Kaikkia uskonnollisia ja poliittisia aatesuuntia pitäisi pystyä pilkkaamaan. Pilkkaaminen on sitä tärkeämpää, mitä fundamentalistisempi ja äärimmäisempi aate on kyseessä. Pilkkaaminen olisi omiaan ennaltaehkäisemään ääriliikkeiden nousua ja valtaanpääsyä, oli sitten kyse uskonlahkosta, poliittisesta aatteesta tai Pentti Linkolan naturalistis-natsistisesta filosofiasta.
Pilkkaus
15
486
Vastaukset
- Anna tulla vaan,
jos se sua helpottaa. Kyllä me kestetään.
- PakananHuuto
puolletaan sananvapautta sanalla-pilkata?
- estettä
Ei kai ole mitään estettä laittaa painoa pilkata-sanalle. Eri kysymys, onko pilkkaaminen koskaan ollut älykkään ja järkevän ja sivistyneen ihmisen viestintätapa, vaikka ei kai kukaan kiellä ketään sananvapauden nimissäkään olemasta typerys ja alhainen, yhteiskunnan pohjasakkaa? Ei sille kukaan mitään voi, jos ihmisellä ei ole sydämen sivistystä ja kykyä ilmaista tunteitaan muuten kuin pilkkaamalla.
- Kadun*Nainen
heippa Työmies
ääriliikeiden pilkkaminen tietysti voisi olla
vastalääkettä "samaan painostavaan energiatasoon, henkeen saattamista", mutta kyllä
äärimmäiset ääriliikkeet ovat niin ymmärtämättömiä ja manipuloituja ettei mikään, pilkkakaan tehoa. Esim WestPoro-lahko ei ota kuuleviin korviinsa edes 11 milj USD laskua omasta pilkkaamisestaan. Lisää vain höyryä.
Linkola menee yhtä suoraviivaisesti kannanotoissaan, ei häntä hetkeuta mikään kritiikki tms......ei ole kotona peilejä eli itsekritiikkiä laisinkaan Herraa, niin pilkka voi tulla omaan nilkkaan, aikaa myöten. Herralla on kuule kärsivällisyyttä teitä pilkkaajiakin kohtaan, mutta loppu siihenkin tulee. Usko pois!
Pilkkasi uhrit myöskin Jokelassa? Se kerto meille paljon susta! Häpeisit ja olisit edes hilja niin ei voitais niin paha suomessa!
Jes. 28:14
Sentähden kuulkaa Herran sana, te pilkkaajat, te jotka hallitsette tätä kansaa Jerusalemissa.
Jes. 29:20
Sillä väkivaltaisista on tullut loppu, pilkkaajat ovat hävinneet, ja kaikki vääryyteen valppaat ovat tuhotut,
1. Kor. 6:10
eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.- vastaappasrr
Sinun raamattusi taitaa olla Hannu Salaman kirjoittama juhannustanssit ja Hannu Salama on esikuvasi?
- todé
ihanko taiteenlajina pitäisi alkaa pitämään tälläkin palstalla esiintyvää räksyttämistä?
Niin, että kyllä satiiri ja sivistymätön räksytys pitää sentään erottaa toisistaan.Työmies2 on ihan oikeassa mutta itse hän on liian kiltti siinä suhteessa.
Aatesuuntia joista me kaikki sivullisetkin joudumme kärsimään pitää pystyä pilkkaamaan ja varsinkin uskonnollisia aatteita kun niillä ei ole edes totuuspohjaa.
Minäkin olen turhan kiltti ja yritän pysyä vielä tärkeämmässä asiassa joka on raamatun sanan oikominen ja sitäkään en oikeastaan pilkkaa kunhan joskus vinoilen.
Aku-Ankan tarinoita ei tarvi oikoa kun siihen ei kukaan usko mutta raamatun sanaan uskojia on paljon ja me joudumme kaikki siitä kärsimään.
Henkilöiden pilkkaaminen ei ole missään tapauksessa oikeutettua ja se on lainkin vastaista.
Toisaalta laki sallii kuten pitääkin sallia porukkahuumorin ja muut porukan keskeiset tavaksi tulleet leikkimieliset vinoilut ja muut keljuilut mutta uskovilla ei useinkaan ole asiassa huumorintajua.- todé
Pe.ku kirjoitti:
Työmies2 on ihan oikeassa mutta itse hän on liian kiltti siinä suhteessa.
Aatesuuntia joista me kaikki sivullisetkin joudumme kärsimään pitää pystyä pilkkaamaan ja varsinkin uskonnollisia aatteita kun niillä ei ole edes totuuspohjaa.
Minäkin olen turhan kiltti ja yritän pysyä vielä tärkeämmässä asiassa joka on raamatun sanan oikominen ja sitäkään en oikeastaan pilkkaa kunhan joskus vinoilen.
Aku-Ankan tarinoita ei tarvi oikoa kun siihen ei kukaan usko mutta raamatun sanaan uskojia on paljon ja me joudumme kaikki siitä kärsimään.
Henkilöiden pilkkaaminen ei ole missään tapauksessa oikeutettua ja se on lainkin vastaista.
Toisaalta laki sallii kuten pitääkin sallia porukkahuumorin ja muut porukan keskeiset tavaksi tulleet leikkimieliset vinoilut ja muut keljuilut mutta uskovilla ei useinkaan ole asiassa huumorintajua.Työmiehen juttuja, vaan joidenkuiden rähäköitsijöiden jatkuvaa kitinää ja vinkumista.
- nimessä
alamme pilkkaamaan kaikenlaisia homojuttuja, tapahtumia jne. niin sehän on täysin oikeutettua eikö niin.
Voi poikaparkaa, koska sinä alat lopettamaan tuon pilkkaamisesi, olet ihan oikeasti järkyttävä ihminen.
Ei ihme että Jokelan tapainen tapahtuma on päässyt tapahtumaan, olet kohta siinä pisteessä että päähäsi ei mahdu muuta kuin pilkka ja tuhoaminen näitä uskonnollisia ym. kohtaan. Olet menossa psykoosiin, oireesi viittaa vakavasti siihen. Pitäisikö sinusta jo varoittaa poliisille?- Syypää..
Jokelan surmatyöstä, se oli MINUN syy, minun syy...
- todé
Mitkä oireet Työmiehessä viittaavat psykoosiin?
Ps. jos uskovia verrataan mielenterveyshäiriöisiin, niin ei kai sitä sentään tarvitse heti alkaa vastavansisältöisiin kostotoimenpiteisiin? - ovat sen
todé kirjoitti:
Mitkä oireet Työmiehessä viittaavat psykoosiin?
Ps. jos uskovia verrataan mielenterveyshäiriöisiin, niin ei kai sitä sentään tarvitse heti alkaa vastavansisältöisiin kostotoimenpiteisiin?verran vakavia joten minusta on aihetta epäillä hänellä olevan ongelmia. Tuollainen aloitus kertoo vakavasta häiriöstä, jossa kiihotetaan ihmisiä pilkkaamaan, kaverilla ei ole asiat kunnossa, hei herätkää!
- todé
ovat sen kirjoitti:
verran vakavia joten minusta on aihetta epäillä hänellä olevan ongelmia. Tuollainen aloitus kertoo vakavasta häiriöstä, jossa kiihotetaan ihmisiä pilkkaamaan, kaverilla ei ole asiat kunnossa, hei herätkää!
Työmies on nyt vain joskus hieman ylikärkevän innostunut uskovaisuudesta. Joidenkuiden muiden kirjoituksista olen enemmän huolissani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1001753- 591150
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4401117- 1701043
- 58821
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän130804- 84753
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä47741- 51708
- 57671