S-Tili (siirto)

apua tämä on

Ryöstökö!
Niille osuuskaupan asiakasomistajajäsenille, joilla ei ollut etukortissa maksuominaisuutta syntyi S-Pankkiin S-tili (siirto).
Tästä tilistä "pankki" sanoo, että se toimii väliaikaisena etujen maksutilinä, josta ET VOI NOSTAA rahaa, vaan tämä pitää muuttaa omaksi S-tiliksi. Siis et saa bonuksiasi ulos!
Jos S-pankki oikeasti tarkoittaa, mitä se sanoo, niin tämä tuntuu rikolliselta.
Mutta oikeastaan käsittääkseni saat rahasi kuten ennenkin, mutta tässä yritetään pelottelulla saada kaikki asiakasomistajat s-pankin oikeiksei jäseniksi, jotta sitten kehuskella pankkikilpailussa, että meillä on näin paljon asikkaita

21

11872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SPANKKI

      Totta turiset, MUTTA MUTTA, ei homma ole noin. Eli kun asiakasomistaja tulee pankin tiskille ja haluaa nostaa rahaa ja hän omistaa käteiskortin nosto ONNISTUU KYLLÄ (pankkihenkilö muuttaa tilin heti AO-tiliksi) ja nosto onnistuu. Eihän siirron yhteydessä ole voitu antaa kaikille "kaikkia herkkuja" kun kaikki ei edes halua! KAIKKI ASIAKASOMISTAJAT OVAT S-PANKIN OIKEITA JÄSENIÄ (vaikka heillä olisi "siirto" tili)!

      • S-Pankki Oy on osakeyhtiö eikä osakeyhtiössä ole jäseniä vaan osakkaita. En tiedä, ketkä S-Pankki Oy:n osakkeet omistavat, mutta en usko, että osuusliikkeiden henkilöjäsenet ovat siinä osakkaina. Ainakaan minä en muista nähneeni missään, että omistaisin S-Pankki Oy:n osakkeita, vaikka olen HOK-Elannon jäsen.


    • Minustakin osuusliikkeen jäsenellä pitäisi olla oikeus jäsenetujaan menettämättä olla ryhtymättä S-Pankki Oy:n asiakkaaksi. Eli sellaisen jäsenen pitäisi saada nostaa bonuksensa entiseen tapaan ostokorttina (tai käteisenä) tai sitten bonus pitäisi voida ohjata asiakkaan ilmoittamalle tilille mihin tahansa pankkiin.

      Nyt omaksuttu käytäntö vaikuttaa epäreilulta pankkikilpailulta ja haluaisin tietää, onko se osuusliikkeiden sääntöjen mukaista.

      • SPANKKI

        Tietysti jos sinua ei miellytä 2.5% korko käyttötilillesi, voi aina nostaa bonuksesi pois pankista. Mikään ei ole muuttunut, sinulla on ennenkin ollut s-tili ja on nyttenkin s-pankissa vaan. Tai voit tehdä toistuvaismaksu sopimuksen s-pankin kanssa ja siirtää rahasi huonomman koron omaavaan pankkiin. Itse olet epäreilu, kun et hyväksy suomalaista kauppapankkia. NIIN!


      • SPANKKI kirjoitti:

        Tietysti jos sinua ei miellytä 2.5% korko käyttötilillesi, voi aina nostaa bonuksesi pois pankista. Mikään ei ole muuttunut, sinulla on ennenkin ollut s-tili ja on nyttenkin s-pankissa vaan. Tai voit tehdä toistuvaismaksu sopimuksen s-pankin kanssa ja siirtää rahasi huonomman koron omaavaan pankkiin. Itse olet epäreilu, kun et hyväksy suomalaista kauppapankkia. NIIN!

        Pitäisi keskustella asioista eikä ryhtyä arvioimaan keskustelukumppaneita, varsinkaan jos ei heistä mitään tiedä. Minulla oli ennestään S-etutili ja olen hartaasti odottanut S-pankin toiminnan käynnistämistä. Verkkopankkitunnuksetkin kävin tilaamassa Prismasta heti ensimmäisenä päivänä eli 15.10.2007, mutta postitse lähetettävä käyttäjätunnus ei ole vielä saapunut. Mutta asia, josta piti keskustella, ei ollut minun asiakkuuteni S-pankissa vaan tämä vaan:

        Tietyn pankin tiliasiakkaaksi pakottaminen kulutusosuuskunnan jäsenelle kuuluvan osuuspääoman koron ja ostohyvitysten saamiseksi ei mielestäni ole korrektia. Pankin asiakkaaksi pitäisi jokaisen ryhtyä omasta halustaan eikä siihen pakotettuna. Toivottavasti Rahoitustarkastus tai Kilpailuvirasto tutkivat pakottamiskäytännön laillisuuden.


      • SPANKKI
        Timontti kirjoitti:

        Pitäisi keskustella asioista eikä ryhtyä arvioimaan keskustelukumppaneita, varsinkaan jos ei heistä mitään tiedä. Minulla oli ennestään S-etutili ja olen hartaasti odottanut S-pankin toiminnan käynnistämistä. Verkkopankkitunnuksetkin kävin tilaamassa Prismasta heti ensimmäisenä päivänä eli 15.10.2007, mutta postitse lähetettävä käyttäjätunnus ei ole vielä saapunut. Mutta asia, josta piti keskustella, ei ollut minun asiakkuuteni S-pankissa vaan tämä vaan:

        Tietyn pankin tiliasiakkaaksi pakottaminen kulutusosuuskunnan jäsenelle kuuluvan osuuspääoman koron ja ostohyvitysten saamiseksi ei mielestäni ole korrektia. Pankin asiakkaaksi pitäisi jokaisen ryhtyä omasta halustaan eikä siihen pakotettuna. Toivottavasti Rahoitustarkastus tai Kilpailuvirasto tutkivat pakottamiskäytännön laillisuuden.

        Ihmettelen suuresti, että et ole jo saanut käyttäjätunnuksia. Itse sain suoraan asiakaspalvelupisteestä pankkitunnuksien kanssa saman tien. Kysele perään.
        Ei ollut tarkoitus arvioida keskustelukumppania, hänen S-pankki asenteensa vain sai vähän karvat pystyyn, itse kun olen perin tyytyväinen uuteen pankkiin. Ei ketään pakoteta S-pankin asiakkaaksi. Sen kun vaan saanoo jäsenyytensä irti, siinä se. Itse kuitenkin koen bonusjärjestelmän ja osuuspääomalle maksettavan koron, sekä pankin korot ja vielä tulossa olevan, tammikuussa alkavan ostohyvityksen niin suureksi eduksi, että en haluaisi edes periaatteesta pois S-pankin asiakkuudesta.


      • SPANKKI kirjoitti:

        Ihmettelen suuresti, että et ole jo saanut käyttäjätunnuksia. Itse sain suoraan asiakaspalvelupisteestä pankkitunnuksien kanssa saman tien. Kysele perään.
        Ei ollut tarkoitus arvioida keskustelukumppania, hänen S-pankki asenteensa vain sai vähän karvat pystyyn, itse kun olen perin tyytyväinen uuteen pankkiin. Ei ketään pakoteta S-pankin asiakkaaksi. Sen kun vaan saanoo jäsenyytensä irti, siinä se. Itse kuitenkin koen bonusjärjestelmän ja osuuspääomalle maksettavan koron, sekä pankin korot ja vielä tulossa olevan, tammikuussa alkavan ostohyvityksen niin suureksi eduksi, että en haluaisi edes periaatteesta pois S-pankin asiakkuudesta.

        Minä suhtaudun erittäin myönteisesti S-pankkiin, mutta mielestäni sen pitää kilpailla muiden pankkien kanssa yleisesti hyväksytyillä pelisäännöillä. Sinä tunnut samaistavan osuusliikkeen jäsenyyden ja S-pankin asiakkuuden. Minusta ne ovat kaksi eri asiaa ja kuluttajan pitäisi saada päättää kummastakin erikseen. Siis olla osuusliikkeen jäsen olematta henkilökohtaisesti S-pankin tiliasiakas tai olla S-pankin tiliasiakas liittymättä osuuskuntaan jäseneksi. (Tosin, jos pankin politiikkana on hyväksyä asiakkaiksi vain tiettyjen osuuskuntien jäseniä, siinä ei kai ole juridisesti mitään moitittavaa.)

        Vrt: Aikanaan kun palkkojen maksaminen työpaikoilla käteisenä lopetettiin ja palkat alettiin maksaa pankkiin, työntekijäjärjestöt pitivät tärkeänä, että palkansaaja saa päättää, mihin pankkiin hänen palkkansa maksetaan.


      • alkava
        SPANKKI kirjoitti:

        Ihmettelen suuresti, että et ole jo saanut käyttäjätunnuksia. Itse sain suoraan asiakaspalvelupisteestä pankkitunnuksien kanssa saman tien. Kysele perään.
        Ei ollut tarkoitus arvioida keskustelukumppania, hänen S-pankki asenteensa vain sai vähän karvat pystyyn, itse kun olen perin tyytyväinen uuteen pankkiin. Ei ketään pakoteta S-pankin asiakkaaksi. Sen kun vaan saanoo jäsenyytensä irti, siinä se. Itse kuitenkin koen bonusjärjestelmän ja osuuspääomalle maksettavan koron, sekä pankin korot ja vielä tulossa olevan, tammikuussa alkavan ostohyvityksen niin suureksi eduksi, että en haluaisi edes periaatteesta pois S-pankin asiakkuudesta.

        ostohyvitys, mitäs se tarkoittaa?


      • SPANKKI
        Timontti kirjoitti:

        Minä suhtaudun erittäin myönteisesti S-pankkiin, mutta mielestäni sen pitää kilpailla muiden pankkien kanssa yleisesti hyväksytyillä pelisäännöillä. Sinä tunnut samaistavan osuusliikkeen jäsenyyden ja S-pankin asiakkuuden. Minusta ne ovat kaksi eri asiaa ja kuluttajan pitäisi saada päättää kummastakin erikseen. Siis olla osuusliikkeen jäsen olematta henkilökohtaisesti S-pankin tiliasiakas tai olla S-pankin tiliasiakas liittymättä osuuskuntaan jäseneksi. (Tosin, jos pankin politiikkana on hyväksyä asiakkaiksi vain tiettyjen osuuskuntien jäseniä, siinä ei kai ole juridisesti mitään moitittavaa.)

        Vrt: Aikanaan kun palkkojen maksaminen työpaikoilla käteisenä lopetettiin ja palkat alettiin maksaa pankkiin, työntekijäjärjestöt pitivät tärkeänä, että palkansaaja saa päättää, mihin pankkiin hänen palkkansa maksetaan.

        S-Pankin asiakas voit olla, vaikka et ole asiakasomistaja!


      • SPANKKI
        alkava kirjoitti:

        ostohyvitys, mitäs se tarkoittaa?

        Uusi asiakasomistajaetu - maksutapaetu
        1.1.2008 lähtien osuuskaupat ja SOK maksavat asiakasomistajille
        S-ryhmän toimipaikoissa S-Etukortilla maksettujen ostojen loppusummasta 0,5 prosentin maksutapaedun.

        Maksutapaetu maksetaan kuukausittain asiakasomistajan tilille
        S-Pankkiin.


      • SPANKKI kirjoitti:

        S-Pankin asiakas voit olla, vaikka et ole asiakasomistaja!

        Siis suomeksi sanottuna: "S-Pankin asiakas voi olla, vaikka ei olisi asiakasomistaja."

        (Itse olin sekä HOK:n että Elannon jäsen niiden yhdistyessä, joten olen siis asiakasomistaja.)


      • Esa H.

        Asiaa tarkemmin tuntematta olen antanut itselleni selittää, että muuttunut lainsäädäntö suorastaan ajoi osuustilien muuttamiseen pankkitileiksi.
        Toisaalta mikään ei pakota s-tilin käyttöön sen enempää kuin entisen osuustilin.


      • maksettaessa
        SPANKKI kirjoitti:

        Uusi asiakasomistajaetu - maksutapaetu
        1.1.2008 lähtien osuuskaupat ja SOK maksavat asiakasomistajille
        S-ryhmän toimipaikoissa S-Etukortilla maksettujen ostojen loppusummasta 0,5 prosentin maksutapaedun.

        Maksutapaetu maksetaan kuukausittain asiakasomistajan tilille
        S-Pankkiin.

        joo, mutta miten S-Pankki/Visa-kortilla maksettaessa?


      • S-pankki
        Esa H. kirjoitti:

        Asiaa tarkemmin tuntematta olen antanut itselleni selittää, että muuttunut lainsäädäntö suorastaan ajoi osuustilien muuttamiseen pankkitileiksi.
        Toisaalta mikään ei pakota s-tilin käyttöön sen enempää kuin entisen osuustilin.

        Ei ole oikea pankki. Sieltä ei saa esim. asuntolainaa. Ostapa asuntosi bonuksilla!


      • Esa H. kirjoitti:

        Asiaa tarkemmin tuntematta olen antanut itselleni selittää, että muuttunut lainsäädäntö suorastaan ajoi osuustilien muuttamiseen pankkitileiksi.
        Toisaalta mikään ei pakota s-tilin käyttöön sen enempää kuin entisen osuustilin.

        Aiemmin osuuspääoman koron ja ostohyvitykset sai kotiin postitettuna ostokorttina, ellei jäsenellä ollut tiliä. Ymmärtääkseni sellaista vaihtoehtoa ei nyt enää ole, vaan on pakko avata tili S-pankissa.

        Ajatellen kilpailua S-pankin ja vaikkapa Tapiola-pankin välillä, joka myös vetoaa asiakasomistajuuteen ja maksaa käyttelytilille 2,5% koron, tässä käytetään nyt sellaista tiliasiakkaiden hankintamenetelmää, josta Tapiola voisi varmaankin hyvällä syyllä valittaa.


      • SPANKKI
        maksettaessa kirjoitti:

        joo, mutta miten S-Pankki/Visa-kortilla maksettaessa?

        Sokerina pohjalla on vielä 1.1.2008 alkava maksutapaetu. Osuuskaupat ja SOK maksavat 0,5 prosentin maksutapaedun kaikista ostoista, jotka maksetaan joko perinteisellä S-Etukortilla tai S-Etukortti Visalla. Se on vähän niin kuin lisäbonus pankkipalvelujen käytöstä.


      • asenneongelma
        Timontti kirjoitti:

        Aiemmin osuuspääoman koron ja ostohyvitykset sai kotiin postitettuna ostokorttina, ellei jäsenellä ollut tiliä. Ymmärtääkseni sellaista vaihtoehtoa ei nyt enää ole, vaan on pakko avata tili S-pankissa.

        Ajatellen kilpailua S-pankin ja vaikkapa Tapiola-pankin välillä, joka myös vetoaa asiakasomistajuuteen ja maksaa käyttelytilille 2,5% koron, tässä käytetään nyt sellaista tiliasiakkaiden hankintamenetelmää, josta Tapiola voisi varmaankin hyvällä syyllä valittaa.

        jollakin.. Itse otin s-pankin ensimmäisten joukossa käyttööni! Uutta korttia tässä vielä odottelen.. Ehkä ensi viikolla sen jo saan. :)

        Jos nyt ajatellaan noita "ostokortteja," joita ilmeisesti vain(?) HOK-elanto on käyttänyt.. Nehän on tosi vanhanaikainen juttu! Täällä muualla Suomessa ollaan naureskeltu miten tyhmä systeemi se on! Mitä ideaa siinä on? Sulla on pala paperia, jolla voit maksaa ostokset. :D Moni kerryttää bonuksensa s-tilille ja antaa siellä kasvaa korkoa jne.. Ja pitävät rahoja pienenä "pesämunana" pahan päivän varalle.

        SOK ei mahtanut mitään sille, että sen oli pakko perustaa s-pankki. Laki ajoi sen tähän! Ja kaikki te, joilla on nyt käteiskortti: mikään ei ole muuttunut! Saatte rahanne nostettua ihan kuin ennenkin! Jos haluatte lisäominausuuksia, niin se on teidän etu. Ja jos ne rahat sieltä tililtä tahtoo kätevästi pois, niin ottakaa ne ILMAISET verkkopankkitunnukset, jolloin pääsette siirtämään rahat pois s-tililtä!


      • SPANKKI
        Timontti kirjoitti:

        Aiemmin osuuspääoman koron ja ostohyvitykset sai kotiin postitettuna ostokorttina, ellei jäsenellä ollut tiliä. Ymmärtääkseni sellaista vaihtoehtoa ei nyt enää ole, vaan on pakko avata tili S-pankissa.

        Ajatellen kilpailua S-pankin ja vaikkapa Tapiola-pankin välillä, joka myös vetoaa asiakasomistajuuteen ja maksaa käyttelytilille 2,5% koron, tässä käytetään nyt sellaista tiliasiakkaiden hankintamenetelmää, josta Tapiola voisi varmaankin hyvällä syyllä valittaa.

        Niin pitäisi sinunkin Timantti!
        Muistat varmaan, että noissa ennenvanhaan olevissa ostokorteissa oli aika minkä sisällä kortti tuli käyttää, muuten bonus jäi saamatta. NYKYAIKANA bonuksesi voit käyttää heti tai säästää ja käyttää, kun siltä tuntuu. Ennenvanhaan oli myös pointti, että esim. sinä HOK:n jäsenenä et voinnut käyttää TOK:n kauppoihin lippustasi. NYKYAIKANA sekin järjestyy, voit maksaa esim. S-Etukortti Debitillä myös Turkkuses S-Ryhmän käupoissa.


      • SPANKKI
        asenneongelma kirjoitti:

        jollakin.. Itse otin s-pankin ensimmäisten joukossa käyttööni! Uutta korttia tässä vielä odottelen.. Ehkä ensi viikolla sen jo saan. :)

        Jos nyt ajatellaan noita "ostokortteja," joita ilmeisesti vain(?) HOK-elanto on käyttänyt.. Nehän on tosi vanhanaikainen juttu! Täällä muualla Suomessa ollaan naureskeltu miten tyhmä systeemi se on! Mitä ideaa siinä on? Sulla on pala paperia, jolla voit maksaa ostokset. :D Moni kerryttää bonuksensa s-tilille ja antaa siellä kasvaa korkoa jne.. Ja pitävät rahoja pienenä "pesämunana" pahan päivän varalle.

        SOK ei mahtanut mitään sille, että sen oli pakko perustaa s-pankki. Laki ajoi sen tähän! Ja kaikki te, joilla on nyt käteiskortti: mikään ei ole muuttunut! Saatte rahanne nostettua ihan kuin ennenkin! Jos haluatte lisäominausuuksia, niin se on teidän etu. Ja jos ne rahat sieltä tililtä tahtoo kätevästi pois, niin ottakaa ne ILMAISET verkkopankkitunnukset, jolloin pääsette siirtämään rahat pois s-tililtä!

        SOK:n hallintojohtaja Jari Annala kertoi tiedotustilaisuudessa torstaina, että S-ryhmällä ei ollut alun alkaen tarkoitus perustaa omaa pankkia, vaan ryhmä neuvotteli kaikkien päivittäispankkipalvelua tarjoavien pankkien kanssa yhteistyöstä ja uskoi kumppanuussopimuksen mahdollisuuteen.
        Kävi kuitenkin vähitellen selväksi, että pankkikumppanin kanssa S-ryhmä olisi saanut näköisensä ratkaisun, mutta: Annalan mukaan se olisi maksanut S-ryhmälle eikä asiakasomistaja olisi saanut sen parempia etuja kuin ollessaan pankin normaali asiakas. Hankkeesta neuvoteltiin tiiviisti myös osuuskauppojen kanssa ja kun ryhmässä yksimielisesti haluttiin pitää toiminta omissa käsissä, pankki päätettiin perustaa.
        S-ryhmän oli pakko luopua entisistä säästökassoista osuuskuntalain muututtua vuoden 2003 alussa.
        S-Pankkihanke on vienyt viitisen vuotta ja maksanut kuutisen miljoonaa euroa.


      • SPANKKI kirjoitti:

        Niin pitäisi sinunkin Timantti!
        Muistat varmaan, että noissa ennenvanhaan olevissa ostokorteissa oli aika minkä sisällä kortti tuli käyttää, muuten bonus jäi saamatta. NYKYAIKANA bonuksesi voit käyttää heti tai säästää ja käyttää, kun siltä tuntuu. Ennenvanhaan oli myös pointti, että esim. sinä HOK:n jäsenenä et voinnut käyttää TOK:n kauppoihin lippustasi. NYKYAIKANA sekin järjestyy, voit maksaa esim. S-Etukortti Debitillä myös Turkkuses S-Ryhmän käupoissa.

        Kumma juttu, että keskustelu reilusta pankkikilpailusta muuttuu aina välillä keskustelijan arvioinniksi, joka vielä menee täysin pieleen.

        Itselläni oli aiemmin S-tili, jolle bonukseni ja osuuspääoman korkoni maksettiin. Minulla ei siis ole sellaista "S-Tili (Siirto)" -tyyppistä tiliä, josta tämän ketjun aloittaja kirjoitti. Halusin puolustaa häntä, sillä mielestäni hänen esittämänsä kritiikki on täysin oikeutettua, vaikkei se minua koskekaan millään tavalla!

        Olen pitkään odottanut S-pankin toiminnan alkamista voidakseni tehdä siellä määräaikaistalletuksia. Verkkopankkitunnukset tilasin ensimmäisenä mahdollisena päivänä eli 15.10.2007. Siirsin rahaa toisesta pankista S-pankin tililleni heti kun löysin sen numeron S-kanava.netissä.

        Minun on varmaankin syytä lopettaa keskustelu tästä aiheesta tähän. Toivon, että joku muu jatkaa ketjun aloittajan mielipiteen puolustamista siellä, missä asioista päätetään.


      • h.e.l.l.u
        SPANKKI kirjoitti:

        S-Pankin asiakas voit olla, vaikka et ole asiakasomistaja!

        ...mutta et saa samoja etuja tilillesi kuin asiakasomistajat, kuten tuota 2,5% korkoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      124
      1826
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1133
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1097
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      915
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      84
      822
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      779
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      724
    8. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      700
    9. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      44
      681
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      666
    Aihe