Paavali joutui usein yksin julistamaan pakana-alkuisille evankeliumia, sillä esim. Pietarille oli välillä hämmentävää, että Paavali vapautti Jeesukseen uskovaiset kaikista teoista, mitä uskovaiset ennen Jeesuksen vapauttavaa armotyötä olivat joutuneet tekemään.
Ennen juutalaisten oli ollut tehtävä ympärileikkaus lihaan, mutta Paavali julisti, että enää sitä ei saa tehdä, sillä Jumala tekee sen Jeesuksen nimeen uskoville Itse ja sydämeen, eli vanha liitto on mennyt ja uusi sijaan tullut.
Juuri tämän ympärileikkausasian tiimoilta Paavali joutui käymään monet keskustelut muiden apostolien kanssa, sillä nämä muut apostolit oli valittu julistamaan juutalaisille ilosanomaa, eikä heidän tarvinnut puuttua tähän ympärileikkaus asiaan, sillä nämä juutalaiset olivat jo ympärileikattuja. Kasteesta Pietari joutui senkin sijaan opettamaan, mutta Paavalin harteille jäi hyvin monet opetusasiat, sillä Paavali opetti uskontien ympärileikkaamattomille, joilla ei ollut tietoa juuri uskonasioista.
Jopa Paavalin omatkin työtoverit olivat välillä hämmästyneitä, että miten tulee toimia, kun Pietari ei suostu seurustelemaan ympärileikkaamattomien kanssa, mutta Paavali vaatii sitä.
Paavali kertoi pakana-alkuisille ja ympärileikatuille, että nyt on tultu uuteen aikaan, eli uuteen ja parempaan liittoon Jumalan kanssa, sillä Jeesus purki erottavan väliseinän ja nyt niin juutalainen, kuin pakana-alkuinenkin pelastuu vain uskon kautta Jeesukseen ja Jumala suorittaa Itse sydämien ympärileikkaukset ja näin antaa ihmisille voiman tulla Jumalan lapsiksi.
Paavali,
11
169
Vastaukset
- merim.raimo
Ja ennenkaikkea Jumalan uhrikaritsa,jonka alaisuudessa Paavali oli.Ihminen niin mielellään haluaa ANSAITA pelastuksen armon. Siunausta sulle.
- ElMeri
keskustelun aloitus. Halleluja!
- jotkut
haluavat ansaita pelastuksen, mutta haluan uskoa, että nyt on Jeesus tuonut kirkkaasti Suomen Siioninkin keskuuteen tiedon, että meillä uskovaisilla on oikeus elää hyvää elämää, joka tuottaa hyviä tekoja. Ei siis ansio mielessä, vaan Jumalan antamasta oikeudesta saamme tuottaa hyviä hedelmiä.
Ei Paavalikaan koskaan heittäytynyt vain "uskomaan", vaan hän tuotti hedelmää, jota usko Jeesukseen aivan väkisinkin tuottaa.
Paavali kielsi juutalaisille annetut teot uudessa liitossa ja opetti meille jokaiselle, että tekojen esim. ypärileikkausten, aikojen ja uhrien kautta ei kukaan enää kykene ansaitsemaan Jumalan armoa, vaan nyt uudessa liitossa elämme uskon kautta Jeesukseen, joka tuo meille sydämen ympärileikkauksen ja siitä muodostuvat hyvät teot, eli ilon, laupeuden, rauhan, armahtavaisuuden, taidon nuhdella, ystävällisyyden, itsensä hillitsemisen....
Emme enää elä teoissa, joita liha tuottaa, eli pahantuulisuudessa, ilottomuudessa, ilkeydessä, armottomuudessa....
Paavai on suuri opettaja, jonka Jeesus Itse valjasti opettajaksi.
Lämmin kiitos hyvästä aloituksestasi. Pysyit asian ytimessä ilman yhtään raamatunjaetta, omin sanoin.
Paavali on yksi historian merkittävimmistä miehistä, vaikka hän itse siitä tuskin oli elinaikanaan tietoinen (että nimittäin Jumala oli säätänyt hänen kauttaan julistetun evankeliumin miljoonien ihmisten luettavaksi ja heidän pelastuksekseen tulevien vuosisatojen saatossa).
Palstalla on toistuvasti monet kirjoittajat väheksyneet Paavalia ja pitäneet hänen kirjeissään tuomia näkemyksiä vain hänen omina mielipiteinään. Paavali julisti kuitenkin pakanoille evankeliumia suurimmalla mahdollisella arvovallalla; virkansa Jumalalta saaneena ja todeten, ettei hän ole julistamaansa evankeliumia ihmisiltä saanut eikä sitä oltu hänelle inhimillisin keinoin opetettu, vaan että Jeesus Kristus oli sen hänelle ilmoittanut. Lisäksi Paavali totesi, että hän oli apostolisella arvovallalla sitä julistanut ja osoittanut arvovaltansa voimateoin.
Jokainen raamatusta Uuden Liiton kirjoituksia tutkiva tietää, että apostoleista vain Paavali julisti ristin evankeliumin salaisuutta sen koko täyteydessään ja muiden apostolien kirjeen vain tukevat tätä julistusta. Näin siitäkin huolimatta, että Paavalia ei voida lukea niiden 12 varsinaisen apostolin joukkoon, koska hän ei ollut alusta alkaen Jeesuksen kanssa Hänen maallisen vaelluksensa aikana (Ap.t 1:21-22).
Paavalin tie kulki vuosien karttuessa kuin alaspäin. Nuorena hän totesi: "Minä olen apostoleista pienin", myöhemmin: "Minä olen pyhistä halvin" ja ennen kuolemaansa: "Minä olen syntisistä suurin".
Mutta näin illan päätteeksi poistuessani päätteeltä haluan muistuttaa Paavalin viimeisistä sanoista toivossa, että matkamme päättyessä voisimme samoin sanoa. Ja tämä Jeesuksen virkaansa asettama pakanain apostoli sanoi näin:
"Sillä minut jo uhrataan, ja minun lähtöni aika on jo tullut. Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt. Tästedes on minulle talletettuna vanhurskauden seppele, jonka Herra, vanhurskas tuomari, on antava minulle sinä päivänä, eikä ainoastaan minulle, vaan myös kaikille, jotka hänen ilmestymistään rakastavat" (2 Tim 4:6-8).
Jeesuksen Kristuksen armo ja rauha kanssasi ja kaikkien kanssa, jotka Häntä avukseen huutavat.
Hyvää yötä, Jeesus myötä.- kärsi
paljon tämän tehtävän eteen, eli kuten Jeesus sen edeltä ilmoitti, oli Paavalin kärsittävä Hänen nimensä eteen paljon.
Paavali jaksoi kulkea jalkaisin, laivalla ja millä konstin milloinkin, kylmässä ja helteessä pitkiä matkoja viedäkseen tätä valtavaa ilosanomaa eteenpäin.
Hän itse sanoo, että hän kykenee elämään köyhänä ja rikkaana, kylmässä ja helteessä tämän kalliin tehtävän tähden. Hänen kiitollisuutensa Jeesusta kohtaan on eri tasoa, kuin useimpien muiden, sillä olihan hän vainonnut Jeesusta ja Hänen omiaan ja kuitenkin saanut suuren armon.
On selvä, että ihminen, joka saa suuremman armon, kuin muut, ilmentää suurempaa rakkautta Jumalaan, kuin he, jotka eivät ole tietoisia armon suuruudesta, joka heidät pelasti.
Paavali tiesi joka hetki tekonsa ja vaikka hän kykeni menneisyyden antamaan itselleen anteeksi, koska Jeesus oli sen anteeksi antanut, ei hän unohtanut koskaan menneisyyttään, vaan usein antoi opetuksia oman elämänsä kautta ja kertoi, kuinka kurja hän oli vainotessaan ainoaa elävää Jumalaa, eli Jeesusta ja Hänen kansaansa.
Paavalin kirjeet on tarkoitettu meille, jotka olemme jo saaneet oikeuden syödä vahvempaa ruokaa, sillä maitoasteen lapset eivät vielä niitä kykene sulattamaan. ""
Tästä vaan tuli mieleen, että kohtapuoliin "Peku" alkaa veistelemään, aloittajan vääntävän Raamattua ja syyttämään Raamatun tekstin muuttamisesta.
Koska aloittaja toisti, vaikka ei suoraan lainannut Raamatun kirjainta, ihan oikein, vaikka ei suoraan kopsannutkaan.
Tuollainen kirjoittelu, kuin avauksessa on, on kevempää lukea uskomattomankin, kuin suoraa prnttiä Raamatusta kopioituna.
Mutta sitten on noita "pekuja" joille ei sovi eikä kelpaa mikään.ainuttakaan pastoraalikirjettä vaan ne on kirjoitettu n. 100 vuotta Paavalin kuoleman jälkeen.
Kirjeet Timoteukselle ovat siis väärennöksiä.
Paavali itse ylensi itsensä Jeesuksen Apostoliksi ja joutui kirjeissään puolustautumaan epäilijöitä vastaan.
On aika kieromaista nimittää itsensä Kristuksen apostoliksi kuolleen Jeesuksen suulla ja vieläpä pahimman vihamiehen suulla jota koskaan ei ole suostunut edes tapaamaan.- jonkun
Pe.ku kirjoitti:
ainuttakaan pastoraalikirjettä vaan ne on kirjoitettu n. 100 vuotta Paavalin kuoleman jälkeen.
Kirjeet Timoteukselle ovat siis väärennöksiä.
Paavali itse ylensi itsensä Jeesuksen Apostoliksi ja joutui kirjeissään puolustautumaan epäilijöitä vastaan.
On aika kieromaista nimittää itsensä Kristuksen apostoliksi kuolleen Jeesuksen suulla ja vieläpä pahimman vihamiehen suulla jota koskaan ei ole suostunut edes tapaamaan.meistä Jeesuksen ystävistä ja pelastamista tuon uskovan. Kukaan muu, kuin Jumala, ei kykene kirjoittamaan, kuten Paavali kirjoitti. Jumala vaikutti Paavalin kirjoituksiin ja sen tähden sinun on aivan turha kuvitella, että me Jumalasta syntyneet emme sitä tuntisi ja tietäisi.
Te, jotka ette tahdo uskoa, ette tule sitä koskaan tietämäänkään, sillä Pyhä Henki avaa Sanan meille, siis vain meille, jotka uskomme.
Paavali on apostoli, Jeesuksen Itsensä valjastama ja Paavali sai kerran nähdä maan päällä ollessaan Jeesuksen, kuten minäkin sain Hänet nähdä reippaasti yli kaksikymmentä vuotta sitten, silloin, kun työni Hänen saroillaan alkoi. jonkun kirjoitti:
meistä Jeesuksen ystävistä ja pelastamista tuon uskovan. Kukaan muu, kuin Jumala, ei kykene kirjoittamaan, kuten Paavali kirjoitti. Jumala vaikutti Paavalin kirjoituksiin ja sen tähden sinun on aivan turha kuvitella, että me Jumalasta syntyneet emme sitä tuntisi ja tietäisi.
Te, jotka ette tahdo uskoa, ette tule sitä koskaan tietämäänkään, sillä Pyhä Henki avaa Sanan meille, siis vain meille, jotka uskomme.
Paavali on apostoli, Jeesuksen Itsensä valjastama ja Paavali sai kerran nähdä maan päällä ollessaan Jeesuksen, kuten minäkin sain Hänet nähdä reippaasti yli kaksikymmentä vuotta sitten, silloin, kun työni Hänen saroillaan alkoi.On jo todistettu pastoraalikirjeiden olevan väärennöksiä.
Tiede on on tuonut pikkuhiljaa vääjäämättä asiaa esille mutta edelleenkin joudutaan rinnalla mainitsemaan myös uskovaisten näkemys asiasta koska kristityissä länsimaissa ei haluta ärsyttää mörisevää karhua.- noihin tutkimuksiin!
Pe.ku kirjoitti:
On jo todistettu pastoraalikirjeiden olevan väärennöksiä.
Tiede on on tuonut pikkuhiljaa vääjäämättä asiaa esille mutta edelleenkin joudutaan rinnalla mainitsemaan myös uskovaisten näkemys asiasta koska kristityissä länsimaissa ei haluta ärsyttää mörisevää karhua.Kuten ennenkin olen sinulle kertonut, Jumalan maailmaa ei voi tiede tutkia ja on turha väittää sitäkään, että he kykenisivät nyt kahden vuosituhanne päähän kumomaan kalliit Paavalin kirjeet. Paavali on nämä kirjeet kirjoittanut ja tiede on vain tietävinään, että näin ei ole.
Mikä lie tämä tiedemaailma joka työkseen pyrkii totuuden muuksi muuttamaan.
Jeesus on minulle tuttu. Keskustelen Hänen kanssaan ja Hän on parantanut minut monta kertaa hetkessä ja sitä ei tiedemaailma sulata, mutta ne lääkärit ja hoitohenkilöt, jotka sen ovat nähneet, ovat sanoneet, että vain suurempi VOIMA kykeni tuon tekemään.
Ymmärrätkö pe.ku, että käyt totuutta vastaan ja sen teet omaksi tappioksesi. - to..
Pe.ku kirjoitti:
On jo todistettu pastoraalikirjeiden olevan väärennöksiä.
Tiede on on tuonut pikkuhiljaa vääjäämättä asiaa esille mutta edelleenkin joudutaan rinnalla mainitsemaan myös uskovaisten näkemys asiasta koska kristityissä länsimaissa ei haluta ärsyttää mörisevää karhua.väärennnöksiä ole, vaikka eivät kuulukaan corpus Paulinumiin, vaan kuuluvat vain nk. paavalilaisen koulukunnan tuotantoon. Mistä ne olisivat väärennettyjä? Luterilaisen kirkon opetus ja tutkimus kertovat tämänkin ilman muuta, kokonaan eri asia on, että tietyt uskovaispiirit eivät omista syistään halua vastaanottaa uutta tietoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad971615- 541083
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4201031- 166952
- 57782
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126762- 51698
- 79680
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38655- 57651