Tuleeko Messias

Tuli mieleen

Odottavatko juutalaiset Messiasta enää ja jos Messias löytyisi niin mikä hänen tehtävänkuvansa olisi nykyaikana?

Luin jostain että jotain newyorkilaista rabbia on kaavailtu siihen rooliin mutta ei tainnut kelvata sitten.

9

627

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Messias

tulee, ensiksi hän joutuu armeijaan missä hänet opetetaan tappamaan palestiinalaisia, toiseksi hän ryhtyy pitämään kirpputoria.

• Muistaakseni "rasismia vastaan" sanoi ainakin osan olevan sitä mieltä, että heitä voi olla useitakin eri aikoina. Tunnusmerkkinä on kuitenkin jonkinlainen myönteinen ilmapiiri ja rauhanaate tai jotakin sinnepäin.

Köyhyys poistuu ja kaikki poimii ilosesti omenoita poski poskee vasten kuin Jehovan todistajien traktaateissa ikään...

:oD

• rasismia vastaan

eiväthän lupaukset ole mihinkään kadonneet eikä vielä ole tullut ketään, joka olisi ne toteuttanut. Jotkut ryhmät ovat aikojen kuluessa olleet niin kiinni omassa messiasehdokkaassaan, että eivät ole voineet luopua tästä vaikka kandidaatti on kuollut toteuttamatta mitä messiaan pitää.

• Kristitty Israelin ystävä

Odotatko sinä Messiasta ?

Pidätkö itseäsi uskovana ?

• rasismia vastaan
        Kristitty Israelin ystävä kirjoitti:

Odotatko sinä Messiasta ?

Pidätkö itseäsi uskovana ?

messias tulee, muuhun henkilökohtaiseen en vastaa, en ole palstan aihe.

• baal_beelsebub

siis messias on Daavidin sukujuurta
      kukaan nykyajan juutalaisista ei voi todistaa sukupuutaan niin kauas

Kun roomalaiset valloittivat jerusalemin v 70 niin sukukirjat varastettiin

joten kukaan ei voi tietää onko vai eiko ole.

Eli joko Herra ei tarkoittanut mitä sanoi kun sanoi että messias on Daavidin sukupuusta, tai hän on jo tullut, tai ei tule koskaan

Onko Kaikkivaltias sinun mielestä lupauksia pitävä tai ei

• rasismia vastaan

mitään sukukirjoja joissa olisi ollut kaikkien miljoonien eläneiden juutalaisten suvut. Jokainen on mitä sukua on, ei messiaan tarvitse sukuaan todistaa kun hän tulee, vaan me vain tiedämme oikean messiaan suvun etukäteen. Hän tulee olemaan Davidin sukua ja kuten kai tiedät, suku menee isän eikä äidin mukaan.
        Älä turhaan huolestu ei Davidin suku ole mihinkään hävinnyt, profeetat lupaavat että se ei häviä koskaan vai luuletko sinä että profeetat valehtelivat? Ilmeisesti.

• Lapislazuli
        rasismia vastaan kirjoitti:

mitään sukukirjoja joissa olisi ollut kaikkien miljoonien eläneiden juutalaisten suvut. Jokainen on mitä sukua on, ei messiaan tarvitse sukuaan todistaa kun hän tulee, vaan me vain tiedämme oikean messiaan suvun etukäteen. Hän tulee olemaan Davidin sukua ja kuten kai tiedät, suku menee isän eikä äidin mukaan.
        Älä turhaan huolestu ei Davidin suku ole mihinkään hävinnyt, profeetat lupaavat että se ei häviä koskaan vai luuletko sinä että profeetat valehtelivat? Ilmeisesti.

ja kysyisin,mitä mieltä olet päätelmistäni.Mielestäni Jeesus oli oman kansansa,juutalaisten vapauttaja.Hän tiesi,että "vieraat tulevat ja tempaavat taivasten valtakunnan itselleen"Jeesus täytti lain.Hän sonoo:Minä olen laki ja profeetat."Jeesus huolehti siitä,ettei kukaan voi riistää juutalaisten kansanperintöä.Hän sanoi:Minä olen ovi."Minun mielestäni Jeesuksella oli näin kaksi jumalalta saatua tehtävää.Vanha testamentti on ja pysyy juutalaisilla.Uusi testamentti on kristittyjä varten.Meillä on kaikilla oma taakkamme kannettavana.Isien pahat teot kostautuvat.Kristityn pitäisi kantaa "perisyntinsä" eli ristinsä.Kun se on tehty,tulee synninpäästö ja jumalan sana avautuu.

• baal_beelsebub
        Lapislazuli kirjoitti:

ja kysyisin,mitä mieltä olet päätelmistäni.Mielestäni Jeesus oli oman kansansa,juutalaisten vapauttaja.Hän tiesi,että "vieraat tulevat ja tempaavat taivasten valtakunnan itselleen"Jeesus täytti lain.Hän sonoo:Minä olen laki ja profeetat."Jeesus huolehti siitä,ettei kukaan voi riistää juutalaisten kansanperintöä.Hän sanoi:Minä olen ovi."Minun mielestäni Jeesuksella oli näin kaksi jumalalta saatua tehtävää.Vanha testamentti on ja pysyy juutalaisilla.Uusi testamentti on kristittyjä varten.Meillä on kaikilla oma taakkamme kannettavana.Isien pahat teot kostautuvat.Kristityn pitäisi kantaa "perisyntinsä" eli ristinsä.Kun se on tehty,tulee synninpäästö ja jumalan sana avautuu.

Evankeliumeja lukien on mielenkiintoista miten hän toistuvasti kieltäytyi menemästä ei-juutalaisten keskuuteen tai parantamasta heitä jne
        Hän tarkoitti sanomansa juuri juutalaisille ja juutalaisuutta hän saarnasi.
        Muut kansat mainittiin ohimennen. Siinä hän oli oikessa että juutalaiset hänen sanaansa eivät ottaisi vastaan. Kuitenkin hänen opetuslapset ja tukiverkko oli vain juutalaisia. Apostolitkin olivat vain juutalaisia. Jopa Paavali aina ensin meni synagoogaan saarnaamaan vain juutalaisille, ja vasta sitten saarnasi muille.

Nykyajan juutalaiset ovat vain juutalaisia, eivät tarkalleen voi sanoa mistä heimosta, tai kenenen raamatussa olevan profeetan jälkeläisiä ovat.

Ja sukupuu on sellainen asia missä on myos valheita. Aina ei lapsen isä ole se mikä on kirjoihin kirjattu ylos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      200
      2891
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      63
      2730
    3. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      23
      2082
    4. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      69
      1695
    5. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      143
      1483
    6. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      181
      1430
    7. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      111
      1401
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      139
      1355
    9. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      90
      1314
    10. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      1181
    Aihe