja kaikille. Tämä on luvattu sen jälkeen, kun juutalaiset hylkäsivät Jeesuksen.
Jotta pakanain täysi luku sisälle tulisi ja sitten vasta juutalaisille - siinä suuressa ahdingossa Hrrran päivänä - kun "armon ja rukouksen Henki" koko Israelin ylle vuodatetaan, Jooel 3. luku.
Jooel 3. luku - Kansat tuomitaan
1 (4:1) -- Katsokaa, mitä tulee tapahtumaan! Tuohon aikaan minä käännän Juudan ja Jerusalemin kohtalon.
[3:1-5: Ap. t. 2:17-21 : Jes. 44:3]
2 (4:2) Minä kokoan kaikki kansat Josafatinlaaksoon* ja käyn siellä oikeutta niitä vastaan oman maani ja kansani Israelin tähden. Ne hajottivat Israelin muiden kansojen sekaan ja jakoivat minun maani.
[Nimi Josafat merkitsee 'Herra tuomitsee'.]
3 (4:3) Minun kansani ne arpoivat saaliikseen, nuorukaisen ne antoivat portolle palkaksi, myivät tytön viinistä, jonka joivat.
4 (4:4) Ja nyt, mitä teillä on mielessänne, Tyros ja Sidon, mitä sinulla, Filistean maa? Minulleko yritätte kostaa? Jos yritätte, käännän tekonne teitä itseänne vastaan, hetkessä minä sen teen. [Jes. 23:1-3]
5 (4:5) Te olette ottaneet hopeani ja kultani ja vieneet palatseihinne kalliit aarteeni.
6 (4:6) Juudan ja Jerusalemin asukkaita te olette myyneet kreikkalaisille, olette raahanneet heidät etäälle asuinsijoiltaan.
7 (4:7) Mutta minä kutsun heidät pois sieltä, minne olette heidät myyneet, ja käännän pahat tekonne teitä itseänne vastaan.
8 (4:8) Minä myyn teidän poikanne ja tyttärenne Juudan asukkaille, ja he myyvät heidät edelleen Saban kaukaiselle kansalle. Näin Herra on puhunut.
9 (4:9) Kuuluttakaa kansoille näin: -- Varustautukaa pyhään sotaan, hälyttäkää miehet taisteluun! Lähtekää liikkeelle, käykää hyökkäykseen, kaikki soturit!
10 (4:10) Takokaa auranne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi. Arka sanokoon: "Olen urhea soturi." [Jes. 2:4; Miika 4:3]
11 (4:11) Kiirehtikää, kaikki kansat, tulkaa joka suunnalta, kokoontukaa tänne! Herra, johdata sotureitasi!
[Ps. 2:2]
12 (4:12) Kansat lähtevät liikkeelle, rientävät Josafatinlaaksoon. Sinne minä asetan istuimeni ja siellä minä tuomitsen kaikki kansat.
13 (4:13) Lähettäkää sirppi, elo on jo kypsää. Tulkaa polkemaan viinikuurnaa, se on jo täynnä, altaissa viini kuohuu yli reunojen. Suuri on kansojen pahuus.
[Mark. 4:29; Ilm. 14:15 | Jes. 63:3]
14 (4:14) Väkeä tungeksii tuomion laaksossa, sillä lähellä on Herran päivä.
15 (4:15) Aurinko ja kuu pimenevät, tähtien loiste sammuu.
[Joel 2:10]
16 (4:16) Herra ärjyy Siionista, antaa äänensä kaikua Jerusalemista. Silloin taivas ja maa vapisevat. Mutta Herra on kansansa turva, Israelin vuorilinna. [Hoos. 11:10; Aam. 1:2]
Tulevaisuuden lupauksia Juudalle ja Jerusalemille
17 (4:17) -- Silloin te tiedätte, että minä, Herra, olen teidän Jumalanne ja asun Siionissa, pyhällä vuorellani. Jerusalem on oleva pyhä, muukalaiset eivät enää koskaan tunkeudu sinne.
18 (4:18) Tuona päivänä vuoret tihkuvat rypäleitten mehua, kukkulat vuotavat maitoa, ja kaikki Juudan purojen uomat ovat tulvillaan vettä. Herran huoneesta kumpuaa lähde, se kastelee Sittiminlaakson.
[Sak. 14:8 ]
19 (4:19) Egypti tulee autioksi, Edom pelkäksi autiomaaksi, koska ne tekivät Juudalle väkivaltaa, vuodattivat viatonta verta.
20 (4:20) Juuda pysyy asuttuna läpi aikojen, Jerusalem polvesta polveen.
21 (4:21) Vielä en ole rangaissut kansani vihollisia viattoman veren vuodattamisesta. Mutta se hetki tulee! Herra itse asuu Siionissa.
[1. Sam. 19:5 ]
Varoitus sapattikiihkoilijoille !
20
341
Vastaukset 20
- kuulevat harhoja
Ilmestyskirjasta (="adventistien evankeliumi") ei löydy sanaa sapatti.
Pitäväthän he Mikaelia Jumalana.- kuuluu.....
Jumalan kymmeneen käskyyn.
Raamattu v.1903 Joh. Ilm.22:14 Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin menisivät.
Joka purkaa yhdenkin näistä käskyistä, ja sillä tavalla opettaa pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman. - niitä on?
kuuluu..... kirjoitti:
Raamattu v.1903 Joh. Ilm.22:14 Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin menisivät.
Joka purkaa yhdenkin näistä käskyistä, ja sillä tavalla opettaa pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman."Raamattu on totta, koska se on Jumalan sanaa. Jumalan sana on totta, koska Jumalan sanassa eli Raamatussa sanotaan niin. Raamattu on Jumalan sanaa, koska Raamatussa sanotaan niin."
- koska
kuuluu..... kirjoitti:
Joka purkaa yhdenkin näistä käskyistä, ja sillä tavalla opettaa pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman.Vain kiltit lapset saavat lahjoja, koska joulupukki on niin sanonut.
Vain sapatinviettäjät pääsevät paratiisiin, koska "profeetta" on niin sanonut.
Ellenistiset advarit viittailevat alati sellaisiin Ilmestyskirjan kohtiin - sapattisinettiasiassaaan -
jolloin ei Ilmestyskirja enää lainkaan puhu seurakunnille, vaan vain yksilöille ja toisaalta kokonaisille kansoille.
Seurakunnan aikahan päättyy Laodikean seurakuntaan - se on viimeisen srk-ajan kuvaus, sanoma sille; Ilm 3:14.22.
Neljännestä luvusta alkaa 7 viimeistää vuotta, moneen kertaan, lomittainkin kuvattuna.
Ilm 1-3. luvuissa siis "Henki sanoo seurakunnille.
Neljäs luku kuvaa, mitä ylöstempauksen jälkeen.
Et siitä eteenpäin löydä sanaa "seurakunta", mutta 3 ensimmäistä lukua puhuu nimnenomaan srk:ille.- Antillle
Antille rohkaisuksi :)
Ps. 140:7
Herra, Herra, sinä minun väkevä apuni, sinä suojaat minun pääni taistelun päivänä.
Siunaten! - sydän kohdallaan?
Antillle kirjoitti:
Antille rohkaisuksi :)
Ps. 140:7
Herra, Herra, sinä minun väkevä apuni, sinä suojaat minun pääni taistelun päivänä.
Siunaten!TÄSSÄ LISÄÄ SYDÄMEN YKSINKERTAISUUDELLA AJATTELEVILLE
- sillä sydän suojaa päätä sekä sellainen pelastusvarmuus, joka perustaa kaiken Ristin Työhön. Se on hyvin toimivaa "Jumalan hullutusta".
Ef. 6:17
ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
Job 29:3
jolloin hänen lamppunsa loisti pääni päällä ja minä hänen valossansa vaelsin pimeyden halki!
Ps. 3:3
(3:4) Mutta sinä, Herra, olet minun kilpeni, sinä olet minun kunniani, sinä kohotat minun pääni.
Ps. 23:5
Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
Ps. 27:6
Niin kohoaa nyt minun pääni vihollisteni yli, jotka minua ympäröivät, ja minä uhraan riemu-uhreja hänen majassansa, Herralle minä veisaan ja soitan.
Ps. 141:5
Lyököön minua vanhurskas: se on rakkautta; kurittakoon hän minua: se on öljyä minun päähäni, siitä minun pääni älköön kieltäytykö. Sillä vielä vähän aikaa, niin minun rukoukseni täyttyy, mutta heidän käy pahoin.
Laul. l. 2:6
Hänen vasen kätensä on minun pääni alla, ja hänen oikea kätensä halaa minua.
Laul. l. 5:2
Minä nukuin, mutta minun sydämeni valvoi. Kuule, rakkaani kolkuttaa: "Avaa minulle, siskoseni, armaani, kyyhkyseni, puhtoiseni. Sillä pääni on kastetta täynnä, kiharani yön pisaroita."
Laul. l. 8:3
Hänen vasen kätensä on minun pääni alla, ja hänen oikea kätensä halaa minua.
ISRAELIN JA ISRAELIN JUMALAN VÄLINEN SE LIITTO
15 Ja muista, että itse olit orjana Egyptin maassa ja että Herra, sinun Jumalasi, vei sinut sieltä pois väkevällä kädellä ja ojennetulla käsivarrella.
SENTÄHDEN Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivän.
Siksi on luonnollista,että sapattia tulee kaikkien kansojen kunnioittaa tuhannen vuoden rauhanajassa.
Yhtä luonnollista on se, että ne, jotka eivät tahdo siunata Israelia, vaan valitsevat kirota sitä - että ne saavat mitä ankarimmman tuomion.
Tämä kaikki on kirjoitettu profeettoihin ja se on 100 % Junalan sanaa.
Jes 66:21-24 :
21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne.
[Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.
[Sak. 14:16]
24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]
Ellenistisessä adventismissa arvostetaan kovasti ruhtinas Miikaelin. Mutta tuo enkeliruhtinas Miikael, yksi suurimmista, on nimenomaan Israelia suojeleva enkelipäällikkö. Ken todella arvostaa Miikaelia, hän siunaa Israelia ja uskoo, että uskollinen ei tätä ikuista omaisuuskansaansa ikinä hylkää.
Daniel 10. kuvaa Miikaelia raivaamassa tietä Ihmisen Pojan kaltaiselle, kun tämä on vastaamassa Danielin lopun aikaa koskeviin rukouksiin.
Saman asian Jeesus näyttää Johannekselle Ilmestyksessään, Ilm 12:7-18.- ettet
Itse lankea!
Antti Vee- ja nouse pian lankeemuksestasi
On vaara langeta pois elävästä ja arki-toimivasta yhteydestä Kristukseen:
1. Kor. 9:27
vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.
Noustuaankin on pysyttävä nöyränä:
1. Kor. 4:4
sillä ei minulla ole mitään tunnollani, mutta en minä silti ole vanhurskautettu, vaan minun tuomitsijani on Herra.
PYHÄ JA PYHÄ
Tuntuu siltä, että ellenistiset advarit (ei ne oikeat adventistit) käyvät PYHÄÄ SOTAA sunnuntain pyhittäviä vastaan.
Mutta Raamatussa Jumala keskittyy lopunajassa irvailemaan niitä kansoja, jotka julistavat "PYHÄN SODAN" Israelia vastaan ja Raamatun Jumalaa vastaan. He ovat jopa rukoilevinaan Jumalaa pyhittämään sotansa.
Tästä osaamme aavistaa, miltä suunnalta antikristus ilmaantuu tai mitä alueita, kansoja se käyttää ennen muuta keppihevosenaan.
Sillä tiedämme, missä päin alati ollaan julistamassa pyhää sotaa.
Ei Jumalankaan TUTKIVA TUOMIO sapattiin kohdistu - vaan siihen, että siunaatko vai kiroatko Israelia.
Ei sinun tarvitse vielä pitää Israelin sapattia - vaan vasta rauhan valtakunnassa se tulee kaikille kansoille, (Jes 66:21-24).
1. Moos. 12:3
Ja minä SIUNAAN niitä, jotka sinua siunaavat, ja KIROAN ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."
Jooel 3:9-12 :
9 (4:9) Kuuluttakaa kansoille näin: -- Varustautukaa pyhään sotaan, hälyttäkää miehet taisteluun! Lähtekää liikkeelle, käykää hyökkäykseen, kaikki soturit!
10 (4:10) Takokaa auranne miekoiksi ja vesurinne keihäiksi. Arka sanokoon: "Olen urhea soturi." [Jes. 2:4; Miika 4:3]
11 (4:11) Kiirehtikää, kaikki kansat, tulkaa joka suunnalta, kokoontukaa tänne! Herra, johdata sotureitasi!
[Ps. 2:2]
12 (4:12) Kansat lähtevät liikkeelle, rientävät Josafatinlaaksoon. Sinne minä asetan istuimeni ja siellä minä tuomitsen kaikki kansat.- oksastettu adventismiin
Adventistien opas/ Hitlerin opas: "Suuri Taistelu" = "Mein kampf".
- ja elää
Sapatin Herra sanoo, että sapatti on annettu ihmistä varten!
Vai on Antti, julistanut jo pyhän sodan Jumalaa vastaan.
"Halleluja! Pelastus ja kunnia ja voima on Jumalan, meidän Jumalamme!
Tässä Antti on meidän voimamme. Tätä et pysty nujertamaan. Tämä meidän voimamme on nujertava paholaisen joukkoineen. Raamattu kertoo, että näyttäisi, että vihollisjoukot pääsisivät voitolle, mutta ei kuitenkaan. Näin vain on, että löytyy Jumalan kansaa, jolla on Jeesuksen usko ja Jumalan käskyt.
Meidän voimamme ei ole meidän vaan Hänen:
2 Moos.15: 2. Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, ja hänestä tuli minulle pelastus. Hän on minun Jumalani, ja minä ylistän häntä, hän on minun isäni Jumala, ja minä kunnioitan häntä.
3. Herra on sotasankari, Herra on hänen nimensä.
5. Syvyys peitti heidät; he vajosivat pohjaan niinkuin kivi.
6. Sinun oikea kätesi, Herra, sinä voimassa jalo, sinun oikea kätesi, Herra, murskaa vihollisen.
7. Valtasuuruudessasi sinä kukistat vastustajasi. Sinä päästät vihasi valloilleen, ja se kuluttaa heidät niinkuin korret.
valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty
Onko omatuntosi jo poltettu, että se ei enää sinussa toimi?Teidän voimanne on todellakin siinä - itsevalitussa sapattihöpötyksessä. Ja siihen liittyvässä propagandassa.
Mutta ei paavi vaatinut sunnuntaita ainoaksi oikeaksi lepopäiväksi saati sitten sapatiksi.
Eivät apostolit - jo ennen paavia - vaatineet sunnuntain pyhittämistä; he ainoastaan omaksuivat sellasaisen vapaaehtoisen tavan.
Mutta ne jotka kaikelle maailmalle toitottavat, että juutalaisten sapatti ei ole juutalaisten - vaan on muka adventistien yksinoikeus - ne ovat paaduttaneet tahallaan sydämensä kyseisessä asiassa.
Musta Pekka on jäänyt niiden käteen. Sillä kultaisella kortillako aikovat ahtaasta portista sisälle? Sekö avaa oven? Sopii yrittää.
- kuin kivi kengässä
Sapatti = lepopäivä. Ja totuus on että sapattia ovat kristityt viettäneet kaikkina aikoina, lue Raamatusta. Joko sunnuntaisin tai muutamat lauantaisin. Luullakseni Antti itsekin kutsuu sunnuntaita "pyhäpäiväksi" ainakin silloin tällöin ja tuskin silloin ajattelee mitään auringon Jumalaa.
Turhaa lahkolaisuutta sillä uhkailla ketään.- asettama!
Ihmiset kutsuvat sunnuntaita pyhäpäiväksi, vaikka Jumala ei ole sitä siunannut, pyhittänyt lepopäiväksi.
Sunnuntailta puuttuu pyhyys. Juhlapäiviä ihminen voi pitää, mutta lepopäivä, pyhäpäivä on Jumalan valitsema ihmistä varten. Se on sapatti viikon seitsemäs päivä. Raamattu ei muuta lepopäivää, pyhäpäivää tunne. Lepopäivä on lepopäivä ja sapatista meidän ei tarvitse tietääkään - juutalaiset pitävät siitä huolen. Ihmiskunnan historian vuonna 5768 he viettävät sapattia niin tunnollisesti, että siihen muut kykenisikään.
Jeesus siten varmistaa, että asia osataan, kun rauhanaika alkaa.
Jes 66:21-24
21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne.
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.
24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
Minulle ei tuota vaikeuksia sallia toisten viettää lepopäivää eri päivänä kuin minä itse.
Joten sapattimerkki - polttomerkki omassatunnossa - jää ainoan oikean päivän puolesta kiivailijoille.
Ikäänkuin Musta Pekka häviäjän käteen.
Ainoasta oikeasta päivästä puhuminen jos mikä, on ulkokulktaista. Vain omalle kohdalleen voi määrtä tietyn päivän, ei kuitenkaan edes syntymäpäiväänsä.
valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty.
Room. 14:5
Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
Sapatti voi olla sinulle kuin kivi kengässä tai palohaava omassatunnossa - mutta Antti on vapaa.- UnaFortuna
AnttiVKantola kirjoitti:
Lepopäivä on lepopäivä ja sapatista meidän ei tarvitse tietääkään - juutalaiset pitävät siitä huolen. Ihmiskunnan historian vuonna 5768 he viettävät sapattia niin tunnollisesti, että siihen muut kykenisikään.
Jeesus siten varmistaa, että asia osataan, kun rauhanaika alkaa.
Jes 66:21-24
Minulle ei tuota vaikeuksia sallia toisten viettää lepopäivää eri päivänä kuin minä itse.
Joten sapattimerkki - polttomerkki omassatunnossa - jää ainoan oikean päivän puolesta kiivailijoille.
Ikäänkuin Musta Pekka häviäjän käteen.
Ainoasta oikeasta päivästä puhuminen jos mikä, on ulkokulktaista. Vain omalle kohdalleen voi määrtä tietyn päivän, ei kuitenkaan edes syntymäpäiväänsä.
valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty.
Room. 14:5
Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
Sapatti voi olla sinulle kuin kivi kengässä tai palohaava omassatunnossa - mutta Antti on vapaa.Moneen kertaan, että Itse Lusifer on antanut meille sunnuntain pyhäksi. Älkäätte väittäkö Anttia vastaan: Lusiferin lahjaa ei saa loukata, Koska kaikki kutsuvat sitä pyhäksi? Eikö silloin Itse Lusiferikin ole tässä tapauksessa pyhä? Sunnuntai on Valtiollinen Pyhä Ja Lusifer on Hengellinen johtaja!
- sekä Israelin maa
asettama! kirjoitti:
Ihmiset kutsuvat sunnuntaita pyhäpäiväksi, vaikka Jumala ei ole sitä siunannut, pyhittänyt lepopäiväksi.
Sunnuntailta puuttuu pyhyys. Juhlapäiviä ihminen voi pitää, mutta lepopäivä, pyhäpäivä on Jumalan valitsema ihmistä varten. Se on sapatti viikon seitsemäs päivä. Raamattu ei muuta lepopäivää, pyhäpäivää tunne.kahta en vaihtaisi, sanoisi Jumala
toinen on Israel ja toinen on ...
Israel sisältää sapatin sekä Israelin maan, jossa sapatti vietetään, (Jes 66:23-24).
Tämän olen foorumilta oppinut ja raamatusta tarkistanut. - luoma ja
sekä Israelin maa kirjoitti:
kahta en vaihtaisi, sanoisi Jumala
toinen on Israel ja toinen on ...
Israel sisältää sapatin sekä Israelin maan, jossa sapatti vietetään, (Jes 66:23-24).
Tämän olen foorumilta oppinut ja raamatusta tarkistanut.asettama. Sapatti on annettu luomisen päätteeksi. Jeesus vielä vahvistaa, että sapatti on ihmistä varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 811324
- 721194
- 791051
- 95889
Jasmin vauhdissa
Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois257827- 49767
- 29759
- 55693
- 72669
- 44612