"Haavoittuvat ohjelmistot:
- ISC dhcpd 2.x (ohjelmisto ei ole enää tuettu)
- Debian GNU/Linux 4.0 (etch) versiot ennen 2.0pl5-19.5etch1
- Debian GNU/Linux 3.1 (sarge) versiot ennen 2.0pl5-19.1sarge3
- OpenBSD 4.2 dhcpd rev 1.8 ja aiemmat "
http://www.digitoday.fi/tietoturva/2007/10/22/OpenBSD:n aukko osoittautui luultua laajemmaksi/200726184/66
Linux on paskaa koodia!!
10
772
Vastaukset
- BBTW
Ja samasta uutisesta, jota et edes lukenut loppuun:
"OpenBSD on julkaissut lähdekoodipohjaisen ohjelmistokorjauksen. Myös Debian-jakelut ja VMware ovat julkaisseet tuotteisiinsa päivityksen."
Eli se siitä tällä kertaa..- sdjgfhaslkghasdjgh
ja samalta palstalta jota et edes lukenut:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=500000000000003&posting=22000000030085821 sdjgfhaslkghasdjgh kirjoitti:
ja samalta palstalta jota et edes lukenut:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=500000000000003&posting=22000000030085821Sekä Linuxin että Windows'in kohdalla on sen miljoona kertaa julkaistu tällaisia uutisia. Eivät ne minun Linux-, eikä myöskään Win-koneisiini ole millään tavalla vaikuttaneet nämä "VAKAVAT AUKOT" ja haavoittuvuudet. Aina on tullut päivityksiä ja korjauksia.
- miksuh.
Sä et vaan tunnu ymmärtävän sitä, että vaikka jokin ohjelma olisi virallisesti haavoittunut, se ei sitä välttämättä ole Linux-jakeluissa.
Esimerkiksi Debianin tapana on se, että tietoturvakorjaukset tehdään niihin ohjelmaversioihin, jotka on vakaassa julkaisussa. Julkaisun jälkeen ei tehdä siirroksia ohjelmien versioista toiseen vaan viat korjataan niihin versioihin, jotka jakelussa on. Tuolla varmistetaan ettei uusi versio pääse tuomaan systeemiin uusia vikoja ja epäyhteensopivuusongelmia. Eli, vaikka dhcpd 2.x olisikin virallisesti haavoittuva, niin Debianin versio siitä tuskin on. Debian jatkaa ohjelmien tukemista tietoturvapäivityksillä vielä senkin jälkeen kun ohjelman kehittäjät itse eivät versiota tue.- BerkSoftDist
Aika kaukaa haettu arvaus, että Debianin versio olisi paikattu jo etukäteen. Jos olisi paikattu, niin haavoittuvuushan tiedettäisiin, eli haavoittuvuus olisi tullut julkisuuteen heti kun Debian on haavoittuvuuden paikannut. Ehkä sinun on vain vaikea myöntää, että Debianissa on haavoittuvuuksia, kuten kaikissa muissakin käyttöjärjestelmissä.
- miksuh.
BerkSoftDist kirjoitti:
Aika kaukaa haettu arvaus, että Debianin versio olisi paikattu jo etukäteen. Jos olisi paikattu, niin haavoittuvuushan tiedettäisiin, eli haavoittuvuus olisi tullut julkisuuteen heti kun Debian on haavoittuvuuden paikannut. Ehkä sinun on vain vaikea myöntää, että Debianissa on haavoittuvuuksia, kuten kaikissa muissakin käyttöjärjestelmissä.
No kyllä se nyt vaan oli. Sä et ilmeisesti osaa edes lukea, tuossa Digitodayn uutisessakin sanotaan, että vika on korjattu.
Se vika on Debianin tietoturvatiedotteiden mukaan korjattu jo 18.10 ja Digitoday uutisoi siitä vasta 22.10, eli neljä päivää vian korjaamisen jälkeen:
http://www.debian.org/security/2007/dsa-1388
Sulle ilmeisesti on mahdoton ymmärtää se, että Digitodayn tapaiset uutispalvelut on usein jäljessä todellisesta tilanteesta. Ei se ole ensimäinen kerta kun viat on jo korjattu sillon kun yleiset uutispalvelut vasta uutisoi viasta. - miksuh.
miksuh. kirjoitti:
No kyllä se nyt vaan oli. Sä et ilmeisesti osaa edes lukea, tuossa Digitodayn uutisessakin sanotaan, että vika on korjattu.
Se vika on Debianin tietoturvatiedotteiden mukaan korjattu jo 18.10 ja Digitoday uutisoi siitä vasta 22.10, eli neljä päivää vian korjaamisen jälkeen:
http://www.debian.org/security/2007/dsa-1388
Sulle ilmeisesti on mahdoton ymmärtää se, että Digitodayn tapaiset uutispalvelut on usein jäljessä todellisesta tilanteesta. Ei se ole ensimäinen kerta kun viat on jo korjattu sillon kun yleiset uutispalvelut vasta uutisoi viasta.Niin ja vika on siis korjattu Debianissa olevaan dhcpd 2.x:n vaikka virallisesti tuki tuolle on ilmeisesti itse dhcpd:n kehittäjien puolesta loppunut. Jossakin muussa jakelussa tuo vika voi edelleen olla olemassa, eli se mitä sanoin pitää paikkansa.
- BerkSoftDist
miksuh. kirjoitti:
No kyllä se nyt vaan oli. Sä et ilmeisesti osaa edes lukea, tuossa Digitodayn uutisessakin sanotaan, että vika on korjattu.
Se vika on Debianin tietoturvatiedotteiden mukaan korjattu jo 18.10 ja Digitoday uutisoi siitä vasta 22.10, eli neljä päivää vian korjaamisen jälkeen:
http://www.debian.org/security/2007/dsa-1388
Sulle ilmeisesti on mahdoton ymmärtää se, että Digitodayn tapaiset uutispalvelut on usein jäljessä todellisesta tilanteesta. Ei se ole ensimäinen kerta kun viat on jo korjattu sillon kun yleiset uutispalvelut vasta uutisoi viasta.Viittasin viestilläni tähän:
"Sä et vaan tunnu ymmärtävän sitä, että vaikka jokin ohjelma olisi virallisesti haavoittunut, se ei sitä välttämättä ole Linux-jakeluissa."
"Tuolla varmistetaan ettei uusi versio pääse tuomaan systeemiin uusia vikoja ja epäyhteensopivuusongelmia. Eli, vaikka dhcpd 2.x olisikin virallisesti haavoittuva, niin Debianin versio siitä tuskin on."
Tuossa sanomalla "tuskin" oletat ja jossittelet että haavoittuvuus ei vaikuta vanhaan ohjelmaversioon. Kyllä se voi vaikuttaa, vaikka tässä esimerkissä ei vaikuttaisikaan.
Mutta huomaan, että sinulle on kova paikka jos Debianista löytyy aukko. Älä siitä välitä, laita tikkari suuhun niin maailma näyttää taas paremmalta.
Olet varmaan jo unohtanut tietomurrot Debian palvelimille, joten en ota niitä sen enempää puheeksi, ettei maailmasi kaadu lopullisesti. - BerkSoftDist
BerkSoftDist kirjoitti:
Viittasin viestilläni tähän:
"Sä et vaan tunnu ymmärtävän sitä, että vaikka jokin ohjelma olisi virallisesti haavoittunut, se ei sitä välttämättä ole Linux-jakeluissa."
"Tuolla varmistetaan ettei uusi versio pääse tuomaan systeemiin uusia vikoja ja epäyhteensopivuusongelmia. Eli, vaikka dhcpd 2.x olisikin virallisesti haavoittuva, niin Debianin versio siitä tuskin on."
Tuossa sanomalla "tuskin" oletat ja jossittelet että haavoittuvuus ei vaikuta vanhaan ohjelmaversioon. Kyllä se voi vaikuttaa, vaikka tässä esimerkissä ei vaikuttaisikaan.
Mutta huomaan, että sinulle on kova paikka jos Debianista löytyy aukko. Älä siitä välitä, laita tikkari suuhun niin maailma näyttää taas paremmalta.
Olet varmaan jo unohtanut tietomurrot Debian palvelimille, joten en ota niitä sen enempää puheeksi, ettei maailmasi kaadu lopullisesti.OpenBSD 10.10. paikkaama haavoittuvuus osoittautui luultua laajemmaksi.
http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=446354
Ilmoitettu 12.10. ja ilmoitukseen vastattu 15.10. patch julkaistu 18.10.
M: "Eli, vaikka dhcpd 2.x olisikin virallisesti haavoittuva, niin Debianin versio siitä tuskin on."
(virallisesti haavoittuva jo ennen 10.10.)
B: "Aika kaukaa haettu arvaus, että Debianin versio olisi paikattu jo etukäteen."
(ilmoitettu Debian tiimille 12.10. patch julkaistu 18.10.)
M: "No kyllä se nyt vaan oli. Sä et ilmeisesti osaa edes lukea, tuossa Digitodayn uutisessakin sanotaan, että vika on korjattu."
(Debian oli vähintään 8 päivää haavoittuva, mutta tuossa väität sen olleen paikattu jo etukäteen)
Toivottavasti ymmärsit nyt paremmin, vaikka lukutaidoton idiootti olenkin.
- miksuh.
Debian Etchissä on muuten myös ISC dhcpd 3.x, toi 2.x on mukana todennäköisesti vain yhteensopivuussyistä niille jotka sitä tarvitsee.
Tuon kolmosversion dhcpd:stä voi asentaa näin:
# apt-get install dhcp3-server
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941145
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116968- 125906
- 83708
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten283699Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483