Saammeko pitää sunnuntaimme?

MINÄKÖ MUKA SAPATIN VASTUSTAJA?

- en minä eikä kukaan ole tuominnut sapatin tai lepopäivän viettämistä lauantaina - vaan Musta Pekka jää niiden käteen, jotka tuomitsevat sunnuntain viettämisen. Heidän, tuomitsijoiden kädessä on häviäjän merkki ja omassatunnossa polttomerkki (sapattisinetti).

Vietä sapattiasi milloin tahdot - anna toisenkin viettää lepopäiväänsä, milloin tahtoo!!!

Valitettavasti sapatin Herra ei vielä lue lepopäivääni sapatiksi, sillä en ole juutalainen.
Ja sapatti on Israelin ja Jumalan välinen.
Mutta innolla odotan aikaa, jolloin saan kaikkien pyhien mukana tulla sapatinviettoa valvomaan.
Siellä rauhanajassa sapatti on kaikille kansoille:

Sak 14:4-5, 12, 16-17 :

4 Hän SEISOO sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen MUKANAAN.
[Aam. 1:1 | Juud. 14]

12 Mutta Herra lyö vitsauksella kaikkia niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia VASTAAN. Ihmisiltä mätänee ruumis heidän vielä seisoessaan, silmät mätänevät kuopissaan, ja kieli mätänee heidän suuhunsa.

16 Kaikki JÄLJELLÄ olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
[Jes. 66:23]
17 Mutta jos jokin kansa ei tule Jerusalemiin rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, niin se saa turhaan odottaa maahansa SADETTA.
[Jes. 5:6]

Jes 66:21-24

21 Ja minä otan myös näitä VASTATULLEITA palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne.
[Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena SAPATTINA TULEE KOKO IHMISSUKU, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.
[Sak. 14:16]
24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
NE OVAT KAUHISTAVA VAROITUS KOKO IHMISSUVULLE.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

ÄÄRIMMÄISEN PROVOKATIIVISTA VALEHTELEMISTA
- sillä minähän se sapattia puolustan!

> > > AnttiVKantola on sapatin kiivas
vastustaja 24.10.2007 klo 04.53
ainakin jos sapattia vietetään lauantaisin, aivan sairasta kiihkoilua. Anna hyvä Antti ihmisten viettää sapattiaan milloinka haluavat, mitä sinä siitä kiihkoilet. Jos et usko että sapattia tulee viettää niin mitä siitä kiihkoilemaan?
Toiset ajattelevat erilailla ja toisille on yksi päivä hyvä ja toisille toinen. Turhaa riitelyä. < < <

Olen kerta kerran jälkeen joutunut oikaisemaan TUOLLAISET tahalliset vääristelyt. Ja huomauttanut, että meillä sunnuntai-lepopäivää viettävillä ei ole mitään sitä vastaan, jos joku viettää lepopäivää muuna päivänä. En siis ole jonkin päivän puolesta kiihkoileva.

Vaan POLTINMERKKI, sanottakoonpa sitä vaikkapa sapattisinetiksi - on niissä, jotka kiihkoilevat jonkin ainoan oikean lepopäivän puolesta.
Ne ovat paaduttaneet mielensä, koskapa tuomitsevat pedon kumartajiksi ja laittomuuden tekijöiksi ne, jotka eivät liity heihin - launatain pyhittäjiin.

ikusessa sapatinlevossa

11

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiukan sap...

"Ikuisesta sapatinlevosta".
      Maanpäällä ei ole ikuista sapatinlepoa.
      Ikuinen sapatinlepo oli paratiisissa mutta Taivaassa ei ole aikaa eikä sapattikiihkoilijoita ja siellä kaikki on Pyhää, siellä ei ole päivää eikä yötä ja eikä sapattia, joulua, pääsiäistä.
      Siellä ei ole vääriä profeettoja.

• 1000-VUOTINEN TÄÄLLÄ, MUTTA PARATIISI TAIVAASSA

RAUHANAIKA VOITTAA

Jes 66:21-24 :

21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
        22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne.
        [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
        24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
        Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
        [Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

Korjauksesi on aiheeton, sillä:

Kun suomenkielinen Raamattu puhuu maanpäällisistä asioista ikuisina tai "iankaikkisesta iankaikkiseen" (kymmeniä kertoja), se tarkoitta: niinkauan kuin tämä katoavainen Maa on.

Taivas on asia erikseen, mutta kun advari ei usko taivaselämään, niin kuvaan tuota tuhannen vuoden rauhanaikaa, jossa on sapatti ja kun se on näkyvää "vanhurskauden, ilon ja rauhan" valtakuntaa, niin sapatinlevosta se käy.

Taivaassa, muuten, se todellinen paratiisi on, kuten se taivaallinen Jerusalemkin, jonne Aabraham haikaili, Raamatun mukaan. Paavali kävi taivaallisessa paratiisissa, muttei saanut siitä sen enempää kertoa.

Enkelit miekkoineen vartioi sitä taivaallista paratiisia - eivät alhaalla olevaa, joka muuttui Babyloniaksi (Irak-Iran alue) ja josta antikristuksen sotajoukot ensisijaisesti lähtevät liikkeelle, Ilm 16:12-16, 9:13-16, (ns. 6. enkeli loihtii 200 milj armeijan).

Esim tuo 24. jae rauhanaikaa koskien. "Liekki ei sammu" tahtoo sanoa, että Jerusalemiin antikristuksen toimesta hyökänneiden ruumiita on sammumattomasti kitumassa Joosafatin laaksossa SENTÄHDEN, että ihmiset varoisivat saatanaa, kun se tuhannen vuoden rauhanajan lopussa päästetään irti ja se yllyttää TAAS hyökkäämään tuhoaikeissa.

(Ilm 20. luku.)

PARATIISIN AIKA KOITTAA 1000-VUOTISEN JÄLKEEN

1. Moos. 3:24
        Hän karkotti ihmisen ja asetti Eedenin puutarhan itäpuolelle kerubit ja salamoivan, leimuavan miekan vartioimaan elämän puulle vievää tietä. [Ilm. 22:14]

Ei maallinen paratiisi Eufratin ja Tigrisin välissä asumattomaksi jäänyt, vaan siellä on Baabel-Babylon-Irak. Mutta elämän tie suljettiin ja vain Jeesus on portti sinne, ikuiseen elämään Jumalan yhteydessä.

2.Kor 12:1-3
        1 Minun on pakko kerskailla, vaikkei siitä hyötyä olekaan. Siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
        [Ap. t. 9:3,4, 18:9,10, 22:17,18; 1. Kor. 15:8; Gal. 1:12]
        2 Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
        3 (12:3-4) Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua.

• alex-kasi

asiasta ei saa riidellä ja se että jatkuvasti jauhat sitä alkaa tuntua riidan haastamiselta.

Tiedät myöskin varsin hyvin mihin adventistit tässä asiassa uskovat joten turhaan sitä kyselet jatkuvasti.

Kehoitankin sinua lukemaan Raamattua ja itse päättämään miten suhtaudut asiaan. Ei naapurin uskolla kuitenkaan pitkälle pötkitä.

• olemme kukin varmoja

Room. 14:5
        Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.

Jumalan Poika

• palstan tyhjänpäiv. aloitte...

Oletko timoflink miettinyt - miksi täytät palstan tyhjänpäiväisillä paatoksellisiaa aloituksilla?
        Etkö saa väkeäsi kuriin?

• kolme enkeliä,
        palstan tyhjänpäiv. aloitte... kirjoitti:

Oletko timoflink miettinyt - miksi täytät palstan tyhjänpäiväisillä paatoksellisiaa aloituksilla?
        Etkö saa väkeäsi kuriin?

sillä hän kirjoittaa aina, siis silloin kun yleensä kirjoittaa, omalla kirjautuneellä nimimerkillään, sillä hän on jämpti kaveri. Senverran sentään häntä tunnen.

• jämäkkä whiteläinen
        kolme enkeliä, kirjoitti:

sillä hän kirjoittaa aina, siis silloin kun yleensä kirjoittaa, omalla kirjautuneellä nimimerkillään, sillä hän on jämpti kaveri. Senverran sentään häntä tunnen.

Timo Flink jämtisti sensuroi tekstejään ja sanoo myös aina aamemen kolmen enkelin sanomalle.

• varmoja?
        olemme kukin varmoja kirjoitti:

Room. 14:5
        Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.

Jumalan Poika

Ei Tässä Roomalaisten 14:5 puhuta mitään lepopäivästä, pyhäpäivästä! Siinä puhtaan vaan päivistä. Mistä sinä siihen pyhäpäivän nappasit?

• kun saivare on tuhonnut
        varmoja? kirjoitti:

Ei Tässä Roomalaisten 14:5 puhuta mitään lepopäivästä, pyhäpäivästä! Siinä puhtaan vaan päivistä. Mistä sinä siihen pyhäpäivän nappasit?

eihän sana tietenkään puhu, ei lauantaista eikä sunnuntaista.

Mutta "olen varma" sopii ihan kaikken.

Varsinkin hengelliseen, sillä epävarma ei edes saa rukousvastauksia - Sana sanoo, ettei ailahteleva voi saada. eihän hän tiedä, mitä todella haluaa.

Pyhittäjästä kaikki pyhyys riippuu, pysykäämme siis Hänessä.

Room. 14:14
        Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

Room. 14:23
        mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

• kolme-enkeliä on nainen
        kolme enkeliä, kirjoitti:

Toki sen näkee, että kolme-enkeliä on nainen.

Mutta Timo Flink on VASTUUSSA apuriensa kirjoittamisista - siksi voidaan hyvällä omallatunnolla puhua timo flinkin kirjoituksista.

Hän tyrmäisi nuo sairaalloiset kirjoitukset, väittämät - jos hän ei itsekin olisi niiden takana.

Onhan kyse opista, jonka Timo flink on luonut EGW:n kirjojen pohjalta. tämä adventistien opin kehittelijä ja puolestapuhuja.

• on luonut?
        kolme-enkeliä on nainen kirjoitti:

Toki sen näkee, että kolme-enkeliä on nainen.

Mutta Timo Flink on VASTUUSSA apuriensa kirjoittamisista - siksi voidaan hyvällä omallatunnolla puhua timo flinkin kirjoituksista.

Hän tyrmäisi nuo sairaalloiset kirjoitukset, väittämät - jos hän ei itsekin olisi niiden takana.

Onhan kyse opista, jonka Timo flink on luonut EGW:n kirjojen pohjalta. tämä adventistien opin kehittelijä ja puolestapuhuja.

Insinöörismies - - -

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      192
      1368
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      862
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      761
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      637
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      320
      614
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      595
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      589
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe