Miksi monet ns. uskovat haluavat erottaa nämä kaksi asiaa toisistaan niin kiivaasti. Mikä tekee uskonnollisuudesta pahan asian ja uskovaisuudesta hyvän? Itse olen enemmän uskovainen kuin uskonnollinen mutta vain koska en käy jatkuvasti kirkossa tai kokouksissa, enkä muutenkaan uskontoani hirveästi harjoita, paitsi rukoilen ja yritän elää hyvin. Mutta siis, jos ihminen vaikkapa käy hengellisissä tilaisuuksissa varsin usein niin silloin hän on myös uskonnollinen. Miksi se olisi niin paha asia? Eihän uskonto ketään pelasta, sen tiedän, mutta uskonto kuitenkin kuuluu uskon kanssa automaattisesti yhteen.
Uskovaisuus ja uskonnollisuus
10
261
Vastaukset
- ...............
aito jumalasuhde on vuorovaikutusta, uskonto on tuntemattoman jumalan palvontaa tai "hyvänä ihmisenä" olemista, yritetään omilla teoilla ostaa jumalan hyväksyntä.
jeesuksen henkilökohtainen tunteminen on ainut mahdollisuus tulla oikeaksi uskovaksi.- IslaLumia
etkö käy hengellisissä tilaisuuksissa? Etkö rukoile ja lue Raamattua? Ne ovat uskonnollista puolta, uskonelämää.
- ...................
IslaLumia kirjoitti:
etkö käy hengellisissä tilaisuuksissa? Etkö rukoile ja lue Raamattua? Ne ovat uskonnollista puolta, uskonelämää.
Kokouksessa käynti on hengelliseen tilaisuuteen menoa, Jumalan kohtaamista, ihmisten tapaamista; ei siitä tarvitse luoda mitään"uskonnolista" rituaalia muotomenoa, pidetään jalat maassa ja Pyhän Hengen täyteys sydämessä.
jokaisessa uskovassa asuu myös pikku fariseus, joka yrittää nostaa päätään ja pitää meteliä itsestään. Farisealaisuus on kiinnostunut enempi ulkoisista muotomenoista kuin Pyhän Hengen täyttämästä uskonelämästä.
- hansutuulia
menoja tottakai. Mutta se ei tarkoita sitä että uskova eläisi niistä ja odottaisi teoilla ja ulkoisilla asioilla pääsevänsä taivaaseen.
Ainoastaan Golgatan sovitustyön kautta meillä on pääsy Isän tykö.
- Nimetön
Uskonollisuudessa vallitsee laki ei Jumalan Henki. Meidän ei tarvitse todistaa Jumalalle lainteoilla ja niiden noudattamisella, että kelpaisimme Hänelle.
Uskovaisena oleminen ei ole pakotettua yrittämistä tai tekimistä
Uskovaisena oleminen ei tarkoita että olisimme lainalla olevia orjia.
Raamattu todistaa , että olemme kaikki syntiä
olemme Jumalan kirkautta vailla vailla.
Uskovaksi tullaan vain kuin otamme Jumalan armon vastaan.Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon valita armo tai hylätä
Usko annetaan Kristuksen täytetyn työn kautta joka täytettiin Golgatalla.
Armo on Kristuksen vapaa lahja jokaiselle: Sillä kaikki me olemme syntiä tehneet ja olemme Jumalan kirkautta vailla. Armon vastaanottaminen on vapaaehtoista, ei Jumala pakota ketään Kristuksen armonvapauteen.
Jos otamme armon lahjan vastaan, niin Kristus vapauttaa meidät Hänen vapauteensa, ei tekemään syntiä ja lihantekoja vaan hengentekoja.
Kun me pyydämme syntimme anteeksi ja hylkäämme ne,niin silloin Jeesus antaa msyntimme anteeksi, eikä niitä enää muista. Hän ottaa meistä pois orjuuden hengen ja antaa tilalle ylistyksen ja kiitoksen ja lapseuden hengen ja me olemme Hänen lapsiansa ja Hänen kanssaan kanssaperillisiä.
Mistä tiedämme että olemme uskossa?
Raamattu Jumalan sana sanoo:
Henki todistaa yhdessä meidän henkemme, että nyt me olemme Jumalan lapsia. Ja kun olemme näin tulleet lapsisksi olemme myös perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä
Ja nyt saamme uskoa sen ihanan asian omalla kohdalla todeksi: Sillä KAIKKI joita Jumalan Henki kuljettaa ovat Jumalan lapsia.
Alussa olemme ehkä epävarmoja ja emme tiedä kuinka meidän tulisi elää tässä sekasortoisessa maailmassa.
Raamattu sanoo, että Henki auttaa heikkouttamme, sillä me emme tiedä kuinka meidä pitää rukoileman, niin rukoilla tulisi,mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. Meidän on myös hyvä tietää , että JUMALA on parhain sydänten(ajatustemme,tunnemaailmamme) tutkija ja Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan PYHIEN (meidän) edestä.
Kuka tähän voi väittää vastaan. Kun JUMALA sanoo näin meistä armahdetuista syntisistä, niin kuka voi olla meitä vastaan,kun JUMALA on puolellamme.
Tämä maailma voi tuomita meidät, mutta ei voi enää erottaa meitä Kristuksen rakkaudesta. Vaikka meiltä vietäisi omaisuus tai henki. Vaikka meitä ahdistaisivat kaikki maailman henkivallat, niin Jeesuksen Kristuksen voiton kautta me saamme enemmän kuin voiton.Hän on meidän Suojakalliomme, Hän on meidän Linnamme, Hän on meidän Turvamme. Hän on voimallinen ja arvollinen viemään omansa perille taivaan kotiin.- hansutuulia
Juuri näin se se menee, emme ole enää lain alla.
Lain alla olevat ihmiset yrittivät teoillansa ansaita taivaspaikan.
Laki taakoittaa, Kristus vapauttaa.
Vapauteen Kristus meidät vapautti!.
Galatalaiskirje:
5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen. - Pesko
hansutuulia kirjoitti:
Juuri näin se se menee, emme ole enää lain alla.
Lain alla olevat ihmiset yrittivät teoillansa ansaita taivaspaikan.
Laki taakoittaa, Kristus vapauttaa.
Vapauteen Kristus meidät vapautti!.
Galatalaiskirje:
5:1 Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen.Hengelliset sepustajat ovat niitä kehitelleet aivan kuten uskomuksiakin; hölynpölystä toiseen hölynpölyyn. Kaikesta näkee, kuinka tosikot ottavat opetuksen todesta ja pitävät oppimaansa totuutenä vaikka se olisi kuinka hullua.
Olen jo ikäihminen, entinen uskova ja nykyään ateisti. Tunnen hengellisen käsitteistön perusteellisesti ja kokolailla hyvin myös Raamatun ja voin vilpittömästi sanoa, että hulluudella ei ole rajaa jos heittäytyy uskomaan, että mikään jumala olisi koskaan ottanut yhteyttä ihmiskuntaan. - Joh17
Pesko kirjoitti:
Hengelliset sepustajat ovat niitä kehitelleet aivan kuten uskomuksiakin; hölynpölystä toiseen hölynpölyyn. Kaikesta näkee, kuinka tosikot ottavat opetuksen todesta ja pitävät oppimaansa totuutenä vaikka se olisi kuinka hullua.
Olen jo ikäihminen, entinen uskova ja nykyään ateisti. Tunnen hengellisen käsitteistön perusteellisesti ja kokolailla hyvin myös Raamatun ja voin vilpittömästi sanoa, että hulluudella ei ole rajaa jos heittäytyy uskomaan, että mikään jumala olisi koskaan ottanut yhteyttä ihmiskuntaan.Hölynpölyäkö? 1. hölynpölyn yritys(saatanan yritys mitätöidä Kristuksen Gogatan uhrityö meidän edestämme so.voitto saatanasta ja kuolemasta;
Lue Matt. 27:63 ja he sanoivat: "herra me muistamme sen villitsijän vielä eläessään(Jeesuksen) sanoneen: "kolmen päivän kuluttua, minä nousen ylös´.
Käske siis tarkasti vartioida hautaa kolmanteen päivään asti, etteivät heidän opetuslapsensa tulisi ja varastaisi häntä ja sanoisi kansalle:" Hän nousi kuolleista´.ja niin viimeinen villitys olisi pahempi kuin ensimmäinen." niin Pilatus sanoi heille. "Tuossa on vartijaväkeä, menkää, vartoikaa, niin hyvin kun taidatte". Niin he menivät ja turvasivat haudan LUKITSEMALLA kiven sinetillä ja asettamalla vartijat
28 LUKU 1. ,,3.Hän oli näöltään kuin salama ja hänen vaatteensa olivat kuin lumi.
4. Ja häntä pelästyen vartijat vapisivat ja kävivät ikäänkuin kuolleiksi
5.Mutta enkeli puhetteli naisia. Elkää peljätkö, sillä minä TIEDÄN teidän etsivän Jeesusta, joka OLI RISTIINNAILITTU.
6 Ei hän ole täällä, sillä hän on NOUSSUT YLÖS, NIIN KUIN HÄN SANOI. Tulkaa katsokaa paikkaa, jossa hän on maannut.
7. Ja menkää kiiruusti ja sanokaa hänen opetuslapsillensa,että HÄN ON NOUSSUT KUOLLEISTA....
11. Mutta heidän mennessään, katso muutamat vartioväestä tulivat kaupunkiin ja ilmoittivat ylipapeille kaikki mitä oli tapahtunut.
(saatanan 2. hölynpölysuunnitelma)
12. Ja nämä kokoontuivat vanhinten kanssa ja pitivät neuvoa ja antoivat sotamiehille runsaat rahat.
13. ja sanoivat:" Sanokaa, että hänen opetuslapsensa tulivat ja veivät hänet varkain meidän nukkuessamme
14. Ja jos tämä tulee maaherran korviin, niin me lepytämme hänet ja toimitamme niin, että saatte olla huoletta
15. Niin he ottivat rahat ja tekivät niinkuin heitä oli neuvottu...
Jumalan Sana ilmestyi elävänä opetuslapsille ja tallasi hölynpöly 1. 2. maahan, niin kuin pöly tallataan maahan,minne se kuuluukin.
18.ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi:"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä
19. menkää siis ja tehkää kaikki kansat opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20. ja opettamalla heitä pitäämään kaikki mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso MINÄ OLEN teidän kanssanne JOKA PÄIVÄ maailman loppuun asti".
hän luvannut olla meidän kansamme JOKA PÄIVÄ myös silloin kuin uskovaa vastaan hyökätään.
Jeesus sanoi myös syyn miksi maailma vihaa ja vainoa uskovaa ihmistä Joh.16:18-23
18. Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut ennen kuin teitä.
19.Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi, Mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen maailmasta teidät valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
20.muistakaa se sana jonka minä teille sanoin:´ Ei ole palvelija herraansa suurempi´.Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat, jos he ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne
21.Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
22.Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä, mutta nyt heillä ei ole millä puolustaisivat.
23.Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni
Jumala on luvannut vahvistaa meit Hänen väkevyyden voimassa. Saamme Jumalan koko sotavarustuksen, että voimme pahanpäivän tullen kestää perkeleen pahat ja katalat juonet.
Tälläinen sodankäynti ei tarkoita ,että me taistelisimme lihaa ja verta vastaan, ei hallituksia ja valtoja vastaan, vaan meillä taistelu pimeydessä hallisevia maailmanvaltiata (saatanaa ja saatanan joukkoja vastaan), pahuuden henkiolentoja vastaan
Jumalan Sana kehoittaa meitä:"ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäisyydessä ja anomisessa kaikkienpyhien puolesta(koko Kristuksen ruumiin) so. seurakunnan puolesta
Raamattu sanoo myös myös, että saatana ollut alusta alkaen tappaja, varas ja ryöväri.
Se yrittää käyttää hajota (tappaa ja tuhota) ja hallitse taktiikka. Mutta Kristus on ilmoittanut meille etukäteen Saatanan taktiikan. Meidän ei tarvitse olla neuvottomia ja "aseettomia".
Erityisesti uskovien keskuudessa Saatana yrittää kaikkensa, että uskovien keskuuteen saatasiin
kylvettyä kaikenlaista eripuraa,vihaa, kaunaa, kateutta, haureutta, juoruilua muuta sellaista joka murehdutta Pyhän Hengen ja muuta mikä on Jumalaa vastaan. Mutta Jumala on luvannut antaa meille sellaisen varusksen, että se kestää kaiken saatanan hyökkäykset.
Jumalan Sana on aina tiennyt mitä ihmisessä on. Jo tuhansia vuosia sitten Jumala sanoi Sanassaan Paavalin ja Pietarin kautta minkälaisia viimeisten aikojen ihmiset ovat.
Heillä ei ole aikaa enää Jumalalle.
Mutta kerran Jumala on sanova: Tule tänne sinä minun uskollinen palvelijani ja toiselle Hän sanoo: Mene sinä ilkeä ja laiska palvelija ikuiseen ahdistukseen ja pimeyteen.Minä olin kärsivällinen ja annoin sinulle aikaa valita.
Minä näytin sinulle Tieni, mutta sinä halusit kulkea oman tahtosi tietä. - Pesko
Joh17 kirjoitti:
Hölynpölyäkö? 1. hölynpölyn yritys(saatanan yritys mitätöidä Kristuksen Gogatan uhrityö meidän edestämme so.voitto saatanasta ja kuolemasta;
Lue Matt. 27:63 ja he sanoivat: "herra me muistamme sen villitsijän vielä eläessään(Jeesuksen) sanoneen: "kolmen päivän kuluttua, minä nousen ylös´.
Käske siis tarkasti vartioida hautaa kolmanteen päivään asti, etteivät heidän opetuslapsensa tulisi ja varastaisi häntä ja sanoisi kansalle:" Hän nousi kuolleista´.ja niin viimeinen villitys olisi pahempi kuin ensimmäinen." niin Pilatus sanoi heille. "Tuossa on vartijaväkeä, menkää, vartoikaa, niin hyvin kun taidatte". Niin he menivät ja turvasivat haudan LUKITSEMALLA kiven sinetillä ja asettamalla vartijat
28 LUKU 1. ,,3.Hän oli näöltään kuin salama ja hänen vaatteensa olivat kuin lumi.
4. Ja häntä pelästyen vartijat vapisivat ja kävivät ikäänkuin kuolleiksi
5.Mutta enkeli puhetteli naisia. Elkää peljätkö, sillä minä TIEDÄN teidän etsivän Jeesusta, joka OLI RISTIINNAILITTU.
6 Ei hän ole täällä, sillä hän on NOUSSUT YLÖS, NIIN KUIN HÄN SANOI. Tulkaa katsokaa paikkaa, jossa hän on maannut.
7. Ja menkää kiiruusti ja sanokaa hänen opetuslapsillensa,että HÄN ON NOUSSUT KUOLLEISTA....
11. Mutta heidän mennessään, katso muutamat vartioväestä tulivat kaupunkiin ja ilmoittivat ylipapeille kaikki mitä oli tapahtunut.
(saatanan 2. hölynpölysuunnitelma)
12. Ja nämä kokoontuivat vanhinten kanssa ja pitivät neuvoa ja antoivat sotamiehille runsaat rahat.
13. ja sanoivat:" Sanokaa, että hänen opetuslapsensa tulivat ja veivät hänet varkain meidän nukkuessamme
14. Ja jos tämä tulee maaherran korviin, niin me lepytämme hänet ja toimitamme niin, että saatte olla huoletta
15. Niin he ottivat rahat ja tekivät niinkuin heitä oli neuvottu...
Jumalan Sana ilmestyi elävänä opetuslapsille ja tallasi hölynpöly 1. 2. maahan, niin kuin pöly tallataan maahan,minne se kuuluukin.
18.ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi:"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä
19. menkää siis ja tehkää kaikki kansat opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen 20. ja opettamalla heitä pitäämään kaikki mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso MINÄ OLEN teidän kanssanne JOKA PÄIVÄ maailman loppuun asti".
hän luvannut olla meidän kansamme JOKA PÄIVÄ myös silloin kuin uskovaa vastaan hyökätään.
Jeesus sanoi myös syyn miksi maailma vihaa ja vainoa uskovaa ihmistä Joh.16:18-23
18. Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut ennen kuin teitä.
19.Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi, Mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen maailmasta teidät valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
20.muistakaa se sana jonka minä teille sanoin:´ Ei ole palvelija herraansa suurempi´.Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat, jos he ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne
21.Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
22.Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä, mutta nyt heillä ei ole millä puolustaisivat.
23.Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni
Jumala on luvannut vahvistaa meit Hänen väkevyyden voimassa. Saamme Jumalan koko sotavarustuksen, että voimme pahanpäivän tullen kestää perkeleen pahat ja katalat juonet.
Tälläinen sodankäynti ei tarkoita ,että me taistelisimme lihaa ja verta vastaan, ei hallituksia ja valtoja vastaan, vaan meillä taistelu pimeydessä hallisevia maailmanvaltiata (saatanaa ja saatanan joukkoja vastaan), pahuuden henkiolentoja vastaan
Jumalan Sana kehoittaa meitä:"ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäisyydessä ja anomisessa kaikkienpyhien puolesta(koko Kristuksen ruumiin) so. seurakunnan puolesta
Raamattu sanoo myös myös, että saatana ollut alusta alkaen tappaja, varas ja ryöväri.
Se yrittää käyttää hajota (tappaa ja tuhota) ja hallitse taktiikka. Mutta Kristus on ilmoittanut meille etukäteen Saatanan taktiikan. Meidän ei tarvitse olla neuvottomia ja "aseettomia".
Erityisesti uskovien keskuudessa Saatana yrittää kaikkensa, että uskovien keskuuteen saatasiin
kylvettyä kaikenlaista eripuraa,vihaa, kaunaa, kateutta, haureutta, juoruilua muuta sellaista joka murehdutta Pyhän Hengen ja muuta mikä on Jumalaa vastaan. Mutta Jumala on luvannut antaa meille sellaisen varusksen, että se kestää kaiken saatanan hyökkäykset.
Jumalan Sana on aina tiennyt mitä ihmisessä on. Jo tuhansia vuosia sitten Jumala sanoi Sanassaan Paavalin ja Pietarin kautta minkälaisia viimeisten aikojen ihmiset ovat.
Heillä ei ole aikaa enää Jumalalle.
Mutta kerran Jumala on sanova: Tule tänne sinä minun uskollinen palvelijani ja toiselle Hän sanoo: Mene sinä ilkeä ja laiska palvelija ikuiseen ahdistukseen ja pimeyteen.Minä olin kärsivällinen ja annoin sinulle aikaa valita.
Minä näytin sinulle Tieni, mutta sinä halusit kulkea oman tahtosi tietä.epäselvät eväät? Miksi esim Jeesus ei kirjoittanut mitään? Miksi UT koottiin riitaisien kirkolliskokousten yhteydessä piispojen riidellessä, mikä olisi oikea oppi ja mitkä kirjoituset UT: hen hyväksytään? Paljon jäi ulkopuolelle, muun muassa nelisenkymmentä evankeliumia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4741685Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3711464Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641318Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H151279- 100875
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19836Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65716Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7712Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15681- 38656