Tunti

Taksa

Rak.Alan yrittäjä. Tekisitkö alle 23 euron tuntilaskutuksella. Tietysti verot ym velvoitteet on maksettava. Moniko tekee tuolla hinnalla? Jos teette, niin mitä teette ja paljonko kokemusta alalta?

8

892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu ..

      Yksinkertaisesti ei !

      • -.-.-

        Kerro perustelut?


    • Ääh

      No just, pikkasen enemmät pitäis saada et pystyy maksaa velvotteet ja oman palkan. Luultavasti 30 euroa lähempänä totuutta.

      • Juusio

        Mutta eihän varamiespalvelutkaan laskuta kuin 17e/h perustehdastyöläisestä.

        Kyllä tuolla 23 eurolla mielestäni jonkinlaista palkkaa jo saa itselleen maksettua. Jos viikkotunnit tulee täyteen niin käteen jäävä osuus verojen jälkeen 1800 euroa?


      • Juusio kirjoitti:

        Mutta eihän varamiespalvelutkaan laskuta kuin 17e/h perustehdastyöläisestä.

        Kyllä tuolla 23 eurolla mielestäni jonkinlaista palkkaa jo saa itselleen maksettua. Jos viikkotunnit tulee täyteen niin käteen jäävä osuus verojen jälkeen 1800 euroa?

        on kyllä surkea palkka yritämisestä!
        mites firmalle jäävät rahat?vakuutusmaksut auton kulut jne?


    • ja toiv et sinäkään.

      Mieti miksi haluat tehdä töitä yrittäjänä jos, laskutat niin vähän, ettei saa maksettua edes normaalia timpurin palkkaa itselleen. Oletko ajatellut miksiköhän muut sitten laskuttavat enemmän? Tai miksi yrityksiä edes on olemassa?
      No joo työllistääkseen ja jne.jne. plaa plaaa!
      TUOTTAAKSEEN OMISTAJILLEEN VOITTOA! Minultakin tutut ja sukulaiset kyselevät onko ollut hommia. no on tietysti, mutta pointti on onko tullut voittoa!

      • Alkuperäinen,

        Aivan totta. Voittoakin olisi kiva saada, kun sattuu olemaan kalliita työkaluja, auto ym. Okei, mutta pointti olise mitä teet ja minkälaisella kokemuksella..eli mitä osaat. Näissä hommissa ei ole koskaan ´valmis´, edes yrittäjä ei välttämättä osaa kaikkea.Toisaalta isoissa rak yhtiöissä on kaikennäköisiä ´timpureita´ ja saavat parempaa liksaa kun esimerkiksi minä yrittäjänä.


      • ja toiv et...
        Alkuperäinen, kirjoitti:

        Aivan totta. Voittoakin olisi kiva saada, kun sattuu olemaan kalliita työkaluja, auto ym. Okei, mutta pointti olise mitä teet ja minkälaisella kokemuksella..eli mitä osaat. Näissä hommissa ei ole koskaan ´valmis´, edes yrittäjä ei välttämättä osaa kaikkea.Toisaalta isoissa rak yhtiöissä on kaikennäköisiä ´timpureita´ ja saavat parempaa liksaa kun esimerkiksi minä yrittäjänä.

        Riippuu tietenkin missäpäin suomea. Mutta itse teen esim aliurakoinnit isommille firmoille ja tuntityöt yksityisille hintaan 30e Alv. itsellä ja työntekijöillä kokemusta n 5v. Sitten taas urakat avaimet käteen periaatteella jää vähän enemmän. esim. 3 viikkoa kestävä urakka työ ja tarvikkeet. Tarvikkeista n. 15% kate ja työ n. 40/h sis alv 2500 - 3500e katetta. hinta ei ole tärkein kunhan asiakas voi luottaa sinuun, pystyt perustelemaan miksi ko. työ kannattaa tehdä nyt ja ottaa juuri sinulta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe