meille Lv-tamma

jeevihdoin

Elikkäs meil on Lv-tamma. Ollut ennen ratsastuskoulussa tuntikäytössä. (kesän)
Millasia ne on ratsuna? siis onko kilttejä vai tottelemattomia? Kaveri otti joskus hepan mikä oli ollut ratsastuskoulussa ja pudotti selästä vähän väliä ja oli muutenkin tottelematon. Mutta sitten se kyllä rauhottui.

4

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on se että

      jos taustalla on ravuri ura, hevosesta seuraa pitempi aikainen projekti saada siitä miellyttävästi ratsastettava lämpöinen. Ja kokemattomat ratsastajat, eivät usein kykene lämpöisestä saamaan ratsua, joka menisi joka askellajissa ratsastajan haluamaa tempoa, vaan se määräytyy enemmän tai vähemmän hevosen halun mukaan. Mutta jos se on ollut tosiaan ratsastuskoulussa tuntikäytössä pitemmän aikaa ja sille on siellä jotain nuppiin asti uponnutkin, niin toden näköisesti edes perus asiat osaa, mutta aina jos on kyse ex-ravurista (ellei nyt sitten patalaiska tapaus ole) niin vauhti on niillä syöpynyt niin syvälle, että heikompia hirvittää. Yleistettynä kilttikin, hyvin käyttäytyvä lämpöinen on sähäkämpi ja herkempi reagoimaan ja toimimaan, kuin kylmäverisemmät... poikkeus tapaus lämpöisiäkin on, mutta niitä on niin harvassa , että empä usko kovin monen kohdalle sellaista sattuvan ja niissä on tuo hintaluokkakin aivan eri maata, kuin joku muutama satanen. lämpöiset ovat yleensä todella mukavia ja helppoja käsitellä, mutta kuumuvat herkästi ratsastaessa, varsinkin ex-ravurit. Ja se vauhti....voi äit maaar ku siinä voi tosiaan tulla heikommilla pissat housuun;)

    • Tinybed

      Ei hevosia voi välttämättä kategorioida tiettyy muottiin. Samasta tammastakin voivat varsat olla luonteeltaan aivan erilaisia. Paljon riippuu siitä miten on kasvatettu ja hoidettu. Meitä ihmisiäkin on niin monenlaisia, miksei sit hevosiakin. Hevonen on viisas eläin. Hyvällä hoidolla ja omalla käytöksellä voi hullustakin saada kiltin.

    • symsaxx

      Siinä se oli.. Tiedoksi vain, en ole vuosiin ainakaan ostamassa hevosta. Haluaisin vain tietää.

      • ...

        Siinäpä se tulikin. Ei sovi. Koska se "kiltti lämpönen" hyvin suurella todennäköisyydellä alkaa testaamaan uutta omistajaansa ja sitten on kyyti kylmää jos ei ole kokemusta tarpeeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe