Eliminaatiodieetti

lepakkoleino

Vinkkiä millä aineilla kannattaisi alottaa kyseinen ruokinta?

9

426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavataan aloittaa koska se on hyvä pohja,siihen sitten viikko kerrallaan lisäät aina uuden raakaaineen.Millaisia ongelmia koirallasi on?

      • lepakkoleino

        suoraan sanottuna se paskantaa vähän väliä ihan löllöä. Aamulla herätessäni sain eka siivota viidet kuirut lattialta.
        Sitten se on alkanut laihtumaan ja karvaa lähtee enemmän kuin tavallisesti.
        Onneksi ei oo mitään iho-oireita ollut.


      • ei oo mutta
        lepakkoleino kirjoitti:

        suoraan sanottuna se paskantaa vähän väliä ihan löllöä. Aamulla herätessäni sain eka siivota viidet kuirut lattialta.
        Sitten se on alkanut laihtumaan ja karvaa lähtee enemmän kuin tavallisesti.
        Onneksi ei oo mitään iho-oireita ollut.

        luettu on, vilkaise jos kiinnostaa:
        http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum5/HTML/008554.html
        http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum5/HTML/008538.html
        http://www.koirakopla.com/eliminaatiodieetti.htm
        http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum5/HTML/008590.html


      • syö nyt?
        lepakkoleino kirjoitti:

        suoraan sanottuna se paskantaa vähän väliä ihan löllöä. Aamulla herätessäni sain eka siivota viidet kuirut lattialta.
        Sitten se on alkanut laihtumaan ja karvaa lähtee enemmän kuin tavallisesti.
        Onneksi ei oo mitään iho-oireita ollut.

        Laihtuu,karva lähtee,löysä vatsa...entä muuta?Aina kannattaa rodussa kuin rodussa miettiä myös haimavian mahdollisuutta jos ruokinta ja madotukset on kunnossa.haimavikaisella koiralla ei pysy turkki,vatsa kurisee usein kovaan ääneen,aina nälkäinenkin se on ja ulosteet haisee kamalalle,on kuin puuroa(kiva vertaus).Haimavika tulee yleensä 1v eteenpäin,saattaa tulla nuorempanakin.Iho-oireita ei haimavikaankaan kuulu.Allergisia oireita on yleensä kutina,silmien/kirsun vuoto ja iho-oireet sekä löysät ulosteet...
        T:edelleen Dava


      • lepakkoleino
        syö nyt? kirjoitti:

        Laihtuu,karva lähtee,löysä vatsa...entä muuta?Aina kannattaa rodussa kuin rodussa miettiä myös haimavian mahdollisuutta jos ruokinta ja madotukset on kunnossa.haimavikaisella koiralla ei pysy turkki,vatsa kurisee usein kovaan ääneen,aina nälkäinenkin se on ja ulosteet haisee kamalalle,on kuin puuroa(kiva vertaus).Haimavika tulee yleensä 1v eteenpäin,saattaa tulla nuorempanakin.Iho-oireita ei haimavikaankaan kuulu.Allergisia oireita on yleensä kutina,silmien/kirsun vuoto ja iho-oireet sekä löysät ulosteet...
        T:edelleen Dava

        varmaan ole pois suljettu vaihtoehto, tosin tuntuu epätodennäköiseltä..Mitään muita oireita koiralla ei ole kuin nuo edellämainitut. Ensviikolla käyn ton toisen koiran kans rokotuksissa, niin kysäsen samalla ell mielipidettä!


      • lepakkoleino
        syö nyt? kirjoitti:

        Laihtuu,karva lähtee,löysä vatsa...entä muuta?Aina kannattaa rodussa kuin rodussa miettiä myös haimavian mahdollisuutta jos ruokinta ja madotukset on kunnossa.haimavikaisella koiralla ei pysy turkki,vatsa kurisee usein kovaan ääneen,aina nälkäinenkin se on ja ulosteet haisee kamalalle,on kuin puuroa(kiva vertaus).Haimavika tulee yleensä 1v eteenpäin,saattaa tulla nuorempanakin.Iho-oireita ei haimavikaankaan kuulu.Allergisia oireita on yleensä kutina,silmien/kirsun vuoto ja iho-oireet sekä löysät ulosteet...
        T:edelleen Dava

        Koira syö bento kronenia ja rakaa lihaa, kanamunaa, joskus piimää ja sisäelimiä. Toisinaan myös lapsen ruuanjämät =)


      • kun sullahan
        lepakkoleino kirjoitti:

        Koira syö bento kronenia ja rakaa lihaa, kanamunaa, joskus piimää ja sisäelimiä. Toisinaan myös lapsen ruuanjämät =)

        on pieni koira että ostat vaikka yhden pikkupussin royal canin mini adultia tai sensitiveä...siis herkille,en muista onko royalin valikoimassa millä nimellä,myyjä tietää kyllä.Jos koirasi on junnu niin sitten junnua.Jätä kaikki muu ruoka pois hetkeksi ja katso miltä näyttää parin viikon päästä.


    • Sellaisella,mitä koira ei ole ennen saanut.Periaatteessa kun koira on voinut altistua niin monelle,mitä on syönyt.Toi riisi ei ole enää ns.varma.Riisiallergia on yleistymään päin,monissa kuivamuonissahan on nykyään riisi pohjana ;)

      Jotkut sisäelinsairaudet voi myös aiheuttaa vatsa-oireita.Esim.tuo,mikä jo mainittiin.

      Koiralla voi olla myös yksinkertaisesti herkkä maha,johon sitten on saanut epäsopivaa ruoka,josta on alkanut kierre vatsavaivoihin.Voipi esim.pitää tulehdusta (jonkun asteista) koko ajan päällä siitä syystä.
      Tosin myös jatkuva allergian aiheutus voi tehdä tulehduksen.
      Kuin myös esim.stressi.

      • lepakkoleino

        vastauksesta!
        On kyllä hiukan vielä mietinnässä tuo ruokinta, mutta eiköhän sitä jotain keksitä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe