Hyvinkään asuntomarkkinat

Hyvinkäälle muuttava

Onko täällä henkilöitä, jotka ovat seuranneet Hyvinkään asuntomarkkinoita? Valtakunnassa talouden sykli on jo kääntynyt ja asuntojen hinnat eivät enää nouse. Monissa Pohjoisen kaupungeissa asuntojen hinnat ovat tilastojen mukaan laskeneet.

Minulla ei ole tietoja Hyvinkään tilanteesta, mutta asuntojen hinnat ovat todella korkealla. Onko mielestänne Hyvinkäällä samallainen laskupaine, kuin monissa muissa Suomen kaupungeissa?

Mistä kaupunginosasta asunto kannattaisi ostaa? Tuleva työpaikkani on kaupungin keskustassa.

12

4485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stailaaja

"Mistä kaupunginosasta asunto kannattaisi ostaa? "

Riippuu paljon omista tarpeistasi. Oletko etsimässä asuntoa vain itsellesi? Vai kuuluuko perheeseesi muita, esim. lapset. Tuolloin vaikutaa sijainnin valintaan koulut, päiväkodit yms. Entä etsitkö omakotitaloa, rivitaloa vai kerrostaloasuntoa.

• tglodvb

Moikka!!

Mikäli asunnon haku päällä, niin myynnissä aivan hyvinkään keskustan tuntumassa, rauhallisella alueella tilava kaksio (70neliötä), omalla pienellä pihalla ja saunalla varustettuna. Kokemukset asuintalosta sekä alueesta ovat erittäin positiiviset.

Näyttö sopimuksen mukaan.

Yhteydenotot numeroon 0400 437016

• kaveri välittäjänä

Hinnat tippuvat myös Hyvinkäällä sanoo valittäjä kaverini. Hän on kertoi, että asuntoja on paljon myynnissä, mutta kauppa hidastui selvästi kesän alussa. Osa myyjistä edelleen kuvittelee saavansa yhtä kovia hintoja kuin ½ vuotta sitten, mutta ne ajat ovat ohi. Vinkkinä: Älä osta vielä. Odota, koska saat asunnon kohta halvemmalla.

• Asunnot On

Uudemmille asunnoille tuntuu edelleen olevan hyvin kysyntää. Etuovi.comissa ei ole tällä hetkellä myynnissä yhtään alle 15 vuotta vanhaa kerrostalokaksiota, jos uudiskohteet jätetään pois.

Kaupunki saisi kyllä ryhdistäytyä asumispolitiikkansa kanssa. Kerrostalotonteille olisi ilmeisesti enemmän kysyntää kuin tarjontaa, silti kaupunki hassaa kaikki resurssinsa pientaloalueiden rakentamiseen. Hyvinkään johdossa ilmeisesti ajatellaan kaikkien haluavan muuttaa johonkin syrjäiselle omakotitontille martin perukoille. Kerrostalotonteissa on sekin hyvä puoli, että myyntitulot ylittävät kunnallistekniikan rakentamiskustannukset, päin vastoin kuin omakotitonteissa.

Myös vuokratalojen rakentaminen olisi syytä käynnistää uudelleen. Jos tarjolla olisi hyväkuntoisia vuokra-asuntoja keskustan tuntumassa olisi vuokra-asuminen varteen otettava vaihtoehto aikakin minulle. Tämän hetkisessä tilanteessa on pakko ostaa asunto, jotta edellä mainitut kriteerit täyttyvät.

• vaihtoa suunnitteleva

Kahden aikuisen huushollissa suunnittelemme 107 neliön paritalohuoneiston vaihtamista pienempään ja lähemmäs keskustaa. Uusien hinnat ovat ihan pilvissä ja kohtuukuntoisesta luukusta keskustan tuntumassa pyydetään mielestämme liikaa.

Uskomme, että tämä hyväkuntoinen kämppä menisi hyvin kaupaksi, mutta liikaa ei viitsisi maksaa seuraavasta kohteesta. Eikun odotellaan. Tai sitten välillä vuokralle.

Suositeltavia alueita keskustassa työskentelevälle voisivat olla esim. Kirjavantolpan seutu, Viertola, jopa Vehkoja.
      Itse asumme Hyvinkäänkylässä, joka on luonnonläheistä ja rauhallista aluetta. Hyvät yhtydet keskustaan, koulu ja päiväkodit lähellä.

Tervetuloa Hyvinkäälle!

• @nne

No nytpä teillä kävi hyvä tuuri,sillä minulla olisi tarjolla teille kohtuuhintainen paritalon puolikas,80,5 neliötä Hakalanmäessä!!!Hyväkuntoinen ja todella isolla pihalla!! TOIVOTTAVASTI KIINNOSTUIT ja vastaat tähän viestiin!!

• edellinen
        @nne kirjoitti:

No nytpä teillä kävi hyvä tuuri,sillä minulla olisi tarjolla teille kohtuuhintainen paritalon puolikas,80,5 neliötä Hakalanmäessä!!!Hyväkuntoinen ja todella isolla pihalla!! TOIVOTTAVASTI KIINNOSTUIT ja vastaat tähän viestiin!!

Hei kiitos, mutta etsitään nyt enemmänkin "pihatonta" ja helppoa asumusta. Kesäpaikassa raadetaan puutarhahommissa ihan riittämiin, myöskään lumityöt eivät kauheasti enää kiinnosta.

Varmasti saat sen hyvällä paikalla olevan kämpän kaupaksi, noistahan on kova kysyntä. Mukavaa jatkoa sinulle!

• alkuasukas

Olen itsekin ollut asunnon osto aikeissa jonkin aikaa mutta täytyy sanoa että hintapyynnöt tällä hetkellä on todella härskejä. Eli kyllä olisi syytä asuntojen hintojen laskea. Täällä kun aletaan monin paikoin jo pyytää samoja hintoja kuin esim Vantaalla. Siinä vaiheessa kun saunallisten vahempien kaksioiden hinnat lähentelee 140 000 niin on siinä ilmaa mielestäni aika paljon välissä. Mutta eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Itse ainakin aion vielä seurata tilennetta ennen kuin teen ratkaisun. Hinnat ovat ainakin kaksioiden osalta viimeisen kuuden vuoden aikana nousseet noin 10000 €/vuosi. Viisi vuotta sitten UUDEN noin 60 neliöisen asunnon keskustan läheltä sai hintaan 120000, jokainen voi itse katsoa mitä sillä hinnalla saa tänä päivänä.

Niin ja tuo kaupunginosa kysymys riippuu ihan omasta elämän tilanteestasi ja mitä olet hakemassa. Vaikea nimetä mitään tiettyä kaupunginosaa johon kaikkien tulisi muuttaa :)

• ostin pari vuotta sitten

Taloyhtiöstä, josta ostin asunnon vajaat kaksi vuotta sitten on jo useita kuukausia myyty vastaavaa kaksiota siten, että hintapyyntö on ollut lähempi 30 000 euroa korkeampi kuin mitä itse maksoin. Talo rakennettu 70-luvun alussa. Posketonta. Eikö välittäjätkään enää ole realistisia kaikissa tapauksissa?

Kaupunginosilla nyt ei ole kovin suurta merkitystä. Ihmettelen, kun joku sanoi että jos on keskustassa työssä, niin asunto kannattaa hankkia siitä vierestä. Siis että olisi aina siihen samaan paikkaa sidottu?

• e.n. nustaja

Asuntojen reaalihintojen nousu pysähtyi kolmannella neljänneksellä. Uskon vakaasti, että viimeisen neljänneksen aikana myös nimellishinnat kääntyvät laskuun. Olen tehnyt pientä tilastointia Hyvinkään hinnoista ja käänne on jo tapahtunut.

Laskupaineet näkyvät tälläkin palstalla, jossa myyjät yrittävät myydä asuntojaan. 6kk sitten lehti-ilmoitus olisi riittänyt. Nyt hintaa pitää laskea, jos haluaa päästä asunnostaan eroon.

• edelleen

Asuntokauppa tuntuu olevan aika jäissä hyvinkäällä. Myyntiajat todella pitkiä. Välittäjät vaihtuvat tiuhaan samoissa kohteissa.
      Pyyntihinnatkin esim. omakoti-ja rivitaloissa täysin järjen vastaisia.

• yksi tietämätön

Olen kuullut, että YIT:n rakentamissa kerrostaloissa täällä Hyvinkäällä on ollut laatuongelmia. Oletteko kuulleet samaa tai onko jollakin omakohtaista kokemusta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5263
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      53
      1934
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1649
    Aihe