Aikamoiset pirskeet järjesti Salomo Jumalalle kun Jumalan pyytämä asuinsija oli valmis.
2.Aik.7:5 Kuningas uhrasi 22 000 nautaa ja 120 000 lammasta. Näin kuningas ja koko kansa vihkivät Jumalan temppelin.
Seuraavissa jakeissa selviää Jumalan pirskeiden kestäneen 7 päivää ja jos teurastukset olisi ajoittuneet koko viikolle niin niitä on pitänyt teurastaa neljän sekunnin välein yötä päivää.
Miksi helluntailaiset pitää Jumalaansa hyvänä vaikka se pyörii Salomon järjestämissä juhlissa kun Salomolla oli kaiken lisäksi satoja vaimoja sekä iso haaremi.
Jumalan Adjutantti, Salomo
9
304
Vastaukset
- vähän pyöristellyt
noita uhrieläinten lukuja ja vaimojen määriä vähän yläkanttiin. Kuulostaa paljon rehvakkaammalta kun pienehkön puolipaimentolaisheimon kuningas pystyy järjestämään tuollaiset temppelin harjan-nostajaiset un joskerrottaisiin vaatimattomammista kalaaseista.
- Korvenlotta
No siksi juuri Jumala on hyvä että se pyöri niissäkin pirskeissä! Itse Hän sääti nuo teurastukset israelilaisten silloiseksi jumalanpalvelusrituaaliksi ja juuri Hänellehän Salomo temppelin rakennutti! Salomo rukoillessaan sanoi ettei Jumala hänen temppeliinsä mahdu, mutta pyysi kuitenkin kuuntelemaan kun he siellä rukoilivat ja niinpä Jumala antoi kirkkautensa tulla temppeliin.
Hän on edelleenkin hyvä sillä Hän on luvannut olla läsnä siellä missä nyt rukoillaan Jeesuksen nimessä. Se voi olla vaikka haiseva navetta jossa väsynyt emäntä itkee murheitaan, laho mummonmökki, vankilan kidutuskammio tai missä vaan ihminen on vilpittömästi ja hartaasti kääntynyt Jumalan puoleen. Paikalla ja pirskeillä ei niin väliä vaan sillä mitä ihmisellä on sydämessä. Myöhemmin Jumala sanookin että kyllästyi elukoitten teurastuksiin ja virsien veisuuseen koska ihmiset eivät tosissaan välittäneet Hänestä kunhan vaan hymistelevät suullaan. Ne rituaalit on siis vain ihmisten itsensä takia.
Jumala sietää aika paljon ihmisten töppöilyjä. Hän oli aikaisemmin kieltänyt israelilaisia ottamasta vieraiden kansojen naisia, mutta Salomo oikein keräili niitä ja Jumala salli sen tapahtua. Mutta lopulta Salomolle kävi köpelösti, ne viettelivät hänet palvomaan muita jumalia ja inhimillinen viisauskin vain masensi eikä pelastanut häntä.- merim.raimo
Vaimot,ensimmäinen oli Faaraon tytär.Ja monet muut olivat ympärillä olevien kansojen johtomiesten ja kuninkaiden tyttäriä.Salomonin suunnitelma oli pitää sodat loitolla sillä tavalla.Turvas Jumalalta saatuun viisauteen(minä itte)eikä Herraan.Ja näin niistä 700 vaimosta tuli Salomonille ansa ja rikkoi Jumalaa vastaan.
merim.raimo kirjoitti:
Vaimot,ensimmäinen oli Faaraon tytär.Ja monet muut olivat ympärillä olevien kansojen johtomiesten ja kuninkaiden tyttäriä.Salomonin suunnitelma oli pitää sodat loitolla sillä tavalla.Turvas Jumalalta saatuun viisauteen(minä itte)eikä Herraan.Ja näin niistä 700 vaimosta tuli Salomonille ansa ja rikkoi Jumalaa vastaan.
Hyvä kun muistutit että satojen vaimojen ottaminen oli Jumalalta saatu viisaus.
- merim.raimo
Pe.ku kirjoitti:
Hyvä kun muistutit että satojen vaimojen ottaminen oli Jumalalta saatu viisaus.
Salomo käytti tyhmästi Jumalalta saatua viisautta.Eikä kysynyt Jumalalta neuvoa.
merim.raimo kirjoitti:
Salomo käytti tyhmästi Jumalalta saatua viisautta.Eikä kysynyt Jumalalta neuvoa.
Tuossapa Raamatun selitys Salomonin orgioille:
1.Kun.3:12ja13 Minä annan sinulle niin viisaan ja ymmärtäväisen sydämen, ettei kaltaistasi ole ennen ollut eikä ole jälkeesikään tuleva.
Mutta minä annan sinulle myös sellaista, mitä et pyytänyt: annan rikkautta ja kunniaa, niin ettei kuninkaiden joukossa koko elinaikanasi ole sinulle vertaa- merim.raimo
Pe.ku kirjoitti:
Tuossapa Raamatun selitys Salomonin orgioille:
1.Kun.3:12ja13 Minä annan sinulle niin viisaan ja ymmärtäväisen sydämen, ettei kaltaistasi ole ennen ollut eikä ole jälkeesikään tuleva.
Mutta minä annan sinulle myös sellaista, mitä et pyytänyt: annan rikkautta ja kunniaa, niin ettei kuninkaiden joukossa koko elinaikanasi ole sinulle vertaaPeräti 666 talettia vuodessa. yksi kultataletti on 49,11 kg 1 Kun.10:14
- to..
merim.raimo kirjoitti:
Peräti 666 talettia vuodessa. yksi kultataletti on 49,11 kg 1 Kun.10:14
on n.32 kg, Salomo sai siis vuodessa 21312 kg kultaa.Muualle tuolloin tunnettuun maailmaan sitä ei enää jäänytkään kun otetaan huomioon että sama määrä ilmaantui Salomolle joka vuosi ja hän sentään hallitsi 40 vuotta. Kultaa tuli 852480 kg. eli enemmän kuin oli Yhdysvaltain kultavaranto silloin kun se takasi kullalla dollarin vielä joku vuosikymmen sitten..
Salomon viisautta, sillä Salomo tiesi Jumalan näkevän ihmisten puhumat sanat ikään kuin elävinä eläiminä, kunkin lajinsa ja luonteensa mukaan:
Hoosea 14:2
(14:3) "Ottakaa mukaanne SANOJA ja palatkaa Herran tykö ja sanokaa hänelle: »Anna anteeksi kaikki rikokset, ota armoihisi, niin ME TUOMME SINULLE UHREIKSI huultemme uhrit»".
Sananl. 28:5
"Pahat ihmiset eivät ymmärrä, mikä oikein on, mutta Herraa etsiväiset ymmärtävät kaiken".
Dan. 12:10
"Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad731279- 42911
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että360748- 118696
- 53683
- 51648
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38615- 76602
- 56584