Vain kaksi pientä virhettä

KapiKorhonen

Emeritus täällä eilen riemuitsi oikein avauksellaan, miten Keskustan politiikka taas puree, kun Vanhanen on saanut Venäjän luopumaan puutulleistaan ja puuraaka-aine jatkaa virtaamistaan Suomen teollisuuslaitoksille.

Tuossa Emerituksen lyhyessä viestissä oli vain kaksi pientä virhettä: 1. Niitä puutulleja ei yrittänyt saada alemmaksi kepu eikä Vanhanen vaan EU. 2. Ei EU:kaan siinä onnistunut, vaan tullien korotukset astunevat voimaan ensi vuonna ja vuoden 2009 alusta täysimääräisinä.

Tuo Emerituksen virheiden vähyys on kyllä saavutus, sillä useimmissa hänen ja muiden kepulaisten lyhyissäkin viesteissä on epätotuuksia enemmän. Emerituksen yritys oli hyvin kuvaava: kepulaiset yrittävät laittaa Keskustan ansioksi kaikki maailmalla tapahtuvan hyvän ja vastaavasti kaiken pahan muiden – nykyisin yleensä demarien – syyksi. Demarit varmaan ovat nytkin asialla. Mutta Venäjällä vai EU:ssa, siitä on epätietoisuutta.

STT tiedottaa asiasta näin (On tuo luettu lehdistäkin, lienee Emerituskin lukenut, kun on nolona poistanut avauksensa):

- - -

ECE: Vientitullit puolittavat Venäjän puun viennin jo ensi vuonna

Helsinki (STT)

Venäjän raakapuun vientitullien käyttöönotto ilmoitetulla aikataululla puolittaa maan havutukkien viennin jo ensi vuonna, varoittaa YK:n Euroopan taloudellinen komissio ECE. Vientitullien käyttöönotto vaikuttaa sen mukaan voimakkaasti venäläisen puun tuojiin, jotka joutuvat sopeutumaan uuteen tilanteeseen.
Vientitullit nousevat vuoden 2009 alussa niin korkeiksi, että se pysäyttää käytännössä Venäjän raakapuun viennin kokonaan. Vaikutukset tuntuvat voimakkaina Suomessa, joka on suuri venäläisen puun käyttäjä.

Venäjän havutukkien vienti laskee ECE:n metsäkomitean tuoreen ennusteen mukaan ensi vuonna 11 miljoonaan kuutiometriin, kun se viime vuonna oli vajaat 21 miljoonaa kuutiometriä. Kuitupuun vienti pienenee myös, mutta tukkipuuta hitaammin. Vienti laskee ensi vuonna 24,6 miljoonaan kuutiometriin, kun se viime vuonna oli 28,7 miljoonaa kuutiometriä.

- - -

EU:n kauppakomissaari Peter Mandelson sanoo, että EU ei tule suostumaan Venäjän vaatimukseen kytkeä puutullien korotuksesta luopuminen Venäjän pääsyyn WTO:n jäseneksi. Mandelson pitää Venäjän vaatimusta kiristyksenä, jollaiseen ei voida suostua.

Mandelson muistuttaa, että Venäjä ja EU sopivat jo vuonna 2004, että tulleista luovutaan. Venäjän tulee ensiksi täyttää lupauksensa, ja vasta sitten voidaan ruveta neuvottelemaan sen jäsenyydestä WTO:ssa.

Eilen A-zoomissa venäläinen toisinajattelija sanoi nyky-Venäjän olevan pahemman kuin Neuvostoliitto. Samaa mieltä oli myös suomalainen asiantuntija Ilmari Susiluoto. Niin minustakin tuntuu. Tuskinpa Breznev olisi sentään kehdannut käyttää samanlaisia rikolliskonsteja kuin nyt Putin yrittää. Mutta onhan se Venäjä toki johtavalle hallituspuolueellemme ihan vanahsta muistista yhtä rakas kuin oli sen edeltäjä kaikkien aikojen suurimmalle kepulaiselle.

- - -

Kävin tänäänkin kirjamessuilla, mutta vasta nyt tv-ohjelmasta näin, että Paavo Lipponen oli ollut sieltä suorassa lähetyksessä Lauantaiseurassa. En huomannut katsoa tuota tv-ohjelmaa ja messuille menin vasta vähän ennen puoltapäivää enkä voinut viipyä kuin toista tuntia, kun minut oli kutsuttu lounaalle toisella puolen kaupunkia asuvaan ystäväperheeseen klo 14:ksi. Täytynee käydä messuilla vielä huomennakin, sillä paljon vielä jäi katsomatta.

Nyt nettilööpeistä luen, että Lipponen on puolustanut, suorastaan kehunut Vanhasen ja Anttilan toimintaa 141-asiassa. Paha, paha – nyt Vanhasen ja Anttilan uskottavuus romahti kepulaisten silmissä! Tietenkään Paavo Lipponen ei voi olla oikeassa missään asiassa.

- - -

Hesarissa sivulla A 21 esitellään täällä Stadissa sijaitsevan Viikin opetus- ja tutkimustilan lehmäkarjaa ja niiden nykyaikaista navettaa, jossa on mm. lypsyrobotti, jota nuo lehmät (60 lypsylehmää) oma-alotteisesti tottuneesti käyttävät. Jotkut lehmistä pitävät lypsykokemusta niin mukavana, että tulevat robotille niin pian edellisen lypsyn jälkeen, että maitoa ei vielä heru, jolloin robotti ei käynnisty.

Tuli vaan mieleen, että onkohan sonni”miehen” navetassa sellainen robotti? Ei, en minä nyt hänen lehmiään sen käyttäjiksi ajattele, vaan…

- - -

Ja vielä yksi asia:

Tuolla edellisen avaukseni lopussa joku näkyy sanovan, että siitä on paljon viestejä poistettu. Onkohan niissä jäänyt jotain hyvääkin minulta näkemättä? Tuskinpa vain. Näkyyhän tuossa olevan lähes 80 vielä jäljelläkin, ja lähes 2000 lukijaa on avaus saanut. On täytynyt olla hyvä!

34

1754

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KapiKorhonen

Harmittelin avauksessani näin:

>> vasta nyt tv-ohjelmasta näin, että Paavo Lipponen oli ollut sieltä suorassa lähetyksessä Lauantaiseurassa. En huomannut katsoa tuota tv-ohjelmaa ja messuille menin vasta vähän ennen puoltapäivää enkä voinut viipyä kuin toista tuntia, kun minut oli kutsuttu lounaalle toisella puolen kaupunkia asuvaan ystäväperheeseen klo 14:ksi. Täytynee käydä messuilla vielä huomennakin, sillä paljon vielä jäi katsomatta.

Nyt nettilööpeistä luen, että Lipponen on puolustanut, suorastaan kehunut Vanhasen ja Anttilan toimintaa 141-asiassa. Paha, paha – nyt Vanhasen ja Anttilan uskottavuus romahti kepulaisten silmissä! Tietenkään Paavo Lipponen ei voi olla oikeassa missään asiassa.

• Palstan keskustalaiset

Pienellä maalla kuten Suomella pitäisi olla Lipposen tasoinen valtiomies pääministerinä. Muuten ei hyvä heilu kuten nyt Vanhasen II hallituksen aikana on nähty.

• Kalle-Kustaa Korkki

Paavo parka, monessa mukana mistä vain saisi vähänkin rahaa ja jonkun prenikan!

Vladimir Putin myönsi Lipposelle kunniamerkin (30.12.2007)

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/9222-putin-myonsi-lipposelle-kunniamerkin

Venäjän presidentti Vladimir Putin on myöntänyt Paavo Lipposelle Ystävyyden kunniamerkin. Eduskunnan puhemies ja entinen pääministeri Lipponen palkitaan suuresta panoksestaan Suomen ja Venäjän välisen ystävyyden ja yhteistyön lujittamiseen sekä kehittämiseen, kertoo venäläinen uutistoimisto Itar-Tass.

http://www.sfp.fi/start/nyhetsarkiv/artikel-31-396.html

Paavo Lipponen fuck Freudenthal-medalj (09.06.2007)

http://www.svenskanu.fi/viewpage-fin.php?id=5
        http://www.loviisansanomat.net/paauutiset.php?id=329

Lipposelle Folktingetin ansiomitali (29.04.2003)

Suomenruotsalaiset palkitsivat hänet ankarasta pakkoruotsituksesta ja kielilain läpirunnaamisesta kahdella prenikalla: Folktingetin kultaisella ansiomitalilla ja rasistisella Freudenthal -mitalilla!

Paavoa nuolaistiin oikein kunnolla, tällä kertaa Oulussa! Tällä kertaa hän sai Oulu-mitalin nro 34 ja se luovutettiin hänelle Oulussa Snellman-seminaarin yhteydessä 5.9.2006

http://www.ouka.fi/snellman200/pdf/DeUrbeUloaOhjelma.pdf

Tässä seuraavana on Lipposen Svenska kulturfonden:lta saama 8000€:n "palkinto" tai oikeammin suora lahjus:

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Klaus Härölle Kulturfondenin iso taidepalkinto/1135226846124

> Eduskunnan entinen puhemies Paavo Lipponen, joka palkittiin suomenkielisenä antamastaan panoksesta suomenruotsalaiselle kulttuurille. <

Svenska kulturfonden jakoi ennätysmäärän tukea suomenruotsalaiselle kulttuurille, koulutukselle ja muulle toiminnalle. Kevään tukisumma on yhteensä 12,3 miljoonaa euroa. Viime vuoteen verrattuna jaossa oli nyt 1,6 miljoonaa euroa enemmän.

KAIKKI LINKIT ON JO SENSUROITU mutta nuo tiedostot on kyllä välimuisteissa tallessa...

Lippos-Paavokin sai siis 8000€ köyhäinapua!

http://www.kulturfonden.fi/pdf/lipponenmotivering.pdf

Paavo Lipponen korahteli SDP:n puoluekokouksessa tähän malliin jättäessään puheenjohtajuuden "Olen saanut puolueelta kaiken" mutta hän olisi voinut jatkaa että "saan kyllä jatkossa RKP:lta ja venäläisiltä loput"!

Sai muuten heti kohta erottuaan puolueensa puheenjohtajuudesta ja jättäessään eduskunnan puhemiehen paikan, sen 8000€ "palkinnon" ruotsinkieliseltä Svenska kulturfonden:lta. Näin meneteltiin siksi, ettei ketään saada kiinni lahjuksista. Olisi mielenkiintoista tietää todellinen ajankohta koska se raha luvattiin Paavolle antaa...

Suuri demokraatti Paavo Lipponen esiintyi TV1:n muistikuvaputken viimeisessä ohjelmajaksossa, jossa hän vaati 1970 -luvulla Mainos-TV:n toiminnan kieltämistä länsimaisen kulttuurin levittäjänä!

Aikoinaan hän tunnustautui sotahistorian harrastajaksi! Olihan pari enoa ollut sodassakin. Paavo poloisen puheista on sanatarkka lainaus Helge Seppälän mainiossa kirjassa. Seppälä kertoo kirjassa olleensa ITSE paikalla kuuntelemassa pääministeri Lipposen pitämän puheen, jossa tuo uusi rajalinjaus esiteltiin: "Suomi pysäytti puna-armeijan hyökkäyksen nykyiselle suomen ja Venäjän rajalle". Tuo lause on aivan järkyttävä harha menneisyydestä.

Helge Seppälä: Karl Lennart Oesch Suomen pelastaja, Gummerus 1998, ISBN 951-20-5321-7

Sivulla 178 kerrotaan pääministeri Paavo Lipposesta seuraavasti:

>>Pääministeri Paavo Lipponen kertasi 12. päivänä syyskuuta 1996 jatkosodan päätöshetkeä sanoen: "Kesällä 1944, suurimmassa taistelussa mitä Pohjoismaiden maaperällä on koskaan käyty, Suomi pysäytti puna-armeijan hyökkäyksen nykyiselle suomen ja Venäjän rajalle. Minun isäni osallistui noihin taisteluihin, meidän isämme taistelivat noina vuosina ja pelastivat Suomen itsenäisyyden."

Pääministeri Lipponen ei yksilöinyt muita kuin oman isänsä, eikä näyttänyt muutenkaan perehtyneen tosiasioihin, sillä puna-armeija pysäytettiin paljon ennen nykyistä rajaa. Lipponen ei muistanut, että esimerkiksi Sortavala ja Käkisalmi olivat lujasti suomalaisten käsissä kun aselepo solmittiin.>>

Lipponen jättää eduskunnan lopullisesti 19.08.2008

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1572761

Eduskunnan entinen puhemies Paavo Lipponen (sd) luopuu työhuoneestaan eduskunnassa. Lipponen kertoi asiasta MTV3:n Huomenta Suomi -ohjelmassa tiistaina. Syyksi hän sanoi asiasta nousseen mediakohun.

Kansanedustajan tehtävän viime vaaleissa jättänyt Lipponen sai eduskunnasta työhuoneen muistelmiensa kirjoittamista varten.

Työhuonejärjestely herätti mediassa kysymyksiä alusta alkaen, ja asia nousi uudelleen esille, kun Lipponen ryhtyi venäläis-saksalaisen kaasuputkiyhtiön Nord Streamin neuvonantajaksi.

Tämän lisäksi Lipponen toimii ydinvoimaa Suomeen ajavan Pohjolan Voiman konsulttina.

Arvostelijoiden mielestä lobbarina Lipponen ei voi pitää kiinni työhuoneestaan eduskunnassa. Lipponen on Sdp:n pitkäaikainen puheenjohtaja, ja hän toimi pääministerinä vuosina 1995-2003.
        IS-STT

• KapiKorhonen

Miksi kukaan ei puolusta Emeritusta ja vanno, että oikeassa hän oli: kyllä Venäjä on luopunut puutulleistaan ja sen saivat aikaan Keskusta ja Vanhanen! Missä Oivakin luuraa?

• Emeriitan mukaan

Kepun ansiota. Ehkä siksi Oivakin välttelee osallistumasta Emeriitta-talkoisiin :D

• Emeritus

...pärjään mainiosti omillani. Toista se on Tarja Halonen, kun häneltä kysyttiin, mitä hän on tehnyt puutullikysymyksessä? Tarja sanoi sopineensa Putinin kanssa, että antaa niiden hoidella, jotka osaavat, eli luovuttivat asian hoidon pääministeritasolle!

• pol.t.
        Emeritus kirjoitti:

...pärjään mainiosti omillani. Toista se on Tarja Halonen, kun häneltä kysyttiin, mitä hän on tehnyt puutullikysymyksessä? Tarja sanoi sopineensa Putinin kanssa, että antaa niiden hoidella, jotka osaavat, eli luovuttivat asian hoidon pääministeritasolle!

Puutullit eivät kuulu pätkääkään presidentille, hölmöhän sinä olet jos pressan hommaksi sen laittaisit. Luultavasti, jos presidentti siihen puuttuisi jotenkin perustuslain vastaisesti, syyttäisit hurskaasti Halosta toimivallan ylityksestä. Kekkonen oli ja meni jo aikoja sitten, nykyään meillä on demokratia ja eri toimielimet hoitavat omia tehtäviään.

Kehnoa on "ajattelusi".

• Keskusta.
        pol.t. kirjoitti:

Puutullit eivät kuulu pätkääkään presidentille, hölmöhän sinä olet jos pressan hommaksi sen laittaisit. Luultavasti, jos presidentti siihen puuttuisi jotenkin perustuslain vastaisesti, syyttäisit hurskaasti Halosta toimivallan ylityksestä. Kekkonen oli ja meni jo aikoja sitten, nykyään meillä on demokratia ja eri toimielimet hoitavat omia tehtäviään.

Kehnoa on "ajattelusi".

..asiastakin eikä sekään kuulu hänelle mutta kun on punapiikillä pistetty niin ei voi olla hiljaa.

• sonnimiehellä

Siitä lypsyropotista, josta puhut. Pitää olla lehmän nisän kokoinen, ennenkuin se ropotti saa otteen.

• KapiKorhonen

Tuo lehtijuttu kertoo, että

"Robotti tunnistaa lehmät niiden korvassa olevasta levystä, ja se osaa etsiä vetimet utareista kunkin lehmän oikealta kohdalta" Vetimien koosta tosin ei puhuta.

Mutta robotti tosiaan myös tunnistaa ilman vetimistä nykimistä, jos utareissa ei ole maitoa, ja vain nautinnonhaluaan tyrkylle tullut lehmä joutuu poistumaan.

Viikin lehmät käyvät lypsyllä keskimäärin 2,7 kertaa päivässä. Se saattaisi olla liian tiheä frekvenssi sonnimiehelle.

• JöröKK

Virheitä oli kaksi.

Äitisi antoi ja isäsi tuli.

• jne.

Tarkkaavainen lukija on kyllä huomannut surukseen sen tosiasian, että muutamaat nikit todella syyttävät jotain osapuolta ihan mistä vain piittaamatta siitä missä valossa/ajassa tietyt päätökset on tehty.

On toisaalta täysin tyhmää sanoa että Suomen poliitikot eivät ole olleet vaikuttamassa tuohon puutulliasiaan, sillä jos asia on noin mihin men Suomessa tarvitaan poliitikkoja kun eu:n komissaarit hoitavat Suomen asiat sinukin mielestäsi ihan niinkuin hyvää hyvyyttään.

Palatakseni syyttämiseen niin muistan ihan hyvinkuinka sinä syytit yhden pienen kunnan kepulaisia kaikenlaisista rötöksistä, kuitenkaan et kyennyt tarkentamaan mitä siellä oli tehty, vaikka Toveri oli ihan itse kertonut.
      En voi sille mitään, mutta tuo käyttäytyminen kertoo liian paljon mihin moraaliin ja käyttämismalliin perustat ajatuksesi.

Kiitos ja hyvästi

• KapiKorhonen

Laittakaahan nukkumaan mennessänne kellonne ns. normaaliaikaan, niin saatte nukkua aamulla tunnin pitempään. Vai pitääkö teidän kepulaisten mennä aina samaan ”aurinkoaikaan” navetalle?

Muistattehan, mihin suuntaan kelloja siirretään? Itselläni on siihen pettämätön muistisääntö:

Kun vuosi menee pimeämpään suuntaan, se menee kepulaiseen suuntaan. Silloin kellojakin siirretään samaan suuntaan kuin kepukin haluaisi asioita siirtää: taaksepäin!

Ja keväällä valoisampaan suuntaan mennessä tietysti myös kelloja siirretään eteenpäin!

• Kiitos, kiitos!

Minulla on ollut aina vaikeuksia muistaa mihin suuntaan milloinkin sitä kelloa pitää käänttä. Nyt sen muistan aina varmasti. Kiitos!

• Emeritus

"STT tiedottaa asiasta näin (On tuo luettu lehdistäkin, lienee Emerituskin lukenut, kun on nolona poistanut avauksensa):"
      -----------------------------------
      ...en millään kerkiä kaikkia lehtiä lukemaan, kun tuota aikaakin on vähän rajallisesti. Mutta ei se mitään, eipä tuossa lainauksessasi ollut mitään uutta.

Minä en poistele omia, enkä muiden avauksia, kyllä ne on eri miehiä, jotka omia avauksia tekee (esim. minä) ja eri miehiä jotka niitä tekee ja poistelee (Poor Korhonen).

• KapiKorhonen

...olla siinä uskossa, että osaat sentään hävetä typerehtimistäsi ja siksi olet poistanut avauksesi, kun huomasit siinä puhuneesi höpöjä.

Mutta toisaalta ihan kiva, ettei tarvitse muuttaa käsitystään sinusta!

• Emeritus
        KapiKorhonen kirjoitti:

...olla siinä uskossa, että osaat sentään hävetä typerehtimistäsi ja siksi olet poistanut avauksesi, kun huomasit siinä puhuneesi höpöjä.

Mutta toisaalta ihan kiva, ettei tarvitse muuttaa käsitystään sinusta!

...kun tuollaisia höperehdit. Minä olen niin luterilainen, kuin olla voi. "Sen kirjoitin, minkä kirjoitin, enkä muuta voi!" Näin sanoi Markku Koivistokin, hyvä ystäväni ja Nokia Missionin keulahahmo, kun naulasi teesinsä Tampereen tuomiokirkon oveen!

• Uskonpuhdistaja
        Emeritus kirjoitti:

...kun tuollaisia höperehdit. Minä olen niin luterilainen, kuin olla voi. "Sen kirjoitin, minkä kirjoitin, enkä muuta voi!" Näin sanoi Markku Koivistokin, hyvä ystäväni ja Nokia Missionin keulahahmo, kun naulasi teesinsä Tampereen tuomiokirkon oveen!

Siinä on nimittäin sellainen epäkristillinen hurmosliike kuin olla ja voi. Koivisto on korottanut itse itsensä Jumalaksi, ei tyytynyt vain palvelemaan Herraa.

Aivan sairasta menoa.

• !!!!!!!
        Emeritus kirjoitti:

kuuluvan noihin hihhuleihin. Kummalla puolella olet, rahaa taskuunsa kerääviin vai niitä hölmöyteen antaviin?

• vuosien kuluttua.

Kuvaa hyvin hänen "hidasta" älyään.

• JormaKKorhonen

Olen saanut täällä kepusaitilla sädekehän, jota en ole ansainnut. Minun on nyt pakko kertoa teille totuus:

Olen ihan tavallinen ihminen! Melko pitkän ja monipolvisen elämän elänyt ja monenlaista nähnyt ja kokenut, mutta elämäni ei kuitenkaan ole ollut mitenkään tavattoman erikoinen. Lähes 50 vuotta olen jonkinlaista työtä tehnyt ja siitä jonkinlaista palkkaa saanut ja saan nyt siitä jonkinlaista eläkettä, joka mahdollistaa jonkinlaisen elämänkin, eikä vain hengissä pysymistä.

Leskimiehenä elelen enimmäkseen vaatimatonta hiljaiseloa, mutta kun maailma ja elämän ilmiöt yhä kiinnostavat, niin jonkin verran matkustelen ja olen mukana erinäisissä riennoissa. Suurimman osan ajastani kuitenkin kotioloissani, kotiaskareissa, lueskellen, ulkoillen, omaisiini ja ystäviini yhteyksiä pitäen ja myös tänne kirjoitellen, kuten olette huomanneet. Mutta alkuun en kokenut siinäkään puuhassa olevani mitenkään kovin erikoinen, jonkin verran parempi tosin kuin monet muut, kun pitkä elämäni on antanut melkoisesti sekä tiedollista että taidollista valmennusta tähänkin.

Siinäkin suhteessa olen tuiki tavallinen, että en ole kepulainen. Meitä tällaisia tavallisia on 80 % suomalaisista, aina neljä viidestä. Tuossa tavallisten joukossa minua käsittääkseni pidetään ihan tavallisena kunnon veikkona, seurallisena ja hauskanakin.

Täällä kepusaitilla minä olen kasvanut itseäni suuremmaksi. En ole sitä halunnut ja tavoitellut, mutta te, kepulaiset, olette minut kasvattaneet niihin mittoihin, joissa te minut näette. Ja sitten mielissänne kutistutte minua pienemmiksi ja alatte syyllistää siitä minua ja rupeatte käyttäytymään niin, että tavalliset ihmiset – se suurta enemmistöä edustava vähemmistö täällä - rupeaa pitämään teitä pienempinä kuin mitä olettekaan. Ja sitten uskotte itsenne yhä pienemmiksi ja jatkatte käyttäytymistänne, joka yhä vain teitä pienentää. Järjetöntä!

Mitäpä, jos jatkossa yrittäisitte vastata avauksiini puhumalla niissä esittämistäni asioista, ja jos ne ovat mielestänne väärin nähtyjä tai ymmärrettyjä, epätotuuksia, niin oikaisette minua oikeammiksi tietämillänne asioilla. Ja mielipiteenne perustellen. Ja jos teillä ei ole "eväitä" sellaiseen, jättäisitte minut huomiotta. Niin helppoa on esiintyä viisaana!

Ja viisain neuvoni lopuksi: Jospa minua ajatellessanne pystyisitte pitämään päänne selvempänä ja näkemään minut todellisempana – vain tällaisena tavallisena – niin ehkäpä oppisitte huomaamaan senkin, että en ole kaikessa sanomassani edes tosissani ihan aina. Alatte sitten huomata, että en ehkä useinkaan. Ja niin tekin alatte vastata huumorinpilkkeellä, sillä vaikka ette suuria humoristeja olisikaan, niin varmaan olette siinä lajissa parempia kuin tuossa tähänastisessanne, jossa vain ”häpäisette puolueenne ja taitatte niskanne”, Väinö Tannerin kuuluja sanoja mukaillen asian ilmastakseni!

Hyvää yötä!

• olen sinulta

odottannutkin. Joten kiitos siitä!
        Ei täällä kukaan niin häävi "jätkä" ole, varsinkaan joka täällä yrittää yrittää elvistellä, etteikö sitä välillä voi palata maanpinnalle takaisin.

Itse olen syyllistynyt kyllä monenmoiseenkin arvosteluun , välillä jopa aika radikaalistikkin, arvaten kuitenkin kokoajan homman jujun.

Olen silloin tällöin puskista posautellut, en siksi että minulla olisi jotain salattavaa tai hävettävää, vaan siksi koska olet välillä pikkuisen poksauttanut hieman yli.

En koe itseäni kuitenkaan miksikään suureksi opettajaksi , vaikka tätä palloa on tullut kierretyksi muutama kerta ympäri.

Eläkkeellä olen itsekkin, vaikkakin sinua noin viidennesvuosisataa nuorempi olenkin.

Alkaa jotenkin ottaa ohimoon tuo nykypoliitikkojen touhu, kun siitä puuttuu ns. johtaminen, tai paremminkinkin kansanetutujen ajaminen. Kaikki ovat ehkä kuitenkin paljon suljetuimmissa ympyröissä pyörineitä , kuin yksikään tämän
        palstan "tyhminkään" kirjoittaja. Mene ja tiedä sitä mikä aina mihinkin johtaa. Minä olen sitä mieltä, ettei ne tiedä itsekkään. Se on kuitenkin melko todennäköistä, että kohta tuulee ja kovaa.

En halua itseäni nostaa miksikään sinun, enkä kenenkään muunkaan silmissä, ei tämä kirjoitus sitä tarkoita, vaan haluan tuoda esille tämän elämän raadollisuuden.

Voin kuitenkin sinulle sen verran kertoa itsestäni, että kerhoilla on tullut käytyä, sekä muaailmmaa nähtyä, etten häpeä kaltaisellesi yhtään.

But so what.
        Onko puolueet edes tärkeitä?
        En ole minkään puolueen vankkumaton kannattaja, vaan tällä keskustan saitilla sattuu tällä hetkellä olemaan eniten niinkutsuttua säpinää.

Aikaisemminhan demaripalsta oli ns. kaatopaikka.

Toivoisin,,,että tämä kirjoitukseni olisi jonkinlaisena sillanrakentajana meille kaikille täällä kirjoittaville, koska onhan meissä kaikissa omat "vikamme".

Kaikille vain iloisia rupatteluhetkiä, tuon ikuisesti ihmisiä puhuttavan arkitodellisuuden keskellä.

Otetaanpa se huumorin pilke taas silmäkulmaan ja annetaan arvo toisellekkin.

• jepu jepu
        olen sinulta kirjoitti:

Ei täällä kukaan niin häävi "jätkä" ole, varsinkaan joka täällä yrittää yrittää elvistellä, etteikö sitä välillä voi palata maanpinnalle takaisin.

Itse olen syyllistynyt kyllä monenmoiseenkin arvosteluun , välillä jopa aika radikaalistikkin, arvaten kuitenkin kokoajan homman jujun.

Olen silloin tällöin puskista posautellut, en siksi että minulla olisi jotain salattavaa tai hävettävää, vaan siksi koska olet välillä pikkuisen poksauttanut hieman yli.

En koe itseäni kuitenkaan miksikään suureksi opettajaksi , vaikka tätä palloa on tullut kierretyksi muutama kerta ympäri.

Eläkkeellä olen itsekkin, vaikkakin sinua noin viidennesvuosisataa nuorempi olenkin.

Alkaa jotenkin ottaa ohimoon tuo nykypoliitikkojen touhu, kun siitä puuttuu ns. johtaminen, tai paremminkinkin kansanetutujen ajaminen. Kaikki ovat ehkä kuitenkin paljon suljetuimmissa ympyröissä pyörineitä , kuin yksikään tämän
        palstan "tyhminkään" kirjoittaja. Mene ja tiedä sitä mikä aina mihinkin johtaa. Minä olen sitä mieltä, ettei ne tiedä itsekkään. Se on kuitenkin melko todennäköistä, että kohta tuulee ja kovaa.

En halua itseäni nostaa miksikään sinun, enkä kenenkään muunkaan silmissä, ei tämä kirjoitus sitä tarkoita, vaan haluan tuoda esille tämän elämän raadollisuuden.

Voin kuitenkin sinulle sen verran kertoa itsestäni, että kerhoilla on tullut käytyä, sekä muaailmmaa nähtyä, etten häpeä kaltaisellesi yhtään.

But so what.
        En ole minkään puolueen vankkumaton kannattaja, vaan tällä keskustan saitilla sattuu tällä hetkellä olemaan eniten niinkutsuttua säpinää.

Toivoisin,,,että tämä kirjoitukseni olisi jonkinlaisena sillanrakentajana meille kaikille täällä kirjoittaville, koska onhan meissä kaikissa omat "vikamme".

Kaikille vain iloisia rupatteluhetkiä, tuon ikuisesti ihmisiä puhuttavan arkitodellisuuden keskellä.

Kyllä Anttila ratkaisee 141-tuen ja Katainen hoitajalakon.

Pitäähän meidän ruokaa ja hoitoa saada ensi vuosikymmenelläkin iästämme riippumatta.

Kaikkea hyvää voimme yhteisesti toivottaa Vanhasellekin, eikö vaan?

• Uusi-Ukki
        olen sinulta kirjoitti:

But so what.

laulussakin, joka edellä Jompelle vastasit, siinä muuten kirjoitti Uusi-Ukki sanasta sanaan, olet päässyt Ukin päänsisään. Juuri näin pitäisi hyvän Debatin toimia, toivottavasti tuo Jompen vetoomus nyt ainakin vähäksi aikaa hillitsee noita pahimpia paskalinkoja.

Kylläpä sitä vaan aika samanlaista elämää me "Vanhukset" vietämme, minulta jäi nuo Jompen puutarhahommat pois, kun muutimme keskikaupungille kerrostaloon. Ensi alkuun tuntui, että tuliko tehtyä väärä ratkaisu, me kun olemme vaimonkanssa vielä "Viriilejä" ihmisiä. Nyt ystäväjoukon tuplaannuttua monikertaiseksi, Omakotiasumiseen verrattuna, elämä on kuin silkkiä vaan, kuten laulussa sanotaan. Että hienosti menee, mutta menköön.

• ja yllätin teidät
        Uusi-Ukki kirjoitti:

laulussakin, joka edellä Jompelle vastasit, siinä muuten kirjoitti Uusi-Ukki sanasta sanaan, olet päässyt Ukin päänsisään. Juuri näin pitäisi hyvän Debatin toimia, toivottavasti tuo Jompen vetoomus nyt ainakin vähäksi aikaa hillitsee noita pahimpia paskalinkoja.

Kylläpä sitä vaan aika samanlaista elämää me "Vanhukset" vietämme, minulta jäi nuo Jompen puutarhahommat pois, kun muutimme keskikaupungille kerrostaloon. Ensi alkuun tuntui, että tuliko tehtyä väärä ratkaisu, me kun olemme vaimonkanssa vielä "Viriilejä" ihmisiä. Nyt ystäväjoukon tuplaannuttua monikertaiseksi, Omakotiasumiseen verrattuna, elämä on kuin silkkiä vaan, kuten laulussa sanotaan. Että hienosti menee, mutta menköön.

kaikki "housut kintuissa". hah hah.

• Korhos-Jorkka
        olen sinulta kirjoitti:

But so what.

Kiva huomata, että olet ymmärtänyt viestini oikein, samoin olemukseni.

Myös näkemykseesi politiikasta ja poliitikoista yhdyn, jopa vähän ylikin sen mennen. Siksi en voi ajatellakaan sitoutuvani mihinkään puolueeseen, kun pidän itseäni ihan liian fiksuna antaakseni puoluepukareille valtakirjan ajatella ja toimia puolestani.

Mutta nyt lähden vielä pistäytymään kirjamessuilla, jo kolmantena päivänä peräkkäin, sillä yhä sinne jäi paljon tutkittavaa.

Päivän jatkoa!

• Korhos-Jorkka
        ja yllätin teidät kirjoitti:

kaikki "housut kintuissa". hah hah.

Sinä voit olla sonni"mies", mutta et missään tapauksessa tuon vastineen antaja, jolle juuri vastasin. Tai sitten sinä olet kuin tri Jekyll-mr Hyde.

Kyllä minäkin heittäydyn välillä erilaisiin rooleihin, jopa kepulaiseksi (yleisexperttinä näköjään eräät harhautin kummasti) ja sellaiseksi kepuvihaajaksi, että aiheellisesti kepukaunaajan nimeäkin minusta on käytetty, vaikka tosiasiassa kepu on minulle jokseenkin yhdentekevä ilmiö muuten, mutta ihmetystäni herättää se, kuinka jotkut ottavat sen niin vakavasti! :)

Sonnimiehen kepulaisuus on ollut juuri tuota tarkoittamaani. Ja miksi haluaisi näytellä niin tyhmää kuin sonni"miestä" joku, joka ajattelee ja kirjoittaa niinkin fiksusti kuin tuo, jolle vastasi? Ei, ei hän voi olla sonni"mies".

• Kapi.-Korhonen

Vaikka tuo avauksen aihe on jo keskustelussa loppuun kaluttu, niin vielä kuiteskin siitä tivistelmä:

Emeritus täällä eilen riemuitsi oikein avauksellaan, miten Keskustan politiikka taas puree, kun Vanhanen on saanut Venäjän luopumaan puutulleistaan ja puuraaka-aine jatkaa virtaamistaan Suomen teollisuuslaitoksille.

Tuossa Emerituksen lyhyessä viestissä oli vain kaksi pientä virhettä: 1. Niitä puutulleja ei yrittänyt saada alemmaksi kepu eikä Vanhanen vaan EU. 2. Ei EU:kaan siinä onnistunut, vaan tullien korotukset astunevat voimaan ensi vuonna ja vuoden 2009 alusta täysimääräisinä.

Helsinki (STT)

Venäjän raakapuun vientitullien käyttöönotto ilmoitetulla aikataululla puolittaa maan havutukkien viennin jo ensi vuonna, varoittaa YK:n Euroopan taloudellinen komissio ECE. Vientitullien käyttöönotto vaikuttaa sen mukaan voimakkaasti venäläisen puun tuojiin, jotka joutuvat sopeutumaan uuteen tilanteeseen.
      Vientitullit nousevat vuoden 2009 alussa niin korkeiksi, että se pysäyttää käytännössä Venäjän raakapuun viennin kokonaan. Vaikutukset tuntuvat voimakkaina Suomessa, joka on suuri venäläisen puun käyttäjä.

- - -

EU:n kauppakomissaari Peter Mandelson sanoo, että EU ei tule suostumaan Venäjän vaatimukseen kytkeä puutullien korotuksesta luopuminen Venäjän pääsyyn WTO:n jäseneksi. Mandelson pitää Venäjän vaatimusta kiristyksenä, jollaiseen ei voida suostua.

Mandelson muistuttaa, että Venäjä ja EU sopivat jo vuonna 2004, että tulleista luovutaan. Venäjän tulee ensiksi täyttää lupauksensa, ja vasta sitten voidaan ruveta neuvottelemaan sen jäsenyydestä WTO:ssa.

• Huomioitsija

Eilen Korhonen kehuskeli taiteen maisterin tietävän palstan moderoinnista enemmän kuin esim. meidzi. Koko se osuus keskusteluista näkyy kuitenkin poistetun, ehkä siksi, että vastaukseni oli liian hyvä.

Olisi kiva tietää kuka tämä taiteen maisteri oikein on? Eikö Sagi olekaan vastuussa palstan vinoutuneesta sensuroinnista?

• ihan hyvä tyyppi

Sitä minäkin ihmettelen, että nämä Jomponpompon jutut täällä vaan säilyy kuin tauti Töölöössä.

• musiikki pääaineenasi

Kun Korhonen arveli, että on sinun täytynyt sivuaineena opiskella myös näyttämötaidetta, kun pystyt esiintymään niin toisenlaisena kuin oikeasti olet, niin silloin poistatit viestisi ja Korhosen vastineen. Älä luule, että täällä kaikki olisi niin tyhmiä, että tuo menisi kaikille todesta. Typerys olet.

• rautalankaa
        musiikki pääaineenasi kirjoitti:

Kun Korhonen arveli, että on sinun täytynyt sivuaineena opiskella myös näyttämötaidetta, kun pystyt esiintymään niin toisenlaisena kuin oikeasti olet, niin silloin poistatit viestisi ja Korhosen vastineen. Älä luule, että täällä kaikki olisi niin tyhmiä, että tuo menisi kaikille todesta. Typerys olet.

Aloin ajattelemana, että et sinä kuitenkaan ymmärtänyt sitä Korhosen vinoilua. Hän siis tarkoitti, että miten niin paljon opiskellut ja siis varmasti fiksu pystyisi muuten esiintymään niin typeränä kuin sinä, ellet olisi opiskellut myös näyttämötaidetta.

• edelliseen verrattuna
        musiikki pääaineenasi kirjoitti:

...

• Huomioitsija

Ajatelkaapa positiivisesti.

Elämä hymyilee.

Aviopuolison sukulaiset kehuvat.

Auton pysäyttänyt vika osoittautuukin sulakkeen
      vaihdolla asettuvaksi eikä moottorinvaihtoa tarvitsekaan tehdä.

Raskaustesti on negatiivinen.

Talossa ei olekaan homevauriota.

Palkka nousee ja takautuvasti maksetaan viiden vuoden saamatta jääneet.

JormaKKorhosen avauksessa on vain kaksi virhettä. Häh?!??? Tuo on kyllä täyttä utopiaa!!!!

Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomessa on meneillään boomereiden kosto

1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä
      Maailman menoa
      90
      2723
    2. Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?

Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri
      Maailman menoa
      115
      1945
    3. IPCC romahtaa

Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl
      Ilmastonmuutos
      54
      1937
    4. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      33
      1606
    5. Mitä ikävöit eniten

kaivatussasi? 🫶
      Ikävä
      93
      1550
    6. Onko sinulla jalostettu koira? Nämä tekijät altistavat koiran sairastumiselle

Moni Suomessa suosittu koirarotu on sairas ulkonäkökeskeisen jalostuksen ja ääripiirteiden vuoksi. Erityisesti tietyt t
      Koirat
      27
      1530
    7. Miten voit vain

Olla kuin mitään ei olisi?
      Ikävä
      140
      1257
    8. Anabaptismin kirous

Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä
      Kaste
      416
      1103
    9. Robotiikka korvaa tulevaisuudessa seurustelusuhteet

Haluan herättää keskustelua aiheesta. Asiantuntijoiden mukaan robottien kehitys on 10-15 vuoden päässä siitä että voidaa
      Sinkut
      254
      997
    10. Pelolla pakottaminen

Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha
      Kaste
      624
      976
    Aihe