Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pukin MANIFESTI

Korvatunturin kupeelta

JOULUPUKIN VASTAMANIFESTI

Tietoväylä ”POROKAISTA” 8.11.2007

Kirjaaja: Pukin Muori Suomen Korvatunturilta


• Tänään Luojamme suunnitelmien prosessi on kokonaan ennalta määrätyillä raiteilla. Se on kääntynyt vihdoinkin hyvien ihmisten elämän onnellistuttajaksi. Ihmiskunta on kehittynyt jo hyvin pitkään. Oppivaiset ja viisaat, nöyrämieliset ihmiset lisääntyvät enemmän ja nopeammin kuin itsekeskeiset, narsistiset ihmiset. Lait suojelevat yhteisönsä jäsenten enemmistöä, joka valitsee yhteiskunnan esimerkilliset edustajat. Nykyinen ihmisrotu on tieteen ja tutkimuksen alalla jatkanut esi-isiensä viitoittamaa tietä, ja siten turvaa myös tulevat sukupolvet. Homo Sapiens, Luojamme luoma ylin ja älykkäin olento! Mahtavaa, upeeta! Enemmänkin Homo Futurensis minulle! Kun tarkkailen ihmisiä, joita näen joka päivä yhteiskunnassa, koulussa ja kaikkialla… voin ylpeänä sanoa kuuluvani samaan rotuun kuin tämä katajainen, sitkeä ja itsemääräämisoikeuttaan puolustava ihmisrotu. Kyllä! Olen kehittynyt askeleen ylemmäksi – olen suomalainen!

• Luonnollisuus on luovasti integroitu uskontojen, ideologioiden, lakien ja muiden yhteisesti hyväksyttyjen järjestelmien kautta. Yksilöllä, joka käy läpi luonnollista valtaprosessiaan ja yrittää elää luonnollisesti, hänelle kerrotaan että tapa, jolla hän toimii tai ajattelee, on yksilöllistä tai yhteisöllistä; todennäköisesti hän reagoi tavalla, jota järjestelmässä pidetään ”suostumisena arvioitavaksi”. Todellisuudessa ne ovat vain luonnollisia reaktioita luonnollisen valtaprosessin sisäänajoon. Heillä on jotakin seuraavista (riippuen yksilön persoonallisuudesta): luovuuden / sosiaalisen vastuun tuntemuksia, suvaitsevaisuutta, pitkämielisyyttä, motivoituneisuutta, toiveikkuutta, itsensä arvostamista / hyväksyntää muita ihmisiä kohtaan, itsehoito / elämää ylläpitäviä –ajatuksia jne… ja se on kokonaan luonnollista.

• Ihmiset ovat vain laji muiden Luojan luomien joukossa eikä maailma ole olemassa vain ihmisiä varten. Kuolema ja tappaminen ei ole tragediaa, sitä tapahtuu luonnossa koko ajan kaikkien lajien kesken sitten, kun oikea aika on, esim. vanhuudessa tai sairauden seurauksena, jos näin on tarkoitettu. Kaikki ihmiselämät ovat elämän ja pelastettavan arvoisia, sanoo Joh. 3:16. Myös vahvojen (älykkäiden, itsetietoisten, vahvamielisten) yksilöiden tulisi auttaa heikompiaan (liikunta- ja muiden elämän alueilla rajoitteisten, sekä syyttään vaikeuksiin joutuneiden) ja auttaa heitä itsenäiseen selviytymiseen.

• Ongelmaan on myös toinen ratkaisu: lisää teknologiaa halvemmalla ja tulojen ja varojen oikeudenmukainen jakaminen, jotta jokaiselle riittäisi mahdollisuuksia hyvään ja onnelliseen elämään.. Tarkoitan tällä sitä, että niiden joilla on vapaa mieli, jotka kykenevät älykkääseen eksistentiaaliseen ja filosofiseen ajatteluun, ja tietävät mitä on oikeudenmukaisuus, tulisi elää ja tehdä työtä yhteisönsä hyväksi ja olla mielekkäissä palvelutehtävissä riittävää korvausta vastaan… ja suorittavasta työstä pitävät ihmisjoukot, he voivat olla myös tyytyväisiä toimeentuloonsa ja palkkaansa, kun eivät nytkään siitä valita ja koska heidän mielensä ovat niin iloisia niistä hyödykkeistä ja parantuneesta elintasosta, jota heidän työnsä tai sosiaaliturvansa tuottaa. Rötösherrat, jotka nyt huijaavat yhteiskuntia, tulisivat saamaan sen, minkä he ansaitsisivat eli heidät kyllä paljastetaan ja pistetään oikeudenmukaiseen vastuuseen yhteiskunnalle.

• Totta kai on myös lopullinen ratkaisu: koko ihmiskunnan järkevä ja suunnitelmallinen toiminta lajimme säilymiseksi koostuen rauhantyöstä, kestävästä kehityksestä, luonnonsuojelusta, väestön- ja yhdyskuntasuunnittelusta sekä uskontojen välisestä rauhanomaisesta ja kunnioittavasta vuoropuhelusta ja aseiden riisunnasta. Se ratkaisisi kaikki ihmisyyden ongelmat. Mitä nopeammin luonnonvaroja tuhlaileva elämäntapa ja aseet on riisuttu maailmasta, sen parempi… kriisipesäkkeitä ja kehitysalueita ei tulisi jättää oman onnensa nojaan. En tunne armoa maapallon saastalle, säälittävälle kerskakulutusvimmalle, joka kostautuu ilmaston muutoksena ihmiskuntaa ja muuta elämää vastaan.

• Yhteisöllinen kansalaisuus: Globalisaatio & Demokratian konsensus.

• Yhteisöllinen kansalaisuus on ilmiö, jossa yksilö koulutetaan osaksi sosiaalista vastuuyhteisöä, jota ohjailee demokraattisesti valittu ja muodostettu valtio, yhtiö, kirkko tai joku muu järjestö, ryhmä, ideologia, uskonto tai globaali järjestelmä, jonka säännöt, moraalisuuden ja käyttäytymismallit kansa omaksuu. Tämä ilmiö on ollut tuttu kaikissa demokraattisissa, yksilöä kunnioittavissa, enemmistön hyväksymissä, monarkistisissa, kommunistisissa, sosialistisissa ja osittain uskonnollisissa yhteiskunnissa kautta historian. Myös nykyajan länsimaisissa demokratioissa on sama ilmiö. Se vain tehdään niin, että ihmiset tietävät olevansa vapaita, koska heillä on vaikutusmahdollisuuksia monella tapaa. Enemmistö yhteiskunnan ihmisistä on oikeamielistä, tietävät oikeutensa ja valistunutta joukko, jotka toimivat asiat niin vaativat ja hyväksyvät yhteisvastuullisuuden vapaaehtoisesti. Niin myös minä! Olen yhteisötietoinen ja tiedostan mitä yhteiskunnassa tapahtuu ja miten se toimii. Minulla on itsenäinen ja sosiaalinen mieli! Ja minä valitsen mieluummin positiivisen ajatusvapauden kuin elämän negatiivisen maailmankuvan orjana. Voitte toki sanoa, että minulla on jonkinlainen ”suomalaisuuskompleksi”, toki… teillä on sitten ”globaalisuuskompleksi”! Verrattuna teihin kansainvälistyviin ihmisryhmiin, olen todellisesti suomalainen ja mielelläni saunon omassa saunassani.

• Demokraattiset hallitukset kehittävät ihmisiä koulutusjärjestelmän, massakulutusjärjestelmän, massamedian, eri monopolien (poliisi, armeija) ja lakien avulla, jotka kriminalisoivat ne yksilöt, jotka toimivat yhteiskuntajärjestelmää vahingoittavasti. Demokratia… tarkoittaako demokratia mielestänne vapautta ja oikeudenmukaisuutta? Kyllä se pitää paikkansa. Demokratia on yhteisesti sovittuja moraalisääntöjä, ihanteita ja hyvän elämän arvoja… ja enemmistöä innoittaa ja kehittää koulutusjärjestelmät ja kansansivistys. Nykyisellä länsimaisella demokratialla on paljon yhteistä vapauden tai oikeudenmukaisuuden kanssa; se on yhteisesti sovittu ja hyväksi havaittu järjestelmä. Lait asetetaan voimaan eduskunnan toimesta ja ihmiset sopeutetaan kannattamaan järjestelmää sekä kytketään institutionaalisiin rakenteisiin heti syntymänsä jälkeen. Yhteiskuntia hallitsee ja ohjailevat karismaattiset ja vastuunsa tuntevat poliitikot, jotka välittävät kaikkien yhteiskuntaryhmien eduista, eivätkä perusta päätöksiään yhden puolueen näkemyksiin ja tunteisiin eli yhteiskuntaa ohjailee luottamusta herättävä konsensus. Ihmiset antavat valtion auktoriteettien tehdä kaikki tärkeät päätökset heidän puolestaan ja se on hyvä, koska heillä jää aikaa laatia ehdotuksia päätöksiä varten. Ihmiset hankkivat koulutuksen, opiskelevat, menevät töihin ja äänestävät vaaleissa. He tietävät olevansa vapaita ja heillä on oikeus kyseenalaistaa tai kritisoida järjestelmää, jos se rikkoo hyvän elämän pelisääntöjä ja ihmisoikeuksia. Heistä on tullut vapaita. Se on kuin mielen sisään rakennettu mekanismi, joka jättää hyvin paljon valinnanvaraa yksilölle ajatella, puhua ja toimia itsenäisesti.

• Kolmenlaisia Ihmisiä

• Maailmassa on kolmenlaista persoonallisuustyyppiä:
• 1) yksilöllinen ihminen (40% maailman väkiluvusta)
• 2) johtava ihminen (3% maailman väkiluvusta, ovat usein johtajia)
• 3) yhteisöllinen ihminen (57% maailman väkiluvusta)

eli onneksi johtavia ei ole liikaa tässä maailmassa, muuten ihmiskunnan tulevaisuus olisi vaarassa, mutta ne kolme prosenttiakin on liikaa eli heidät pitäisi uudelleen motivoida ja suostutella yhteisöllisyyteen hyödyttämään johtamiskykynsä itsensä ja kaikkien hyväksi tai yksilöllisyyteen (joita rehelliset kirjailijat, taiteilijat ja yrittäjät ovat).


• Kaikkien Tonttujen Sota Köyhyyttä ja Luonnon riistoa Vastaan

• Toivo, se on asia jota olen täynnä ja rakastan sitä. Se on yksi ainoista asioista jota rakastan. Jokin aika sitten uskoin ihmisyyteen ja halusin elää pitkän ja onnellisen elämän… mutta sitten heräsin että pelkkä usko ei riitä vaan myös teot. Aloin ajatella kaikkea syvemmin ja tiedostin asioita. Mutta eksistentiaalinen pohtiminen ei ollut helppoa… se, kuinka paljon tiedostan asioita, on tehnyt minut muuttumishaluiseksi, motivoituneeksi ja valveutuneeksi itseeni, koska olen liian pitkään muhinut omassa mukavuusvyöhykkeessäni. Emme vain voi olla onnellisia tässä yhteiskunnassa tai todellisuudessa, jossa elämme, koska elämme nyt itsekkäästi ja meidän pitäisi muuttua yhteisöllisemmiksi, rakastavammiksi ja suvaitsevaisemmiksi. Pitkän olemassaolon pohtimisen, yhteiskunnan tarkkailun ja joidenkin muiden elämässäni tapahtuneiden asioiden seurauksena… olen tullut pisteeseen jossa en tunne muuta kuin palvelunhalua ihmisyyttä ja ihmisrotua kohtaan.

• Elämä ei ole vain tarkoituksetonta sattumaa… pitkän evolutiivisen kehityksen ja monien eri syiden ja tekijöiden tulosta. Kuitenkin elämä on myös sitä, mitä yksilö sillä haluaa tehdä. Ja minä olen oman elämäni suunnannäyttäjä sekä vastuussa siitä myös toisille. Ja minä olen valinnut tieni palvella toisia. Olen valmistautunut ponnistelemaan ja uhrautumaan ajatteluni puolesta. Minä, inhimillisenä ja vastuullisena valitsijana, eliminoinen kaikki elämäni negatiiviset ajattelumallit, jotka näen epäsopiviksi hyvään elämään, häpeäksi ihmiskunnalle sekä yhteisövalinnan virheeksi.

• Voitte kysyä itseltänne, miksi tein tämän ja mitä haluan. Noh, jokainen meistä tietää parhaiten, mihin elämässä pyrimme ja itse kannamme siitä vastuun. Luultavasti sanotte, että olen ”unelmoija”, ”maailmanparantaja”, ”hiippahattu”, ”piimäparta” tai muuta tämän tapaista miellekuvaa. Ei, totuus on että olen vain luotu, tonttuilija, yksilö, itsenäinen ajattelija.

• Olen saanut tarpeekseni kaamoksen ylistyksestä. Haluan olla osa valveutunutta ja kehittyvää yhteiskuntaa. Kuten jotkut viisaat miehet ovat sanoneet, ihmiskunta on puolustamisen arvoinen…ainakin astronautit ovat nähneet maan ihanuuden. Mutta… Kun lähimmäiseni juoksevat puutteessaan ja tulevat esille kuullessaan nimeni… Kun demokraattisten hallitusten päättäjät on koottu kokouksissaa… Kun teknokraattinen valta ja demokraattinen järjestelmä on höystetty oikeudenmukaisuudella… Kun vastuulliset ihmiset ovat vihdoinkin yhteisöllisiä ja hallitsevat yhteiskuntia narsistisen vähemmistön sijasta… Sinä suurena vapautuksen päivänä, tiedätte, mitä minä haluan: jouluna paljon hyvää tahtoa ja mieltä, paljon lahjoja ja onnellista uutta vuotta.

• Kauan sitten, seitkytluvulla, Korvatunturilla tapahtui tietoajan vallankumous, joka sai liikkeelle paitsi uniset tontut, myos Joulupukinkin muorineen. Lapset voivat reaaliajassa toimittaa joululahjatoiveensa pukille suoraan netin kautta. Miten mukavaa, kun toive kerrotaan jo helmikuussa, niin on aikaa Pukin pajassa valmistaa todella hienoja lahjoja jokaisen lapsen tarpeeseen ja lahjat ovat laadukkaita ja nyt olemme voineet palvella ulkomaalaisiakin lapsia vanhempineen. Se se on se vallankumous: reaaliaikainen JOT (just on time) palvelu. Ja palvelun tulee pelata, eiko totta? Parempi palvelu, parempi mieli, on mottoni. Se ei ole harhaa vaan tosiasiallista onnellistuttamista. Pienet asiat tuovat suuren ilon. Jouluilo on suuri ilo ja ei siihen tarvita suurta rahaa ja valtaa

• Olen valmis elämään asian puolesta… asian, jonka tiedät olevan oikein, oikeudenmukaista ja totuutta… vaikka joskus olisi niukkojakin aikoja… Mieluummin pidän toivoa yllä ja näen uskostani myönteisiä tuloksia, kuten lasten onnellisen hymyn ja perhe- sekä yhteiskuntarauhan.

• Ja muistakaa ett toi on minun aatokseni, minun ideani ja minun suunnitelmani. Armoa ja rauhaa Joulun Lapselta maapallon ihmisille! INHIMILLISYYS ON ARVOSTETTUA! On aika laittaa ihmisarvot & heikko-osaisten ja luonnon SELVIYTYMINEN takaisin raiteilleen!

• Jokaiselle se hyvä, minkä hän ansaitsee rehellisellä ja toisia arvostavalla toiminnallaan.


• Sanelun kirjaaja: Joulupukin muori


PS. Kuolema ja tappaminen ei ole tragediaa tarkoittaa pukin kielessä sitä, että hyttysten mäiskiminen kesällä ei varmaan ole mikään rikos, josta seuraa rangaistus, enhän minäkään tykkää niistä inisijöistä, kun eivät anna kesällä minun nukkua siellä pukinpajan vinttikomerossa kesäunia. Katsos, pukki nukkuu kesäunia, kun taas karhut talviunia! Että se siitä tappamisesta. Mutta onhan se selvää, että hauki syö pienen kalan eikä pieni kala haukea jne.

2

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

      Nyt minä ymmärrän miksi roskapostia vastaan taistellan.
      Se on kuin roina autotallissa, vie tilaa, täysin tarpeeton vaan ei raaski heittää pois.
      Minusta turhan kirjoittaminen sopii paremmin kirjoihin, jos joku sitten haluaa sen kustantaa.

    • Anonyymi

      Johan oli julistus. Onko tyyppi vielä löydettävissä jostain?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      88
      1305
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe