Täytyykö jakaa kaikki?

Vasta Uudestisyntynyt

Etsin paikkaani seurakunnassa, mutta onko pakko luovuttaa kaikki seurakunnan käyttöön (ystävät, yksityisyys, rahat, ruumiinsa)?

Koen painostusta, että jos en tee näin, jään ulkopuolelle. Vastauseksi epäröintiini olen saanut selitykseksi oman lihani heikkouden, ja varmaan näin onkin ja annan "vihollisen nauttia tilastani". Mutta missä menee raja?

9

575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amadiini

Kiitos Herralle uudestisyntymisestäsi.

Raamatun mukaan Jumala pyytää, että annat Hänelle kaiken. Se on aika paljon eri asia, kuin antaa seurakunnalle.

Ainoa elintärkeä asia Jumalan edessä on tunnustaa syntinsä ja "antaa" ne ristillä sovitettaviksi. Sen sinä kaikesta päätellen oletkin jo tehnyt.

Nyt on sinun valintasi siinä, suostutko Jumalan "käyttöön", vai aiotko jättää itsellesi asioita. Kun Jumala sanassaan sanoo, että työmiehiä on vähän, tarkoittaa se sitä, että useimmat meistä "pelaavat" Jumalan kanssa, kun se kaikkensa luovuttaminen ei ole todellakaan helppoa. En itsekään siinä ole erityisen hyvin edennyt.

Jumala väittää sanassaan, että jos annat itsesi ja kaikkesi Hänelle, tulet saamaan moninverroin takaisin. Tapahtuuko se täällä maailmassa vai kerran iankaikkisuudessa, on Jumalan asia.

On totta, että Jumala paljolti toimii seurakuntien kautta ja on hyvä kysyä Herralta, mikä on minun paikkani ja tehtäväni. Jos koet seurakunnan keskellä, että toiset ihmiset tahtovat sinua ohjailla ja hallita (valitettavasti näin usein käy), on hyvä kysyä Herralta, oletko oikeassa paikassa.

Raamattu sanoo: Vapauteen Kristus vapautti meidät, meidän ei tule olla ihmisten orjia.

Sinulla on vapaus rakentua rauhassa uskossasi ja kun Jumala näkee, että olet tarpeeksi "vahva", Hän kyllä kutsuu työhönsä.

• näet

Ei uskoontulo tarkoita, että tulisit jonkun ryhmän omaisuudeksi tai alamaseksi. Usko on Kristuksen ja henkilön keskinäinen asia. Ja samassa tilassa (USKOSSA) olevien keskinäinen, tasa-arvoinen veljeys/sisaruus on uskovien yheyden perusta ja peruste. SEURAKUNNAN TARKOITUS ON TASAPUOLISESTI HYÖDYTTÄÄ SEURAKUNTALAISTEN KASVUA JA HENGELLISTÄ HYVINVOINTIA. JOS JOKU RYHMÄ "KIIMASTUU" JÄSENTEN HAALINTAAN,SE TOIMII VÄÄRIN MOTIIVEIN.

• Jeesus on

sanonut: Ihminen ei ole seurakuntaa varten vaan seurakunta ihmistä varten..

Toisaalta on vaikeitakin kohtia.. mikä on paimenen tehtävä seurakunnassa jne..

Oikea seurakunta perustu ihmisen riistämiseen ja paako muokkaamiseen.. sen tekee ihminen itse, jos tahtoo.. ohjata ja sanan tutkimisen kautta monikin selviää..

Suerakunnassa on monenlaisia rikkinäisiä ja ehjiäkin ihmisiä.. jne..

Muista on vääriä seurakuntia , jotka perustuvat lihan hiomjen seurantaan tms.. sanotaan lahkoiksi..

Siis jos sinau riistetään sanan vastaisesti.. voit huoleta jättää sellainen.. mutta tutki teetkö sen omien hemojen vaan totuuden mukaisesti..

Tää on vaikea alue.. kaikenlaisen eksytyksen aikana..

lue tästä kuinka kiero voi ihminen olla seurakunnassa:

http://cuttingedge.0catch.com/kirje38.html

mutta kirkoissa ei ole seurakuntaa..

Kirkot ovat saatanan matkinta/versio.. aidosta seurakunnasta..

• vai kuis olisi?

Eikös se olisi parasta jakaa kaikki? Antaessaan saa ja etsiessään löytää!

• Mielestäni nuo crypticall nimimerkiltä saamasi ohjeet olivat oikein hyviä, enkä tiedä osaanko siihen mitään oleellista lisätä. Halusin kuitenkin sanoa tämän, sillä saat näköjään muunkinlaisia kehotuksia.

Olet nyt Jumalan LAPSI. Jumalan lapsilla ei ole mitään pakkoa. Sitä paitsi Jumala on antanut sinulle Pyhän Henkensä johdattamaan. Hän vaikuttaa sinussa niin, että kaipaat oikeita asioita. Älä siis jää murehtimaan lihan heikkouksia vaan luota, että kaipauksesi hyvään johtaa sinua oikeaan suuntaan. Rukousta ja Raamatun tuntemista jokainen uskova kyllä tarvitsee, mutta liittymisessä toisiin ihmisiin ja seurakuntaan ei ole syytä kiiruhtaa. Etsi sellaisten uskovien seuraa, jotka antavat sinulle tässä asiassa riittävästi tilaa.

• Trubaduuri

Kun ihminen tekee työtä ja ansaitsemastaan palkasta maksaa veronsa sekä muut pakolliset kulut ja vapaaehtoiset avustukset, on hän jo tietenkin käytännöllisesti katsoen suotittanut kaikki ne velvoitteet joista oikea hyvä Paimen, Kristus sanojaan käytti, eikä ihmisen tarvitse suinkaan kysyä neuvoa näiltä ihmisiltä palkkansa ja omaisuutensa suhteen, vaan asiaa voi kysyä suoraan Luojalta, taivaalliselta Isältä, esim. Isä meidän rukouksen ohessa, ja katsoa myös asioiden tolasta, Raamatun uudentestamentin sivuilta, nimenomaan sen kaiken jota Kristus opetti ja neuvoi eläessään muille kanssaeläjilleen.

• kyllä yrität

nyt laistaa velvollisuuksiasi---[teko syy teko syy]

• Trubaduuri
        kyllä yrität kirjoitti:

nyt laistaa velvollisuuksiasi---[teko syy teko syy]

Niin, sinun mielestäsi siis papilta kysymään jotta kuinka ihminen voi olla vailla jumal-suhdettaan ja olla kysymättä Luojalta yhtään mitään. Ymmärrän aina vaan enemmän ateistisia yksilöitä. Itse kuitenkin pidän vanhasta tavasta jossa ihminen itse vastaa omasta suhteestaan taivaalliseen Isään, ja tietenkin kysyy Häneltä ensin moraalisista asioista ja etiikan
        suomista toleransseista käyttäytymisensä suhteen.

• Jumalattomasti
        Trubaduuri kirjoitti:

Niin, sinun mielestäsi siis papilta kysymään jotta kuinka ihminen voi olla vailla jumal-suhdettaan ja olla kysymättä Luojalta yhtään mitään. Ymmärrän aina vaan enemmän ateistisia yksilöitä. Itse kuitenkin pidän vanhasta tavasta jossa ihminen itse vastaa omasta suhteestaan taivaalliseen Isään, ja tietenkin kysyy Häneltä ensin moraalisista asioista ja etiikan
        suomista toleransseista käyttäytymisensä suhteen.

vaikka kyllä ne mieluiten rahat ottavat.

Tottapuhuen, äkkiä pois niistä piireistä jos et halua tulla sidotuksi älyttömyyksiin!

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      555
      2175
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      401
      1776
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1590
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1418
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1166
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1112
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1097
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      888
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      13
      858
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      823
    Aihe