ONKO LAILLISTA!?

pinna palaa

Anteeksi pitkä viesti mutta koittakaa jaksaa lukea ja vastata... Poikani tilasi ilmaisen soittoäänen nimeltämainitsemattomalta yritykseltä. Tällä hän mukamas sitoutui vastaanottamaan Kahden euron kappalehintaan soittoääniä. Palveluviestien tarjoaja kyllä varmisti että jos ei halua palvelua jatkettavan, voi vastata viestillä stop jolloin palvelu katkeaa. Se ei kuitenkaan onnistunut, viestit eivä koskaan menneet perille joten palveluviestejä pukkasi päivittäin siihen kahden euron kappalehintaan. Kun sain kuulla tästä pojaltani, oli jo viestien hinnaksi noussut 50 euroa yhteensä!!! Otin selvää palvelun tarjoajasta ja pääsinkin heidän kotisivuilleen jossa oli mahdollisuus purkaa tilaus sähköpostilla. Yllätys yllätys postit palautuivat minulle takaisin eli eivät menneet perille sitäkään kautta. Sivustolla oli myös puh nro johon voi soittaa. Soitin numeroon jossa englanninkielinen nauhoite päällä. Jatkoin soittelua pitkin päivää jolloin vihdoin vastattiin. Siellä oli englantia puhuva mies ja kun sujuvalla englannin kielellä pyysin suomea puhuvaa henkilöä puhelimeen, lyötiin luuri korvaan. Eli palvelua oli mahdoton lopettaa. Lopulta monien yritysten jälkeen jouduin sulkemaan poikani liittymän ja avaamaan uuden jotta päästiin eroon maksullisista palveluviesteistä. Kysymys kuuluu olenko maksuvelvollinen viesteistä jos palveluntarjoaja tekee mahdottomaksi lopettaa viestien peruuttamisen?

71

20470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soita operaattorisi asiakaspalvelun ja vaadi heitä lopettamaa ko. "palvelu". Tällainen huijaus on nykyään varsin yleistä. Se ei kuitenkaan kiinnosta kuluttaja-asiamiestä. Sensijaan, jos annetaan liittymän avaajalle kylkiäisiä tms. niin johan älähtää.

      Reklamoi operaattorillesi asiasta. Mielestäni et ole maksuvelvollinen.

      Noissa on se kinkkinen juttu, että usein tilaus tehdään netin kautta, jolloin palvelunestot eivät toimi. Peruutus sensijaan tehdään puhelimella, jolloin palvelunesto estää sen.

      • pinna palaa

        oman operaattorin asiakaspalvelusta sanoivat että voivat laittaa eston jolloin pojan puhelimesta ei voi soittaa eikä lähettää viestejä palvelunumeroihin mutta ei välttämättä estä jo tilatun palvelun vastaanottoa... Lisäksi neuvoivat soittamaan maksullisten puhelinpalveluiden eettiseen lautakuntaan, sieltä saisi neuvoja mutta kun ovat tavoitettavissa vasta ensi viikolla.
        Yleensä annan asioiden olla mutta rupesi tosissaan sappi kiehumaan kun ei millään saa kiinni tätä paskapalveluntarjoajaa jotta olisi voinut henk.koht. kysellä asioista.


      • ASDFsd
        pinna palaa kirjoitti:

        oman operaattorin asiakaspalvelusta sanoivat että voivat laittaa eston jolloin pojan puhelimesta ei voi soittaa eikä lähettää viestejä palvelunumeroihin mutta ei välttämättä estä jo tilatun palvelun vastaanottoa... Lisäksi neuvoivat soittamaan maksullisten puhelinpalveluiden eettiseen lautakuntaan, sieltä saisi neuvoja mutta kun ovat tavoitettavissa vasta ensi viikolla.
        Yleensä annan asioiden olla mutta rupesi tosissaan sappi kiehumaan kun ei millään saa kiinni tätä paskapalveluntarjoajaa jotta olisi voinut henk.koht. kysellä asioista.

        Tämä onkin jännä asia, esim. "Sinun pitää olla 18-vuotias tai sinulla pitää olla huoltajan suostumus tilaukseen", mitäs jos ei ole ja tilaa silti, onko maksuvelvollinen? Harmillisia kusetuksia, ehkä tämän takia itse miettisin hieman, missä iässä muksulle on hyvä hommata matkapuhelin.


      • L. Voncken
        pinna palaa kirjoitti:

        oman operaattorin asiakaspalvelusta sanoivat että voivat laittaa eston jolloin pojan puhelimesta ei voi soittaa eikä lähettää viestejä palvelunumeroihin mutta ei välttämättä estä jo tilatun palvelun vastaanottoa... Lisäksi neuvoivat soittamaan maksullisten puhelinpalveluiden eettiseen lautakuntaan, sieltä saisi neuvoja mutta kun ovat tavoitettavissa vasta ensi viikolla.
        Yleensä annan asioiden olla mutta rupesi tosissaan sappi kiehumaan kun ei millään saa kiinni tätä paskapalveluntarjoajaa jotta olisi voinut henk.koht. kysellä asioista.

        Eli Luc Voncken , Blinck yrityksestä, Amsterdamista , on se henkilö, jonka haluat tavata henkilökohtaisesti.
        www.blinck.com

        Luulen, että monet asiakkaat monesta maasta haluavat sanoa hänelle jotain.

        Lähetä vain reklamaatio eteenpäin, mutta mielestäni myös puhelinoperaattori ja Netsize yritys ovat myös osasyyllisiä.


      • juttu--
        ASDFsd kirjoitti:

        Tämä onkin jännä asia, esim. "Sinun pitää olla 18-vuotias tai sinulla pitää olla huoltajan suostumus tilaukseen", mitäs jos ei ole ja tilaa silti, onko maksuvelvollinen? Harmillisia kusetuksia, ehkä tämän takia itse miettisin hieman, missä iässä muksulle on hyvä hommata matkapuhelin.

        Alaikäinen ei myöskään voi samasta syystä saada puhelinliittymää omiin nimiinsä. Joten kyllä liittymän omistajalla on velvollisuus vahtia puhelimen kyttöä jos sen alaikäiselle luovuttaa.


      • APUA!
        pinna palaa kirjoitti:

        oman operaattorin asiakaspalvelusta sanoivat että voivat laittaa eston jolloin pojan puhelimesta ei voi soittaa eikä lähettää viestejä palvelunumeroihin mutta ei välttämättä estä jo tilatun palvelun vastaanottoa... Lisäksi neuvoivat soittamaan maksullisten puhelinpalveluiden eettiseen lautakuntaan, sieltä saisi neuvoja mutta kun ovat tavoitettavissa vasta ensi viikolla.
        Yleensä annan asioiden olla mutta rupesi tosissaan sappi kiehumaan kun ei millään saa kiinni tätä paskapalveluntarjoajaa jotta olisi voinut henk.koht. kysellä asioista.

        Minulle on tullut samasta numerosta k-18 viestejä, joissa kerrotaan k-18 videoista. Puhelin laskuni ovat olleen sen jälkeen yli 50€ En voi peruutaa tilausta.


    • johanon

      anna palaa nimi palstalle!

      • pinnapalaa

        celldorado


    • lyyti

      Sano nyt ihmeessä, mikä yritys on kyseessä, että tiedämme välttää moista kusetusta.

    • eimullamuuta

      Jos sulla on kännykässä tallella ne viestit jossa perut palvelun niin sehän on jo itsessään laillinen/virallinen peruutus.

      Ja jos sulla on sähköpostissa peruutusviestit tallella niin sitäkin hienompi homma.

      Jos joku sanoo, että peruutusviestit ei ole tullut perille niin sehän on niiden ongelma. Eivät ole kuitenkaan sulle lähettäneet mitään tietoa uudestakaan peruutusosoitteesta.

      Eli elähän hätäile. Muista muuten lähettää myös operaattorille kirjallinen reklamaatio. Mieluiten sähköpostiviesti(jotta jää talteen). Ihan vaan sen takia, että operaattori voi vaatia sulta maksua palveluista.
      Ovat kuitenkin osasyyllisiä koska ovat tehneet laskutussopimuksen tämän koijari-puljun kanssa

      • reklamaatio on tehtävä!

        Yksinkertaisesti

        STOP numeroon 173372 pitäisi toimia.

        Reklamaatio voi lähettää myös puhelinoperaattorille ja jättää puhelinlasku tämän osalta maksamatta.

        Laiton se selvästi on jo pelkästään lasten iän perusteella. Sen lisäksi tilausvahvistuksen viesti yleensä heiltä puuttuu. Myyjä on todistettava että kestotilaus on pätevä eikä toisinpäin, varsinkin jos lapsi on tilannut jotain.

        celldorado omistaa artiq mobile ja sen omistaja on blinck käsittääkseni ( www.blinc.com )

        Tässä hollanniksi vastaava tarina millä vanhemmat yrittävät saada celldoradolta rahaa takaisin:

        http://mijnkindonline.web-log.nl/mijnkindonline/2007/05/het_is_als_oude.html

        Tässä on celldoradon sivulta aika huvittava huijaustempaus: lähes äänetön soittoääni.

        Lähes äänetön soittoääni - Kuuletko sen?
        Hinta 2,00 euroa / tekstiviesti, 2 tekstiviestiä / sisältötuote, 3 sisältötuotetta viikossa. Tilauksen lopettaminen: Lähetä tekstiviesti WSILENT STOP numeroon 173372.


      • pinna palaa
        reklamaatio on tehtävä! kirjoitti:

        Yksinkertaisesti

        STOP numeroon 173372 pitäisi toimia.

        Reklamaatio voi lähettää myös puhelinoperaattorille ja jättää puhelinlasku tämän osalta maksamatta.

        Laiton se selvästi on jo pelkästään lasten iän perusteella. Sen lisäksi tilausvahvistuksen viesti yleensä heiltä puuttuu. Myyjä on todistettava että kestotilaus on pätevä eikä toisinpäin, varsinkin jos lapsi on tilannut jotain.

        celldorado omistaa artiq mobile ja sen omistaja on blinck käsittääkseni ( www.blinc.com )

        Tässä hollanniksi vastaava tarina millä vanhemmat yrittävät saada celldoradolta rahaa takaisin:

        http://mijnkindonline.web-log.nl/mijnkindonline/2007/05/het_is_als_oude.html

        Tässä on celldoradon sivulta aika huvittava huijaustempaus: lähes äänetön soittoääni.

        Lähes äänetön soittoääni - Kuuletko sen?
        Hinta 2,00 euroa / tekstiviesti, 2 tekstiviestiä / sisältötuote, 3 sisältötuotetta viikossa. Tilauksen lopettaminen: Lähetä tekstiviesti WSILENT STOP numeroon 173372.

        kyseiseen numeroon poikani lähetti STOP-viestin, kolmeen kertaan eikä mennyt perille. Kuten aikaisemmin kirjoitin, olen jo sulkenut liittymän mutta toivottavasti saa selville asiakaspalvelusta viestien lähetysajankohdan?? Poikani on 13-vuotias ja olemme tehneet selväksi moneen kertaan ettei MITÄÄN ilmais-juttuja tilailla puhelimeen koska niistä on AINA harmia. Tämä oli ensimmäinen kerta kuuden vuoden aikana kun hänellä puhelin on ollut ja lasku ollut aina alle pari kymppiä, ilman saldorajaa joten ihan järkevää ollut puhelimen käyttö tähän mennessä. Kiitos kun olette jaksaneet vastailla. Eiköhän tähän jotain tolkkua löydy.


      • reklaamatio
        pinna palaa kirjoitti:

        kyseiseen numeroon poikani lähetti STOP-viestin, kolmeen kertaan eikä mennyt perille. Kuten aikaisemmin kirjoitin, olen jo sulkenut liittymän mutta toivottavasti saa selville asiakaspalvelusta viestien lähetysajankohdan?? Poikani on 13-vuotias ja olemme tehneet selväksi moneen kertaan ettei MITÄÄN ilmais-juttuja tilailla puhelimeen koska niistä on AINA harmia. Tämä oli ensimmäinen kerta kuuden vuoden aikana kun hänellä puhelin on ollut ja lasku ollut aina alle pari kymppiä, ilman saldorajaa joten ihan järkevää ollut puhelimen käyttö tähän mennessä. Kiitos kun olette jaksaneet vastailla. Eiköhän tähän jotain tolkkua löydy.

        Kuka tietää mitä täsmällisesti puhelinoperaattori sopii niiden mobiili tuottopalvelijoiden kanssa? Eikö heidän kontraktissa on mainittu, että STOP käsky pitäisi aina toimia?

        Eikö siellä ole myös mainittu, että puhelinoperaattori saa laskuttaa eteenpäin asiakkaiden reklamaatioiden kustannukset?

        Eli, reklamaatio puhelinoperaattorille ja siten ei edes tarvitse tietää, missä celldorado tai blinck on.


      • reklamaatio on tehtävä
        reklamaatio on tehtävä! kirjoitti:

        Yksinkertaisesti

        STOP numeroon 173372 pitäisi toimia.

        Reklamaatio voi lähettää myös puhelinoperaattorille ja jättää puhelinlasku tämän osalta maksamatta.

        Laiton se selvästi on jo pelkästään lasten iän perusteella. Sen lisäksi tilausvahvistuksen viesti yleensä heiltä puuttuu. Myyjä on todistettava että kestotilaus on pätevä eikä toisinpäin, varsinkin jos lapsi on tilannut jotain.

        celldorado omistaa artiq mobile ja sen omistaja on blinck käsittääkseni ( www.blinc.com )

        Tässä hollanniksi vastaava tarina millä vanhemmat yrittävät saada celldoradolta rahaa takaisin:

        http://mijnkindonline.web-log.nl/mijnkindonline/2007/05/het_is_als_oude.html

        Tässä on celldoradon sivulta aika huvittava huijaustempaus: lähes äänetön soittoääni.

        Lähes äänetön soittoääni - Kuuletko sen?
        Hinta 2,00 euroa / tekstiviesti, 2 tekstiviestiä / sisältötuote, 3 sisältötuotetta viikossa. Tilauksen lopettaminen: Lähetä tekstiviesti WSILENT STOP numeroon 173372.

        Eli Blinck omistaa celldorado ja heitä vastaan on jo nostettu lukuisia valituksia ja syytteet Hollannissa ja Belgiassa. Tässä on Telegraaf sanomalehdessa mainittu, että heidän mainokset ovat harhaanjohtavia.

        http://www.telegraaf.nl/digitaal/63882991/_Ringtone-reclames_Celldorado_misleidend_.html

        ja tässä löytyy omistajien nimet. Jos haluat voit soittaa heiltä Suomesta, mutta tuskin se vaikuttaa. Ehkä voit tehdä rikosilmoituksen kun käyt Amsterdamissa, mutta rikosilmoituksia heitä vastaan on jo monta...

        http://www.mobilecowboys.nl/ringtones/4912

        eli:

        www.blinck.com

        [email protected] 31 6 46 71 74 24

        [email protected]

        [email protected] tai [email protected] 31 647104037

        [email protected] tai [email protected] 31 646024717

        [email protected] tai [email protected] 31 (0)20 675 05 89 of 31 (0)20 670 16 83


      • Netsize huijaa?
        reklamaatio on tehtävä kirjoitti:

        Eli Blinck omistaa celldorado ja heitä vastaan on jo nostettu lukuisia valituksia ja syytteet Hollannissa ja Belgiassa. Tässä on Telegraaf sanomalehdessa mainittu, että heidän mainokset ovat harhaanjohtavia.

        http://www.telegraaf.nl/digitaal/63882991/_Ringtone-reclames_Celldorado_misleidend_.html

        ja tässä löytyy omistajien nimet. Jos haluat voit soittaa heiltä Suomesta, mutta tuskin se vaikuttaa. Ehkä voit tehdä rikosilmoituksen kun käyt Amsterdamissa, mutta rikosilmoituksia heitä vastaan on jo monta...

        http://www.mobilecowboys.nl/ringtones/4912

        eli:

        www.blinck.com

        [email protected] 31 6 46 71 74 24

        [email protected]

        [email protected] tai [email protected] 31 647104037

        [email protected] tai [email protected] 31 646024717

        [email protected] tai [email protected] 31 (0)20 675 05 89 of 31 (0)20 670 16 83

        Celldorado mainitaan 29. lokakuuta Euroopan kuluttajakeskuksen sivulta. Otsikko on: Laskutetaanko sinua mobiilipalvelusta, jota et ole tilannut?

        www.ecc.fi -- etusivu -- uutisia -- lasketaanko sinua mobiilipalvelusta?

        ”Euroopan kuluttajakeskukseen on viime viikkoina tullut valituksia mobiilipalveluiden laskuista. Kuluttajilta on veloitettu matkapuhelinlaskussa myös mobiilipalveluista, joita he eivät omasta mielestään ole tilanneet. Esimerkkinä tällaisesta palvelusta on hollantilainen Celldorado, joka tarjoaa muun muassa soittoääniä ja taustakuvia.”

        "Lähetä puhelinoperaattorille kirjallinen reklamaatio".


        Ilmeisesti celldorado vuokraa 17 – numerot Netsize yritykseltä. Onhan se hyödyllistä mainita täällä kaikki Netsize omistamat ja vuokratut numerot. Tämä lista on muuten myös julkaistu viestintäviraston sivulla. Näillä numeroilla kestotilauksien vahvistusviesti puuttuu, STOP käsky ei toimi, yrityksen puhelinpalvelunumero ei vastaa tai yrityksen puhelinpalvelunumero sijaitsee Irlannissa.
        Ainakin 173171 on käytetty nimettömänä spammerinä, jossa viesti on manipuloitu näin, että lähettäjä ei näy. Muutamia numeroita on vielä vapaa: onko tilaa seuraavalle huijarille?

        173171 NETSIZE OY käytetty nimettömänä spammerinä
        17270 NETSIZE OY – Wixawin
        173222 NETSIZE OY
        173737 NETSIZE – Celldorado
        173372 NETSIZE – Celldorado
        173009 NETSIZE
        173017 NETSIZE -- Jamba


      • PTR

        Joo, ei auta vaikka operaattorille valittaakin, mutta ei se kyllä ole operaattoriinkaan puolelta oikein että livetään omasta vastuusta. On väärin että jos ei ole milläänlailla itse aiheuttanut sitä että tälläisiä viestejä tulee eli ei ole tilannut mitään soittoääniä tai muita ja näitä vietejä vain yhtäkkiä alkaa tulla, niin operaattori vain sanoo että ne täytyy maksaa.


      • tiitulaiska

        Moi Täällä taas yksi samanlainen tarina. Voiko todella kytkypuhelimeen vaihtaa numeroa ja sillä päästä eroon kyseisestä palvelusta. Selvittelin kyseisen apu- sähköpostin taustaa ja sainkin selville, että kyseinen firma tulkitsee asioita Irlannin lakien mukaan... mitä sitten tarkoittaakaan, tästähän voisi jo nostaa joukkokanteen...


      • kaardemummo
        tiitulaiska kirjoitti:

        Moi Täällä taas yksi samanlainen tarina. Voiko todella kytkypuhelimeen vaihtaa numeroa ja sillä päästä eroon kyseisestä palvelusta. Selvittelin kyseisen apu- sähköpostin taustaa ja sainkin selville, että kyseinen firma tulkitsee asioita Irlannin lakien mukaan... mitä sitten tarkoittaakaan, tästähän voisi jo nostaa joukkokanteen...

        Olen samaa mieltä. Vasta viimeaikoina olen joutunut osalliseksi tähän huijaukseen, enkä ole kuullut tästä ja tämän laajuudesta aiemmin, vaikka nyt nettisivuilla totean tämän jatkuneen vuosia. Mitään radikaalia parannusta asiaan ei ole saatu, vaikka eduskuntaankin on kysely tehty ja kuluttaja-asiamiehelle herraties kuinka paljon kanteluita. Joku laki pitäisi saada suojaamaan kuluttajia tällaiselta rikolliselta toiminnalta, samoin kuin puhelinmyynniltä, joiden uhreina esim. monet vanhukset ryöstetään lehti- ym. kauppaajien toimesta!


      • matkapuhelinoperaattori
        kaardemummo kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Vasta viimeaikoina olen joutunut osalliseksi tähän huijaukseen, enkä ole kuullut tästä ja tämän laajuudesta aiemmin, vaikka nyt nettisivuilla totean tämän jatkuneen vuosia. Mitään radikaalia parannusta asiaan ei ole saatu, vaikka eduskuntaankin on kysely tehty ja kuluttaja-asiamiehelle herraties kuinka paljon kanteluita. Joku laki pitäisi saada suojaamaan kuluttajia tällaiselta rikolliselta toiminnalta, samoin kuin puhelinmyynniltä, joiden uhreina esim. monet vanhukset ryöstetään lehti- ym. kauppaajien toimesta!

        Kuten sanoin aiemmin syksyllä, ja nyt käsittelen taas vastaavaa reklamaatiota eräällä operaattorilla, niin näistä on täysin turha operaattorai lähestyä ja vaatia korvauksia. Eikä kyse ole siitä, että meiltä päin haluttaisiin jotenkin riistää rahaa asiakkailta. Operaattori ei näistä viesteistä rikastu muutenkaan ja on vain asiakkaidemme edun mukaista ettei tämmöistä huijausta tapahdu.

        Kuitenkin sopimusehdoissa lukee, että asiakkaalla on mahdollisuus käyttää muitakin kuin operaattorin tuottamia palveluita, ja täytyy ymmärtää ettei operaattori ole silloin osallisena syntyvissä tilauksissa. Emme myös ole vastuussa muiden osapuolten palvelutarjonnasta, hinnastosta tai sisällöstä. Lyhytsanomanumeroita käytetään useaan eri toimintaan, ja nämä vain laskuttuvat operaattorin kautta, kyseisistä palvelusisällöistä ei operaattorilla ole mitään tietoa. Ja virheellisesti yllä väitettiin, että pystyisimme palvelun lopettamaan asiakkaan puolesta. Tämä ei ole totta, eikä niin pitäisikään olla.

        Omassa ratkaisukäytännössään mm. Kuluttajariitalautakunta toteaa, että kuluttaja on puhelinyhtiötä kohtaan lähtökohtaisesti vastuussa koko kertyneen laskun määrästä.

        Lopuksi voin vielä mainita, ettei tämä ole operaattorikohtainen toimintatapa, vaan saman vastauksen tulette kuulemaan kaikilta. Huijauksia tapahtuu, eikä siitä usein voi syyttää kuin itseään, tutkintapyyntöä poliisille, ja valituksia oikeisiin paikkoihin, lapsille palvelunumero estot puhelimiin jne. Ja perus maalaisjärkeä kun lähdetään näitä palveluita käyttämään.


      • operaattorilta
        PTR kirjoitti:

        Joo, ei auta vaikka operaattorille valittaakin, mutta ei se kyllä ole operaattoriinkaan puolelta oikein että livetään omasta vastuusta. On väärin että jos ei ole milläänlailla itse aiheuttanut sitä että tälläisiä viestejä tulee eli ei ole tilannut mitään soittoääniä tai muita ja näitä vietejä vain yhtäkkiä alkaa tulla, niin operaattori vain sanoo että ne täytyy maksaa.

        "Joo, ei auta vaikka operaattorille valittaakin, mutta ei se kyllä ole operaattoriinkaan puolelta oikein että livetään omasta vastuusta. On väärin että jos ei ole milläänlailla itse aiheuttanut sitä että tälläisiä viestejä tulee eli ei ole tilannut mitään soittoääniä tai muita ja näitä vietejä vain yhtäkkiä alkaa tulla, niin operaattori vain sanoo että ne täytyy maksaa."

        - Näin ei ole vielä tietääkseni koskaan tapahtunut, vaikka muutamat sitä ovat väittäneet.

        Itse olen noita teletietoja tutkinut asioiden osalta ja joka kerta löytyy tilausviesti lähetettynä asiakkaan liittymästä. Yleensä asiakas ei ole tajunnut mihin menee mukaan tai viestin lähetyksestä on kulunut pitkä aika. Ja siis ei operaattorit mitään jumalia ole, kyllä niitä teknisiä virheitä ja virheellisiä veloituksia sattuu ei siinä mitään, mutta näitä palveluita ei kyllä vahingossa asiakkaalle tule. Ja kaikki logit löytyy missä viesti on kulkenut.


      • tutkailija_
        matkapuhelinoperaattori kirjoitti:

        Kuten sanoin aiemmin syksyllä, ja nyt käsittelen taas vastaavaa reklamaatiota eräällä operaattorilla, niin näistä on täysin turha operaattorai lähestyä ja vaatia korvauksia. Eikä kyse ole siitä, että meiltä päin haluttaisiin jotenkin riistää rahaa asiakkailta. Operaattori ei näistä viesteistä rikastu muutenkaan ja on vain asiakkaidemme edun mukaista ettei tämmöistä huijausta tapahdu.

        Kuitenkin sopimusehdoissa lukee, että asiakkaalla on mahdollisuus käyttää muitakin kuin operaattorin tuottamia palveluita, ja täytyy ymmärtää ettei operaattori ole silloin osallisena syntyvissä tilauksissa. Emme myös ole vastuussa muiden osapuolten palvelutarjonnasta, hinnastosta tai sisällöstä. Lyhytsanomanumeroita käytetään useaan eri toimintaan, ja nämä vain laskuttuvat operaattorin kautta, kyseisistä palvelusisällöistä ei operaattorilla ole mitään tietoa. Ja virheellisesti yllä väitettiin, että pystyisimme palvelun lopettamaan asiakkaan puolesta. Tämä ei ole totta, eikä niin pitäisikään olla.

        Omassa ratkaisukäytännössään mm. Kuluttajariitalautakunta toteaa, että kuluttaja on puhelinyhtiötä kohtaan lähtökohtaisesti vastuussa koko kertyneen laskun määrästä.

        Lopuksi voin vielä mainita, ettei tämä ole operaattorikohtainen toimintatapa, vaan saman vastauksen tulette kuulemaan kaikilta. Huijauksia tapahtuu, eikä siitä usein voi syyttää kuin itseään, tutkintapyyntöä poliisille, ja valituksia oikeisiin paikkoihin, lapsille palvelunumero estot puhelimiin jne. Ja perus maalaisjärkeä kun lähdetään näitä palveluita käyttämään.

        Kuulostaa suorastaan paskapuheelta ja vastuunpakoilulta.

        Miltä kuulostaisi sellainen mahdollisuus, että operaattori yksinkertaisesti purkaisi sopimuksen palveluntarjoajan kanssa, kun kerran näyttää olevan selvä huijaus.

        Ja toiseksi, kyllä operaattori näistä viesteistä rikastuu, ei se muuten olisi tehnyt sopimusta Blinckin kanssa. Se on fakta.

        Eli reklamoikaa vaan suoraan operaattoreille.


      • tutkailija_
        matkapuhelinoperaattori kirjoitti:

        Kuten sanoin aiemmin syksyllä, ja nyt käsittelen taas vastaavaa reklamaatiota eräällä operaattorilla, niin näistä on täysin turha operaattorai lähestyä ja vaatia korvauksia. Eikä kyse ole siitä, että meiltä päin haluttaisiin jotenkin riistää rahaa asiakkailta. Operaattori ei näistä viesteistä rikastu muutenkaan ja on vain asiakkaidemme edun mukaista ettei tämmöistä huijausta tapahdu.

        Kuitenkin sopimusehdoissa lukee, että asiakkaalla on mahdollisuus käyttää muitakin kuin operaattorin tuottamia palveluita, ja täytyy ymmärtää ettei operaattori ole silloin osallisena syntyvissä tilauksissa. Emme myös ole vastuussa muiden osapuolten palvelutarjonnasta, hinnastosta tai sisällöstä. Lyhytsanomanumeroita käytetään useaan eri toimintaan, ja nämä vain laskuttuvat operaattorin kautta, kyseisistä palvelusisällöistä ei operaattorilla ole mitään tietoa. Ja virheellisesti yllä väitettiin, että pystyisimme palvelun lopettamaan asiakkaan puolesta. Tämä ei ole totta, eikä niin pitäisikään olla.

        Omassa ratkaisukäytännössään mm. Kuluttajariitalautakunta toteaa, että kuluttaja on puhelinyhtiötä kohtaan lähtökohtaisesti vastuussa koko kertyneen laskun määrästä.

        Lopuksi voin vielä mainita, ettei tämä ole operaattorikohtainen toimintatapa, vaan saman vastauksen tulette kuulemaan kaikilta. Huijauksia tapahtuu, eikä siitä usein voi syyttää kuin itseään, tutkintapyyntöä poliisille, ja valituksia oikeisiin paikkoihin, lapsille palvelunumero estot puhelimiin jne. Ja perus maalaisjärkeä kun lähdetään näitä palveluita käyttämään.

        Enkä edes usko että olet operaattorilla töissä, kunhan yrität mahdollistaa huijausbisneksen jatkumisen.


      • OPERAATTORILLE!!!

        Ehdottomasti reklamaatio pitää tehdä sisältöpalveluntarjoajan lisäksi myös operaattorille! Ihan jo siitä syystä, että reklamaation ollessa aiheellinen, operaattori ei saa periä kuluja tehdystä selvitystyöstä! Äläpäs neuvo täällä väärin.


      • Aguel
        PTR kirjoitti:

        Joo, ei auta vaikka operaattorille valittaakin, mutta ei se kyllä ole operaattoriinkaan puolelta oikein että livetään omasta vastuusta. On väärin että jos ei ole milläänlailla itse aiheuttanut sitä että tälläisiä viestejä tulee eli ei ole tilannut mitään soittoääniä tai muita ja näitä vietejä vain yhtäkkiä alkaa tulla, niin operaattori vain sanoo että ne täytyy maksaa.

        Siitähän ei päästä mihinkään. Kyllä sinun täytyy jotain tehdä/nappulaa painaa ja tilaus tulee !
        Jos et tee mitään ei tule !
        Ihmiset eivät vain JAKSA LUKEA kaikkea asiaan löiittyvää - sopimusehtoja jne,.


      • MADCAT87
        pinna palaa kirjoitti:

        kyseiseen numeroon poikani lähetti STOP-viestin, kolmeen kertaan eikä mennyt perille. Kuten aikaisemmin kirjoitin, olen jo sulkenut liittymän mutta toivottavasti saa selville asiakaspalvelusta viestien lähetysajankohdan?? Poikani on 13-vuotias ja olemme tehneet selväksi moneen kertaan ettei MITÄÄN ilmais-juttuja tilailla puhelimeen koska niistä on AINA harmia. Tämä oli ensimmäinen kerta kuuden vuoden aikana kun hänellä puhelin on ollut ja lasku ollut aina alle pari kymppiä, ilman saldorajaa joten ihan järkevää ollut puhelimen käyttö tähän mennessä. Kiitos kun olette jaksaneet vastailla. Eiköhän tähän jotain tolkkua löydy.

        eheei, voi vitsi, en itse tiedä mistä oon moiseen gameloftiin joutunut, mutta h****tti soikoon mulla on sama ongelma! STOP viestejä 173372:hteen oon saanu lähettää jo pitkälle yli 10, mutta koskaan ei palveluviestien lähetys katkea. Aina vastausviestissä luvataan, että "ette saa enää Gameloftilta viestejä" PASKANROISKEET!!! Pikkusen kiehuttaa!!! Jospa vaihtasin kans liittymää koska en oo löytänyt yhtään mistään tapaa jolla homman saisi katkeamaan.


      • peli- ja pelin säänn
        reklamaatio on tehtävä kirjoitti:

        Eli Blinck omistaa celldorado ja heitä vastaan on jo nostettu lukuisia valituksia ja syytteet Hollannissa ja Belgiassa. Tässä on Telegraaf sanomalehdessa mainittu, että heidän mainokset ovat harhaanjohtavia.

        http://www.telegraaf.nl/digitaal/63882991/_Ringtone-reclames_Celldorado_misleidend_.html

        ja tässä löytyy omistajien nimet. Jos haluat voit soittaa heiltä Suomesta, mutta tuskin se vaikuttaa. Ehkä voit tehdä rikosilmoituksen kun käyt Amsterdamissa, mutta rikosilmoituksia heitä vastaan on jo monta...

        http://www.mobilecowboys.nl/ringtones/4912

        eli:

        www.blinck.com

        [email protected] 31 6 46 71 74 24

        [email protected]

        [email protected] tai [email protected] 31 647104037

        [email protected] tai [email protected] 31 646024717

        [email protected] tai [email protected] 31 (0)20 675 05 89 of 31 (0)20 670 16 83

        Rikosilmoitus pitää tehdä sitä vastaan, joka tyhjästä laskuttaa, eli OMAA OPERAATTORIA !!!!!
        Sillä on puolestaan lainmukainen regressio oikeus eli takautuva oikeus sopimuskumppaniaan vastaan vääristä laskuista.

        Reippaasti vaan jättämään rikosilmoitukset poliisille.
        niin kai munkin pitää tehdä, koska oman operaattorin henkilökunta on
        "ohjeistettu ohjaamaan valitukset ulkomaille".
        Jos ei ole sopimusta ulkomaisen kanssa ei ole edes mitään oikeutta valittaa sille jos oma operaattori töpeksii.


    • donmikko

      Sain tänään just poikani (12v.)laskun jossa on tämä netsize SA.. Soitin numeroon josta vastattiin huonolla englannilla ja luvattiin, että suljetaan palvelu, jota kyllä epäilen. soitin myös operaatorini asiakaspalveluun josta kerrottiin että vastaavia valituksia kyseisestä "palveluntarjoajasta" on tullut paljon, mutta sain myös osoitteen johon voisi lähettää kirjallisen reklamaation. En tiedä auttaako,mutta laskua en aio maksaa ennen kuin saan ko. osoitteesta vahvistuksen "palvelun"loppumisesta.Kysy osoitetta omalta operaattoriltasi jos asia on edelleen rassaa.

      • Japex

        Minulle on tullut "nipputekstiviestejä" joltain emodo.comilta ja ne pyytävät lopettamaan palvelun tekstiviestitse. Tuoreessa puhelinlaskussa oli 5 x 3 euron palvelutekstiviestiä sekunnin välein numerosta 173930. Asiakaspalvelun mukaan olen maksanut näitä laskuja jo 46 euron edestä ja vielä yksi tulee ennen kuin palveluyhteyden katkaisu Saunalahdella alkaa toimia. Kyllä ottaa päähän. En tiedä mitä olen klikannut vaiko vain antanut numeron jonnekin. Ei tästä kuulemma auta Saunalahdelle paljon valittaa.


    • -....ttuuntunut

      Kusetusta isolla K:lla! Toivottavasti moni ei oo erehtynyt käyttämään. Multa laskutetaan 100€ vaikken ole mitään vastaanottanut. Väittävät että olen kaikki vastaanottanut, samoin operaattori sanoo et kaikki on tullut perille. Yhtään en ole saanut. Tyhmänä textasin kerran heidän nroon kun halusin tietää kuka mua jekuttaa yhden sivuston kautta. Sieltä tuli yks textari johon en ymmärtänyt reagoida koska luulin et mun itse täytyy tilata vielä jotain et sieltä oikeesti lähetellään jotain. No luulin tilanteen olevan ohi kun ei mitään textareita pukannut. Joten miten voin lopettaa mitään tilausta kun en tiedä sellaista edes olevan? Sieltä ei tullut mitään, ei siansaksaa, ei virheilmoitusta. Reklamaatiota vissiin voi kirjoittaa mutta se ei hyödytä paskaakaan. Se on varma.
      Eli pysykää kaukana tosta numerosta/palveluista!!!

    • jumu44

      Minulle kävi samoin.Kiistätvat vielä lisäksi, että minulla olisi tällä kyseisellä 'palveluntarjoajalla' mitään palvelua. Olen lähettänyt kirjallisen reklamaation Hollantiin, sekä puhelinoperaattorilleni...jatkotoimenpiteitä näköjään tarvitaan. En voi vaihtaa numeroa, koska minulla on 'kytkyt'-puhelin :(

      • jari789

        voi kytkyssä vaihtaa numeron, kestää parisen viikkoa.
        kytkyhän ei ole sidottu numeroon vaan liittymään , eli numeron voi vaihtaa mutta liittymää ei esim. lopettamaan.


    • apua

      mitä teen, ku tein semmosen testin ja sen jälkeen tuli tämmönen viesti kännykkään: "Hyvä! Liityit GAMES- klubiin, lataa siisteimmät sisällöt, €4/vko (max 16/kk). Peruutus: sms STOP peli nroon 173372. Apu [email protected]"

      Kokeilin tuota peruutusta monia kertoja, muttei onnistunut :

      • ptruu

        Samoin astuin samaan miinaan,kyllä menin halpaan. Äo testattiin ja sit pyydettiin kännyn nroo jotta voivat lähettää textarina tulokset, ja sit onkin pukannut maksullisia palvelutextiviestejä. Ja sit Saunalahti sanoo jotta ei voi tehdä mitään kun tää huijari laskuttaa heitä ja heidän täytyy vaan laskuttaa kännyn omistajaa!!!!!! On p...kele jotta ois kirveelle töitä.....


      • SEKOOOOO
        ptruu kirjoitti:

        Samoin astuin samaan miinaan,kyllä menin halpaan. Äo testattiin ja sit pyydettiin kännyn nroo jotta voivat lähettää textarina tulokset, ja sit onkin pukannut maksullisia palvelutextiviestejä. Ja sit Saunalahti sanoo jotta ei voi tehdä mitään kun tää huijari laskuttaa heitä ja heidän täytyy vaan laskuttaa kännyn omistajaa!!!!!! On p...kele jotta ois kirveelle töitä.....

        Tein just saman ÄÖ testin-sit alko viestejä satelemaan. Ite lähetin pelkästään STOP nroon 173372, ja sielt tuli viesti et "olet sulkenut kaikki klubit, olemme pahoillamme että lähdet" hahah, toivottavasti loppu.


      • kaardemummo
        SEKOOOOO kirjoitti:

        Tein just saman ÄÖ testin-sit alko viestejä satelemaan. Ite lähetin pelkästään STOP nroon 173372, ja sielt tuli viesti et "olet sulkenut kaikki klubit, olemme pahoillamme että lähdet" hahah, toivottavasti loppu.

        tein itse samoin ja hoonolla soomenkielellä paluuviesti (luultavasti maksullinen :( ) ilmoitti pahoittelunsa lähtöni johdosta. Jätän viestin puhelimeen ja tarvittaessa voin sillä todentaa irtisanoutumiseni. En aio maksaa palveluviestien osuutta laskussani, vaikka operaattori sitä vaatii, vaan noudatan eettisen lautakunnan ohjetta pitäytyä maksamasta niitä. Myös jo aiemmin maksettuja on syytä vaatia takaisin. Vieköön vaikka kuinka kauan, ja maksakoon mitä vain mutta en kartuta moisten rikollisten toimintaa. Kuluttajasuojassa on todella pahoja puutteita koska operaattorit vielä vuosien jälkeen jatkavat "kimppakivaa" kansainvälisten huijareiden kanssa!


      • kaardemummo
        ptruu kirjoitti:

        Samoin astuin samaan miinaan,kyllä menin halpaan. Äo testattiin ja sit pyydettiin kännyn nroo jotta voivat lähettää textarina tulokset, ja sit onkin pukannut maksullisia palvelutextiviestejä. Ja sit Saunalahti sanoo jotta ei voi tehdä mitään kun tää huijari laskuttaa heitä ja heidän täytyy vaan laskuttaa kännyn omistajaa!!!!!! On p...kele jotta ois kirveelle töitä.....

        Saunalahti kuulostaa olevan hyvin ongelmallinen kyseisissä yhteyksissä. Olen tiedustellut asiakaspalvelulta palvelutekstiviesteistä jo lähes vuosi sitten, mutta mitään vastausta en ole saanut. Lisäksi Saunalahti kuuluu vaativan maksua siitä että kertoo asiakkaalle laskuttajan numeron. Kyllä kyseisen operaattorin toimien oikeutusta tulisi tutkia viranomaisten toimesta! Jotain "kytkytkauppaa" heillä on huijarifirmojen kanssa, eivät he hyvästä tahdosta asikakkaitaan muiden puolesta laskuttele! Katsotaan mitä tuleman pitää ja ehkä jonkinlainen ryhmäkanne jonnekin taholle olisi aiheellinen. Meitä on nääs TODELLA monta!


      • Sonic Empire
        kaardemummo kirjoitti:

        Saunalahti kuulostaa olevan hyvin ongelmallinen kyseisissä yhteyksissä. Olen tiedustellut asiakaspalvelulta palvelutekstiviesteistä jo lähes vuosi sitten, mutta mitään vastausta en ole saanut. Lisäksi Saunalahti kuuluu vaativan maksua siitä että kertoo asiakkaalle laskuttajan numeron. Kyllä kyseisen operaattorin toimien oikeutusta tulisi tutkia viranomaisten toimesta! Jotain "kytkytkauppaa" heillä on huijarifirmojen kanssa, eivät he hyvästä tahdosta asikakkaitaan muiden puolesta laskuttele! Katsotaan mitä tuleman pitää ja ehkä jonkinlainen ryhmäkanne jonnekin taholle olisi aiheellinen. Meitä on nääs TODELLA monta!

        Niin, ilmeisesti teitä lahopäitä on enemmänkin. Kuka urpo antaa jossain huuhaa-äo-nettitestissä oikean kännykkänumeronsa? Annatko pankkitunnuksesikin, jos joku niitä sattuu kysymään?

        Tyhmästä päästä kärsii. Te kärsitte ilmeisesti vielä enemmän, koska olette ylityhmiä


      • aiheeseen liittyen
        kaardemummo kirjoitti:

        Saunalahti kuulostaa olevan hyvin ongelmallinen kyseisissä yhteyksissä. Olen tiedustellut asiakaspalvelulta palvelutekstiviesteistä jo lähes vuosi sitten, mutta mitään vastausta en ole saanut. Lisäksi Saunalahti kuuluu vaativan maksua siitä että kertoo asiakkaalle laskuttajan numeron. Kyllä kyseisen operaattorin toimien oikeutusta tulisi tutkia viranomaisten toimesta! Jotain "kytkytkauppaa" heillä on huijarifirmojen kanssa, eivät he hyvästä tahdosta asikakkaitaan muiden puolesta laskuttele! Katsotaan mitä tuleman pitää ja ehkä jonkinlainen ryhmäkanne jonnekin taholle olisi aiheellinen. Meitä on nääs TODELLA monta!

        http://www.kuluttajavirasto.fi/mobiilipalvelut/valittaminen/

        lisäksi on hyvä kytkeä liittymälle viihdenumeroesto tekstiviesteihin, varsinkin, jos käyttäjä on alaikäinen, vaikkei siitä aikuisellekaan suurempaa haittaa ole.


      • oper.
        kaardemummo kirjoitti:

        Saunalahti kuulostaa olevan hyvin ongelmallinen kyseisissä yhteyksissä. Olen tiedustellut asiakaspalvelulta palvelutekstiviesteistä jo lähes vuosi sitten, mutta mitään vastausta en ole saanut. Lisäksi Saunalahti kuuluu vaativan maksua siitä että kertoo asiakkaalle laskuttajan numeron. Kyllä kyseisen operaattorin toimien oikeutusta tulisi tutkia viranomaisten toimesta! Jotain "kytkytkauppaa" heillä on huijarifirmojen kanssa, eivät he hyvästä tahdosta asikakkaitaan muiden puolesta laskuttele! Katsotaan mitä tuleman pitää ja ehkä jonkinlainen ryhmäkanne jonnekin taholle olisi aiheellinen. Meitä on nääs TODELLA monta!

        "Saunalahti kuulostaa olevan hyvin ongelmallinen kyseisissä yhteyksissä. Olen tiedustellut asiakaspalvelulta palvelutekstiviesteistä jo lähes vuosi sitten, mutta mitään vastausta en ole saanut. Lisäksi Saunalahti kuuluu vaativan maksua siitä että kertoo asiakkaalle laskuttajan numeron. Kyllä kyseisen operaattorin toimien oikeutusta tulisi tutkia viranomaisten toimesta! Jotain "kytkytkauppaa" heillä on huijarifirmojen kanssa, eivät he hyvästä tahdosta asikakkaitaan muiden puolesta laskuttele! Katsotaan mitä tuleman pitää ja ehkä jonkinlainen ryhmäkanne jonnekin taholle olisi aiheellinen. Meitä on nääs TODELLA monta!"

        Salaliitot kunniaan, ufoja on olemassa ja natsit asuu kuussa. Mutta yhtä paljon on perää tuossa viestissä. Huijarifirmat on huijarifirmoja, joiden bisnes perustuu käyttäjien hämäämiseen ja muutenkin eri sääntöjen "harmaalla alueella" liikkumiseen. Laittomiahan nämä ei tietääkseni ole kuitenkaan toistaiseksi. Millään operaattorilla ei ole mitään tekemistä kyseisten firmojen kanssa, eikä operaattori näistä asiakkaan viesteistä mitään tienaa. Nämä huijarifirmat käyttävät operaattorin palveluita joita taas normaalit yritykset käyttävät normaaleihin juttuihin, miksi operaattorilla pitäisi edes olla valtaa asiakkaidensa palvelusisältöihin. Turha sitä on puita syyttää jos joku lyö teitä laudalla päähän. Ryhmäkanne on hyvä asia ja nää pitäis saada kuriin, mutta edelleen ohjatkaa viha ja rähinä oikeeseen osoitteeseen!


      • tutkailija_
        oper. kirjoitti:

        "Saunalahti kuulostaa olevan hyvin ongelmallinen kyseisissä yhteyksissä. Olen tiedustellut asiakaspalvelulta palvelutekstiviesteistä jo lähes vuosi sitten, mutta mitään vastausta en ole saanut. Lisäksi Saunalahti kuuluu vaativan maksua siitä että kertoo asiakkaalle laskuttajan numeron. Kyllä kyseisen operaattorin toimien oikeutusta tulisi tutkia viranomaisten toimesta! Jotain "kytkytkauppaa" heillä on huijarifirmojen kanssa, eivät he hyvästä tahdosta asikakkaitaan muiden puolesta laskuttele! Katsotaan mitä tuleman pitää ja ehkä jonkinlainen ryhmäkanne jonnekin taholle olisi aiheellinen. Meitä on nääs TODELLA monta!"

        Salaliitot kunniaan, ufoja on olemassa ja natsit asuu kuussa. Mutta yhtä paljon on perää tuossa viestissä. Huijarifirmat on huijarifirmoja, joiden bisnes perustuu käyttäjien hämäämiseen ja muutenkin eri sääntöjen "harmaalla alueella" liikkumiseen. Laittomiahan nämä ei tietääkseni ole kuitenkaan toistaiseksi. Millään operaattorilla ei ole mitään tekemistä kyseisten firmojen kanssa, eikä operaattori näistä asiakkaan viesteistä mitään tienaa. Nämä huijarifirmat käyttävät operaattorin palveluita joita taas normaalit yritykset käyttävät normaaleihin juttuihin, miksi operaattorilla pitäisi edes olla valtaa asiakkaidensa palvelusisältöihin. Turha sitä on puita syyttää jos joku lyö teitä laudalla päähän. Ryhmäkanne on hyvä asia ja nää pitäis saada kuriin, mutta edelleen ohjatkaa viha ja rähinä oikeeseen osoitteeseen!

        Asiallinen operaattori purkaa sopimuksensa huijarifirman kanssa, eikä nosta käsiään pystyyn ja voivottele.

        Kyseessä on asia, joka helposti katoaa byrokratian syövereihin, kun jokin isompi taho esim. operaattorin edustaja syyllistää asiakkaan ja heittää pallon hänelle, kun vastuu on oikeasti myös operaattorilla.

        Kyllä pankitkin sulkevat tilit, joita huijarit käyttävät.


      • 179131
        tutkailija_ kirjoitti:

        Asiallinen operaattori purkaa sopimuksensa huijarifirman kanssa, eikä nosta käsiään pystyyn ja voivottele.

        Kyseessä on asia, joka helposti katoaa byrokratian syövereihin, kun jokin isompi taho esim. operaattorin edustaja syyllistää asiakkaan ja heittää pallon hänelle, kun vastuu on oikeasti myös operaattorilla.

        Kyllä pankitkin sulkevat tilit, joita huijarit käyttävät.

        Lapselle oli lähetetty 67 teksitviestiä a 1,64 € illasta klo 17.17 aamuun klo 9.36
        välisenä aikana.

        Saldoraja on 20 €, mutta se ei kuulemma koske saatuja viestejä. Laskun loppu-
        summa olin 155 €.

        Liittymä ko. operaattorilla oli päättynyt 2 päivää aikasemmin ja siirretty toiselle
        operaattorille.

        Nyt ihmettelen, pitääkö kännykkää vahtia koko ajan. Odotan kauhulla uuden
        operaattorin maksua.


      • jos ei puhe auta
        179131 kirjoitti:

        Lapselle oli lähetetty 67 teksitviestiä a 1,64 € illasta klo 17.17 aamuun klo 9.36
        välisenä aikana.

        Saldoraja on 20 €, mutta se ei kuulemma koske saatuja viestejä. Laskun loppu-
        summa olin 155 €.

        Liittymä ko. operaattorilla oli päättynyt 2 päivää aikasemmin ja siirretty toiselle
        operaattorille.

        Nyt ihmettelen, pitääkö kännykkää vahtia koko ajan. Odotan kauhulla uuden
        operaattorin maksua.

        Mistään ei lasten puhelimiin tule tekstareita, jos ei lähettäjä tiedä, mihin numeroon niitä lähettäisi. Eli lapsesi on varsin todennäköisesti itse lähettänyt ensin jonkin tilausviestin (soittoääni, taustakuva...) johonkin numeroon, ja siitä viestien lähettäjä sai hänen numeronsa. Jos et saa lasta puheella uskomaan, ettei lähettele kilpailuvastauksia eikä tilaile erilaisia kivoja juttuja tekstareilla, sinun kannattaa saldorajan lisäksi laittaa lapsesi puhelimeen palvelunumeroesto. Katso oman operaattorisi sivuilta lisätietoja, kyllä sieltä löytyy.


      • Aguel

        ÄLÄ HÄVITÄ SINULLE TULLEITA VIESTEJÄ, ÄLÄKÄ POISTA MYÖSKÄÄN LÄHETTÄMIÄSI.
        - noilla pystyt todentamaan mitä on tapahtunut !
        - jos mahdollista kuvaa todistajan kanssa viestit ja tallenna ne
        Kirjoittakaa vielä vaikka jonkulainen pöytäkirja asiasta !

        Ellet voi todistaa mitään, et voi voittaa !!


      • Saunalahti sucks!
        Sonic Empire kirjoitti:

        Niin, ilmeisesti teitä lahopäitä on enemmänkin. Kuka urpo antaa jossain huuhaa-äo-nettitestissä oikean kännykkänumeronsa? Annatko pankkitunnuksesikin, jos joku niitä sattuu kysymään?

        Tyhmästä päästä kärsii. Te kärsitte ilmeisesti vielä enemmän, koska olette ylityhmiä

        Älä sinä helvetin operaattorikusettaja vikise siinä. Kusetuksesta jää kiinni ja joutuu vastuuseen.


      • klasu13
        kaardemummo kirjoitti:

        Saunalahti kuulostaa olevan hyvin ongelmallinen kyseisissä yhteyksissä. Olen tiedustellut asiakaspalvelulta palvelutekstiviesteistä jo lähes vuosi sitten, mutta mitään vastausta en ole saanut. Lisäksi Saunalahti kuuluu vaativan maksua siitä että kertoo asiakkaalle laskuttajan numeron. Kyllä kyseisen operaattorin toimien oikeutusta tulisi tutkia viranomaisten toimesta! Jotain "kytkytkauppaa" heillä on huijarifirmojen kanssa, eivät he hyvästä tahdosta asikakkaitaan muiden puolesta laskuttele! Katsotaan mitä tuleman pitää ja ehkä jonkinlainen ryhmäkanne jonnekin taholle olisi aiheellinen. Meitä on nääs TODELLA monta!

        Saunalahden asiakas minäkin - vaikka lasku tuleekin Soneralta. En tiedä mistä minulle tuli nämä viestit, mielestäni en ole mistään mitään tilannut. Soneralta vastattiin, etteivät voi tehdä mitään... Ainoa apu on vaihtaa numeroa. Mielestäni operaattorin pitäisi voida estää viestien saapumista tietystä numerosta. Ja viranomaisten pitäisi ehdottomasti puuttua asiaan. Ryhmäkanne! olen valmis tulemaan mukaan.


    • Juba_58

      ÄLKÄÄ ANTAKO KÄNNYNUMEROANNE MIHINKÄÄN PALVELUUN
      - eikä numeroanne mihinkään juttuun, ennekuin olette selvitelleet palvelun taustoja
      ja myöskin sen, että varsinaisnen palveluntarjoaja tai veloittaja on
      ihan oikeasti KOTIMAINEN YRITYS ! ( jonkunlaiset mahdollisuudet vääntää kättä )
      - jos on pakko joihinkin palveluihn antaa numero
      HANKKIKAA 10;- prebaid liittymä - EI LASKUT YLITY !

      Facebookissa on mm paljon tälläisiä huuhaa sovelluksia joihin ihmiset ovat erehtyneet jakamaan numeroitaan. ja sitten on laskut kk. nousseet 20 stä 100-200 euroon !! - kivat jollekkin opiskelijalle.

      Ei ole operaattorin vika jos tilaat jonkun palvelun !!!

    • Aguel

      Esimerkki palvelusta - ennekuin teet tilauksen !
      Jos ei tuot aymmärrä EI KANNATA MENNÄ TILAILEMAAN !

      Yleiset ehdot

      Tämä palvelu on jatkuva tilaus mistä voit saada useimman uudemman sisällön puhelimeesi. Se antaa sinulle mahdollisuuden lataamaan parhaimmat soittoäänet, taustakuvat, videot, pelit, animaatiot ja tekstipalvelut. Se on helppoa ja hauskaa ja sinä maksat vain 2*2€ viikossa. Jos haluat katkaista palvelun, lähetät vain STOP PELI numeroon 173372 tai ota yhteyttä meidän palvelunumeroomme 0035820346046 koska vain toivotte. Standardin mukainen operaattori tekstiviesti (käyttäjän lähettämä) ja WAP/GPRS/UMTS maksuja ilmestyy. Kunnioitusta monyfonisiin ja polyfonisiin soittoääniin, artistinimet on mainittu syystä että yleisö pystyy korrektisti tunnistamaan kappaleen, eikä millään tavalla päättää että kappale on tuotettu tai esitetty artistilta. Meillä on sisältöä kaikille matkapuhelinmalleille mitkä ovan saatavilla markkinoilla.

      • kypsynyt

        Hei, kävin facebook sivuilla ja osallistuin johonkin kilpailuun, piti laittaa puhelinnumero mutta, en päässyt kilpailun loppuun, eli ei tullut vahvistusta että olen edes osallistunt. Sit on tullut jotain mediaviestejä puhelimeen mitä en pysty edes avaamaan ja lukemaan saati näkemään mitä mulle on tullut. Mix maksasin siitä mitä en ole tilannut, enkä edes pysty näkemään. Laskua on tullu about 10e mut paljoko viel tulee. Edellinen lasku oli toukokuulta. nyt on kesäkuun loppu. Tää ei palvele ketään ja tää pitäs palveluoperaattorin kieltää, ellei asiakas erikseen haua ja ehdot pitäs olla kirjaimellisesti, suomeksi, ymmärrettävästi luettavasti olla esillä, ilman kopulikonsteja. Ei metritolkulla tekstiä vaan lyhyesti ja ytimekkäästi! Miks saunalahti sallii tämmöstä kusetusta??? Tää pitäs olla laitonta, tai mä perustan samanlaisen ja alan kusettaa ihmisiä ja käärii itekki rahat, mix ei jos on näin helppoo ja kukaan ei puutu asiaan.


      • lukutaitonen
        kypsynyt kirjoitti:

        Hei, kävin facebook sivuilla ja osallistuin johonkin kilpailuun, piti laittaa puhelinnumero mutta, en päässyt kilpailun loppuun, eli ei tullut vahvistusta että olen edes osallistunt. Sit on tullut jotain mediaviestejä puhelimeen mitä en pysty edes avaamaan ja lukemaan saati näkemään mitä mulle on tullut. Mix maksasin siitä mitä en ole tilannut, enkä edes pysty näkemään. Laskua on tullu about 10e mut paljoko viel tulee. Edellinen lasku oli toukokuulta. nyt on kesäkuun loppu. Tää ei palvele ketään ja tää pitäs palveluoperaattorin kieltää, ellei asiakas erikseen haua ja ehdot pitäs olla kirjaimellisesti, suomeksi, ymmärrettävästi luettavasti olla esillä, ilman kopulikonsteja. Ei metritolkulla tekstiä vaan lyhyesti ja ytimekkäästi! Miks saunalahti sallii tämmöstä kusetusta??? Tää pitäs olla laitonta, tai mä perustan samanlaisen ja alan kusettaa ihmisiä ja käärii itekki rahat, mix ei jos on näin helppoo ja kukaan ei puutu asiaan.

        Itselleni on käynyt samoin. Mitään palvelutextiviestejä en ole tilannut.
        Ja kun niitä lukee, niin ne ovat mainoksia jostain muista maksullisista palveluista! Ja vaikka itse ei niitä tilaa, niin kuitenkin operaattori veloittaa palvelutextiviesteistä. Törkeetä ihmisten huijaamista.
        Olen nyt ollut yhteydessä operaattoriin(elisa) sekä viestien lähettäjiin. Juuri nuo yllämainitut numerot laskuttavat myös minua elisan välityksellä.


      • ansasta
        lukutaitonen kirjoitti:

        Itselleni on käynyt samoin. Mitään palvelutextiviestejä en ole tilannut.
        Ja kun niitä lukee, niin ne ovat mainoksia jostain muista maksullisista palveluista! Ja vaikka itse ei niitä tilaa, niin kuitenkin operaattori veloittaa palvelutextiviesteistä. Törkeetä ihmisten huijaamista.
        Olen nyt ollut yhteydessä operaattoriin(elisa) sekä viestien lähettäjiin. Juuri nuo yllämainitut numerot laskuttavat myös minua elisan välityksellä.

        pääsi helposti eroon ku ensin sai selville mistä nää viestit tulee. Palvelun lopettamispyyntö txt viestillä ei onnistunut mutta www.Celldorado.com sivulta löytyy palvelun lopettamis lomake, se naula veti. Sieltä löytyyy myös as. palv. nro josta varmistin että viestejä ei enää tule. Meidän kohdalla tää juttu alko jostain netissä olevasta älykkyysosamäärätestistä. Laskua ehti tulla n.30 €. Operaattorin as. palvelu (Saunalahti) autto jutun selvittämisessä ratkaisevasti.


      • juttu!
        ansasta kirjoitti:

        pääsi helposti eroon ku ensin sai selville mistä nää viestit tulee. Palvelun lopettamispyyntö txt viestillä ei onnistunut mutta www.Celldorado.com sivulta löytyy palvelun lopettamis lomake, se naula veti. Sieltä löytyyy myös as. palv. nro josta varmistin että viestejä ei enää tule. Meidän kohdalla tää juttu alko jostain netissä olevasta älykkyysosamäärätestistä. Laskua ehti tulla n.30 €. Operaattorin as. palvelu (Saunalahti) autto jutun selvittämisessä ratkaisevasti.

        Netissä katkaisu auttoi, saman tien tuli viesti puhelimeen, että nyt palvelu on pois käytöstä. Tekstiviestiä olin kanssa jo lähettänyt kolmeen kertaan ennen sitä ja hermo meinas palaa kun puhelin piippasi joskus jopa keskellä yötä.


      • operaattoripalvelusta reklamoinut
        ansasta kirjoitti:

        pääsi helposti eroon ku ensin sai selville mistä nää viestit tulee. Palvelun lopettamispyyntö txt viestillä ei onnistunut mutta www.Celldorado.com sivulta löytyy palvelun lopettamis lomake, se naula veti. Sieltä löytyyy myös as. palv. nro josta varmistin että viestejä ei enää tule. Meidän kohdalla tää juttu alko jostain netissä olevasta älykkyysosamäärätestistä. Laskua ehti tulla n.30 €. Operaattorin as. palvelu (Saunalahti) autto jutun selvittämisessä ratkaisevasti.

        Tämä toimi ... joten kokeilkaahan muutkin.
        Osoitteesta ... www.celldorado.com
        Napsauta ... Ota yhteyttä
        Täytä tiedot ja HALUAN LOPETTAA PALVELUN TILAUKSEN.
        JES ... Kiitos tuhannesti :-)))))

        ... muuten niille, jotka eivät tiedä (Monta urpoa -nimimerkille vaan terveiset) ... ilmoita mulle puhelinnumerosi, niin voin tilata puolestasi palvelun, josta syntyy teille "mukava riesa"!!


      • Elisa sucks!

        Kyllähän se niin pitää olla näissä teleoperaattorien jutuissa, että KETÄÄN EI HUIJATA!

        Onpa kyseessä lukutaitoinen tai ei. Oikeuteen vaan nämä Saunalahden ja Elisan huijarit!


    • Huijattu??

      Itselleni kävi samalla tavalla. Mikään ei saanut viestien tuloa loppumaan. Yhteensä meille kertyi laskua noin 80e. Soitin kuluttajasuojaan ja he olivat ehdottomasti sitä mieltä että reklamaation kautta tulisi saada rahat takaisin. Kirjoitin reklamaation ja odotan vielä vastausta....

      • Jos 58ekulla halpenis

        Itse Pistin viestin WTEST STOP numeroon 173372 vastaukseksi tuli viesti.. numerosta 16326 WTEST-Tilauksesi on lopetettu. Voitte tilata palvelun uudelleen jne.. ja sen jälkeen tulee viesti: Liittymän Palveluesto estää palvelun käytön numerosta 173372 tuli numerosta 14008? ja minulla ei ole kyllä mitään estoja liittymässä.. ja sitten viel pistin testiksi STOP numeroon 173372 Numero: 16326 Vastaus : Et ole tilannut mitaan numerosta 173372... jonka jälkeen tuli vielä yksi.. Numero 173372 Viesti Gameloft: Pyyntösi seurauksena et saa enää viestejä palvelustamme.


    • Valitus

      Kannattaa lähettää euroopan kultuttajaviraston kautta valitus www.ecc.fi. Sieltä löytyy valmis lomake.

      • hmph

        joo itsellä kävi samalla tavalla. luulin voittaneeni puhelimen ja halusivat puhelinnumeroni jotta voi varmistaa voiton. paskan marjat palveluviestejä alko pukkaamaa.. 3 viikkoa yritin Stop Peli 17111 vastaus kommando ei käytössä. koitin myös numeroa 17332 ja Stop. ei auttanut. myöskään nettilomake ei tuottanut tulosta. kokeilin piruuttani yksinkertaisesti Stop numeroon 17111 ja siihen loppui. tuli viesti olemme pahoillamme että lähdet.. ELI YKSINKERTATAISESTI STOP NUMEROON 17111.


      • Iz
        hmph kirjoitti:

        joo itsellä kävi samalla tavalla. luulin voittaneeni puhelimen ja halusivat puhelinnumeroni jotta voi varmistaa voiton. paskan marjat palveluviestejä alko pukkaamaa.. 3 viikkoa yritin Stop Peli 17111 vastaus kommando ei käytössä. koitin myös numeroa 17332 ja Stop. ei auttanut. myöskään nettilomake ei tuottanut tulosta. kokeilin piruuttani yksinkertaisesti Stop numeroon 17111 ja siihen loppui. tuli viesti olemme pahoillamme että lähdet.. ELI YKSINKERTATAISESTI STOP NUMEROON 17111.

        Joo, just kävi sama juttu. Tuli tota 'kommando' viestiä mutta sitten luin niitä käyttäjäehtoja ja kohdassa PERUUTUS lukee, että lähetä viesti STOP numeroon 17111. Tosin täs kusee se, että kaikkialla peruutus-neuvot ihan erilaiset.
        Mutta mulle tuli kanssa takaisin tuo 'pahoillamme että lähdet' (mikä hyvä suomen kieli)... Mut toivotaan nyt ettei tuu mitään paskaa perästä päin.

        Tuli taas yks läksy opittua.


    • Vantaan Eki

      Minulla numero on 173372, josta silmiin pissataan uskomattoman härskisti ja laajalla rintamalla, kuten tämä keskustelu kiistatta paljastaa.

      Kyse ei ole siitä, että lapsia olisi nyt syytä moittia heidän ikänsä tähden. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että jokainen viestin avaaminen laukaisee rahastuksen. Minulle tuli viimekertaiseen puhelinlaskuun noin 40 euroa pissatuslisää.

      Puhelimeeni tuli juhannusaattona 2010 kolme tekstiviestiä numerosta 173372. Ja kun en uskaltanut avata enkä poistaa, soitin toisella kännykällä 020202:een, josta sain tietää, että postipaketteja ei ole tullut lähipostiin ja että kyseessä on numeroita myyvä ulkomaalainen firma.

      Entä miten tuo 173372 voi laajentaa rahastustaan? - Ihan helposti vaikka sitenkö, että rahastajat ottavat Helsingin seudun puhelinluettelon ja alkavat skannata numeroita ja lähettää numeroihin tekstiviestejä. Sitä mukaa kuin viestejä aukaistaan, etenee myös rahastus. Niinkö helppoa se on?

      • +++

        Netsize

        Vinkki:

        Puhelimessa he eivät saa siellä mitään palautuksia tehdä eikä luvata, jotan pyytäkää heidän s.postiosoitteensa. Reklamoikaa laskusta sinne kirjallisesti vähintään kolme kertaa. Heillä ei myöskään ole lupaa palauttaa rahoja ensimmäisen eikä toisenkaan kirjallisen yhteydenoton jälkeen. Kolmannen kirjallisen yhteydenoton jälkeen he saavat harkita palautusta.

        Jos tämä ei auta, sanokaa että alaikäinen tilasi ilmeisesti palvelun vahingossa. Suomen laissa saatta olla merkintä, että alaikäinen ei saa ilman huoltajan suostumusta tilata mitään kestotilausta.

        Palvelu laskuttaa teitä vaikka ette avaisi tai vastaisi tekstiviesteihin. Laskutus tapahtuu siis jokaisesta lähetetystä viestistä. Yleensä yhden lähetetyn viestin hinta on 2€. Teille ensimmäisessä lähetetyssä viestissä kerrotaan, että se on kestotilaus ja hinta ja ohjeet kuinka tilaus lopetetaan. Lähetetään siis STOP ja jotain viestissä annettuun numeroon.

        Jos kyseessä on Celldorado (voi olla esim. soittoääni, peli, taustakuvia yms):

        Lopetus:

        Jos saat viestejä numerosta 173372, ja haluat lopettaa palvelun, lähetä STOP numeroon 173372
        Jos saat viestejä numerosta 173737, ja haluat lopettaa palvelun, lähetä STOP numeroon 173737


        Palvelun voi lopetta myös lähettämällä viestin täältä: http://www.celldorado.com/FI/contact.php

        tai soittamalla numeroon 09 4241 9042

        toivottavasti tästä on apua jollekkin!


      • Alaikäisen vastuuko?
        +++ kirjoitti:

        Netsize

        Vinkki:

        Puhelimessa he eivät saa siellä mitään palautuksia tehdä eikä luvata, jotan pyytäkää heidän s.postiosoitteensa. Reklamoikaa laskusta sinne kirjallisesti vähintään kolme kertaa. Heillä ei myöskään ole lupaa palauttaa rahoja ensimmäisen eikä toisenkaan kirjallisen yhteydenoton jälkeen. Kolmannen kirjallisen yhteydenoton jälkeen he saavat harkita palautusta.

        Jos tämä ei auta, sanokaa että alaikäinen tilasi ilmeisesti palvelun vahingossa. Suomen laissa saatta olla merkintä, että alaikäinen ei saa ilman huoltajan suostumusta tilata mitään kestotilausta.

        Palvelu laskuttaa teitä vaikka ette avaisi tai vastaisi tekstiviesteihin. Laskutus tapahtuu siis jokaisesta lähetetystä viestistä. Yleensä yhden lähetetyn viestin hinta on 2€. Teille ensimmäisessä lähetetyssä viestissä kerrotaan, että se on kestotilaus ja hinta ja ohjeet kuinka tilaus lopetetaan. Lähetetään siis STOP ja jotain viestissä annettuun numeroon.

        Jos kyseessä on Celldorado (voi olla esim. soittoääni, peli, taustakuvia yms):

        Lopetus:

        Jos saat viestejä numerosta 173372, ja haluat lopettaa palvelun, lähetä STOP numeroon 173372
        Jos saat viestejä numerosta 173737, ja haluat lopettaa palvelun, lähetä STOP numeroon 173737


        Palvelun voi lopetta myös lähettämällä viestin täältä: http://www.celldorado.com/FI/contact.php

        tai soittamalla numeroon 09 4241 9042

        toivottavasti tästä on apua jollekkin!

        12 vuotias poika oli tehnyt rakkaustestin 22.2.2010 numeroon 173737. Kun oli säikähtänyt että on maksullinen palvelu, lähetti lopettamisilmoituksen 4 min jälkeen tilaamisesta.

        Yhteenveto, laskua kertyi yhteensä 200 €.

        Sain hyvän selvityksen Celldoradon asiakaspalvelusta ja sieltä nähtiin että palvelu on yritetty lopettaa saman tien. Kyseessä 12 vuotias poika ja tulen viemään asian eteenpäin niin pitkälle kuin tarve vaatii. Lähetin kirjallisen dokumentin ja vaadin heitä vastaamaan kirjallisesti, jotta minulla on tarvittavaa materiaalia jatkoa ajatellen.

        Aivan huijausta Amsterdamissa toimivalla yhtiöllä!!!


      • puhelinmyyjä
        Alaikäisen vastuuko? kirjoitti:

        12 vuotias poika oli tehnyt rakkaustestin 22.2.2010 numeroon 173737. Kun oli säikähtänyt että on maksullinen palvelu, lähetti lopettamisilmoituksen 4 min jälkeen tilaamisesta.

        Yhteenveto, laskua kertyi yhteensä 200 €.

        Sain hyvän selvityksen Celldoradon asiakaspalvelusta ja sieltä nähtiin että palvelu on yritetty lopettaa saman tien. Kyseessä 12 vuotias poika ja tulen viemään asian eteenpäin niin pitkälle kuin tarve vaatii. Lähetin kirjallisen dokumentin ja vaadin heitä vastaamaan kirjallisesti, jotta minulla on tarvittavaa materiaalia jatkoa ajatellen.

        Aivan huijausta Amsterdamissa toimivalla yhtiöllä!!!

        Eikös noissa kaikissa puhelin tilauksissa ole sanottu, että palvelun tarjoajan on todistettava mitä on tilattu. Noita on ollut muissakin puhelin tilauksissa samantyylisiä ongelmia.
        Ja jos ei paljveluntarjoaja pysty selvästi todistamaan niin kyseessä olisi selvä huijaus.

        Eikös operaattorilta saa tiedot esimerkiksi vastaanotetuista tiedostoista tai ainakin tavu määrät.


      • +++
        puhelinmyyjä kirjoitti:

        Eikös noissa kaikissa puhelin tilauksissa ole sanottu, että palvelun tarjoajan on todistettava mitä on tilattu. Noita on ollut muissakin puhelin tilauksissa samantyylisiä ongelmia.
        Ja jos ei paljveluntarjoaja pysty selvästi todistamaan niin kyseessä olisi selvä huijaus.

        Eikös operaattorilta saa tiedot esimerkiksi vastaanotetuista tiedostoista tai ainakin tavu määrät.

        Heillä on tietojärjestelmä, josta he pystyvät todistamaan mitä on tilattu. Tilaukset kirjautuvat numeron alle. Eli heillä ei ole henkilötietoja, vain puhelinnumero.

        Tästä järjestelmästä näkee kaikki puhelinnumeroon lähtevät ja tulleet viestit. Eli cellodaron palvelu lopetetaan näin: STOP numeroon 173372/173737. Mutta jos kirjoittaakin stop pienellä ei järjestelmä sitä tunnista ja palvelu jatkuu. Järjestelmään tämä viesti kyllä tulee ja asiakaspalvelijat pystyvät sen näkemään. Mutta koska stop on väärin kirjoitettu (sen pitää olla isolla), palvelu jatkuu. Tästä syystä on oltava hyvin tarkka mitä ja miten kirjoittaa. Kirjoitusvirheiden takia heidän ei periaatteessa tarvtse tehdä mitään palautuksia.


      • +++
        Alaikäisen vastuuko? kirjoitti:

        12 vuotias poika oli tehnyt rakkaustestin 22.2.2010 numeroon 173737. Kun oli säikähtänyt että on maksullinen palvelu, lähetti lopettamisilmoituksen 4 min jälkeen tilaamisesta.

        Yhteenveto, laskua kertyi yhteensä 200 €.

        Sain hyvän selvityksen Celldoradon asiakaspalvelusta ja sieltä nähtiin että palvelu on yritetty lopettaa saman tien. Kyseessä 12 vuotias poika ja tulen viemään asian eteenpäin niin pitkälle kuin tarve vaatii. Lähetin kirjallisen dokumentin ja vaadin heitä vastaamaan kirjallisesti, jotta minulla on tarvittavaa materiaalia jatkoa ajatellen.

        Aivan huijausta Amsterdamissa toimivalla yhtiöllä!!!

        Lähetä heille kirjallista viestiä niin pitkään ennenkuin suostuvat tekemään palautuksen. Todennnäköisesti eka tarjoavat esim. hyvitystä puolet summasta. Jos kieltäydyt niin todennäkäisesti suostuvat hyvittämään summan kokonaan.

        Tsemppiä!


      • Ryhmäkanne
        +++ kirjoitti:

        Lähetä heille kirjallista viestiä niin pitkään ennenkuin suostuvat tekemään palautuksen. Todennnäköisesti eka tarjoavat esim. hyvitystä puolet summasta. Jos kieltäydyt niin todennäkäisesti suostuvat hyvittämään summan kokonaan.

        Tsemppiä!

        Mitä jos perustettaisiin alustava ryhmäkanne FaceBookkiin ja jos ilmaantuu tarpeeksi nimiä sitten
        virallallinen ryhmäkanne. Ja kun nimiä tulee tarpeeksi uutiskynnys ylityy ja sitä myöten median kiinnostus herää ja saadan tutkivat journalistit töihin.
        Huijattuja on varmaan Suomessakin varmaan tuhansia joten homma voisi onnistua.


    • väärin laskuttaa

      Huijarifirmat laskuttavat myös mainosviesteistä eli palvelujen mainostamisesta, vaikkei mitään tilausta ole tehty! Operaattorin kanta on, että asiakkaan ja palvelun tarjoajan välinen asia ja heille pitäisi maksaa. Jos maksan, en näe rahojani enää ikinä, koska niin sanotun palvelun tuottajaa ei voi tavoittaa. Ei vastata puhelimeen, nettisivut vanhenevat ja ulkomaalaisia toimijoita, jotka eivät ymmärrä asiaa jne.

    • Klasu13

      Minulla on täsmälleen samanlaiset kokemukset erään "MondoMe" tarjoajan kanssa. Minulle tuli viesti 16.10.2013 epäilyttävällä tekstillä tyyliin: "MundoMe Peruuta tekstaamalla stop nroon 173930". Muistaakseni en edes yrittänyt vastata vaan poistin viestin suoraan - mikä mun kännykällä käy ainoastaan sillä, että viestiä ensin avataan. Sillä hetkellä ilmeisesti on aktivoitunut ketjureaktio joka lähetti 6 sekunnin sisällä 5 tilausta 'Ajanvietepalvelusta'. Huomasin tätä vasta kun sain puheinlaskuani. Siinä veloitettiin 5 kpl "Ajanvietepalvelut" à 2,44,e = 12:20 e. Maksun saajan sarakkeella lukee "NETSIZE SA".

      Olen sen jälkeen saanut n. kerran viikossa uusia tekstiviestejä samalta numerolta joissa onnitellaan mm:ssa teksteillä: "Hienoa! Olet saanut ensimmäiset 10 latauskrediittiäsi..." / vihjataan myös nettisivuille "www.fi.mundome.com" ja "...kirjaudu sisään puhelinnumerollasi ja tällä salasanalla m9r4t4"

      En ole mitään tilannut enkä mitään saanutkaan. Tämä on suora petos ja ajattelin tehdä tästä rikosilmoitus. Operaattoriltani SONERA:lta sain vastauksen, että tällaista toiminta on nykyään puhelinliikenteessä eikä sille voi mitään, paitsi ääritapauksessa vaihtamaan numeroa.

      • hienoa kusetusta

        Tasan samanlainen kokemus MundoMesta loka-marraskuun vaihteessa. Koskaan en ole nettiin ladannut puhelinnumeroani mainokseen, nyt tuli DNA:lta lasku viidestä tekstiviestistä minuutin sisällä, jotka olen muka tilannut. Mutta puhelimen tekstiviestihistoriasta kun ei löydy kyseisenä väitettynä aikana viestiliikennettä.
        Nettiselaimieni historiasta ei löydy käyntiä Mundomen sivuilla. Kukaan ulkopuolinen ei ole päässyt ao. ajankohtana tietokoneelleni eikä puhelimeeni käsiksi. Melko näppärää toimintaa on todella, harkitsen myös rikosilmoitusta. Jos näitä on useampia, kannattaisiko tehdä joukkokanne?

        DNA vastasi asiallisesti ja antoi neuvot:

        Reklamaatio palveluviestien veloituksesta tehdään palveluntarjoajalle sähköpostitse osoitteeseen: [email protected]

        Jos et saa palveluntarjoajalta vastausta, ole yhteydessä MAPELiin ( Maksullisten puhelinpalveluiden eettinen lautakunta) tai Kuluttajariitalautakuntaan ja reklamoi palveluntarjoajasta sinne.

        MAPELin yhteystiedot :

        MAPEL, Katariinankatu 3, 00170 HELSINKI

        Puhelin: (09) 666 332, päivystys arkisin klo 10-14

        http://www.mapel.fi/valituksen_tekeminen/

        Kuluttajariitalautakunnan yhteystiedot: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajaneuvonta/kuluttajaneuvoja/


    • Josek

      Palveluneston saa operaattorilta, eli liittymää ei tarvitse vaihtaa.

    • Tapsa K

      Samanlainen huijarifirma on myös MunDome, laskussa nimellä NETSIZE SA.
      Yritin tilata soittareita marraskuussa, mutta en saanut puhelimeeni yhtään. Laskua on tullut tähän mennessä 15 15 e. Saa nähdä onko vielä ensikuussa vaiika sain viestin "Kaikki tilauksesi on pysäytetty."

      Samoin Buumi.net laskutti 5 soittaria vaikka en saanut yhtään puhlimeeni. Aikaisemmin tämä firma laskutti vain, jos soittarin lataaminen onnistui.

      Netti on täynnä huijausta ! ! !

      Nyt mennään jo verkkopankkiinkin väliin laskua maksaessa. ! ! !

      Kuka on vastuussa, koska ilman nettiä et voi enää asioida?

    • Tapsa K

      Ko firma tarjoaa myös netissä rahansiirtopalveluja yksityisille ja yrityksille.

      Olis kiva tietää mihin ne rahat siirtyy?
      sano

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      83
      3739
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

      Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1802
    3. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      107
      1114
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1085
    5. Mitä sä haluat?

      Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      933
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

      Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      165
      865
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      846
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

      3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      801
    9. Joku kysyy

      Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      61
      780
    10. Kannan sinua mukanani

      Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      745
    Aihe