Miten voisin muistaa vanhaa isääni, joka on juuri menettänyt poikansa? Olen siis pojan sisko, ja olemme kaikki sisarukset aikuisia jo. Kaikki isänpäivätarjoukset ja kortit tuntuvat nyt liian kepeiltä ja iloisilta..
Liian tavallisilta.
Surevalle
2
485
Vastaukset
- Kirahvi_70
Isälle on, mahdollisesti sotia käyneenä sukupolvena, vaikea ymmärtää, että poika lähtee ennen häntä. Että hän olisi saanut lähteä pojan sijasta, onhan hänellä jo elämä takana. Ole läsnä, vain luontevalla tavalla oma itsesi. Ilahduta häntä pienin, hänelle sopivin, lähes huomaamattomin tavoin, jatkossakin. Hän huomaa, miten voi olla kiitollinen siitä, että hänellä on ihana tytär ja elämässä jatkuvuutta.
Et kerro, liittyykö pojan ennenaikaiseen kuolemaan jotakin ikävää (alkoholismia tms). Voi olla, että kyseessä on surun lisäksi isän oma prosessi. Hän pohtii pojan lapsuutta, millainen isä hän on ollut, millainen elämä hänellä on ollut. Ajatukset ja tunteet nousevat pintaan. Masennustakin, jos menneisyydessä jäi jotakin kaivamaan.
Sinä voit tuoda hänen ajatuksensa nykyhetkeen, välität hänestä sellaisena kuin hän on. Se on paras lahja, jonka voit surevalle ikämiesisällesi antaa. - Kävisin
haudalla hiljentymässä ja mustelemassa isää. Antaisin kyyneleide valua valtoimenaan. Se helpottaa. Siinä tulee sellainen olo kuin isä näkisi Sinun kaipuusi ja olet lähellä häntä. Minun isä on kuollut 15v. sitten. Isän hauta on kaukana. Minä käyn täällä missä nyt asun muistolehdossa. Minusta tuntuu että isä ja äiti on lähellä.Kaipaan heitä vaikka olen jo vanha mies.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191652
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991478Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36891Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29849Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38801Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50776Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43728Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37720Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56718Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37690