Apteekki ja käärme

Niin tässä Koskikeskuksen apteekin logossa on käärme.Aika omituista.
Käärmehän on eläin jonka myrkkyyn on kuollut ihmisiä.Apteekista taas saa lääkkeitä.

Se on vähän kuin jos minä perustaisin terveet elämäntavat ry:n ja ottaisin logoon huumeruiskun ja viinapullon.

28

4291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aritta

      että lääkkeet ovat myrkkyjä?

      • Kreikankielinen sana pharmakeia tarkoittaa lääkkeitä jotka vaikuttavat huumaavasti mielialoihin, se tarkoittaa myös noituutta.

        Huumeiden käyttö on noituuden muoto.


      • Aritta
        L.J.H kirjoitti:

        Kreikankielinen sana pharmakeia tarkoittaa lääkkeitä jotka vaikuttavat huumaavasti mielialoihin, se tarkoittaa myös noituutta.

        Huumeiden käyttö on noituuden muoto.

        käärmeet eivät ole myrkyllisiä. :-)


      • ekalla ei heti tajuakaan

    • ...

      Sama käärme on lääkäriliiton ja apteekkariliiton tunnuksissa, ja ihan yleisestikin lääketieteen symboli joka periytyy kreikkalaisesta mytologiasta.

      • Oede

        Kristinuskostakin käärme on tuttu - ei pelkästään Syntiinlankeemuskertomus - vaan Mooses ylensi vaskikäärmeen pitkän sauvan päähän - joka sitä katsoi, selvisi kuolettavasta käärmeenpuremasta, joka ei, hänelle kävi sitten huonommin...

        Jeesus viittasi itseensä myös "käärmeenä"...

        Joh. 3:14
           
        "Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava."

        Eli tätä kautta käärmesymboli on lyönyt läpi kristillisessä maailmassa...


      • kristinuskon piti
        Oede kirjoitti:

        Kristinuskostakin käärme on tuttu - ei pelkästään Syntiinlankeemuskertomus - vaan Mooses ylensi vaskikäärmeen pitkän sauvan päähän - joka sitä katsoi, selvisi kuolettavasta käärmeenpuremasta, joka ei, hänelle kävi sitten huonommin...

        Jeesus viittasi itseensä myös "käärmeenä"...

        Joh. 3:14
           
        "Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava."

        Eli tätä kautta käärmesymboli on lyönyt läpi kristillisessä maailmassa...

        tehdä käärmeestä pahuuden symboli. Olihan käärme kreikkalaisten ja monen muunkin kulttuurin pyhä eläin. Sen uskottiin olevan kuolematon, koska se saattoi luoda 'itsensä' (nahkansa) uudelleen ja hylätä vanhan kuorensa. Ja koska se oli 'vanha', siis kuolematon, sillä uskottiin olevan paljon enemmän tietoa kuin tavallisilla kuolevaisilla. lisäksi käärmeet pitivät talon nurkat puhtaana hiiristä ja rotista, niille oli rakennuksiin tehty aukkoja että ne voivat kulkea vapaasti ja talojen seinustoille ja tiehen uria, ettei niitä tallottaisi. Käärmeen pisto, ainakin se mihin kleopatran kerrotaan kuolleen, oli armelias ja nautinnollinen, huumaava ja kivuton tapa tehdä siirtyä 'ikuisuuteen'.

        Ei ole tosiaan ihme että se on lääketieteen symboli, eikä myöskään että kristinuskon oli välttämätöntä tehdä siitä pahan alkujuuri.

        Martti Haavio kertoo kansatieteellisessä teoksessaan Suomalaiset kodinhaltijat, että meilläkin pidettiin käärmeitä kotieläiminä, asuinhuoneissa, talvella lämpimässä, niitä ruokittiin. Yksi selitys oli että käärme toi terveyttä, siis 'onnea', ihmisille ja eläimille, hiirien hävitys oli myös niillä tehtävänä. Esim lehmillä oli kullakin oma nimikkokääreensä ja jos jotain käärmettä vahingoitettiin, koitui se sille nimetyn lehmän turmioksi. Haavio kuvailee miten hän näkin käärmeitä kiipeilenässä tuvissa pitkin nukkumapaikkojen jaloissa ja nurkissa, myös vuoteissa.Haavio kokosi näitä kuvauksia tuossa 1900-luvun alussa, 1920?? 30?..


      • Oede
        kristinuskon piti kirjoitti:

        tehdä käärmeestä pahuuden symboli. Olihan käärme kreikkalaisten ja monen muunkin kulttuurin pyhä eläin. Sen uskottiin olevan kuolematon, koska se saattoi luoda 'itsensä' (nahkansa) uudelleen ja hylätä vanhan kuorensa. Ja koska se oli 'vanha', siis kuolematon, sillä uskottiin olevan paljon enemmän tietoa kuin tavallisilla kuolevaisilla. lisäksi käärmeet pitivät talon nurkat puhtaana hiiristä ja rotista, niille oli rakennuksiin tehty aukkoja että ne voivat kulkea vapaasti ja talojen seinustoille ja tiehen uria, ettei niitä tallottaisi. Käärmeen pisto, ainakin se mihin kleopatran kerrotaan kuolleen, oli armelias ja nautinnollinen, huumaava ja kivuton tapa tehdä siirtyä 'ikuisuuteen'.

        Ei ole tosiaan ihme että se on lääketieteen symboli, eikä myöskään että kristinuskon oli välttämätöntä tehdä siitä pahan alkujuuri.

        Martti Haavio kertoo kansatieteellisessä teoksessaan Suomalaiset kodinhaltijat, että meilläkin pidettiin käärmeitä kotieläiminä, asuinhuoneissa, talvella lämpimässä, niitä ruokittiin. Yksi selitys oli että käärme toi terveyttä, siis 'onnea', ihmisille ja eläimille, hiirien hävitys oli myös niillä tehtävänä. Esim lehmillä oli kullakin oma nimikkokääreensä ja jos jotain käärmettä vahingoitettiin, koitui se sille nimetyn lehmän turmioksi. Haavio kuvailee miten hän näkin käärmeitä kiipeilenässä tuvissa pitkin nukkumapaikkojen jaloissa ja nurkissa, myös vuoteissa.Haavio kokosi näitä kuvauksia tuossa 1900-luvun alussa, 1920?? 30?..

        ihmiset yleensä kavahtavat käärmettä. Terve pelko kyllä pitää huolen siitä, ettei käärmettä kohdattaessa jää miettimään onko tuo myrkyllinen vai ei - sillä hetkellä ne kaikki ovat myrkyllisiä...


      • Biblia sanoo näin sen
        Oede kirjoitti:

        Kristinuskostakin käärme on tuttu - ei pelkästään Syntiinlankeemuskertomus - vaan Mooses ylensi vaskikäärmeen pitkän sauvan päähän - joka sitä katsoi, selvisi kuolettavasta käärmeenpuremasta, joka ei, hänelle kävi sitten huonommin...

        Jeesus viittasi itseensä myös "käärmeenä"...

        Joh. 3:14
           
        "Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava."

        Eli tätä kautta käärmesymboli on lyönyt läpi kristillisessä maailmassa...

        "1 Niin oli yksi mies Pharisealaisista, Nikodemus nimeltä, Juudalaisten ylimmäinen.
        2 Se tuli yöllä Jesuksen tykö ja sanoi hänelle: Mestari, me tiedämme, että sinä olet Jumamalasta opettajaksi tullut; sillä ei taida kenkään niitä tunnustähtiä tehdä, joita sinä teet, jollei Jumala ole hänen kanssansa.
        3 Jesus vastasi ja sanoi hänelle: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku vastuudesta synny, ei hän taida Jumalanmalan valtakuntaa nähdä.
        4 Nikodemus sanoi hänelle: kuinka taitaa ihminen vanhana syntyä? taitaako hän äitinsä kohtuun jälleen mennä, ja syntyä?
        5 Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.
        6 Mitä lihasta syntynyt on, se on liha, ja mitä Hengestä syntynyt on se on henki.
        7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän pitää uudesta syntymän.
        8 Tuuli puhaltaa, kussa hän tahtoo, ja sinä kuulet hänen humunsa, ja et tiedä, kusta hän tulee taikka kuhunka hän menee: näin on jokainen, joka Hengestä syntynyt on.
        9 Vastasi Nikodemus ja sanoi hänelle: kuinka ne taitavat tapahtua?
        10 Jesus vastasi ja sanoi hänelle: sinä olet mestari Israelissa, ja et näitä tiedä!
        11 Totisesti, totisesti sanon minä sinulle: me puhumme, mitä me tiedämme, ja todistamme, mitä me näemme, ja ette ota vastaan meidän todistustamme.
        12 Jos minä maallisia teille sanoin, ja ette usko: kuinka te uskoisitte, jos minä taivaallisia teille sanoisin?
        13 Ei astu kenkään ylös taivaasen, vaan joka taivaasta astui alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
        14 Ja niinkuin Moses ylensi kärmeen korvessa, niin myös Ihmisen Poika pitää ylennettämän.
        15 Että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, ei pidä hukkuman, mutta ijankaikkisen elämän saaman.
        16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa, että jokainen, joka uskoo hänen päällensä, ei pidä hukkuman, mutta ijankaikkisen elämän saaman.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan, tuomitsemaan maailmaa, mutta että maailma pitää hänen kauttansa vapahdettaman.
        18 Joka hänen päällensä uskoo, ei häntä tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu; sillä ei hän uskonut Jumalan ainoan Pojan nimen päälle.
        19 Mutta tämä on tuomio: että valkeus tuli maailmaan, ja ihmiset rakastivat enemmin pimeyttä kuin valkeutta; sillä heidän työnsä olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, se vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen töitänsä pitäisi laitettaman.
        21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen työnsä nähtäisiin; sillä ne ovat Jumalassa tehdyt.
        22 Sitte tuli Jesus ja hänen opetuslapsensa Juudean maahan, ja asui siellä heidän kanssansa, ja kasti.
        23 Mutta Johannes kasti myös Enonissa läsnä Salimia, sillä siellä oli palto vettä; ja he tulivat ja kastettiin.
        24 Sillä ei Johannes ollut vielä silloin vankiuteen heitetty.
        25 Niin tuli kysymys Johanneksen opetuslasten ja Juudalaisten välillä puhdistuksesta.
        26 Ja he tulivat Johanneksen tykö ja sanoivat hänelle: opettaja, se joka sinun kanssas oli toisella puolella Jordania, josta sinä todistit, katso, hän kastaa, ja jokainen menee hänen tykönsä.
        27 Johannes vastasi ja sanoi: ei ihminen taida mitään ottaa, ellei hänelle anneta taivaasta.
        28 Te olette itse minun todistajani, että minä olen sanonut: en minä ole Kristus, vaan minä olen hänen edellänsä lähetetty.
        29 Jolla on morsian, se on ylkä; mutta yljän ystävä, joka seisoo ja kuultelee häntä, se iloittaa itsiänsä yljän äänestä sangen suuresti; sentähden on tämä minun iloni täytetty.
        30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun pitää vähenemän.
        31 Joka ylhäältä tulee, se on kaikkein päällä, ja joka maasta on, se on maasta ja puhuu maasta. Joka taivaasta tulee, hän on kaikkein ylin.
        32 Ja mitä hän nähnyt ja kuullut on, sen hän todistaa, ja ei kenkään ota vastaan hänen todistustansa.
        33 Joka hänen todistuksensa otti vastaan, se päätti Jumalan olevan totisen.
        34 Sillä jonka Jumala lähetti, se puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
        35 Isä rakastaa Poikaa, ja antoi kaikki hänen käteensä.
        36 Joka uskoo Pojan päälle, hänellä on ijankaikkinen elämä; mutta joka ei usko Pojan päälle, ei hänen pidä elämää näkemän, mutta Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."


      • Bibliassa näin
        kristinuskon piti kirjoitti:

        tehdä käärmeestä pahuuden symboli. Olihan käärme kreikkalaisten ja monen muunkin kulttuurin pyhä eläin. Sen uskottiin olevan kuolematon, koska se saattoi luoda 'itsensä' (nahkansa) uudelleen ja hylätä vanhan kuorensa. Ja koska se oli 'vanha', siis kuolematon, sillä uskottiin olevan paljon enemmän tietoa kuin tavallisilla kuolevaisilla. lisäksi käärmeet pitivät talon nurkat puhtaana hiiristä ja rotista, niille oli rakennuksiin tehty aukkoja että ne voivat kulkea vapaasti ja talojen seinustoille ja tiehen uria, ettei niitä tallottaisi. Käärmeen pisto, ainakin se mihin kleopatran kerrotaan kuolleen, oli armelias ja nautinnollinen, huumaava ja kivuton tapa tehdä siirtyä 'ikuisuuteen'.

        Ei ole tosiaan ihme että se on lääketieteen symboli, eikä myöskään että kristinuskon oli välttämätöntä tehdä siitä pahan alkujuuri.

        Martti Haavio kertoo kansatieteellisessä teoksessaan Suomalaiset kodinhaltijat, että meilläkin pidettiin käärmeitä kotieläiminä, asuinhuoneissa, talvella lämpimässä, niitä ruokittiin. Yksi selitys oli että käärme toi terveyttä, siis 'onnea', ihmisille ja eläimille, hiirien hävitys oli myös niillä tehtävänä. Esim lehmillä oli kullakin oma nimikkokääreensä ja jos jotain käärmettä vahingoitettiin, koitui se sille nimetyn lehmän turmioksi. Haavio kuvailee miten hän näkin käärmeitä kiipeilenässä tuvissa pitkin nukkumapaikkojen jaloissa ja nurkissa, myös vuoteissa.Haavio kokosi näitä kuvauksia tuossa 1900-luvun alussa, 1920?? 30?..

        "1 Myrkkykärpäset saavat haisemaan ja käymään voiteentekijän voiteen. Pieni tyhmyys painaa enemmän kuin viisaus ja kunnia.
        2 Viisaan sydän vetää oikealle, tyhmän vasemmalle.
        3 Tietä käydessäkin puuttuu tyhmältä mieltä: jokaiselle hän ilmaisee olevansa tyhmä.
        4 Jos hallitsijassa nousee viha sinua kohtaan, niin älä jätä paikkaasi; sillä sävyisyys pidättää suurista synneistä.
        5 On onnettomuus se, minkä olen nähnyt auringon alla, vallanpitäjästä lähtenyt erehdys:
        6 tyhmyys asetetaan arvon korkeuksiin, ja rikkaat saavat istua alhaalla.
        7 Minä olen nähnyt palvelijat hevosten selässä ja ruhtinaat kävelemässä kuin palvelijat maassa.
        8 Joka kuopan kaivaa, se siihen putoaa; joka muuria purkaa, sitä puree käärme.
        9 Joka kiviä louhii, se niihin loukkaantuu; joka puita halkoo, se joutuu siinä vaaraan.
        10 Jos rauta on tylsynyt eikä teränsuuta tahkota, täytyy ponnistaa voimia; mutta hyödyllinen kuntoonpano on viisautta.
        11 Jos käärme puree silloin, kun sitä ei ole lumottu, ei lumoojalla ole hyötyä taidostaan.
        12 Sanat viisaan suusta saavat suosiota, mutta tyhmän nielevät hänen omat huulensa.
        13 Hänen suunsa sanain alku on tyhmyyttä, ja hänen puheensa loppu pahaa mielettömyyttä.
        14 Tyhmä puhuu paljon; mutta ihminen ei tiedä, mitä tuleva on. Ja kuka ilmaisee hänelle, mitä hänen jälkeensä tulee?
        15 Oma vaivannäkö väsyttää tyhmän, joka ei osaa kaupunkiinkaan kulkea.
        16 Voi sinua, maa, jolla on kuninkaana poikanen ja jonka ruhtinaat jo aamulla aterioita pitävät!
        17 Onnellinen sinä, maa, jolla on jalosukuinen kuningas ja jonka ruhtinaat pitävät aterioita oikeaan aikaan, miehekkäästi eikä juopotellen!
        18 Missä laiskuus on, siinä vuoliaiset vaipuvat; ja missä kädet velttoina riippuvat, tippuu huoneeseen vettä.
        19 Hauskuudeksi ateria laitetaan, ja viini ilahuttaa elämän; mutta raha kaiken hankkii.
        20 Älä ajatuksissasikaan kiroile kuningasta, äläkä makuukammiossasikaan kiroile rikasta, sillä taivaan linnut kuljettavat sinun äänesi ja siivelliset ilmaisevat sinun sanasi."


      • Arnolduksen aarrearkulla

      • Anonyymi
        Bibliassa näin kirjoitti:

        "1 Myrkkykärpäset saavat haisemaan ja käymään voiteentekijän voiteen. Pieni tyhmyys painaa enemmän kuin viisaus ja kunnia.
        2 Viisaan sydän vetää oikealle, tyhmän vasemmalle.
        3 Tietä käydessäkin puuttuu tyhmältä mieltä: jokaiselle hän ilmaisee olevansa tyhmä.
        4 Jos hallitsijassa nousee viha sinua kohtaan, niin älä jätä paikkaasi; sillä sävyisyys pidättää suurista synneistä.
        5 On onnettomuus se, minkä olen nähnyt auringon alla, vallanpitäjästä lähtenyt erehdys:
        6 tyhmyys asetetaan arvon korkeuksiin, ja rikkaat saavat istua alhaalla.
        7 Minä olen nähnyt palvelijat hevosten selässä ja ruhtinaat kävelemässä kuin palvelijat maassa.
        8 Joka kuopan kaivaa, se siihen putoaa; joka muuria purkaa, sitä puree käärme.
        9 Joka kiviä louhii, se niihin loukkaantuu; joka puita halkoo, se joutuu siinä vaaraan.
        10 Jos rauta on tylsynyt eikä teränsuuta tahkota, täytyy ponnistaa voimia; mutta hyödyllinen kuntoonpano on viisautta.
        11 Jos käärme puree silloin, kun sitä ei ole lumottu, ei lumoojalla ole hyötyä taidostaan.
        12 Sanat viisaan suusta saavat suosiota, mutta tyhmän nielevät hänen omat huulensa.
        13 Hänen suunsa sanain alku on tyhmyyttä, ja hänen puheensa loppu pahaa mielettömyyttä.
        14 Tyhmä puhuu paljon; mutta ihminen ei tiedä, mitä tuleva on. Ja kuka ilmaisee hänelle, mitä hänen jälkeensä tulee?
        15 Oma vaivannäkö väsyttää tyhmän, joka ei osaa kaupunkiinkaan kulkea.
        16 Voi sinua, maa, jolla on kuninkaana poikanen ja jonka ruhtinaat jo aamulla aterioita pitävät!
        17 Onnellinen sinä, maa, jolla on jalosukuinen kuningas ja jonka ruhtinaat pitävät aterioita oikeaan aikaan, miehekkäästi eikä juopotellen!
        18 Missä laiskuus on, siinä vuoliaiset vaipuvat; ja missä kädet velttoina riippuvat, tippuu huoneeseen vettä.
        19 Hauskuudeksi ateria laitetaan, ja viini ilahuttaa elämän; mutta raha kaiken hankkii.
        20 Älä ajatuksissasikaan kiroile kuningasta, äläkä makuukammiossasikaan kiroile rikasta, sillä taivaan linnut kuljettavat sinun äänesi ja siivelliset ilmaisevat sinun sanasi."

        "10 Jesus vastasi ja sanoi hänelle: sinä olet mestari Israelissa"

        hah...Israel perustetiin vuonna 1948


    • Lääkäreiden ja apteekkareiden tunnus on Asklepiuksen sauva. Asklepius oli puolijumala, jonka temppelit toimivat myös sairaaloina. Asklepiuksen tytär Hygieneia on antanut nimensä hygienialle.

      Käärme katsottiin uuden elämän ja parantamisen tunnukseksi, koska käärmeet luovat nahkansa ja näin "syntyvät uudelleen".

      http://en.wikipedia.org/wiki/Rod_of_Asclepius

      • Purppuraristi

        Puolijumalan palvontamenoja yritetään tuputtaa kristityille?


      • näin on
        Purppuraristi kirjoitti:

        Puolijumalan palvontamenoja yritetään tuputtaa kristityille?

        Jokaisen uudestisyntyneen tosikristityn on ehdottomasti lopetettava kauhean pakanallisen ja saatanallisen lääketieteen käyttö, ja turvauduttava rukouksen voimaan. Mikään muu on synnissä elämistä!


      • LÄHETTILÄS 5
        näin on kirjoitti:

        Jokaisen uudestisyntyneen tosikristityn on ehdottomasti lopetettava kauhean pakanallisen ja saatanallisen lääketieteen käyttö, ja turvauduttava rukouksen voimaan. Mikään muu on synnissä elämistä!

        Ei kristityllekään ole kiellettyä sairauksien
        ja vaivojen hoitaminen käyttäen lääketiedettä
        kaikkine sen mahdollistamine hoitoineen.

        Sairaanhoidon henkilökunnasta suomessa vain
        häviävän pienellä määrällä on yhteyksiä esim.
        saatanan palvontaan tai pakanuuteen.

        Sitäpaitsi Jumalahan on antanut ihmiselle järjen
        ja ymmärryksen, jota voidaan käyttää hyväksi
        vaikkapa nyt tässä lääketieteessä. Näin useasti
        tapahtuu, vaikka esim. hoitava lääkäri ei ole
        henkilökohtaisessa uskossa.

        Onko se muka paha, kun lääketiede mahdollistaa
        vaikkapa diabeetikkojen kuta kuinkin normaalin
        elämän, tai vaikeasti harhainen skitsofreenikko
        saadaan joissain tapauksissa, vaikkakaan ei aina,
        täysin oireettomaksi ja työkykyiseksi.

        Minä en ollenkaan väheksy kuitenkaan sitä, mitä
        voidaan saada aikaan rukouksen kautta, sillä
        sitäkautta voi tietenkin saada suoraan avukseen
        maailmankaikkeuden Luojan-Isän ja hänen Poikansa
        Jeesuksen-kolmiyhteisen Jumalan.

        Sillehän ei sitten ole käytännössä mitään rajaa,
        mitä Jeesus voi tehdä-sen kyllä joutuvat todistamaan muunmuassa ne lääkäritkin, jotka ovat
        sen itse nähneet ja todistaneet.

        Itsekin voin todistaa edelläolevaa, minulla oli
        eräs häiriö, johon ei ollut apua vahvimmastakaan
        siihen olevasta lääkkeestä, niin Jeesus vain otti
        sen pois ja nyt ei ole ollut kyseistä vaivaa.

        Raamatusta voidaan lukea Israelin kuninkaiden
        historiasta hieman päätellen että pelkkä lääkäreihin turvaaminen ei ole hyvä.

        Lääkäreihin ja rukoukseen turvaamisessa on monesti kultainen keskitie hyvä, niin kuin monesti monessa muussakin asiassa.

        Mielestäni lääketiedettäkin voitaisiin käyttää
        niin halutessa hyvän tekemiseen miljoonille ja
        taas miljoonille hyvin yksinkertaisin ja edullisin lääketieteellisten toimenpiteiden avulla.

        Tuo mahdollisuus on olemassa, mutta sitä ei toteuteta useastikaan kuin liian pienessä mittakaavassa. Katsoisin, että tuossa asiassa
        ihmiskunta tekee globaalisti syntiä, kun ei käytetä tuota hyvän tekemisen mahdollisuutta
        täysimittaisesti hyödyksi.


      • BugattiVeyron
        Purppuraristi kirjoitti:

        Puolijumalan palvontamenoja yritetään tuputtaa kristityille?

        ... että koko kristinuskon sakramentit ja tavat perustuvat kreikkalaisille ja pakanallisille tavoille ja myyteille. Lue enemmän, luulet vähemmän!


    • Verinen risti?

      Punainen risti auttaa kärsiviä, mutta verinen risti ei oikein symbolina ole oikein sopiva ja ei sieltä edes jaeta raamattuja!

      On se omituista kun minä ja sinä emme tajua näitä symboleja historioineen.

      • on peräisin Sveitsin lipusta (alkuaan Geneven) - värit vain on käännetty. Syynä on perustajan, Henri Dunantin kansalaisuus. Alkuaan hän perusti Punaisen Ristin hoitamaan gaavoittuneita - taistelukentille jätettiin kaatuneet ja haavoittuneet omiin oloihinsa vielä 1860-luvulla, Dunant näki Solferinon taistelukentän 1859 ja se vaikutti häneen voimakkaasti; hän perusti puolueettoman järjestön hoitamaan kaikkia osapuolia.

        Sittemmin järjestö alkoi huolehtia myös siviileistä. Nykyään käyetään myös punaista puolikuuta, punaista Daavidin tähteä ja - uskonnollisen ristiriitojen välttämiseksi - punaista kristallia.

        Risti ei siis ole verinen, mutta se voisi symboloida vertakin. Sotakentillähän sitä edelleenkin asioidaan.


      • On se kumma.Niin verinen risti.No toisaalta kyllähän Jeesuksen risti oli verinen koska sillä verellä pestiin synnit pois.


      • Sive Lee
        sharyn kirjoitti:

        on peräisin Sveitsin lipusta (alkuaan Geneven) - värit vain on käännetty. Syynä on perustajan, Henri Dunantin kansalaisuus. Alkuaan hän perusti Punaisen Ristin hoitamaan gaavoittuneita - taistelukentille jätettiin kaatuneet ja haavoittuneet omiin oloihinsa vielä 1860-luvulla, Dunant näki Solferinon taistelukentän 1859 ja se vaikutti häneen voimakkaasti; hän perusti puolueettoman järjestön hoitamaan kaikkia osapuolia.

        Sittemmin järjestö alkoi huolehtia myös siviileistä. Nykyään käyetään myös punaista puolikuuta, punaista Daavidin tähteä ja - uskonnollisen ristiriitojen välttämiseksi - punaista kristallia.

        Risti ei siis ole verinen, mutta se voisi symboloida vertakin. Sotakentillähän sitä edelleenkin asioidaan.

        Ensimmäisessä maailmansodassa vasta sodassa haavoittuneiden hoito ylsi Rooman armeijan lekurien tasolle. Eli oli sitä hoitoa ennenkin. Viilasin pilkkua ja pahoittelen jo sitä.

        On se muuten kumma kun kivikautista risti symbolia käytetään vieläkin ja ahkeraan. Määrätyt simppelit muodot tuntuvat olevan yhtä helposti hahmotettavavia ja kuvauksellisia kuin kivikaudellakin.

        Kaikki jotka kantavat punaista ristiä eivät ole inhimillisen auttamisen puolella. Esimerkiksi ristiretkillä monikin ritari kantoi asepaidassaan punaisen ristin kuvaa.


      • L.J.H kirjoitti:

        On se kumma.Niin verinen risti.No toisaalta kyllähän Jeesuksen risti oli verinen koska sillä verellä pestiin synnit pois.

        apteekissa näsi-apteekissa oli käärme lävistetty näsinneulalla se on ihan hyvä logo.
        Tosin oli siellä myös sellainen kuva missä on lasi ja käärme.


      • Sive Lee kirjoitti:

        Ensimmäisessä maailmansodassa vasta sodassa haavoittuneiden hoito ylsi Rooman armeijan lekurien tasolle. Eli oli sitä hoitoa ennenkin. Viilasin pilkkua ja pahoittelen jo sitä.

        On se muuten kumma kun kivikautista risti symbolia käytetään vieläkin ja ahkeraan. Määrätyt simppelit muodot tuntuvat olevan yhtä helposti hahmotettavavia ja kuvauksellisia kuin kivikaudellakin.

        Kaikki jotka kantavat punaista ristiä eivät ole inhimillisen auttamisen puolella. Esimerkiksi ristiretkillä monikin ritari kantoi asepaidassaan punaisen ristin kuvaa.

        Temppeliherrat.


      • koodattua historiaa
        sharyn kirjoitti:

        Temppeliherrat.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Heraldiikka


    • .Lahtinen.

      Käärme kuvaa myös korkeata "tietoa, tietoisuutta"
      ks. Egyptin faraoiden päähineessä on usein käärme.

      • Ja myös

        Lääkelaitosten kartellia.
        Lääkelaitokset myrkyttää ihmiset!!!
        Luonnontuotteista löytyy lääke kaikkeen ja turvallisesti.

        Paras ja halvin syöpälääke on "NaHCO3"=Natriumbicarbonaatti, ja 100% turvallinen

        Mutta kun on monipuolinen kasvisruokavalio ja pitää kehon värähtelytaajuuden kohdallaan ei edes sairastu mihinkään!

        Sairaat ihmiset on hyvä bisnet lääkelaitoksille.

        -Love


    • oliko uutta sulle siinä?
    • Anonyymi

      Jos viitsii internettiä käyttää eikä olla niin tyhmä että tulee kysymään mitään näin tyhmän pientä minkä sain Googlesta etsittyä alle 1min.
      Kyseessä on asklepoksen ssauva joka on ollut 2500v käytössä lääketieteen symbolina. Käärme luo nahkansa jä tätä pidetään uudelleen syntymisen symbolina.
      Tässä vähän tietoa. Ja pliis ensi kerran kun pieneen päähäsi tulee mieleenkään mitään niin ETSI TIETOA ITSE!!!! Sillä aikaa kun kirjoitit tämän keskustelun aloituksen olisit ehtinyt lukea ainakin neljästä erilähteestä. Ugh olen puhunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe