"Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu."
Jumala on Henki, Luoja, Kaikkivaltias.
Miksi Hän puhuu itsestään 'me -muodossa? Kenen kanssa Hän loi ihmisen?
Teitteleekö Jumala itseään?
13
242
Vastaukset
Tässä käytetään mielenkiintoista, kaikkia tunnettuja kielioppisääntöjä rikkovaa lauserakennetta, jota ei oikeastaan saisi käyttää, eikä voisikaan, logiikan sääntöjen mukaan. Alkukielellä tämä nimittäin kuuluu: "... tehkääMME hänet MINUN kuvakseNI, kaltaisekseNI...". Monikko puhuu kuin yksikkö. Kohta tulee paikalle nimimerkki "to...", joka osaa selittää tämän vielä paljon paremmin.
- PakanainHuuto
Luomiskertomuksessa Hän tekee yksin kaiken muun paitsi ihmisen.
- ..................
..............
- PakanainHuuto
mutta kaiken loi Jumala yksin. Ei mainita muita Hänen adjutanttejaan.
Itekin joskus kyselin tuota asiaa.
Tässä lisää.
1.Moos.3:22 Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me...
Eräältä sivustolta löysin sellaisen selityksen asialle että siihen aikaan israelilaiset olivat polyteisteja, eli uskoivat paljon suurempaan Jumalien määrään.monikossa, useinkin, koska Jumala on kolmiyhteinen, Isä Poika ja Pyhä Henki!
Pyhä henki, Jeesus ja Jumala on kaikki saman näköisiä.
Mistäs tiedät sitten kuka sinua tulee noutamaan kun kaikki on samannäköisiä?- PakanainHuuto
kun loi ihmisen, Jeesushan syntyi paljon myöhemmin. Ja eikös Pyhä Henki ole irrallinen asia Jumalasta, Hän antaa Pyhää Hengen vuodatusta, mutta Pyhää Henkeä ei mainita luomiskertomuksessa.
Ja edellisessä lauseessa Hän toimii taas yksin.
"Jumala teki villieläimet, karjaeläimet ja erilaiset pikkueläimet, kaikki eläinten lajit. Ja Jumala näki, että niin oli hyvä." - todé
PakanainHuuto kirjoitti:
kun loi ihmisen, Jeesushan syntyi paljon myöhemmin. Ja eikös Pyhä Henki ole irrallinen asia Jumalasta, Hän antaa Pyhää Hengen vuodatusta, mutta Pyhää Henkeä ei mainita luomiskertomuksessa.
Ja edellisessä lauseessa Hän toimii taas yksin.
"Jumala teki villieläimet, karjaeläimet ja erilaiset pikkueläimet, kaikki eläinten lajit. Ja Jumala näki, että niin oli hyvä."Pyhä Henki ei ole Jumalasta irrallaan. ----> Eihän sinunkaan rakkautesi ja vihasi ole sinusta irrallaan olevia asioita. Niitä kun voi, tosin ei samoin perustein, verrata Jumalan henkeen.
- PakanainHuuto
todé kirjoitti:
Pyhä Henki ei ole Jumalasta irrallaan. ----> Eihän sinunkaan rakkautesi ja vihasi ole sinusta irrallaan olevia asioita. Niitä kun voi, tosin ei samoin perustein, verrata Jumalan henkeen.
valaisee ymmärtämään raamattua? Eikös se Pyhä Henki ole niin kuin 3:mies Jumalan kolmikantissa.
Vai onko Pyhä Henki sitten sama asia kuin Jumala?
Sittenhän se on Jumalan Henki.
Minä olen kokonaisvaltainen ihminen tunteineen ja rakastumisineen. Jos ihmisen rakkaus tai viha eli teot eivät ole irrallisia asioita ( ne eivät ole) niin miksi ihmisen teot ovat sitten syntiä?
Ainahan uskovat sanovat: Jumala ei vihaa persoonaa (rakkauksineen vihoineen) vaan ihmiseen tekoja. Noh nythän sitten sanot, että ihmisen rakastumiset ja vihat ovatkin kokonaisvaltaista persoonallisuutta...?
"tehkäämme"-sanalla Jumalan tarkoittaneen omaa ominaisuuttaan, jota voisi kuvailla sanoilla:
Valtava voima, viisaus, taito, rakkaus, rauha, kärsivällisyys, pitkämielisyys, hyvyys, uskollisuus, armahtavaisuus jne.
Jumala tahtoo tehdä myös meidät ihmiset oman kuvansa kaltaiseksi tämän luetellun mallin mukaan! Juuri sen vuoksi Jeesus ja apostolit opettivat:
Joh. 6:63
"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
2. Kor. 5:16
"Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."
Mark. 3:33
"Hän vastasi heille ja sanoi: »Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?»
34 Ja katsellen ympärilleen niihin, jotka istuivat hänen ympärillään, hän sanoi: »Katso, minun äitini ja veljeni!
35 Sillä joka tekee Jumalan tahdon, se on minun veljeni ja sisareni ja äitini.»
Joh. 3:6
"Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä."
[1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
Lihan mukaan syntyneen Jeesuksen äidin palvominen on jo vihdoinkin syytä lopettaa ja opetella ajattelemaan hengellisiä asioita hengellisesti!- PakanainHuuto
teitittelevät itseään. 'Me Yrjö IV sanomme...'
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad831332- 45950
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että367788- 142749
- 55689
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän117667- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594