Kysymys taas kerran...
Kertokaa tietäjät missä on XM 2.0 flektin anturi.
Lämpenee satunnaisesti toiselle sadalle, paska fiilis klo 16 aikaan eduskuntatalon edessä....
Termarin vaihdoin 82 asteiseen, voi olla että parani sillä, en ole vielä kuin lämmittänyt todetakseni että se nyt ainakin nesteet kiertää..
Ajattelin alkuun liitoksia voidella.. kun nyt sen anturin ensin löydän...
Kiitos taas etukäteen.
PS. Flekti pyörii kyllä, mutta pyöriikö tosi kuumana, jatkuvasti kun ei voi käydä kurkkimassa...
Flekti
12
5705
Vastaukset
- wileni
Onko XM:ssäsi ilmastointia? Jos ei, flektin anturi (=kytkin) on jäähdyttimen oikeanpuoleisessa päässä. Jos kylmennyskone kuuluu varustukseen, on asia hiukan monimutkaisempi, sillä tässä tapauksessa propelleja ohjaa erillinen ohjausyksikkö.
- Herkuttelija
Ilmastointi on.. siksipä sitä en löydäkään..
- citroen for ever
Herkuttelija kirjoitti:
Ilmastointi on.. siksipä sitä en löydäkään..
Otathan huomioon, että flekti käynnistyy pienemmälle nopeudelle 100-105asteisena ja suuremmalle vasta tämän jälkeen. l. jos pienempi nopeus sökö niin kaikki on niinkuin pitääkin.Itselläni BX .n mittari nousee kaupungissa hieman vajaaseen sataan. Ota myös mittariston tarkkuus huomioon.
- Herkuttelija
citroen for ever kirjoitti:
Otathan huomioon, että flekti käynnistyy pienemmälle nopeudelle 100-105asteisena ja suuremmalle vasta tämän jälkeen. l. jos pienempi nopeus sökö niin kaikki on niinkuin pitääkin.Itselläni BX .n mittari nousee kaupungissa hieman vajaaseen sataan. Ota myös mittariston tarkkuus huomioon.
Minulla se pienempi nopeus tarkoittaa että vain toinen tuulettimista pyörii.Eli siis toimii.
Mutta välillä nousee lämmöt mittarin mukaan 110 asteeseen ja ylikin.
Mittarin tarkkuudesta sen verran että näytön noustessa tasan 90 asteeseen, aukes vanha 88 termari, jolloin neula äkisti tipahti n.85 kohdalle.
Epäilenkin sitä että toimiiko flekti aina, ja varsinkin tosi kuumana.. - wileni
Herkuttelija kirjoitti:
Minulla se pienempi nopeus tarkoittaa että vain toinen tuulettimista pyörii.Eli siis toimii.
Mutta välillä nousee lämmöt mittarin mukaan 110 asteeseen ja ylikin.
Mittarin tarkkuudesta sen verran että näytön noustessa tasan 90 asteeseen, aukes vanha 88 termari, jolloin neula äkisti tipahti n.85 kohdalle.
Epäilenkin sitä että toimiiko flekti aina, ja varsinkin tosi kuumana..Ilmastoidussa XM:ssä jäähdytyspuhaltimien kuuluu toimia siten että 1. (oikean puoleinen) käynnistyy 95C -> 90C ja 2. 100C -> 95C. Näitä puhaltimia ohjaa jäähdytysnesteen lämpötilan ohjausyksikkö jonka anturi (ruskea) on moottorin kannessa termostaattikotelon takapuolella (samoin kuin ECU:n ja lämpömittarin anturi).
Tarkasta että molemmat puhaltimet pyörivät vapaasti (ei juuttunut) tökkimällä niitä vaikkapa sopivalla puutikulla säleikön raosta. Tarkasta myös puhaltimien sulakkeet, ne löytyvät ilmanputsarin kotelon etupuolella olevasta rasiasta. Puhaltimien relet ovat puolestaan siinä vasemman ajovaloumpion yläpuolella, niitäkin kannattanee vilkaista jos nuo ylemmät vihjeet ei auttaneet. - Herkuttelija
wileni kirjoitti:
Ilmastoidussa XM:ssä jäähdytyspuhaltimien kuuluu toimia siten että 1. (oikean puoleinen) käynnistyy 95C -> 90C ja 2. 100C -> 95C. Näitä puhaltimia ohjaa jäähdytysnesteen lämpötilan ohjausyksikkö jonka anturi (ruskea) on moottorin kannessa termostaattikotelon takapuolella (samoin kuin ECU:n ja lämpömittarin anturi).
Tarkasta että molemmat puhaltimet pyörivät vapaasti (ei juuttunut) tökkimällä niitä vaikkapa sopivalla puutikulla säleikön raosta. Tarkasta myös puhaltimien sulakkeet, ne löytyvät ilmanputsarin kotelon etupuolella olevasta rasiasta. Puhaltimien relet ovat puolestaan siinä vasemman ajovaloumpion yläpuolella, niitäkin kannattanee vilkaista jos nuo ylemmät vihjeet ei auttaneet.Ropellit kyllä pyörii vapaasti... eilen ainakin, tosin satunnaisesti.
Tänään taasen flekti ei pyörinyt vaikka mittari näytti kotipihalla ~115 astetta ja täyttöaukon korkki antoi paineelle periksi sekä päästi osan nesteistä pihalle ns. hukkaletkun kautta.... eli siis keitti.
Mutta kiitos vinkistä, tarkastan nuo mainitsemasi, ja nähtäväksi jää, auttaako niihin crc vai pitääkö uusia...
Kiitos, palaan varmasti vielä asian tiimoilla... - Herkuttelija
wileni kirjoitti:
Ilmastoidussa XM:ssä jäähdytyspuhaltimien kuuluu toimia siten että 1. (oikean puoleinen) käynnistyy 95C -> 90C ja 2. 100C -> 95C. Näitä puhaltimia ohjaa jäähdytysnesteen lämpötilan ohjausyksikkö jonka anturi (ruskea) on moottorin kannessa termostaattikotelon takapuolella (samoin kuin ECU:n ja lämpömittarin anturi).
Tarkasta että molemmat puhaltimet pyörivät vapaasti (ei juuttunut) tökkimällä niitä vaikkapa sopivalla puutikulla säleikön raosta. Tarkasta myös puhaltimien sulakkeet, ne löytyvät ilmanputsarin kotelon etupuolella olevasta rasiasta. Puhaltimien relet ovat puolestaan siinä vasemman ajovaloumpion yläpuolella, niitäkin kannattanee vilkaista jos nuo ylemmät vihjeet ei auttaneet....vielä...
Tuntuu siltä että vaihdan pian nimimerkkiä.. :o) - Herkuttelija
wileni kirjoitti:
Ilmastoidussa XM:ssä jäähdytyspuhaltimien kuuluu toimia siten että 1. (oikean puoleinen) käynnistyy 95C -> 90C ja 2. 100C -> 95C. Näitä puhaltimia ohjaa jäähdytysnesteen lämpötilan ohjausyksikkö jonka anturi (ruskea) on moottorin kannessa termostaattikotelon takapuolella (samoin kuin ECU:n ja lämpömittarin anturi).
Tarkasta että molemmat puhaltimet pyörivät vapaasti (ei juuttunut) tökkimällä niitä vaikkapa sopivalla puutikulla säleikön raosta. Tarkasta myös puhaltimien sulakkeet, ne löytyvät ilmanputsarin kotelon etupuolella olevasta rasiasta. Puhaltimien relet ovat puolestaan siinä vasemman ajovaloumpion yläpuolella, niitäkin kannattanee vilkaista jos nuo ylemmät vihjeet ei auttaneet.Wileni.. Isolla.. Sano aika ja paikka, juodaan kaljat, minä tarjoan.
Rele oli kyllä nätisti kiinni paikallaan, mutta ylösalas sormella liikuttaen sitä se liikkui ja flekti käynnistyi ja sammui ja käynnistyi ja samm...
Eli, Saabin valmistama rele oli aikojen saatossa sorvannut vastaanottavat naarasabigot sen verran löysiksi että pientä hapettumistakin oli havaittavissa.
No vääntelin tyttöpuolia pikkasen tiukemmaksi ja pelittää. Niin ja se crc myös...
Ja vielä, eikö se ole niin että ilmastoinnin ollessa päällä flekti pyörii koko ajan.. vai olenko hakusessa. Minulla pyörii ainakin myös alle 70 asteessa, mittarin mukaan.
Wileni, viitaten viestini ensimmäiseen riviin, tarjous on voimassa niin kauan kuin Sitikkani flekti pyörii.. =:o)
PS. Ethän asu lapissa... - wileni
Herkuttelija kirjoitti:
Wileni.. Isolla.. Sano aika ja paikka, juodaan kaljat, minä tarjoan.
Rele oli kyllä nätisti kiinni paikallaan, mutta ylösalas sormella liikuttaen sitä se liikkui ja flekti käynnistyi ja sammui ja käynnistyi ja samm...
Eli, Saabin valmistama rele oli aikojen saatossa sorvannut vastaanottavat naarasabigot sen verran löysiksi että pientä hapettumistakin oli havaittavissa.
No vääntelin tyttöpuolia pikkasen tiukemmaksi ja pelittää. Niin ja se crc myös...
Ja vielä, eikö se ole niin että ilmastoinnin ollessa päällä flekti pyörii koko ajan.. vai olenko hakusessa. Minulla pyörii ainakin myös alle 70 asteessa, mittarin mukaan.
Wileni, viitaten viestini ensimmäiseen riviin, tarjous on voimassa niin kauan kuin Sitikkani flekti pyörii.. =:o)
PS. Ethän asu lapissa...Mukava kuulla että vihjeistäni oli apua. :)
Tietääkseni ei flektin pitäisi pyöriä jos kone on alle 90C, vaikka ilmastointi olisikin päällä. Ainakaan minulla ei sitä tee, vaikka voihan siinäkin olla vikaa... Lämpömittarikaan tuskin näyttää 20C alakanttiin, koska mainitsit sen näyttäneen yli 110C:n lukemia. Jos näin olisi, silloin olisi kansipahvi jo palanut.
Katsoitko missä kunnossa sen termarikotelossa olevan lämpöanturin johto ja liitin ovat? Minulla oli anturin piuhat hapertuneet pahasti. Siitä seurasi flektin käymistä milloin sattuu, sekä moottorin ylikuumenemisen ja lämpötilan nousun merkkivalojen tarpeetonta vilkkumista.
Ja mitä tuohon olueen tulee, saatampa lunastaa lupauksesi jos tulen lähiaikoina täältä Lappeenrannasta sinne pääkaupunkiseudulle. ;) - Herkuttelija
wileni kirjoitti:
Mukava kuulla että vihjeistäni oli apua. :)
Tietääkseni ei flektin pitäisi pyöriä jos kone on alle 90C, vaikka ilmastointi olisikin päällä. Ainakaan minulla ei sitä tee, vaikka voihan siinäkin olla vikaa... Lämpömittarikaan tuskin näyttää 20C alakanttiin, koska mainitsit sen näyttäneen yli 110C:n lukemia. Jos näin olisi, silloin olisi kansipahvi jo palanut.
Katsoitko missä kunnossa sen termarikotelossa olevan lämpöanturin johto ja liitin ovat? Minulla oli anturin piuhat hapertuneet pahasti. Siitä seurasi flektin käymistä milloin sattuu, sekä moottorin ylikuumenemisen ja lämpötilan nousun merkkivalojen tarpeetonta vilkkumista.
Ja mitä tuohon olueen tulee, saatampa lunastaa lupauksesi jos tulen lähiaikoina täältä Lappeenrannasta sinne pääkaupunkiseudulle. ;)Juu, aamulla katsoin eikä lähtenyt pyörimään heti kylmänä kun starttasin ilmastointi päällä. Oikeassa olet.
Tarkistan loputkin ajan kanssa viikonloppuna tai alkuviikosta.
Tervetuloa pk-seudulle, tarjous on voimassa. - Anonyymi
citroen for ever kirjoitti:
Otathan huomioon, että flekti käynnistyy pienemmälle nopeudelle 100-105asteisena ja suuremmalle vasta tämän jälkeen. l. jos pienempi nopeus sökö niin kaikki on niinkuin pitääkin.Itselläni BX .n mittari nousee kaupungissa hieman vajaaseen sataan. Ota myös mittariston tarkkuus huomioon.
Kuka tietää? Missä sijaitsee jäähdytys nesteen lämpöanturi. Auto Citroen c4 2011 biesel???
- Anonyymi
Moottorin uumenissa jossei löydy jäähdyttäjän kupeesta ja rele kasa tietysti etupuolelta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1561304Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207980Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18956- 42879
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297875- 72865