kertokaa perustellen

ja asiallisesti

Kertokaa asiallisesti perustellen mikä lestadiolaisuuden 18:sta suunnasta on lähimpänä Jumalaa ja Jeesusta?
Tehkää se asiallisesti perustellen ilman tarpeettomia räkytyksiä.

35

1598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luulempa, ettei maailmasta löydy sellaista asiantuntijaa, joka selviytyisi kunnialla antamastasi tehtävästä.

      1. Syy: Nämä haarat ovat niin laajalla aluella, että veisi tavattomasti aikaa jo pelkästään kussakin vierailemiseen.

      2. Syy: Matkustusvaiekuksien lisäksi pitäisi mennä sisään jokaiseen porukkaan ja tarkastella sisäpuolisi silmin, eikä pelkästään juhlapuheita kuunnellen.

      Jokainen on mielestää lähinnä ja jokaisella on omat perusteensa siihen.

      Jeesus tietäisi, mutta Hän ei taida sitä sanoa. Hän mielestäni pyörittelee päätään ja sanoo: Lapset, lapset, te tappelette lahjasta, josta riittää teille kaikille, miksi riita ja tora?

      • asiallisesti

        Olet oikeassa ettei kukaan tunne kaikkia mutta jokaisen suunnan tulisi tuntea omansa.
        Ja osittain erot toisiin suuntiin tunnetaan ja siksi toivoisin, että jokainen suunta asiallisesti ilmaisisi oman suuntansa eron tai erot toisiin suuntiin verrattuna.
        Erojen tunteminen on asioihin syventyneillä tiedossa koska eihän eri suuntia olisi ellei olis erojakin.


      • asiallisesti kirjoitti:

        Olet oikeassa ettei kukaan tunne kaikkia mutta jokaisen suunnan tulisi tuntea omansa.
        Ja osittain erot toisiin suuntiin tunnetaan ja siksi toivoisin, että jokainen suunta asiallisesti ilmaisisi oman suuntansa eron tai erot toisiin suuntiin verrattuna.
        Erojen tunteminen on asioihin syventyneillä tiedossa koska eihän eri suuntia olisi ellei olis erojakin.

        Olen väärä henkilö tekemään tuota arviota mistään suunnasta, jotain tiedän useammastakin.

        Itse ajattelen, että kaikkialla, missä Jumalan Sanaan vedoten julistetaan synninpäästö Jeesuksen nimessä ja veressä syntien ahdistamalle ihmiselle, kaikkialla on armo tarjolla.

        Ei Jumala pidä oman Poikansa antamaa uhria niin mitättömänä, että antaisi sen jakamisen vain jonkin yhden passiivisen porukan omaisuudeksi.

        Raamatussa sanotaan: Menkää kiireesti kujille ja aitovierille ja vaatikaa heitä sisälle tulemaan, että minun huoneeni täytettäisiin.
        Missä niin tehdään, siellä vaikuttaa Pyhä Henki.


      • hyvinki
        vihne kirjoitti:

        Olen väärä henkilö tekemään tuota arviota mistään suunnasta, jotain tiedän useammastakin.

        Itse ajattelen, että kaikkialla, missä Jumalan Sanaan vedoten julistetaan synninpäästö Jeesuksen nimessä ja veressä syntien ahdistamalle ihmiselle, kaikkialla on armo tarjolla.

        Ei Jumala pidä oman Poikansa antamaa uhria niin mitättömänä, että antaisi sen jakamisen vain jonkin yhden passiivisen porukan omaisuudeksi.

        Raamatussa sanotaan: Menkää kiireesti kujille ja aitovierille ja vaatikaa heitä sisälle tulemaan, että minun huoneeni täytettäisiin.
        Missä niin tehdään, siellä vaikuttaa Pyhä Henki.

        Matteuksen evankeliumi:
        10:14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.

        Luukkaan evankeliumi:
        9:5 Ja missä eivät ota teitä vastaan, siitä kaupungista lähtekää pois, ja pudistakaa tomu jaloistanne, todistukseksi heitä vastaan."


      • hyvinki kirjoitti:

        Matteuksen evankeliumi:
        10:14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.

        Luukkaan evankeliumi:
        9:5 Ja missä eivät ota teitä vastaan, siitä kaupungista lähtekää pois, ja pudistakaa tomu jaloistanne, todistukseksi heitä vastaan."

        Noita raamatun kohtia voi soveltaa vasta sitten, kun on kokeillut ja tullut torjutuksi. Muuten tulee eteen: Pitäkää tunkkinne, efekti.

        Herää kysymys vooidaanko soveltaa noita nykyaikana lainkaan. Jos laitetaan lehteen ilmoitus ja todetaan, että ovi on kadullepäin auki. Riittääkö se tomujen pudistelemiseen?


      • Jumalan lapsi
        vihne kirjoitti:

        Olen väärä henkilö tekemään tuota arviota mistään suunnasta, jotain tiedän useammastakin.

        Itse ajattelen, että kaikkialla, missä Jumalan Sanaan vedoten julistetaan synninpäästö Jeesuksen nimessä ja veressä syntien ahdistamalle ihmiselle, kaikkialla on armo tarjolla.

        Ei Jumala pidä oman Poikansa antamaa uhria niin mitättömänä, että antaisi sen jakamisen vain jonkin yhden passiivisen porukan omaisuudeksi.

        Raamatussa sanotaan: Menkää kiireesti kujille ja aitovierille ja vaatikaa heitä sisälle tulemaan, että minun huoneeni täytettäisiin.
        Missä niin tehdään, siellä vaikuttaa Pyhä Henki.

        Okkultistihörhö on täysin ateistiin verrattava henkilö, siinä mitä tulee pelastukseen. Keskustelu hänen kanssaan on oaoittautunut turhaksi, hän pysyy epäuskossaan, valehtelee suut ja silät täyteen valheitaan ja pilkkaa hävyttömästi Jumalaa ja Jumalan lapsia.


      • gyhuiop
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Okkultistihörhö on täysin ateistiin verrattava henkilö, siinä mitä tulee pelastukseen. Keskustelu hänen kanssaan on oaoittautunut turhaksi, hän pysyy epäuskossaan, valehtelee suut ja silät täyteen valheitaan ja pilkkaa hävyttömästi Jumalaa ja Jumalan lapsia.

        Veren kanssa läträämnen ei ole mielestäni suotavaa ja siihen minulla on raamatun tuki:
        28. Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta.
        29. Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion.
        1Kor.15:50. Sen sanon, veljet, ettei liha ja veri voi saada omakseen Jumalan valtakuntaa ja ettei katoava voi saada omakseen katoamattomuutta.

        Kristinuskon mittapuun mukaan Jumala, Jeesus, Taivasten Valtakunta jne jne ovat ateisteja!!!
        Ja sen mukaan asiaa miettien voisi sanoa että ateistit ovat lähempänä Jumalaa ja Jeesusta kuin kistinusko älä tapa käskynkin rikkojana ja Jeesuksen ja Jeesuksen seuraajien murhaajana!

        Eli kristinusko on herransa tunnustanut ja ilmeisesti sinäkin!


      • Jumalan lapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Okkultistihörhö on täysin ateistiin verrattava henkilö, siinä mitä tulee pelastukseen. Keskustelu hänen kanssaan on oaoittautunut turhaksi, hän pysyy epäuskossaan, valehtelee suut ja silät täyteen valheitaan ja pilkkaa hävyttömästi Jumalaa ja Jumalan lapsia.

        En isosta rahastakaan luksi viestejäsi.

        Kaltaistasi hengellisesti täysin sekopäätä en todellakaan tunne toista!!


      • ghjiop¨cv
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        En isosta rahastakaan luksi viestejäsi.

        Kaltaistasi hengellisesti täysin sekopäätä en todellakaan tunne toista!!

        Totta, olen kanssasi samaa mieltä mutta en samaa mielipuolta.
        Muista käytännössä totetuttaa tätä itsellesi taas antamaa ohjetta niin kaikki on hyvin.


      • trollia

        vastuuntuntoa sinullekin, vihne.
        älä vastaan trollin teksteihin.


      • trollia kirjoitti:

        vastuuntuntoa sinullekin, vihne.
        älä vastaan trollin teksteihin.

        Mikä osoitti avauksen trolliksi? Minusta tuollainenkaan suhtautuminen ei ole mistään kotoisin.

        Asialliset vastaukset ilman rollittelua eivät voi pilata palstaa.


    • Jumalan lapsi

      Ne jotka ovat käyneet Jeesus ovesta sisälle Jumalan valtakuntaan pelastuvat.

      Minkä tähden?

      Senkö tähden että ovat jäseninä jotakin toista -laisuutta paremassa -laisuudessa?

      Ei vaan Jeesuksen uhrikuoleman tähden, jos ottavat tuon uhrikuoleman tuottaman pelastuksen vastaan USKOLLA.
      Ja Jeesukseen kastetaan, Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

    • asiallisesti

      Onko tosiaankin niin ettei kukaa lestadiolainen uskonsuuntansa osio valintaansa tunnusta vaan räkyttää muuta tarpeetonta.
      Jos näin on niin jo on Leevillä kummallisia seuraajia.

      • Nyt sattuu kai olemaan niin, ettei monikaan ole "valinnut" pitkällisten tutkimusten jälkeen olla esikoinen, vanhoillinen jne. Suuri osa on syntynyt perheeseen, jossa on ollut päällimmäisenä joku vakaumus.


        Vertailun estää luonnollinen asia "tietämättömyys", oikeasti kukaan ei tiedä, vain arvailua on.

        Tarpeellisen ja tarpeettoman rajan vetäminen tässä tilanteessa on hyvin vaikea asia.


      • se Leeviki
        vihne kirjoitti:

        Nyt sattuu kai olemaan niin, ettei monikaan ole "valinnut" pitkällisten tutkimusten jälkeen olla esikoinen, vanhoillinen jne. Suuri osa on syntynyt perheeseen, jossa on ollut päällimmäisenä joku vakaumus.


        Vertailun estää luonnollinen asia "tietämättömyys", oikeasti kukaan ei tiedä, vain arvailua on.

        Tarpeellisen ja tarpeettoman rajan vetäminen tässä tilanteessa on hyvin vaikea asia.

        Olikhaa se Leeviki yhtä ristiriitane ihtensä kans ku hänen seuaajatki?


    • Lapsi oma Herran....

      ollut ja on edelleekin ns. esikoisuuden suunta, sillä siellä olen hengen ja elämän saanut ja suuren joukon todellisia ystäviä. Tunnen, että minun on tässä joukossa hyvä olla eikä minulla ole mitään tarvetta etsiä muualta jotain parempaa. Tulisin kuitenkin pettymään, sillä joka joukossa on myös omat ongelmansa, kun niihin vain pääsee lähemmin tutustumaan!

      • asiallisuus

        Kiitos ensimmäisestä asiallisesta vastauksesta.


      • teutatess
        asiallisuus kirjoitti:

        Kiitos ensimmäisestä asiallisesta vastauksesta.

        ESIKOISLESTADIOLAISUUS ;
        ON EVANKELILUTERILAISEN KIRKON SISÄLLÄ TOIMIVA HERÄTYSLIIKE .
        Vaikuttaa pääosin pohjoismaissa ja Pohjoisameriikassa sekä Keskieuroopassa sekä venäjällä ja balttia maissa . Liike haluaa pysyä kiinni raamatun sanassa ja julistaa lähetyskäskyn mukaisesti parannusta ja syntien anteeksiantamusta . Jeesuksen sovintotyö on ainoa tie pelastukseen. vain sydämen uskolla sen voi ottaa vastaan .


      • Jumalan lapsi

        "... esikoisuuden suunta, sillä siellä olen hengen ja elämän saanut ..."

        Keneltä sinä olet Hengen ja Elämän saanut?
        Tämä on pääasia, - ei se minkä seurakunnan piirissä se on tapahtunut.

        Toki suuri AJALLINEN merkitys on sillä, missä ovat ystävät. Ihmisen identiteetin muodostumisen yksi perustarve on, - kuulua johonkin.

        Pelastus tulee JUMALALTA, JEESUKSEN KRISTUKSEN KAUTTA. Muuta mahdollisuutta ei ole olemassa.


    • koska he

      pilkkaavat ja vainoavat teitä teidän nimenne tähden... Tästä raamatun lauseesta voi päätellä että ketä tälläkin täynnä idiootteja olevalla palstalla (anteeksi)eniten pilkataan!

    • teutatess

      Joka on varten otettava esikislestat , Koko maailman , siis täältä Jeesuksen aikaan asti voimme palata Aikaan yläsaliin jossa, perustettiin se usko jota me tänään seuraamme se on JEESUKSEN KRISTUKSEN KIRKKO . Ja sitä seuraa meidän eläväksi tekevä usko .

      • Jumalan lapsi

        Saisinko paikat vielä Raamatusta tänne, todistukseksi siitä, että kirjoitat totta.

        Kristus on esikoisena kuolleista ylösnoussut. Ja kaikki Kristukseen autuuden toivonsa panevat, ovat sisällä esikoisten seurakunnassa. Lestadiolaisuudella ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä.

        Jos lestadiolainen panee autuutensa toivon Kristukseen, hän tulee totisesti autuaaksi.
        Samoin käy myöskin helluntailaiselle, luterilaiselle ja paptistille, yms.


      • Vain yksi joukko

        Veli on oikeassa on vain yksi pyhä joukko joka on saanut seurakunnallisen muodon siellä yläsalissa. Siellä juuri Jeesus ilmestyi Hänen omille opetus lapsilleen. Tästä on jatkumona meidänkin kristillinen pyhä oppimme. Tällä hetkellä se kulkee Esikoislestadiolaisten nimellä ja seurakuntaa hoidetaam kristuksen opilla ja kristuksen hallitusmuoto on meillä käytössä. Se on kulkeutunut pienenä joukkona meidän päiviimme asti alkuseurakunnasta saakka. Sellaiset puheet miljoonista eri puolilla maailmaa olevista uskovista on täyttä lööperiä. Luterus on sanonut ettei ole sellaista elävää seurakuntaa jota me emme tietäisi olevan. Toki pienet lapset tulevat autuaaksi viattomuuden tilassa Jeesuksen ansion tähden. Heitä kuolee kyllä miljoonia.


      • mitä Jeesus sanoi
        Vain yksi joukko kirjoitti:

        Veli on oikeassa on vain yksi pyhä joukko joka on saanut seurakunnallisen muodon siellä yläsalissa. Siellä juuri Jeesus ilmestyi Hänen omille opetus lapsilleen. Tästä on jatkumona meidänkin kristillinen pyhä oppimme. Tällä hetkellä se kulkee Esikoislestadiolaisten nimellä ja seurakuntaa hoidetaam kristuksen opilla ja kristuksen hallitusmuoto on meillä käytössä. Se on kulkeutunut pienenä joukkona meidän päiviimme asti alkuseurakunnasta saakka. Sellaiset puheet miljoonista eri puolilla maailmaa olevista uskovista on täyttä lööperiä. Luterus on sanonut ettei ole sellaista elävää seurakuntaa jota me emme tietäisi olevan. Toki pienet lapset tulevat autuaaksi viattomuuden tilassa Jeesuksen ansion tähden. Heitä kuolee kyllä miljoonia.

        Jeesus on varoittanut meitä Kristus sanan käyttäjistä, he ovat JEESUKSEN SANAN mukaan eksyttäjiä:
        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.


      • Jumalan lapsi
        Vain yksi joukko kirjoitti:

        Veli on oikeassa on vain yksi pyhä joukko joka on saanut seurakunnallisen muodon siellä yläsalissa. Siellä juuri Jeesus ilmestyi Hänen omille opetus lapsilleen. Tästä on jatkumona meidänkin kristillinen pyhä oppimme. Tällä hetkellä se kulkee Esikoislestadiolaisten nimellä ja seurakuntaa hoidetaam kristuksen opilla ja kristuksen hallitusmuoto on meillä käytössä. Se on kulkeutunut pienenä joukkona meidän päiviimme asti alkuseurakunnasta saakka. Sellaiset puheet miljoonista eri puolilla maailmaa olevista uskovista on täyttä lööperiä. Luterus on sanonut ettei ole sellaista elävää seurakuntaa jota me emme tietäisi olevan. Toki pienet lapset tulevat autuaaksi viattomuuden tilassa Jeesuksen ansion tähden. Heitä kuolee kyllä miljoonia.

        Kaltaistesi tietämättömien uhoajien kanssa saa jatkuvasti hävetä. Jumaliksi tekeytyen nämä Jumalan sanaa tuntemattomat, muodottomiksi paisuneet omavanhurskaat hääräävät Jeesuksen verellä Jumalan omiksi ostettujen tuomareina.

        Jos vähänkään lukisivat Jumalan sanaa niin tietäisivät kuinka vaarallisilla vesillä he seilaavat. Herra armahda näitä reppanoita!!

        Matt. 7:1   "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        Matt. 7:2   sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
        Matt. 7:3   Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        Matt. 7:4   Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
        Matt. 7:5   Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.


      • Jumalan lapsi
        mitä Jeesus sanoi kirjoitti:

        Jeesus on varoittanut meitä Kristus sanan käyttäjistä, he ovat JEESUKSEN SANAN mukaan eksyttäjiä:
        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Älä siis yritä opettaa muita!


      • Jumalan lapsi
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Älä siis yritä opettaa muita!

        Okkultistihörhön olisi jo korkea aika lopettaa tuo paskan jauhaminen pelastettujen palstalla.
        Näin on näreet.

        Sinullakin on tasan YKSI mahdollisuus pelastua,
        - se mahdollisuus on usko Kristukseen.

        Muutoin sinun tiesi on vaivaan vievä. Aamen.


      • lisäisin vielä
        mitä Jeesus sanoi kirjoitti:

        Jeesus on varoittanut meitä Kristus sanan käyttäjistä, he ovat JEESUKSEN SANAN mukaan eksyttäjiä:
        4 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä.
        5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

        Raamatun kehotuksella, "Eriseuraista karta".

        Sekin pitää paikkansa vain me.


      • häpeä aivan vapaasti
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Kaltaistesi tietämättömien uhoajien kanssa saa jatkuvasti hävetä. Jumaliksi tekeytyen nämä Jumalan sanaa tuntemattomat, muodottomiksi paisuneet omavanhurskaat hääräävät Jeesuksen verellä Jumalan omiksi ostettujen tuomareina.

        Jos vähänkään lukisivat Jumalan sanaa niin tietäisivät kuinka vaarallisilla vesillä he seilaavat. Herra armahda näitä reppanoita!!

        Matt. 7:1   "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        Matt. 7:2   sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
        Matt. 7:3   Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        Matt. 7:4   Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
        Matt. 7:5   Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.

        Ei tuota raamatun paikkaa voi joka paikkaan sovittaa. Täytyy siinäkin olla jotakin hengellistä viisautta osata sovittaa oikea raamatun viisaus oikeaan paikkaan. samanlaista metodia kuin paavilla jos olet minua vastaan olet samalla jumalaa vastaan.


      • Jumalan lapsi
        häpeä aivan vapaasti kirjoitti:

        Ei tuota raamatun paikkaa voi joka paikkaan sovittaa. Täytyy siinäkin olla jotakin hengellistä viisautta osata sovittaa oikea raamatun viisaus oikeaan paikkaan. samanlaista metodia kuin paavilla jos olet minua vastaan olet samalla jumalaa vastaan.

        Raamatussa on selkeästi (ja monessa paikassa) että jokainen joka uskoo tulee Kristuksessa vanhurskaaksi.

        Joka muuta väittää, - se valehtelee.


      • TEU
        Jumalan lapsi kirjoitti:

        Saisinko paikat vielä Raamatusta tänne, todistukseksi siitä, että kirjoitat totta.

        Kristus on esikoisena kuolleista ylösnoussut. Ja kaikki Kristukseen autuuden toivonsa panevat, ovat sisällä esikoisten seurakunnassa. Lestadiolaisuudella ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä.

        Jos lestadiolainen panee autuutensa toivon Kristukseen, hän tulee totisesti autuaaksi.
        Samoin käy myöskin helluntailaiselle, luterilaiselle ja paptistille, yms.

        Sinä taidat tietää yhtä hyvin kun minäkin, että että raamatun kirjoitus lopetettiin ennen meidän syntymää , ja vielä paljon ennen Lutheriakin .

        Kuinka nyt sulle tämän sanoisin , pitää USKOAKIN JOHONKIN , eikä vain ja ainoastaan painettuun sanaan voi että ei meidän kannata keskenään kilpailla , mikä neuvoksi, en ehkä ota arkoja asioita ylös .

        Paitsi tämän, kun ihminen luotiin , luotiin hänet ikuisesti elämään . Mitä luulet sen tarkoittavan ?


      • teu
        Vain yksi joukko kirjoitti:

        Veli on oikeassa on vain yksi pyhä joukko joka on saanut seurakunnallisen muodon siellä yläsalissa. Siellä juuri Jeesus ilmestyi Hänen omille opetus lapsilleen. Tästä on jatkumona meidänkin kristillinen pyhä oppimme. Tällä hetkellä se kulkee Esikoislestadiolaisten nimellä ja seurakuntaa hoidetaam kristuksen opilla ja kristuksen hallitusmuoto on meillä käytössä. Se on kulkeutunut pienenä joukkona meidän päiviimme asti alkuseurakunnasta saakka. Sellaiset puheet miljoonista eri puolilla maailmaa olevista uskovista on täyttä lööperiä. Luterus on sanonut ettei ole sellaista elävää seurakuntaa jota me emme tietäisi olevan. Toki pienet lapset tulevat autuaaksi viattomuuden tilassa Jeesuksen ansion tähden. Heitä kuolee kyllä miljoonia.

        Sata lasissa samaa mieltä .


      • teu
        Vain yksi joukko kirjoitti:

        Veli on oikeassa on vain yksi pyhä joukko joka on saanut seurakunnallisen muodon siellä yläsalissa. Siellä juuri Jeesus ilmestyi Hänen omille opetus lapsilleen. Tästä on jatkumona meidänkin kristillinen pyhä oppimme. Tällä hetkellä se kulkee Esikoislestadiolaisten nimellä ja seurakuntaa hoidetaam kristuksen opilla ja kristuksen hallitusmuoto on meillä käytössä. Se on kulkeutunut pienenä joukkona meidän päiviimme asti alkuseurakunnasta saakka. Sellaiset puheet miljoonista eri puolilla maailmaa olevista uskovista on täyttä lööperiä. Luterus on sanonut ettei ole sellaista elävää seurakuntaa jota me emme tietäisi olevan. Toki pienet lapset tulevat autuaaksi viattomuuden tilassa Jeesuksen ansion tähden. Heitä kuolee kyllä miljoonia.

        Viestisi 6. 11 -07 klo 16.27 . mieltäni lämmittää sinun tekstisi , tästä voisi "Jumalan lapsikin" saada osansa . KIITOS JEESUS !!! HALLELUJAA !


    • olensitämieltä

      Yksi porukka vaatii lähetystyötä ja tiukempaa katumusta, toinen porukka kuria ja pelottelua
      yksi puhuu armosta ja syntien anteeksiantamisesta.
      Yksi porukka elää toisten ihmisten vioissa,

      • Jumalan lapsi

        Sinä olit rehellinen :-) ja tunnustit eläväsi toisten vioissa.


    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      139
      1964
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      171
      1200
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1117
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      159
      950
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      94
      894
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      829
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      56
      793
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      764
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      750
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      676
    Aihe