Kiukkuisuus ja mielialan vaihtelut...

Mamma 01/08

Heippati!
Olen ollut välillä ihan kamalan kiukkuinen, sorastaan ihmettelen ihan oikeasti,miten mieheni on kestänyt minua :`)...(iso kiitos siitä hänelle)
olen kiukkuillut jopa meidän KISSALLE,jolle olen koettanut vihdoin ja viimein nyt noin kuukauden ajan opettaa, ettei sillä ole enää mitään asiaa meidän sänkyyn (kun en halua sen sitten kun lapsi syntyy, edes nukkuvan samassa huoneessa vauvan kanssa)... ajattelinkin kysyä, onko täällä muita yhtä kiukkuisia tulevia mammoja? tarkoittaako tämä minun kiukkuisuus sitä, etten ole oikein sopivaa "äitiainesta" kun menetän hermoni nyt raskausaikana mitä pienimmistäkin asioista...? Olen toki kuullut hormoonien vaikuttavan raskaana oleviin,mutta kuinka ne ovat vaikuttaneet teihin? Onko muita samanlaisia pikku-myitä? Tunnen syyllisyyttä tästä turhasta kiukuttelusta ja suoranaisista "raivareista" joita välillä minulla on esiintynyt.. :( onko ideoita miten saisin tunteitani hillittyä ja rauhoituttua? Kaikki vastaulset asiaa koskien ovat tervetulleita :)

6

1131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rv 20

Ootkos kattonu Kotikatua? Siinähän sen Niinan kiukkuisuus raskausaikana on tehty hauskaks. Sitä on ollu kiva naureskella, vaikka ehkä hiukan kärjistettyä onkin ollu.

Itse en ole raskauksissa ollut mitenkään kärttyisempi varsinaisesti. Ehkä lievää eroa oli tässä kolmannessa odotuksessa alkuvaiheessa. Stressillä oli oma syynsä siihen tosin.

Mutta minulla on ystäviä, jotka sanovat olleensa ihan hirviöitä raskausaikana joten normaalia on. :))

• ollut

ja myös pienelle lapselle ja se kyllä harmittaa niin että usein saa pyyhkiä silmäkulmaa lapsen lisäksi myös itseltä.

• rv 35

Kyllä on kiukuttelu tuttua... Viimeksi pari minuuttia sitten lenteli taas tavaroita lattialle... Ottaa vaan niin vietävästi pattiin, kun mies vain löhöilee sohvalla ja hörppii kahvia ja minun täytyy joka aamu lähteä koiran kanssa lenkille vaikka kenkien jalkaan laittaminenkin on jo vaikeeta. Vois se mies ees sen verran auttaa, että käyttäis tuon koiran viikonloppuisin ulkona, ei voi olla liikaa vaadittu vai mitä???????

• rv 20

Meilläkin on koira ja olin raskaana tai en niin mies on vienyt koiran aamuisin aina lenkille ennen kuin lähtee töihin. Siis ettei minun tarvitse ekana aamulla pukea lapsia koiran takia ulos. Vapaapäivinä mies ottaa aamulenkille lapset mukaan.

Keskustelkaapa asiasta vai meinaako mies, että sinä hyppäät aamulla sängystä ylös kuskaamaan koiraa lenkille sittenkin, kun vauva on juuri syntynyt.

• raivohullu..:)

Olin ensimmäisen raskauteni aikana todella kiukkuinen ja huonotuulinen, lähinnä ensimmäisen 15-20 viikon ajan, ja ajattelin silloin, että koko kiukkuisuus johtuu vain silloisesta tilanteesta (lapsi oli aikamoinen yllätys..) Noh, nyt odotamme toista, lapsi on erittäin toivottu ja yritetty, ja nyt sama kiukuttelu ja huonotuulisuus nostaa taas päätään. Sekä mies että esikoinen saavat siitä valitettavasti osansa.. Mutta alkuperäiselle helpotuksen sana: Kyllä se loppuu aikanaan, ja huomaat vielä, että oman lapsen kanssa kärsivällisyyttä riittää toisinaan lähes rajattomasti..

• elisa-76

Mielialan vaihtelut alkoi heti viikolla 8 ja jatkuu edelleen nyt viikolla 21. Aivan uskomatonta minkälaisen raivon voi saada parissa minuutissa päälle ihan mitättömistä asioista. Töissä oleminen on yhtä helvettiä, koska teen vanhustyötä ja nyt jostain syystä vanhukset ärsyttää ihan kaikkein eniten! Mies on kyllä kotona kovilla, mutta olen sen huomannut ettei itkua kannata yrittää pidättää eikä raivoa liioin, muuttuu vaan pahemmaksi ja hellittää vasta kun saa purettua ulos. Mies tapaakin sanoa ettei itkemisessä oo mitään pahaa, anna tulla vaan jos helpottaa.

Huonoa äitiähän herkkyys ja mielialan vaihtelut ei tee, päinvastoin ne valmistaa siihen vuoristorataan joka on edessä sitten kun vauva syntyy....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4636
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3095
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      205
      2597
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1529
    Aihe