Pikavippi perintään, missä vaiheessa?

pikavippien maksut ajallaan

Hei,

Kuinka kauan pikavipin maksu saa olla myöhässä ennen kuin se menee perintään? Jos maksu on myöhässä alle 10 päivää, niin silloin laskuun ei tulee lisämaksua?

Eli
Maksu myöhässä alle 10 päivää -> ei lisämaksua?
Maksu myöhässä alle 30 päivää -> ei mene perintään, eikä mene luottotiedot?
Maksu myöhässä yli kuukauden -> menee perintään? Menee luottotiedot?

Pitävätkö yllä olevat asiat paikkaansa? Kiitoksia vastauksista etukäteen niin kauan kuin ne ovat asiallisia. Tämä viesti antaa varmastikin usealle täällä viihtyvälle henkilölle vastauksia.

21

14833

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ölölö

niin luottotiedot menee, niin mullakin meni.

• Meneekö?

Eikai ne luottotiedot nyt noin herkästi voi mennä?!? Tän täytyy olla joku vammainen pelotusviesti?

• jos käyttävät virallisia

laskutus ja perintäpalveluja.... eka muistutus 14 vrk päästä eräpväsä ja sitten tuosta 9-14 pvää niin sitten menee perintään...siinäkin maksuaikaa lähes 14 vrk ja ottaa yhteyttä eräpvänä ja tekee suunnitelaman niin yleesä aika eka suoritukseen kuun loppuun, luottotiedot menevät vasta oikeudessa.

• eräpäivänä?

Kiitos asiallisesta vastauksesta, mutta haluaisin vielä pienen tarkennuksen.

Eli,
        siis jos ottaa yhteyttä alkuperäisenä eräpäivänä ja tekee maksusuunnitelman, niin voi saada lisäaikaa? Mutta jos alkuperäinen eräpäivä on jo mennyt, niin sitten tilanne on vähän ongelmallisempi ja jatkoaikaa ei saa?

Kiitoksia vielä kerran.

• jos teet maksusopparin
        eräpäivänä? kirjoitti:

Kiitos asiallisesta vastauksesta, mutta haluaisin vielä pienen tarkennuksen.

Eli,
        siis jos ottaa yhteyttä alkuperäisenä eräpäivänä ja tekee maksusuunnitelman, niin voi saada lisäaikaa? Mutta jos alkuperäinen eräpäivä on jo mennyt, niin sitten tilanne on vähän ongelmallisempi ja jatkoaikaa ei saa?

Kiitoksia vielä kerran.

suoraan firman kanssa, vähän riippuu firmastakin onnnistuuko sen teko vai hoitaako tuon puolen kokonaan joku maksuvalvonta. Perintäfirmathan siinä vaan rikastuu jos tekee maksusopparin perintäfirman kanssa.

Periaatteessa on 60 pvää aikaa hoitaa maksu ja ei mene luottotiedot mutta tietty ei välttämättä saa enää lainaa sieltä firmasta.

• voi saada kuun loppuun
        jos teet maksusopparin kirjoitti:

suoraan firman kanssa, vähän riippuu firmastakin onnnistuuko sen teko vai hoitaako tuon puolen kokonaan joku maksuvalvonta. Perintäfirmathan siinä vaan rikastuu jos tekee maksusopparin perintäfirman kanssa.

Periaatteessa on 60 pvää aikaa hoitaa maksu ja ei mene luottotiedot mutta tietty ei välttämättä saa enää lainaa sieltä firmasta.

vähän riippuu perintäfirmasta jos menee perintään, nuohan ottaa siitä maksusuunnitelmasta yleensö 30e joten luulisi tuollla maksuaikaa saavan tai sitten eka erä on pienempi.

• suostuu maksusuunnitelmaan?
        jos teet maksusopparin kirjoitti:

Kiitos taas viesteistä.

Mitkä firmat mahdollisesti suostuvat maksusuunnitelmaan? Kokemuksia esim. Risicum, Ferratum, Reissuluotto? Voi mainita myös muita firmoja jotka tiettävästi suostuu.

Tämä on kyllä hyvä tietää. Eipä ainakaan tule otettua uutta vippiä vanhan maksuun.. :)

Kiitos vastauksista etukäteen!

• Peritty
        suostuu maksusuunnitelmaan? kirjoitti:

Kiitos taas viesteistä.

Mitkä firmat mahdollisesti suostuvat maksusuunnitelmaan? Kokemuksia esim. Risicum, Ferratum, Reissuluotto? Voi mainita myös muita firmoja jotka tiettävästi suostuu.

Tämä on kyllä hyvä tietää. Eipä ainakaan tule otettua uutta vippiä vanhan maksuun.. :)

Kiitos vastauksista etukäteen!

Tässäpä hieman vinkkiä ja infoa aloitusviestin lähettäjälle. Toivottavasti et ole niin pahassa vippikierteessä kun minä olin keväällä.

Pikavippikierre oli jatkunut jo puolitoista vuotta.Kaikki palkat meni vippien maksuun ja uudestaan oli otettava, että sai vanhat maksettua. Pikku hiljaa kierre senkuin syveni ja keväällä tuli seinä vastaan. Pikavippien saldo 3400€. Opiskelujen ohessa tehdyt työt oli niinsanotusti vajonneet kankkulan kaivoon, opintolainat nostettu ja silti velkoja maksamatta. Unettomia öitä, ahdistusta ja vitutusta. Syystäkin. Olinhan itse aiheuttanut ongelmani. Helppo ja kallis raha teki tepposensa jo muutenkin huonolle rahankäyttäjälle.

Kun en ollut saanut nukuttua kahteen päivään, päätin kertoa asiasta ystävälleni, joka oli yhtä lailla sokissa kuin minäkin kuultuaan asiasta.

Mutta niin kuin hyvät ystävät, hän kuunteli ja lohdutti ja kaivoimme yhdessä esille kaikki pikavippien laskut ja aloimme pohtia kuinka tästä selvittäisiin. Paljonko minulla olisi varaa lyhentää velkoja kuussa, paljonko pitää jättää elämiseen jne. Teimme laskelma, että pystyn maksamaan velkani seuraavan viiden kuukauden aikana. Seuraavana päivänä aloitin kyselyrumban pikavippifirmoihin kuinka pitää toimia, kun tilanteeni oli tämä?

Aika moni firma antoi tylyn vastauksen, että heidän kanssaan ei voi sopia maksusuunnitelmia,vaan ne pitää tehdä perintätoimiston kanssa, jahka velat sinne asti menevät. Ainoastaan seuraavat firmat suostuivat suoriin maksusuunnitelmiin:

Monetti ( ei veloittanut maksusuunnitelmasta mitään)

Terrarahoitus ( maksusuunnitelma 30€ viivästyskorot)

ÖÖ-evolving ( maksusuunnitela 10€, ei viivästyskorkoa)

Loppuihin velkoihin jouduin tekemään maksusuunnitelmat perintätoimistojen kanssa. Lähestyin heitä kaikkia aina sähköpostilla kertoen tarkasti tilanteeni. Sain kaikki velkani sovittua. Joihinkin vippeihin sain maksuaikaa sen 5 tai kuuteen erään, mutta muutamia jouduin sopimaan 3 erään. Eritoten Intrum Justitia oli aika nihkeä noissa maksusuunnitelmissa. Svea perintä ja Lindorff taasen ymmärsivät tilanteeni ja suostuivat ehdottamaani maksusuunnitelmiin ilman kummempaa sovittelua.

31.8 kaikki vippini oli maksettu. Ette voi edes kuvitella sitä onnen määrää. Viisi kuukautta takana kituuttamista ja vihdoinkin se oli ohi. Sain säilytettyä luottotietoni ja elämä alkoi taas hymyilemään.

Nyt jää taas palkasta käteen rahaa ja voin ostaa jotain itsellekkin. Ja jääkaapin sisältökin on muuttunut hieman "monipuolisemmaksi".

Jälkeenpäin en harmittele tilannetta lainkaan. Sainpahan kerralla sellaisen opetuksen rahankäytön suhteen, että oksat pois. Pikavippikierteen selvittäminen opetti minulle paljon asioita, kuten esimerkiksi sen, että kuinka tärkeitä ystävät oikeasti ovat kuinka mitätöntä maallinen omaisuus kuitenkin loppupeleissä on.

Nyt on virheistä opittu ja enää ei vippejä tarvita. Säästötilille karttunut jo hieman pesämunaa..

Tsemppiä kaikille kierteessä oleville ja muistakaa, että rahaa se vain on. Kannattaa puhua ja ottaa reilusti ja hyvissä ajoin yhteys jos maksukyky ei riitä. Asiat ovat aina sovittavissa!

Mukavaa talven alkua vippareille

T. ex-vippaaja

• hyvä viesti
        Peritty kirjoitti:

Tässäpä hieman vinkkiä ja infoa aloitusviestin lähettäjälle. Toivottavasti et ole niin pahassa vippikierteessä kun minä olin keväällä.

Pikavippikierre oli jatkunut jo puolitoista vuotta.Kaikki palkat meni vippien maksuun ja uudestaan oli otettava, että sai vanhat maksettua. Pikku hiljaa kierre senkuin syveni ja keväällä tuli seinä vastaan. Pikavippien saldo 3400€. Opiskelujen ohessa tehdyt työt oli niinsanotusti vajonneet kankkulan kaivoon, opintolainat nostettu ja silti velkoja maksamatta. Unettomia öitä, ahdistusta ja vitutusta. Syystäkin. Olinhan itse aiheuttanut ongelmani. Helppo ja kallis raha teki tepposensa jo muutenkin huonolle rahankäyttäjälle.

Kun en ollut saanut nukuttua kahteen päivään, päätin kertoa asiasta ystävälleni, joka oli yhtä lailla sokissa kuin minäkin kuultuaan asiasta.

Mutta niin kuin hyvät ystävät, hän kuunteli ja lohdutti ja kaivoimme yhdessä esille kaikki pikavippien laskut ja aloimme pohtia kuinka tästä selvittäisiin. Paljonko minulla olisi varaa lyhentää velkoja kuussa, paljonko pitää jättää elämiseen jne. Teimme laskelma, että pystyn maksamaan velkani seuraavan viiden kuukauden aikana. Seuraavana päivänä aloitin kyselyrumban pikavippifirmoihin kuinka pitää toimia, kun tilanteeni oli tämä?

Aika moni firma antoi tylyn vastauksen, että heidän kanssaan ei voi sopia maksusuunnitelmia,vaan ne pitää tehdä perintätoimiston kanssa, jahka velat sinne asti menevät. Ainoastaan seuraavat firmat suostuivat suoriin maksusuunnitelmiin:

Loppuihin velkoihin jouduin tekemään maksusuunnitelmat perintätoimistojen kanssa. Lähestyin heitä kaikkia aina sähköpostilla kertoen tarkasti tilanteeni. Sain kaikki velkani sovittua. Joihinkin vippeihin sain maksuaikaa sen 5 tai kuuteen erään, mutta muutamia jouduin sopimaan 3 erään. Eritoten Intrum Justitia oli aika nihkeä noissa maksusuunnitelmissa. Svea perintä ja Lindorff taasen ymmärsivät tilanteeni ja suostuivat ehdottamaani maksusuunnitelmiin ilman kummempaa sovittelua.

31.8 kaikki vippini oli maksettu. Ette voi edes kuvitella sitä onnen määrää. Viisi kuukautta takana kituuttamista ja vihdoinkin se oli ohi. Sain säilytettyä luottotietoni ja elämä alkoi taas hymyilemään.

Nyt jää taas palkasta käteen rahaa ja voin ostaa jotain itsellekkin. Ja jääkaapin sisältökin on muuttunut hieman "monipuolisemmaksi".

Jälkeenpäin en harmittele tilannetta lainkaan. Sainpahan kerralla sellaisen opetuksen rahankäytön suhteen, että oksat pois. Pikavippikierteen selvittäminen opetti minulle paljon asioita, kuten esimerkiksi sen, että kuinka tärkeitä ystävät oikeasti ovat kuinka mitätöntä maallinen omaisuus kuitenkin loppupeleissä on.

Nyt on virheistä opittu ja enää ei vippejä tarvita. Säästötilille karttunut jo hieman pesämunaa..

Tsemppiä kaikille kierteessä oleville ja muistakaa, että rahaa se vain on. Kannattaa puhua ja ottaa reilusti ja hyvissä ajoin yhteys jos maksukyky ei riitä. Asiat ovat aina sovittavissa!

T. ex-vippaaja

ja toivon että moni lukisi tämän ja oppisi jotain.
        Toivoo kerran luottotiedot menettänyt..

• sopiminenkaan
        hyvä viesti kirjoitti:

ja toivon että moni lukisi tämän ja oppisi jotain.
        Toivoo kerran luottotiedot menettänyt..

jos noita osamaksuja on kymmeniä niin ei voi mitenkään selvitä niistä, varsinkin jos on muuta lyhennystä, vuokraa jne. ainakaan ihan pikkutuloilla.

• Alk.peräinen kirjoittaja
        Peritty kirjoitti:

T. ex-vippaaja

Hei,

En ole ihan yhtä pahassa kierteessä, mutta ei se minunkaan tilanne mikään ihan älyttömän hyvä ole. Minulla on tällä hetkellä vippejä ~1800€ edestä, joista 1000€ pystyn maksamaan niiden eräpäivinä. Mutta sitten jää vielä tuo 800€ jotka pystyn maksamaan 2 viikkoa myöhässä tai vippaamalla lisää. Kyselen näitä siksi, koska aloin vaan yhtäkkiä kelaan, että eihän ne luottotiedot nyt välittömästi voi mennä ja täytyyhän siinä nyt jokin tolkku olla. Vippejä on kertynyt juuri siksi noin paljon, koska olen aikaisemin maksanut vippejä uusilla, jolloin olen maksanut ryöstökorkoa ryöstökoron päälle!!! Vasta nyt ymmärrän kuinka SAAKELIN TYHMÄ MINÄ olen ollut! Edellisessä lauseessa haluaisin vielä painottaa kaikin mahdollisin tavoin sanaa "MINÄ".

Näiden kirjoitusten pohjalta vaikuttaisi tosiaan siltä, että voin vielä selvitä tästä kaikesta vippaamatta enää yhtään lisää. Tammikuussa otan opintolainaa ja alan katsomaan miten rahani käytän.

Niin se vain on, että tyhmä oppii aina kaiken kantapään kautta.

Lopuksi vielä onnittelut sinulle kun olet päässyt pois vippikierteestä. Kyllä ne yöunet ovat menneet minultakin pariin otteeseen. Kirjoituksesi myötä tilanteeni näyttää nyt valoisammalta ja ehkä minä tästä nyt sitten lopulta selviän. En selviä voittajana, mutta ainakin jotain oppineena!

Kiitos! Toivottavasti mahdollisimman moni oppii näistä kokemuksista.

• kettupelto
        Alk.peräinen kirjoittaja kirjoitti:

Hei,

En ole ihan yhtä pahassa kierteessä, mutta ei se minunkaan tilanne mikään ihan älyttömän hyvä ole. Minulla on tällä hetkellä vippejä ~1800€ edestä, joista 1000€ pystyn maksamaan niiden eräpäivinä. Mutta sitten jää vielä tuo 800€ jotka pystyn maksamaan 2 viikkoa myöhässä tai vippaamalla lisää. Kyselen näitä siksi, koska aloin vaan yhtäkkiä kelaan, että eihän ne luottotiedot nyt välittömästi voi mennä ja täytyyhän siinä nyt jokin tolkku olla. Vippejä on kertynyt juuri siksi noin paljon, koska olen aikaisemin maksanut vippejä uusilla, jolloin olen maksanut ryöstökorkoa ryöstökoron päälle!!! Vasta nyt ymmärrän kuinka SAAKELIN TYHMÄ MINÄ olen ollut! Edellisessä lauseessa haluaisin vielä painottaa kaikin mahdollisin tavoin sanaa "MINÄ".

Näiden kirjoitusten pohjalta vaikuttaisi tosiaan siltä, että voin vielä selvitä tästä kaikesta vippaamatta enää yhtään lisää. Tammikuussa otan opintolainaa ja alan katsomaan miten rahani käytän.

Niin se vain on, että tyhmä oppii aina kaiken kantapään kautta.

Lopuksi vielä onnittelut sinulle kun olet päässyt pois vippikierteestä. Kyllä ne yöunet ovat menneet minultakin pariin otteeseen. Kirjoituksesi myötä tilanteeni näyttää nyt valoisammalta ja ehkä minä tästä nyt sitten lopulta selviän. En selviä voittajana, mutta ainakin jotain oppineena!

Kiitos! Toivottavasti mahdollisimman moni oppii näistä kokemuksista.

Olin juuri ottamassa pikavippiä maksaakseni erääntyneen (2 karhua, tänään viim. maksupäivä ennen perintätoimia niinsanottuja) opintolainan koron.
        Sattuipa että tänne törmäsin. Ilmeisesti minulla ei ole mitään hätää vielä. Soitin pankkiin ja lupasivat soittaa ensiviikolla sopiakseni uuden eräpäivän. Puhutaan parista viikosta, jolloin toimeentulotuki kilahtaa. Mietin vain, että jos pistän koron maksuun toiselta tililtä kuin omaltani nyt heti, niin tuhoavatko ne 2 pankkipäivää luottotietoni. no näitä juttuja lukiessani huomaan, että ei. Tilanteeni on naurettavan pienimuotoinen teidän muiden tilanteisiin verrattuna mutta alkoi tämäkin stressata kun en ennen ole joutunut yli "perintäajan käynnistymisen" maksamaan laskujani...Raha-asiavajokki ja entinen vippikierremies kiittää. enää en sorru.

• en enää vippaa minäkään
        Peritty kirjoitti:

T. ex-vippaaja

Sinun kirjoituksesi sai minut ymmärtämään, että en jaksa enää huokailla, ettei tästä tule mitään. Sama tilanne kuin sulla, kaikki rahat menee vippejen maksuun ja sitten on pakko ottaa vippi, että voi elää. Jos ei olis noita vippejä ollut, meidän perhe tulis toimeen loistavasti! Mutta nyt. Maha kuralla, päätä särkee, unet menee... ja hermot.

Eilen luin ton sun juttus ja päätin, että NYT SE ON LOPPU! En vippaa enää, vaan otan yhteyttä firmoihin ja teen stopin tästä nyt ihan itse.

Luoteen Sirtox vastasi illalla heti sähköpostiini ja teki minulle maksusuunnitelman - Aivan ihana firma! Heti putosi kivi sydämeltä! Sain 9:ään erään suuren laskuni.

Monetti sen sijaan sanoi, ettei voi antaa maksaa osamaksulla mitään, vaan suositteli, että päästän sen heidän perintäfirmaansa, jonka kanssa pystyn sopimaan osamaksusta. Samaa sanoi Svea ekonomi (ferratum, Onnilaina ja en muista mikä vippi se yks oli, mutta sama laskuttaja).

Molemmat kyllä lupasivat, etten menetä luottotietojani, vaikka huomautuslaskun päästänkin tulemaan ja sitten vaan sovin sen jälkeen osamaksusta.

Tuli heti paljon parempi olo. Tiukkaa tulee olemaan, mutta kamalampaa tämä on, kun rahaa liikkuu sormien välistä,mutta mitään ei jää käteen.

Kiitos siis sinulle ex-vippaaja. Olisin taistellut näiden laskujen kanssa viimeiseen asti tyhmänä, jollet olisi kertonut tarinaasi.

• hunabub

Kait tuon voisi kärjistää näin,

Maksu myöhässä alle 10 päivää -> ei lisämaksua?
      EI maksua mutta, ei myöskään uutta lainaa tai karenssi monessa paikassa.

Maksu myöhässä alle 30 päivää -> ei mene perintään, eikä mene luottotiedot?
      Ei mene, mutta 50 euron lainasta maksat tässä vaiheessa 130 euroa(perintätoimiston kulut).

Maksu myöhässä yli kuukauden -> menee perintään? Menee luottotiedot?

Milloin lie menee, mutta kulut alkaa olemaan aika kohtuulliset kun homma menee lähelle perintää.

50 euron lainasta jouduin tässä vaiheessa maksamaan 323,33 euroa. Jep, jep, omaa tyhmyyttä.

• Tyhmä tyttö

Karuja juttuja. Kiitos kannustajille. Itse sain juuri sovittua maksusuunitelmasta Luoteen Sirtoxin kanssa. Jakoivat laskun seitsemään osaan! Hienoa. Alan muutaman kuukauden kuluttua pärjätä, ehkä noin puoli vuotta vielä ja kuivilla!!!

• täältä
    • snabbvippare

Perintätoimistokin lähettää vielä kaksi perintäkirjettä. Ensimmäinen perintäkirje tulee kun lasku on n. kuukauden myöhässä erpäivästä ja toinen perintäkirje kun alkuperäisen perintäkirjeen eräpäivästä on mennyt 10 päivää. Luottotiedot menevät vasta kun perintätoimisto tekee haasteen käräjäoikeuteen.

• kohden luottotiedot

, vaan vasta jos käräjäoikeuden "haasteaikana (14 vrk) ei maksa alkuperäselle velkojalle!

nimim. 2 kertaa käräjäoikeuden postia saanut ja maksut hoitanut 14vrk sisällä

• fmweoavm

kun on ollut myöhässä 60 päivää! FAKTA TIETOA!

• fasdf

kun on ollut myöhässä 60 päivää! FAKTA TIETOA!

Menee vasta kun menee käräjille, eli 14pv vireilletuloilmoituksesta. Tämä on faktatietoa, ei tuo 60pv.

• fefeffefffefefefe

60 päivää alk peräsestä eräpäivästä ne voi laittaa maksuhäiriömerkinnän
      jos sovit jotain niin ne ei välttämättä laita
      ihan heidän ja sinun välinen asia

14pv 5e muistutus
      30pv 20-40 1maksuvaatimus perinnässä
      45pv 20-40e 2maksuvaatimus perinnässä
      60pv mahdollisuus haastaa käräjille ja laittaa luottotieto merkki 100-200e
      yleensä tulee käräjien jälkeen muutama paikka yrittää kiristää käräjä kulut että ettet saa merkintää jos maksat koko summan kerralla
      käräjien jälkeen yleensä pankkien luottokortit peruutetaan ja tarvitaan vakuusmaksua puhelin netti/ liittymiin
      voimassa oleviin ei vaikuta ainaskaan dnalla

poikkeuksen tekee tuohon litaniaan ulkomaalaiset vippipaikat
      euroloan ollu maksamata viime kesästä korkoa vain kasvaa
      ecredit.aeris.tromvelt. hetivippi tyytyyvät vaan laittamaan sähköpostia ja txt viestejä että olemme valmistelemassa perintää

kunnon perintä toimisto laittaa viestiä että aloitamme oikeudellisen perinnän
      vielä on mahdollisuus ilman käräjä kuluja tehä maksusopimus

vivus laitto heti kun oli mahdollista laskuun käräjä kulut ja ilmoitti että ei tule maksuhäiriö merkiä jos heti maksat
      mutta eivät lisänny maksuvaatimus kuluja niinkuin perintätoimistoje omistamat vippifirmat

resovlvium piti muutaman kk hiljaiseloa ja yllätti haasteella mihin oli lisätty pari vippiä

1 hyvä perintätoimisto onaurum contactor
      voi kirjautua sivustolle ja klikata haluaamaansa maksusopimus vaihtoehtoa
      kontanto toinen onnistuu eräpäivän siirrot vippi.fi vippi24 niillä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6845
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2333
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1887
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      87
      1281
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1085
    6. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      91
      981
    7. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      33
      863
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      159
      796
    Aihe