viljakäärmeen ruoka

meillekö käärme

Viljakäärmettä mietitty pitkään. Alkuunhan syötetään pinkkejä? kuinka usein? Paljon pinkit sitten maksaa tämä minua kiinnostaa? Mikäs hiiri koko seuraava on ja paljos ne maksaa jne? Onko ruokinta kallista?
Mites käärmeen kakka haiseeko niin pahalle kun olen kuullut...
Käykö pohjalle puupelletin ja mörtin sekoitus?

5

988

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amaterasu20

      Pienelle poikaselle syötetään pinkkejä noin 4 päivän välein. Eläinkaupassa pinkki maksaa 1-2 euroa/kpl kun taas kasvattajat myyvät edullisemmin.

      Pinkin jälkeen siirrytään 6-10g kokoiseen hiireen (Fuzzy)

      Mielestäni ei ole kallista
      Tästä pääset yhden ruokahiiriä myyvän henkilön hiirihinta ja -kokotaulukkoon
      http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=35992

      Viljakäärmeen uloste ei mielestäni haise pahalle (kun taas kunkkuboamme uloste haisee..)

      Mielestäni voit käyttää puupelletin ja mörtin sekoitusta kunhan pidät puupeletin määrän minimissä (saattaa kuivattaa käärmeen ihoa)

      • meillekö käärme

        onko käärmeen kakka sitten minkälaista? onko niinkun semmoista tahnaa vai?Kuinka usein mörttiröpö on vaihdettava? Voikos terrassa käyttää pohjalla terraariomattoa semmoista "kuramaton" tyylistä?
        kuinka usein se nahkaansa luo? minkälainen tai näköinen se luotunahka on ja minne se nahka laitetaan?


      • Amaterasu20
        meillekö käärme kirjoitti:

        onko käärmeen kakka sitten minkälaista? onko niinkun semmoista tahnaa vai?Kuinka usein mörttiröpö on vaihdettava? Voikos terrassa käyttää pohjalla terraariomattoa semmoista "kuramaton" tyylistä?
        kuinka usein se nahkaansa luo? minkälainen tai näköinen se luotunahka on ja minne se nahka laitetaan?

        Heippa!

        Viljiksen paska näyttää linnunpaskalta. Kuivuu nopeasti ja sen saa vessapaperilla kerättyä mörtistä helposti pois.

        Mörtti vaihdetaan ainakin 4-6kk välein, samalla pestään koko terraario tarvikkeineen (kunhan muistat kerätä jätökset aina kun niitä ilmestyy).

        Älä käytä viljakäärmeellä mattoa, uloste on niin löysää että tunkeutuu joka väliin, et saa pidettynä terraa hyvin puhtaana (sitä paitsi viljakäärme rakastaa kaivautumista).

        Viljakäärme luo nahkansa yhtenä kokonaisena "sukkana". Vasta luotu nahka on läpikuultava ja kostea (kuivuu kuitenkin aika nopeasti). Nahkan voi joko säilyttää tai heittää roskiin.. ihan miten tykkäät :)


      • nahkaa...
        Amaterasu20 kirjoitti:

        Heippa!

        Viljiksen paska näyttää linnunpaskalta. Kuivuu nopeasti ja sen saa vessapaperilla kerättyä mörtistä helposti pois.

        Mörtti vaihdetaan ainakin 4-6kk välein, samalla pestään koko terraario tarvikkeineen (kunhan muistat kerätä jätökset aina kun niitä ilmestyy).

        Älä käytä viljakäärmeellä mattoa, uloste on niin löysää että tunkeutuu joka väliin, et saa pidettynä terraa hyvin puhtaana (sitä paitsi viljakäärme rakastaa kaivautumista).

        Viljakäärme luo nahkansa yhtenä kokonaisena "sukkana". Vasta luotu nahka on läpikuultava ja kostea (kuivuu kuitenkin aika nopeasti). Nahkan voi joko säilyttää tai heittää roskiin.. ihan miten tykkäät :)

        säilyttääkö moni tuota käärmeen luotua nahkaa? Millaseksi se oikein menee? mureneeko kuivana vai onko semmonen sitkeä ym.


    • liero

      pienelle käärmeelle hiiren tai rotan poikaisia
      täyskasvuiselle käärmeelle rottia tai hiiriä
      t. ex viljakäärmeen omistaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4613
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      50
      3620
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      107
      3503
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3021
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2489
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2384
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2130
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2023
    Aihe