Vinkkiä millä aineilla kannattaisi alottaa kyseinen ruokinta?
Eliminaatiodieetti
9
426
Vastaukset
tavataan aloittaa koska se on hyvä pohja,siihen sitten viikko kerrallaan lisäät aina uuden raakaaineen.Millaisia ongelmia koirallasi on?
- lepakkoleino
suoraan sanottuna se paskantaa vähän väliä ihan löllöä. Aamulla herätessäni sain eka siivota viidet kuirut lattialta.
Sitten se on alkanut laihtumaan ja karvaa lähtee enemmän kuin tavallisesti.
Onneksi ei oo mitään iho-oireita ollut. - ei oo mutta
lepakkoleino kirjoitti:
suoraan sanottuna se paskantaa vähän väliä ihan löllöä. Aamulla herätessäni sain eka siivota viidet kuirut lattialta.
Sitten se on alkanut laihtumaan ja karvaa lähtee enemmän kuin tavallisesti.
Onneksi ei oo mitään iho-oireita ollut.luettu on, vilkaise jos kiinnostaa:
http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum5/HTML/008554.html
http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum5/HTML/008538.html
http://www.koirakopla.com/eliminaatiodieetti.htm
http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum5/HTML/008590.html - syö nyt?
lepakkoleino kirjoitti:
suoraan sanottuna se paskantaa vähän väliä ihan löllöä. Aamulla herätessäni sain eka siivota viidet kuirut lattialta.
Sitten se on alkanut laihtumaan ja karvaa lähtee enemmän kuin tavallisesti.
Onneksi ei oo mitään iho-oireita ollut.Laihtuu,karva lähtee,löysä vatsa...entä muuta?Aina kannattaa rodussa kuin rodussa miettiä myös haimavian mahdollisuutta jos ruokinta ja madotukset on kunnossa.haimavikaisella koiralla ei pysy turkki,vatsa kurisee usein kovaan ääneen,aina nälkäinenkin se on ja ulosteet haisee kamalalle,on kuin puuroa(kiva vertaus).Haimavika tulee yleensä 1v eteenpäin,saattaa tulla nuorempanakin.Iho-oireita ei haimavikaankaan kuulu.Allergisia oireita on yleensä kutina,silmien/kirsun vuoto ja iho-oireet sekä löysät ulosteet...
T:edelleen Dava - lepakkoleino
syö nyt? kirjoitti:
Laihtuu,karva lähtee,löysä vatsa...entä muuta?Aina kannattaa rodussa kuin rodussa miettiä myös haimavian mahdollisuutta jos ruokinta ja madotukset on kunnossa.haimavikaisella koiralla ei pysy turkki,vatsa kurisee usein kovaan ääneen,aina nälkäinenkin se on ja ulosteet haisee kamalalle,on kuin puuroa(kiva vertaus).Haimavika tulee yleensä 1v eteenpäin,saattaa tulla nuorempanakin.Iho-oireita ei haimavikaankaan kuulu.Allergisia oireita on yleensä kutina,silmien/kirsun vuoto ja iho-oireet sekä löysät ulosteet...
T:edelleen Davavarmaan ole pois suljettu vaihtoehto, tosin tuntuu epätodennäköiseltä..Mitään muita oireita koiralla ei ole kuin nuo edellämainitut. Ensviikolla käyn ton toisen koiran kans rokotuksissa, niin kysäsen samalla ell mielipidettä!
- lepakkoleino
syö nyt? kirjoitti:
Laihtuu,karva lähtee,löysä vatsa...entä muuta?Aina kannattaa rodussa kuin rodussa miettiä myös haimavian mahdollisuutta jos ruokinta ja madotukset on kunnossa.haimavikaisella koiralla ei pysy turkki,vatsa kurisee usein kovaan ääneen,aina nälkäinenkin se on ja ulosteet haisee kamalalle,on kuin puuroa(kiva vertaus).Haimavika tulee yleensä 1v eteenpäin,saattaa tulla nuorempanakin.Iho-oireita ei haimavikaankaan kuulu.Allergisia oireita on yleensä kutina,silmien/kirsun vuoto ja iho-oireet sekä löysät ulosteet...
T:edelleen DavaKoira syö bento kronenia ja rakaa lihaa, kanamunaa, joskus piimää ja sisäelimiä. Toisinaan myös lapsen ruuanjämät =)
- kun sullahan
lepakkoleino kirjoitti:
Koira syö bento kronenia ja rakaa lihaa, kanamunaa, joskus piimää ja sisäelimiä. Toisinaan myös lapsen ruuanjämät =)
on pieni koira että ostat vaikka yhden pikkupussin royal canin mini adultia tai sensitiveä...siis herkille,en muista onko royalin valikoimassa millä nimellä,myyjä tietää kyllä.Jos koirasi on junnu niin sitten junnua.Jätä kaikki muu ruoka pois hetkeksi ja katso miltä näyttää parin viikon päästä.
Sellaisella,mitä koira ei ole ennen saanut.Periaatteessa kun koira on voinut altistua niin monelle,mitä on syönyt.Toi riisi ei ole enää ns.varma.Riisiallergia on yleistymään päin,monissa kuivamuonissahan on nykyään riisi pohjana ;)
Jotkut sisäelinsairaudet voi myös aiheuttaa vatsa-oireita.Esim.tuo,mikä jo mainittiin.
Koiralla voi olla myös yksinkertaisesti herkkä maha,johon sitten on saanut epäsopivaa ruoka,josta on alkanut kierre vatsavaivoihin.Voipi esim.pitää tulehdusta (jonkun asteista) koko ajan päällä siitä syystä.
Tosin myös jatkuva allergian aiheutus voi tehdä tulehduksen.
Kuin myös esim.stressi.- lepakkoleino
vastauksesta!
On kyllä hiukan vielä mietinnässä tuo ruokinta, mutta eiköhän sitä jotain keksitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261570Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26472
- 47417
- 30406