viljakäärmeen ruoka

meillekö käärme

Viljakäärmettä mietitty pitkään. Alkuunhan syötetään pinkkejä? kuinka usein? Paljon pinkit sitten maksaa tämä minua kiinnostaa? Mikäs hiiri koko seuraava on ja paljos ne maksaa jne? Onko ruokinta kallista?
Mites käärmeen kakka haiseeko niin pahalle kun olen kuullut...
Käykö pohjalle puupelletin ja mörtin sekoitus?

5

1160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amaterasu20

      Pienelle poikaselle syötetään pinkkejä noin 4 päivän välein. Eläinkaupassa pinkki maksaa 1-2 euroa/kpl kun taas kasvattajat myyvät edullisemmin.

      Pinkin jälkeen siirrytään 6-10g kokoiseen hiireen (Fuzzy)

      Mielestäni ei ole kallista
      Tästä pääset yhden ruokahiiriä myyvän henkilön hiirihinta ja -kokotaulukkoon
      http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=35992

      Viljakäärmeen uloste ei mielestäni haise pahalle (kun taas kunkkuboamme uloste haisee..)

      Mielestäni voit käyttää puupelletin ja mörtin sekoitusta kunhan pidät puupeletin määrän minimissä (saattaa kuivattaa käärmeen ihoa)

      • meillekö käärme

        onko käärmeen kakka sitten minkälaista? onko niinkun semmoista tahnaa vai?Kuinka usein mörttiröpö on vaihdettava? Voikos terrassa käyttää pohjalla terraariomattoa semmoista "kuramaton" tyylistä?
        kuinka usein se nahkaansa luo? minkälainen tai näköinen se luotunahka on ja minne se nahka laitetaan?


      • Amaterasu20
        meillekö käärme kirjoitti:

        onko käärmeen kakka sitten minkälaista? onko niinkun semmoista tahnaa vai?Kuinka usein mörttiröpö on vaihdettava? Voikos terrassa käyttää pohjalla terraariomattoa semmoista "kuramaton" tyylistä?
        kuinka usein se nahkaansa luo? minkälainen tai näköinen se luotunahka on ja minne se nahka laitetaan?

        Heippa!

        Viljiksen paska näyttää linnunpaskalta. Kuivuu nopeasti ja sen saa vessapaperilla kerättyä mörtistä helposti pois.

        Mörtti vaihdetaan ainakin 4-6kk välein, samalla pestään koko terraario tarvikkeineen (kunhan muistat kerätä jätökset aina kun niitä ilmestyy).

        Älä käytä viljakäärmeellä mattoa, uloste on niin löysää että tunkeutuu joka väliin, et saa pidettynä terraa hyvin puhtaana (sitä paitsi viljakäärme rakastaa kaivautumista).

        Viljakäärme luo nahkansa yhtenä kokonaisena "sukkana". Vasta luotu nahka on läpikuultava ja kostea (kuivuu kuitenkin aika nopeasti). Nahkan voi joko säilyttää tai heittää roskiin.. ihan miten tykkäät :)


      • nahkaa...
        Amaterasu20 kirjoitti:

        Heippa!

        Viljiksen paska näyttää linnunpaskalta. Kuivuu nopeasti ja sen saa vessapaperilla kerättyä mörtistä helposti pois.

        Mörtti vaihdetaan ainakin 4-6kk välein, samalla pestään koko terraario tarvikkeineen (kunhan muistat kerätä jätökset aina kun niitä ilmestyy).

        Älä käytä viljakäärmeellä mattoa, uloste on niin löysää että tunkeutuu joka väliin, et saa pidettynä terraa hyvin puhtaana (sitä paitsi viljakäärme rakastaa kaivautumista).

        Viljakäärme luo nahkansa yhtenä kokonaisena "sukkana". Vasta luotu nahka on läpikuultava ja kostea (kuivuu kuitenkin aika nopeasti). Nahkan voi joko säilyttää tai heittää roskiin.. ihan miten tykkäät :)

        säilyttääkö moni tuota käärmeen luotua nahkaa? Millaseksi se oikein menee? mureneeko kuivana vai onko semmonen sitkeä ym.


    • liero

      pienelle käärmeelle hiiren tai rotan poikaisia
      täyskasvuiselle käärmeelle rottia tai hiiriä
      t. ex viljakäärmeen omistaja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe