Tunti

Taksa

Rak.Alan yrittäjä. Tekisitkö alle 23 euron tuntilaskutuksella. Tietysti verot ym velvoitteet on maksettava. Moniko tekee tuolla hinnalla? Jos teette, niin mitä teette ja paljonko kokemusta alalta?

8

892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu ..

      Yksinkertaisesti ei !

      • -.-.-

        Kerro perustelut?


    • Ääh

      No just, pikkasen enemmät pitäis saada et pystyy maksaa velvotteet ja oman palkan. Luultavasti 30 euroa lähempänä totuutta.

      • Juusio

        Mutta eihän varamiespalvelutkaan laskuta kuin 17e/h perustehdastyöläisestä.

        Kyllä tuolla 23 eurolla mielestäni jonkinlaista palkkaa jo saa itselleen maksettua. Jos viikkotunnit tulee täyteen niin käteen jäävä osuus verojen jälkeen 1800 euroa?


      • Juusio kirjoitti:

        Mutta eihän varamiespalvelutkaan laskuta kuin 17e/h perustehdastyöläisestä.

        Kyllä tuolla 23 eurolla mielestäni jonkinlaista palkkaa jo saa itselleen maksettua. Jos viikkotunnit tulee täyteen niin käteen jäävä osuus verojen jälkeen 1800 euroa?

        on kyllä surkea palkka yritämisestä!
        mites firmalle jäävät rahat?vakuutusmaksut auton kulut jne?


    • ja toiv et sinäkään.

      Mieti miksi haluat tehdä töitä yrittäjänä jos, laskutat niin vähän, ettei saa maksettua edes normaalia timpurin palkkaa itselleen. Oletko ajatellut miksiköhän muut sitten laskuttavat enemmän? Tai miksi yrityksiä edes on olemassa?
      No joo työllistääkseen ja jne.jne. plaa plaaa!
      TUOTTAAKSEEN OMISTAJILLEEN VOITTOA! Minultakin tutut ja sukulaiset kyselevät onko ollut hommia. no on tietysti, mutta pointti on onko tullut voittoa!

      • Alkuperäinen,

        Aivan totta. Voittoakin olisi kiva saada, kun sattuu olemaan kalliita työkaluja, auto ym. Okei, mutta pointti olise mitä teet ja minkälaisella kokemuksella..eli mitä osaat. Näissä hommissa ei ole koskaan ´valmis´, edes yrittäjä ei välttämättä osaa kaikkea.Toisaalta isoissa rak yhtiöissä on kaikennäköisiä ´timpureita´ ja saavat parempaa liksaa kun esimerkiksi minä yrittäjänä.


      • ja toiv et...
        Alkuperäinen, kirjoitti:

        Aivan totta. Voittoakin olisi kiva saada, kun sattuu olemaan kalliita työkaluja, auto ym. Okei, mutta pointti olise mitä teet ja minkälaisella kokemuksella..eli mitä osaat. Näissä hommissa ei ole koskaan ´valmis´, edes yrittäjä ei välttämättä osaa kaikkea.Toisaalta isoissa rak yhtiöissä on kaikennäköisiä ´timpureita´ ja saavat parempaa liksaa kun esimerkiksi minä yrittäjänä.

        Riippuu tietenkin missäpäin suomea. Mutta itse teen esim aliurakoinnit isommille firmoille ja tuntityöt yksityisille hintaan 30e Alv. itsellä ja työntekijöillä kokemusta n 5v. Sitten taas urakat avaimet käteen periaatteella jää vähän enemmän. esim. 3 viikkoa kestävä urakka työ ja tarvikkeet. Tarvikkeista n. 15% kate ja työ n. 40/h sis alv 2500 - 3500e katetta. hinta ei ole tärkein kunhan asiakas voi luottaa sinuun, pystyt perustelemaan miksi ko. työ kannattaa tehdä nyt ja ottaa juuri sinulta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe