Miten voisin muistaa vanhaa isääni, joka on juuri menettänyt poikansa? Olen siis pojan sisko, ja olemme kaikki sisarukset aikuisia jo. Kaikki isänpäivätarjoukset ja kortit tuntuvat nyt liian kepeiltä ja iloisilta..
Liian tavallisilta.
Surevalle
2
488
Vastaukset
- Kirahvi_70
Isälle on, mahdollisesti sotia käyneenä sukupolvena, vaikea ymmärtää, että poika lähtee ennen häntä. Että hän olisi saanut lähteä pojan sijasta, onhan hänellä jo elämä takana. Ole läsnä, vain luontevalla tavalla oma itsesi. Ilahduta häntä pienin, hänelle sopivin, lähes huomaamattomin tavoin, jatkossakin. Hän huomaa, miten voi olla kiitollinen siitä, että hänellä on ihana tytär ja elämässä jatkuvuutta.
Et kerro, liittyykö pojan ennenaikaiseen kuolemaan jotakin ikävää (alkoholismia tms). Voi olla, että kyseessä on surun lisäksi isän oma prosessi. Hän pohtii pojan lapsuutta, millainen isä hän on ollut, millainen elämä hänellä on ollut. Ajatukset ja tunteet nousevat pintaan. Masennustakin, jos menneisyydessä jäi jotakin kaivamaan.
Sinä voit tuoda hänen ajatuksensa nykyhetkeen, välität hänestä sellaisena kuin hän on. Se on paras lahja, jonka voit surevalle ikämiesisällesi antaa. - Kävisin
haudalla hiljentymässä ja mustelemassa isää. Antaisin kyyneleide valua valtoimenaan. Se helpottaa. Siinä tulee sellainen olo kuin isä näkisi Sinun kaipuusi ja olet lähellä häntä. Minun isä on kuollut 15v. sitten. Isän hauta on kaukana. Minä käyn täällä missä nyt asun muistolehdossa. Minusta tuntuu että isä ja äiti on lähellä.Kaipaan heitä vaikka olen jo vanha mies.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell2726052Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss643088- 2002961
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa232302- 721788
- 1451548
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a1911493Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1621458Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1121428- 901334