Ajatelma tänään

Petteri .. ..

"Ihmiset unohtavat mitä olet tehnyt tai sanonut.
Mutta he eivät unohda niitä tunteita , joita olet heissä herättänyt."

47

1951

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

"Näin kaikkien maan kansojen sekoittuvan, uskontojen sulautuvan toisiinsa, vanhojen tapojen ja siveyslakien hajoavan, ikivanhojen ravintolähteiden ehtyvän ja uusia otettavan käyttöön. Kaikki muinaisajan viisaus kaivettiin esiin. Se oli suurta aikaa, suku kasvoi, mutta yksilöt tuhoutuivat, ja yksi heistä olin minä!"

August Strundberg, Mustat liput 1907.

• Siskon tyttö

Mietelause on hyvin ajatuksia herättävä. Luetko paljon?

• Mie oon meiltä ja muut

Vastaan Maalaismiehen* puolesta kun häntä ei ole näkynyt. On ihan varma , että kyllä hän on kova lukemaan, sillä usein hän siteeraakin lukemistaan kirjoista. Niin teen minäkin, eikä siinä mitään pahaa olekaan, sillä eihän kaikki voi lukea välttämättä kaikkia kirjoja.

• Maalaismies*
        Siskon tyttö kirjoitti:

Mietelause on hyvin ajatuksia herättävä. Luetko paljon?

Huomasin kysymyksesi "luenko" paljon vasta tänään. Lukeminen on intohimoni. Erityisesti minua kiinnostaa antiikin kirjallisuus. Myös 1500- luvun renessanssi sekä 1600-luvun Ranska , Saksa, Alankomaat ja Britania sisältävät paljon lemppareitani.

Ostin kirja-alesta tuon Strindbergin "Mustat lehdet", josta on siteeraamani mietelause. Parhaillaan luen Francis Wheenin "Kuinka humpuuki valloitti maailman" teosta. Se on "Nykyajan harhojen lyhyt historia" tältä meidän ajaltamme.

Vaimoni hymyilee (ymmärtäväisesti) harrastukselleni. Joskus kun hän ei saa unta, hän pyytää: lukisitko vähän Platonia, että pääsen nukkumaan? Tuskin saan kahta sivua luetuksi, kun hän nukkuu onnellisen näköisenä.

• Siskon tyttö
        Maalaismies* kirjoitti:

Huomasin kysymyksesi "luenko" paljon vasta tänään. Lukeminen on intohimoni. Erityisesti minua kiinnostaa antiikin kirjallisuus. Myös 1500- luvun renessanssi sekä 1600-luvun Ranska , Saksa, Alankomaat ja Britania sisältävät paljon lemppareitani.

Ostin kirja-alesta tuon Strindbergin "Mustat lehdet", josta on siteeraamani mietelause. Parhaillaan luen Francis Wheenin "Kuinka humpuuki valloitti maailman" teosta. Se on "Nykyajan harhojen lyhyt historia" tältä meidän ajaltamme.

Vaimoni hymyilee (ymmärtäväisesti) harrastukselleni. Joskus kun hän ei saa unta, hän pyytää: lukisitko vähän Platonia, että pääsen nukkumaan? Tuskin saan kahta sivua luetuksi, kun hän nukkuu onnellisen näköisenä.

Hehhe, tunnistin heti samanlaisuuden, vaikka en noin hyviä kirjoja ole koskaan lukenutkaan. Mieheni nukkuu samoilla lääkkeillä kuin sinun vaimo. Se on varma keino. Kirja saa olla melkein mikä vaan, minun ääneni riitää nukuttamaan.
        Mikä noin varhaisessa ajassa kiehtoo? Siis antiikin ajassa.Mikä on vaikuttavin kirja,jonka olet lukenut?

Luetko kevyempää kirjallisuutta?Elääkö tänä päivänä ketään hyvää kirjoittajaa sinun mielestäsi. Kirjoitatko itse?

• Maalaismies*
        Siskon tyttö kirjoitti:

Hehhe, tunnistin heti samanlaisuuden, vaikka en noin hyviä kirjoja ole koskaan lukenutkaan. Mieheni nukkuu samoilla lääkkeillä kuin sinun vaimo. Se on varma keino. Kirja saa olla melkein mikä vaan, minun ääneni riitää nukuttamaan.
        Mikä noin varhaisessa ajassa kiehtoo? Siis antiikin ajassa.Mikä on vaikuttavin kirja,jonka olet lukenut?

Luetko kevyempää kirjallisuutta?Elääkö tänä päivänä ketään hyvää kirjoittajaa sinun mielestäsi. Kirjoitatko itse?

Kirjojen suhteen näyttää vallitsevan sama asia kuin missä hyvänsä historian tapahtumassa. Jotkut teokset vain jäävät elämään. Se minua vanhoissa kirjoissa kiinnostaa: mitä merkittävää säilyneissä on, että niitä luetaan sukupolvesta toiseen. Vaikka kaikki muuttuu, jotkin ajatukset jäävät. Hämmästyttävästi ihmiset tuhansien vuosien takaa ovat keskeisissä kysymyksissä kuin me. Perusilot ja -surut eivät muutu.

Kyllä vanhoissakin kirjoissa hauskuutta piisaa: keskiajalta esim. Boccacion Decamerone, Erasmuksen Tyhmyyden ylistys tai Voltairen Candid.
        ; kelpaa niille nauraa tänäkin päivänä. Yritän lukemalla paikata aukkoja sivistyksessäni.

• posetiivarin

ajatusten aamiaisessa olet mukana, kiva!
      :=)

• Jospa muistaisimme, pahoille sanoille jää aina kasvot, kasvot joita ei voi unohtaa.

• Onkkelis

" Ja mitä muuta ovat heräävät ajatuksesi kuin terälehtiä,joita sydämesi tuulet sirottelevat kukkuloille ja pelloille? " Kahil Gibran

• Kirveli
        Onkkelis kirjoitti:

" Ja mitä muuta ovat heräävät ajatuksesi kuin terälehtiä,joita sydämesi tuulet sirottelevat kukkuloille ja pelloille? " Kahil Gibran

" Maailma ei sentään ole hullumpi," sanoi sittiäinen, "täytyy vain ottaa se oikealta kannalta" H.C. Andersen /
        Positiivarit tänä aamuna.

• öli
        Kirveli kirjoitti:

" Maailma ei sentään ole hullumpi," sanoi sittiäinen, "täytyy vain ottaa se oikealta kannalta" H.C. Andersen /
        Positiivarit tänä aamuna.

linkissä jolla pääsi lukemann Posetiivarin juttuja.
        Tyhmäähän tänne on toimittaa toisten ajatuksia. Toki itsekukin osaa ne itsekkiun lukea, kun linkin löytää.

• yksioikoinen
        öli kirjoitti:

linkissä jolla pääsi lukemann Posetiivarin juttuja.
        Tyhmäähän tänne on toimittaa toisten ajatuksia. Toki itsekukin osaa ne itsekkiun lukea, kun linkin löytää.

Kateushan vie kalatkin järvestä (vedestä)

Juho kustaa, kirppu hyppysissään, pitää esitelmää kirpusta: Eläimiä ne on kirputkin, petoeläimiä jumalauta, vaikka ne on vaan tommosia pieniä, tuskin pavun kokoisia.

• Vieras mies

" Elämä on joskus ruusuilla tanssimista paljain jaloin - mistä löytäisi kengät?"
      Markku Åhman
      Onko nämä lainaukset nyt niin pahoja asioita, minusta on paljon pahempaa lukea joutavia ilkeyksiä.Niistä tulee vain huonolle tuulelle, mutta sehän niiden tarkoitus vain onkin: Purkaa toisiin ihmisiin huoloa oloaan. V-m ihan ITE

• Punatukkainen Myy

On onneksi olemassa vielä sellaisia sivuja joihin eivät ilkeilijät osaa ikinä tulla. Siellä voi ihan rauhassa kirjoitella, tarvitsematta ajatella että joku tulisi mollaamaan kirjoittamasi.

• löytyy aivan
        Punatukkainen Myy kirjoitti:

On onneksi olemassa vielä sellaisia sivuja joihin eivät ilkeilijät osaa ikinä tulla. Siellä voi ihan rauhassa kirjoitella, tarvitsematta ajatella että joku tulisi mollaamaan kirjoittamasi.

läheltä.

• mietteitä
        löytyy aivan kirjoitti:

läheltä.

Ihaile pientä laivaa, mutta sijoita lastisi suureen.

• Kirveli

Jos ei suhtaudu itseensä kovin vakavasti, antaa naurun tulla. Ja kunnon nauru on onnea.
      Kiinalainen sananlasku.

• Ykstotinen

Ajattelin tänään olla ajattelematta mitään ajatelmia, ajattelen vain mitä sattuu putkahtamaan mieleen.

• Sunnuntailapsi
        Ykstotinen kirjoitti:

Ajattelin tänään olla ajattelematta mitään ajatelmia, ajattelen vain mitä sattuu putkahtamaan mieleen.

Vaikka olen tehnyt pieniä tekoja
        olen elänyt suurta elämää.

• Sunnuntailapsi
        Sunnuntailapsi kirjoitti:

Vaikka olen tehnyt pieniä tekoja
        olen elänyt suurta elämää.

En ole sunnuntailapseksi syntynyt
        mutta sellaiseksi tunnen itseni nyt
        kun pois olen heittänyt synkeät päivät
        ne valoisat nyt vain jäljelle jäivät.

• Petteri .. ..

En ole sunnuntailapseksi syntynyt
        mutta sellaiseksi tunnen itseni nyt
        kun pois olen heittänyt synkeät päivät
        ne valoisat nyt vain jäljelle jäivät.

Löydä jännitystä jokaisesta päivästä.
        Charles Baudelaire

Minun tämän päiväni jännitys oli, että saanko itseni lähtemään tuonne sumuiseen säähän lenkille. Sain.

• Poistut huoneesta jossa on paljon ihmisiä.
      Huomataanko se ja sanotaan; " Hänet oli kiva tavata," vai " Kiva kun poistui. "
      Et ole koskettanut ketään sanoillasi jos lähtöäsi ei edes huomata.

• Paavo Lipponen sanoi

Perssonin kirjasta, hänet edes mainittiin.

• Andre Guide
        Paavo Lipponen sanoi kirjoitti:

Perssonin kirjasta, hänet edes mainittiin.

levottomuuden herättäminen on tehtäväni.

• Elämän onni ei ole siinä, että minua rakastetaan vaan siinä, että minä rakastan elämää.

• Onkkelis

Mahtavin parantajani on myötätunto
        itseäni kohtaan T. I. Rubin

Yritetään siis ymmärtää itseämme ja kummallisuuksiamme myötätuntoisesti ;-)
        ajatelee tänään Onkkelis

• Vieras mies
        Onkkelis kirjoitti:

Mahtavin parantajani on myötätunto
        itseäni kohtaan T. I. Rubin

Yritetään siis ymmärtää itseämme ja kummallisuuksiamme myötätuntoisesti ;-)
        ajatelee tänään Onkkelis

Kaikki, missä olet hyvä, tekee sinut onnellisemmaksi.
        Bertrand Russel

Onkin varman hyvä sanoa vähän mielipiteensä valikoimansa ajatelman nostamista ajatuksista. Minulle tästä tämän päivän lauseesta tulee mieleen, että olen aika hyvä haravoimaan lehtiä pihalta, ja sehän tekee minut onnellisemmaksi, kun niitä nyt riittää. Taidan tulla tosi onnelliseksi ;-DDD V.....m...

• Vieras mies kirjoitti:

Bertrand Russel

Onkin varman hyvä sanoa vähän mielipiteensä valikoimansa ajatelman nostamista ajatuksista. Minulle tästä tämän päivän lauseesta tulee mieleen, että olen aika hyvä haravoimaan lehtiä pihalta, ja sehän tekee minut onnellisemmaksi, kun niitä nyt riittää. Taidan tulla tosi onnelliseksi ;-DDD V.....m...

KAIKKI ne, jotka kannattavat bensiinin säästämistä, kohottakoot oikean jalkansa.

Olisi kai syytä pystyttää iso mainostaulu meidänkin moottoriteidemme varteen.

• Vieras mies kirjoitti:

Bertrand Russel

Ainoat oppimisen arvoiset asiat ovat ne, jotka opit sen jälkeen kun jo tiedät kaiken.
        -Henry S. Truman

• Maalaismies*

"Mitään ei koskaan tulisi tehdä ensimmäistä kertaa" (E.M. Cornford)

Tämä saminen koiranleuka on myös sanonut, että "oikeudenmukaiset teot eivät kannata, sillä tulevaisuudessa sinulta odotetaan vieläkin oikeudenmukaisempia tekoja."

• Onkkelis

Kun kurkoitat tähtiin, et ehkä saavuta niitä
        mutta eivätpä kätesi tahraannu maantien
        kuraankaan. Leo Burnett

Minua jotenkin vain huvitti tänä aamuna ajatus kun tie ovat tähän aikaan taas kuraisia.Iloa aamuunne. Harmaaseenkin.

• Kirveli
        Onkkelis kirjoitti:

Kun kurkoitat tähtiin, et ehkä saavuta niitä
        mutta eivätpä kätesi tahraannu maantien
        kuraankaan. Leo Burnett

Minua jotenkin vain huvitti tänä aamuna ajatus kun tie ovat tähän aikaan taas kuraisia.Iloa aamuunne. Harmaaseenkin.

" Jokainen hetki mittaa elämää, puristaa siihen merkitystä, läsnäoloa ja iloa.
        On kiire olla niiden kanssa joita rakastaa."
        Reko Lundan

• Petteri .. ..
        Kirveli kirjoitti:

" Jokainen hetki mittaa elämää, puristaa siihen merkitystä, läsnäoloa ja iloa.
        On kiire olla niiden kanssa joita rakastaa."
        Reko Lundan

Jos voi muistella mennyttä elämäänsä tyytyväisenä, on kuin eläisi kahdesti.
        Martialis

Minäpä ajattelin tänään elää sitä "tupla-elämää" kun yritän kirjoitella muisteluksiani -- ihan tyytyväisenä. P .. ..

• Sunnuntailapsi
        Petteri .. .. kirjoitti:

Jos voi muistella mennyttä elämäänsä tyytyväisenä, on kuin eläisi kahdesti.
        Martialis

Minäpä ajattelin tänään elää sitä "tupla-elämää" kun yritän kirjoitella muisteluksiani -- ihan tyytyväisenä. P .. ..

Tulisimme hulluiksi ilman unia,
        meistä tulisi mielipuolia ilman taidetta.
        Irina Krohn

Taidetta se on runouskin, varmaan meistäkin monion selvinnyt runojensa avulla, itse ainakin olen.
        Minusta on ihan hyvä tuoda oma ajatus mukaan tähän liitteeksi. Sillä se kai ajatelmien tarkoitus onkin; lisätä ajattelua. Joten ei nämä ajatelmapalstat ollenkaan ole turhaan. --Paljon tuehempia löytyy!!!

• Vieras mies

Tulisimme hulluiksi ilman unia,
        meistä tulisi mielipuolia ilman taidetta.
        Irina Krohn

Taidetta se on runouskin, varmaan meistäkin monion selvinnyt runojensa avulla, itse ainakin olen.
        Minusta on ihan hyvä tuoda oma ajatus mukaan tähän liitteeksi. Sillä se kai ajatelmien tarkoitus onkin; lisätä ajattelua. Joten ei nämä ajatelmapalstat ollenkaan ole turhaan. --Paljon tuehempia löytyy!!!

" Olen sellainen millaiseksi Luoja minut loi,
        ja koska hän on tyytyväinen, olen minäkin."
        Minnie Smith

No, minäkin yritän olla tyytyväinen tähän kuvaan jonka peilistä näen; jos Hän kerran on tämänkin hyväksi nähnyt ! V-m

• Kirveli
        Vieras mies kirjoitti:

" Olen sellainen millaiseksi Luoja minut loi,
        ja koska hän on tyytyväinen, olen minäkin."
        Minnie Smith

No, minäkin yritän olla tyytyväinen tähän kuvaan jonka peilistä näen; jos Hän kerran on tämänkin hyväksi nähnyt ! V-m

- Elämä on kuin tyhjä kangas;
        täytä se kaikin mahdollisin värein.-
        Danny Kaye

Kyllä näihin marraskuun harmaisiin päiviin täytyy jostain värejä kehitelläkin, mutta nyt juuri näyttäisi aurinko putkahtavan esiin, ja silloin moni väri tuleekin esille. Kirveli

• Vieras mies
        Kirveli kirjoitti:

- Elämä on kuin tyhjä kangas;
        täytä se kaikin mahdollisin värein.-
        Danny Kaye

Kyllä näihin marraskuun harmaisiin päiviin täytyy jostain värejä kehitelläkin, mutta nyt juuri näyttäisi aurinko putkahtavan esiin, ja silloin moni väri tuleekin esille. Kirveli

Typeryydet,joita eniten katuu elämässään ovat niitä,joita ei tullut tehtyä kun niihin oli tilaisuus. Helen Rowland

Taitaa olla meikäläisellä niitä typeryyksiä niin paljon, ettei osaa toisistaan erottakaan. V-m

• Kirvelis
        Vieras mies kirjoitti:

Typeryydet,joita eniten katuu elämässään ovat niitä,joita ei tullut tehtyä kun niihin oli tilaisuus. Helen Rowland

Taitaa olla meikäläisellä niitä typeryyksiä niin paljon, ettei osaa toisistaan erottakaan. V-m

-Hullu on se, joka ei yritä toteuttaa unelmiaan kykyjensä mukaan. Sanonta.

Yritä tässä miettiä , että mitäs unelmia minulla olisi tänään. Aika pieniä vaan. Lenkille haaveilin lähteväni, mutta juuri rupes satamaan jotain lumen tapaista, siispä jatkan kirjoittelua vaan.

• Kirvelis kirjoitti:

-Hullu on se, joka ei yritä toteuttaa unelmiaan kykyjensä mukaan. Sanonta.

Yritä tässä miettiä , että mitäs unelmia minulla olisi tänään. Aika pieniä vaan. Lenkille haaveilin lähteväni, mutta juuri rupes satamaan jotain lumen tapaista, siispä jatkan kirjoittelua vaan.

" Tahtoisin niin mielelläni tehdä suuren jalon teon, mutta tärkein velvollisuuteni on tehdä pieniä tekoja kuin ne olisivat suuria ja jaloja." Helen Keller

• Sunnuntailapsi
        opritar kirjoitti:

" Tahtoisin niin mielelläni tehdä suuren jalon teon, mutta tärkein velvollisuuteni on tehdä pieniä tekoja kuin ne olisivat suuria ja jaloja." Helen Keller

Ellei talvea olisi, ei kevät olisi niin suloinen; ellei välillä, maistaisi vaikeuksia, ei hyvinvointi olisi niin miellyttävää.
        Anne Bradstreed

• Anu1

Ellei talvea olisi, ei kevät olisi niin suloinen; ellei välillä, maistaisi vaikeuksia, ei hyvinvointi olisi niin miellyttävää.
        Anne Bradstreed

Lumihiutaleita otsalla,
        lumitähtiä sydämessä.
        Sinäkö odotat kesää?

Kuulla tähdet ystävinään,
        auringolla pilvet vihollisinaan.

Kerran niityn laidalla,
        lensi ajatus niin nopeasti,
        ettei tuulikaan saanut
        sitä kiinni.

Tänään ei kiire mihinkään.
        Kyyneleetkin ehtivät
        kuivua poskilleni.

• Onkkelis
        Anu1 kirjoitti:

Lumihiutaleita otsalla,
        lumitähtiä sydämessä.
        Sinäkö odotat kesää?

Kuulla tähdet ystävinään,
        auringolla pilvet vihollisinaan.

Kerran niityn laidalla,
        lensi ajatus niin nopeasti,
        ettei tuulikaan saanut
        sitä kiinni.

Tänään ei kiire mihinkään.
        Kyyneleetkin ehtivät
        kuivua poskilleni.

Pelkää vähemmän, toivo enemmän,
        syö vähemmän, pureskele enemmän,
        marise vähemmän,hengitä enemmän,
        vihaa vähemmän ,rakasta enemmän,
        ja kaikki hyvä tulee osaksesi. Tuntematon.

• Kirveli

Innostuksessa on taikaa. Se loitsii näkymättömiin
        huonon ja hyvän välisen eron....Se antaa lämpöä ja hyvänolontunnetta kaikkiin ihmissuhteisiisi.
        N.V.Peale

Yritetäänpä siis olla tänäänkin innostuneita erillaisista asioista.

• Anu1
        Onkkelis kirjoitti:

Pelkää vähemmän, toivo enemmän,
        syö vähemmän, pureskele enemmän,
        marise vähemmän,hengitä enemmän,
        vihaa vähemmän ,rakasta enemmän,
        ja kaikki hyvä tulee osaksesi. Tuntematon.

Takassa loimuava tuli,
        sisällä lämmin viini,
        kädessä rakastetun käsi.
        Ajattelin mitä kaikkea
        olin jättänyt tekemättä.
        Sydäntä kylmäsi.

Vihaa vähemmän,
        rakasta enemmän,
        Puhu vähemmän,
        kuuntele enemmän,
        Kirjoita viisaasti,
        lue ymmärtääksesi.

• Anu1
        Kirveli kirjoitti:

Innostuksessa on taikaa. Se loitsii näkymättömiin
        huonon ja hyvän välisen eron....Se antaa lämpöä ja hyvänolontunnetta kaikkiin ihmissuhteisiisi.
        N.V.Peale

Yritetäänpä siis olla tänäänkin innostuneita erillaisista asioista.

Täällä minä istun,
        kaikkien katseltavana-

Kukaan ei katso.

• Sunnuntailapsi
        Anu1 kirjoitti:

Täällä minä istun,
        kaikkien katseltavana-

Kukaan ei katso.

Hän ei tiennyt, ettei sitä pysty kukaan tekemään, niinpä hän meni ja teki sen.

Motto vanhasta almanakasta.

• Onkkelis
        Anu1 kirjoitti:

Takassa loimuava tuli,
        sisällä lämmin viini,
        kädessä rakastetun käsi.
        Ajattelin mitä kaikkea
        olin jättänyt tekemättä.
        Sydäntä kylmäsi.

Vihaa vähemmän,
        rakasta enemmän,
        Puhu vähemmän,
        kuuntele enemmän,
        Kirjoita viisaasti,
        lue ymmärtääksesi.

Meillä kaikilla on suuri kollektiivinen suru tämän päivän Jokelan tapahtumista. Tämä päivä ei unohdu!
        Surunvalittelut kaikille omaisille, ystäville ja muille keitä suru läheisesti koskettaa.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7880
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2039
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1970
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1050
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      989
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      955
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe