Hallituksen kehittelemä pakkolaki otetaan hoitajien keskuudessa vastaan tyrmistyneinä. On alkanut kuulua viestejä siitä, että joillakin hoitajilla irtisanoutuminen on lopullinen, kun työtä on alettu jo hallituksenkin toimesta pilkata ja aliarvostaa.
Tälläkin palstalla on esiintynyt hyvin kuvaavia kepulaisia kannanottoja, joissa hoitajien perustehtäväksi on nähty veden vaihtaminen kukkamaljakoihin. Jos näin on, luulisi tällä pakkolailla nyt saatavan määrätyksi väkeä vaikka kuinka paljon tähän vedenvaihtoon.
Hallitus ja kuntatyönantaja ovat saamassa nyt aikaan pitkäaikaista vahinkoa sairaanhoitoon. Ehkä se on joidenkin tavoite. Julkisen sairaanhoitajien työ voidaan siten jatkossa korvata epäpätevämmällä mutta halvemmalla työvoimalla. Tällä puolestaan edistetään yksityisen sairaanhoidon ja sitä tukevan yksityisen sairasvakuutustoiminnan etuja. Tällainen edunvalvonta tässä alkaa jo pakostakin tulla mieleen, kun katsoo hallituksen toimia. Yllättävää se ei ole Kokoomuksen suunnalta, mutta sitäkin ihmeellisempää se on Kepulta, jonka kannattajat kärsivät tilanteesta ensimmäisinä.
Kokoomuksen vaalipropangassa sanottiin, että vastakkainasettelun aika on ohi. Nyt Kokoomus ja hallitus ovat sitten näyttäneet, että tähänkin voidaan saada "korjaus" aikaan ja tuoda vastakkainasettelu takaisin. Erittäin kovien arvojen politiikkaa hallitukselta kuten mm. Vasemmistoliiton puheenjohtaja on todennut.
Hoitajapula pahenee
23
515
Vastaukset
- Mene, kiristävät
Vain rahaa uhkaamalla tappaa ihmisiä.
Tuommoset siat saavatkin mennä, mutta eiväthän nuo rassukat kielitaitottomina edes Albaniaan kelpaa. - propagandaasi
Sosiaalidemokraattina et tietenkään muista että vastaava lakialoite annettiin myös 2005.
Ketkä silloin olivat hallituksessa ????
Nyt ei ole kyse rahasta kuten varmasti hyvin tiedät mutta et uskalla sitä julkisesti tunnustaa.
Nyt on kyse politiikan teosta ja vain demarit voivat olla niin härskejä että heille politiikanteko on ihmishenkiä tärkeämpi.
Edelliselläkerralla kyse oli vain ja ainoastaan rahasta mutta silloin eivät demut olleet vastahankassa vaan tekemässä itse lakialoitetta.
Tuo lakialoite tulee menemään läpi ja on demareiden oma asia jos haluavat että kannatus laskee entisestään sillä niin siinä tulee käymään.
Olet täällä toitottanut myös pakkotyöstä, tuollainen laki on tosiaan annettu ja ensimmäinenkään demari ei äänestänyt sitä vastaan.
Kannattaisi sinunkin miettiä kaksikertaa mitä suustasi lauot sillä eivät ihmiset ole niin tyhmiä kuin kuvittelet vai onko nyt kyse kuitenkin jostain aivan muusta.Mun muassa tämän päivän Hesarissa on artikkeli, missä hoitajat kertovat harkitsevansa alalta luopumista. Tehyn puheenjohtaja on lisäksi sanonut, että hallitus näyttää valinneen puolensa asiassa eli on nyt hoitoalaa vastaan, kun sille ei kelvannut hallituksen symbolinen tuki tuntuvan sijasta.
En ole tässä puhunut halaistua sanaa demareista. On vastuutonta hämärtää asiaa sillä, että kyse olisi politiikasta. Jos näin on, hallitus toimii todella vastuuttomasti. Se on siis valmis vaarantamaan koko sairaanhoitoalan pelkästään politikoinnin vuoksi. Vastuullisten ihmisten pitää nyt keskittyä tämän ongelman ratkaisemiseen eikä hakea korjausta jostain rajavartijakiistasta. Sellaiseen viittaaminen perusateena pakkolaille on todella ymmärtämätöntä vastuun pakoilua.
Tilannetta ei helpota yhtään se, vaikka demarit nyt hyväksyisivät pakkolain. Ei sillä perusteella voi muuttaa kantaansa näin typerään toimeen. En minä ainakaan muuta ja voin sen jo tässä ilmoittaa. Demarit saavat minun puolestani äänestää nyt pakkolain puolesta. Se kertoo vain siitä, että demarit ovat silloin lähteneet samaan typeryyteen kuin hallituskin. Jäämme odottamaan sitä, menettelevätkö demarit näin. Uskon, että sen jälkeen demarien kannatus todella laskeekin. Nyt voidaan olla toistaiseksi vain varmoja siitä, että Kokoomuksen kannatus laskee.- on typerä
Mielipidepankki kirjoitti:
Mun muassa tämän päivän Hesarissa on artikkeli, missä hoitajat kertovat harkitsevansa alalta luopumista. Tehyn puheenjohtaja on lisäksi sanonut, että hallitus näyttää valinneen puolensa asiassa eli on nyt hoitoalaa vastaan, kun sille ei kelvannut hallituksen symbolinen tuki tuntuvan sijasta.
En ole tässä puhunut halaistua sanaa demareista. On vastuutonta hämärtää asiaa sillä, että kyse olisi politiikasta. Jos näin on, hallitus toimii todella vastuuttomasti. Se on siis valmis vaarantamaan koko sairaanhoitoalan pelkästään politikoinnin vuoksi. Vastuullisten ihmisten pitää nyt keskittyä tämän ongelman ratkaisemiseen eikä hakea korjausta jostain rajavartijakiistasta. Sellaiseen viittaaminen perusateena pakkolaille on todella ymmärtämätöntä vastuun pakoilua.
Tilannetta ei helpota yhtään se, vaikka demarit nyt hyväksyisivät pakkolain. Ei sillä perusteella voi muuttaa kantaansa näin typerään toimeen. En minä ainakaan muuta ja voin sen jo tässä ilmoittaa. Demarit saavat minun puolestani äänestää nyt pakkolain puolesta. Se kertoo vain siitä, että demarit ovat silloin lähteneet samaan typeryyteen kuin hallituskin. Jäämme odottamaan sitä, menettelevätkö demarit näin. Uskon, että sen jälkeen demarien kannatus todella laskeekin. Nyt voidaan olla toistaiseksi vain varmoja siitä, että Kokoomuksen kannatus laskee.Onko viisasta alistua vaatimuksiin jotka täyttävät kaikki terrorismin merkit.
Et sinä tästä selittelemällä ulos kiemurtele ja tappion karvas kalkki häämöttää. - luetaan lehtiä
Mielipidepankki kirjoitti:
Mun muassa tämän päivän Hesarissa on artikkeli, missä hoitajat kertovat harkitsevansa alalta luopumista. Tehyn puheenjohtaja on lisäksi sanonut, että hallitus näyttää valinneen puolensa asiassa eli on nyt hoitoalaa vastaan, kun sille ei kelvannut hallituksen symbolinen tuki tuntuvan sijasta.
En ole tässä puhunut halaistua sanaa demareista. On vastuutonta hämärtää asiaa sillä, että kyse olisi politiikasta. Jos näin on, hallitus toimii todella vastuuttomasti. Se on siis valmis vaarantamaan koko sairaanhoitoalan pelkästään politikoinnin vuoksi. Vastuullisten ihmisten pitää nyt keskittyä tämän ongelman ratkaisemiseen eikä hakea korjausta jostain rajavartijakiistasta. Sellaiseen viittaaminen perusateena pakkolaille on todella ymmärtämätöntä vastuun pakoilua.
Tilannetta ei helpota yhtään se, vaikka demarit nyt hyväksyisivät pakkolain. Ei sillä perusteella voi muuttaa kantaansa näin typerään toimeen. En minä ainakaan muuta ja voin sen jo tässä ilmoittaa. Demarit saavat minun puolestani äänestää nyt pakkolain puolesta. Se kertoo vain siitä, että demarit ovat silloin lähteneet samaan typeryyteen kuin hallituskin. Jäämme odottamaan sitä, menettelevätkö demarit näin. Uskon, että sen jälkeen demarien kannatus todella laskeekin. Nyt voidaan olla toistaiseksi vain varmoja siitä, että Kokoomuksen kannatus laskee.Luetaan sitten lehtiä. Sinulla on hyvin valikoiva tapa esim. poimia Tehyn puheenjohtajan lausunto absoluuttiseksi totuudeksi ja vääntää sen ympärille omaa Keskusta-Kokoomusvastaista kaunaasi.
Eilisessä Hesarissa Jorma Aaltonen kirjoittaa otsikolla Rahat tai henki hyvän kirjoituksen. Lueppa se ja väännä siitä.
Aaltonen ruotii Tehyä mm siitä kuinka se kiristämällä yrittää laittaa yhteiskuntaa polvilleen, romuttaa työmarkkinakäytäntöjä ja pohjaa kolmikantaiselta sopimusyhteistyöltä. Siinä on myös syy miksi muut liitot eivät julkisesti ole tukeneet Tehyä, ne näkevät Tehyn lähteneen väärälle tielle.
Tehyssä uskottiin, että kun otetaan riitävän järeät aseet vastapuoli pelästyy pahanpäiväisesti ja suostuu mihin tahansa. Näin ei käynyt ja nyt Tehyn ase uhkaakin laueta sen omille silmille. Siksi Tehyn puheenjohtajakin on melkoisessa paniikissa ja lausunnot ovat sen mukaisia. Sinulle ne kelpavat likaisen politiikan teon välineeksi kuten Heinäluomallekin, ettehän kumpikaan osaa reilua peliä, se on nähty - pikkulasten kiukuttelua.
Mielipidepankki kirjoitti:
Mun muassa tämän päivän Hesarissa on artikkeli, missä hoitajat kertovat harkitsevansa alalta luopumista. Tehyn puheenjohtaja on lisäksi sanonut, että hallitus näyttää valinneen puolensa asiassa eli on nyt hoitoalaa vastaan, kun sille ei kelvannut hallituksen symbolinen tuki tuntuvan sijasta.
En ole tässä puhunut halaistua sanaa demareista. On vastuutonta hämärtää asiaa sillä, että kyse olisi politiikasta. Jos näin on, hallitus toimii todella vastuuttomasti. Se on siis valmis vaarantamaan koko sairaanhoitoalan pelkästään politikoinnin vuoksi. Vastuullisten ihmisten pitää nyt keskittyä tämän ongelman ratkaisemiseen eikä hakea korjausta jostain rajavartijakiistasta. Sellaiseen viittaaminen perusateena pakkolaille on todella ymmärtämätöntä vastuun pakoilua.
Tilannetta ei helpota yhtään se, vaikka demarit nyt hyväksyisivät pakkolain. Ei sillä perusteella voi muuttaa kantaansa näin typerään toimeen. En minä ainakaan muuta ja voin sen jo tässä ilmoittaa. Demarit saavat minun puolestani äänestää nyt pakkolain puolesta. Se kertoo vain siitä, että demarit ovat silloin lähteneet samaan typeryyteen kuin hallituskin. Jäämme odottamaan sitä, menettelevätkö demarit näin. Uskon, että sen jälkeen demarien kannatus todella laskeekin. Nyt voidaan olla toistaiseksi vain varmoja siitä, että Kokoomuksen kannatus laskee.töihin vaikka kantamalla, niin kuin sossut pani rajamiehet.
- oivahärkönen
Mielipidepankki kirjoitti:
Mun muassa tämän päivän Hesarissa on artikkeli, missä hoitajat kertovat harkitsevansa alalta luopumista. Tehyn puheenjohtaja on lisäksi sanonut, että hallitus näyttää valinneen puolensa asiassa eli on nyt hoitoalaa vastaan, kun sille ei kelvannut hallituksen symbolinen tuki tuntuvan sijasta.
En ole tässä puhunut halaistua sanaa demareista. On vastuutonta hämärtää asiaa sillä, että kyse olisi politiikasta. Jos näin on, hallitus toimii todella vastuuttomasti. Se on siis valmis vaarantamaan koko sairaanhoitoalan pelkästään politikoinnin vuoksi. Vastuullisten ihmisten pitää nyt keskittyä tämän ongelman ratkaisemiseen eikä hakea korjausta jostain rajavartijakiistasta. Sellaiseen viittaaminen perusateena pakkolaille on todella ymmärtämätöntä vastuun pakoilua.
Tilannetta ei helpota yhtään se, vaikka demarit nyt hyväksyisivät pakkolain. Ei sillä perusteella voi muuttaa kantaansa näin typerään toimeen. En minä ainakaan muuta ja voin sen jo tässä ilmoittaa. Demarit saavat minun puolestani äänestää nyt pakkolain puolesta. Se kertoo vain siitä, että demarit ovat silloin lähteneet samaan typeryyteen kuin hallituskin. Jäämme odottamaan sitä, menettelevätkö demarit näin. Uskon, että sen jälkeen demarien kannatus todella laskeekin. Nyt voidaan olla toistaiseksi vain varmoja siitä, että Kokoomuksen kannatus laskee.... ihmishenkien suojelemiseksi terrorismilla uhkaavia sairaanhoitajia vastaan. Ei heillä ole mitään oikeutta jättää omien raha-asioidensa ajamiseksi siraita heitteille ja kuolemaan. Kuten olen sanonut, heidän pakottamisensa suojelutyöhön olisi mahdollista nykyistenkin lakien puitteissa, mutta hallitus halunnee toimintaan tehokkuutta erillislailla.
Suuriyleisö vielä hyväksyy Tehyn toimet, mutta se ei vielä tajua, mihin ne johtaisi. Kannatuksessa tapahtuisi romahdus parin ensimmäisen hoitajien heitteillejätöllään tekemän murhan jälkeen. Mutta sellaista onneksemme pääse tapahtumaan hallituksen estäessä sen pakkotoimin. Yleisön 60 % kannatus johtuu myös siitä, että valtaosa väestöstä ymmärtää hoitajien olevan palkkakuopassa ja siksi hyväksyvät heidän työtaistelunsa yleisellä tasolla, mutta eivät varmasti hyväksy murhia, joilla Tehy kiristää lisää rahaa.
Olet sinä onneton lakimies, kun yhä vain puolustat murhanhimoisia tehyläisiä. - kirjoitus
oivahärkönen kirjoitti:
... ihmishenkien suojelemiseksi terrorismilla uhkaavia sairaanhoitajia vastaan. Ei heillä ole mitään oikeutta jättää omien raha-asioidensa ajamiseksi siraita heitteille ja kuolemaan. Kuten olen sanonut, heidän pakottamisensa suojelutyöhön olisi mahdollista nykyistenkin lakien puitteissa, mutta hallitus halunnee toimintaan tehokkuutta erillislailla.
Suuriyleisö vielä hyväksyy Tehyn toimet, mutta se ei vielä tajua, mihin ne johtaisi. Kannatuksessa tapahtuisi romahdus parin ensimmäisen hoitajien heitteillejätöllään tekemän murhan jälkeen. Mutta sellaista onneksemme pääse tapahtumaan hallituksen estäessä sen pakkotoimin. Yleisön 60 % kannatus johtuu myös siitä, että valtaosa väestöstä ymmärtää hoitajien olevan palkkakuopassa ja siksi hyväksyvät heidän työtaistelunsa yleisellä tasolla, mutta eivät varmasti hyväksy murhia, joilla Tehy kiristää lisää rahaa.
Olet sinä onneton lakimies, kun yhä vain puolustat murhanhimoisia tehyläisiä.jossa on asiaa mutta myös asiavirheitä.
Kyseessä ei edeleenkään ole raha vaan valta.
Vallanhalun takana ovat sosiaalidemokraatit ja tuon vallan tavoittelemiseksi ihmishenki ei ole heille minkään arvoinen.
60% tuki tehyläisille on myös ihmisten sumuttamista. Tiedätkö miten noita tutkimuksia tehdään ja kuka ne tekee. on helppo saada tutkimustulos juuri sellaiseksi kun tutkija haluaa. Totuus on kuitenkin hyvin usein aivan toinen ja niin se on tässäkin asiassa. - tutkimuksista
kirjoitus kirjoitti:
jossa on asiaa mutta myös asiavirheitä.
Kyseessä ei edeleenkään ole raha vaan valta.
Vallanhalun takana ovat sosiaalidemokraatit ja tuon vallan tavoittelemiseksi ihmishenki ei ole heille minkään arvoinen.
60% tuki tehyläisille on myös ihmisten sumuttamista. Tiedätkö miten noita tutkimuksia tehdään ja kuka ne tekee. on helppo saada tutkimustulos juuri sellaiseksi kun tutkija haluaa. Totuus on kuitenkin hyvin usein aivan toinen ja niin se on tässäkin asiassa.Tutkimuksilla ja "tutkimuksilla" on eroa.
Ehkäpä surkein esitys koskaan galluppien historiassa oli demarien teettämä kysely Tehyn työtaistekun syyllisistä. Kysymyksenasettelulla saatiin kansan mielipiteeksi että Kokoomus on suurin syyllinen taisteluun.
Jos kysymys olisi aseteltu vaikkapa"Onko mielestäsi sairaanhoitajien palkkauksen jälkeenjääneisyys kasvanut viimeisen 12 vuoden aikana" olisi varmasti lähes 100 % vastannut kyllä ja näin syylliseksi olisikin saatu SDP joka on ollut hallitusvastuussa 12 viime vuotta.
Mielipidetiedustelujen tarkoitus onkin muuttunut tutkimuksesta propagandan teon suuntaan ja härskeimmillään se on ollut demarien käsissä kirjoitus kirjoitti:
jossa on asiaa mutta myös asiavirheitä.
Kyseessä ei edeleenkään ole raha vaan valta.
Vallanhalun takana ovat sosiaalidemokraatit ja tuon vallan tavoittelemiseksi ihmishenki ei ole heille minkään arvoinen.
60% tuki tehyläisille on myös ihmisten sumuttamista. Tiedätkö miten noita tutkimuksia tehdään ja kuka ne tekee. on helppo saada tutkimustulos juuri sellaiseksi kun tutkija haluaa. Totuus on kuitenkin hyvin usein aivan toinen ja niin se on tässäkin asiassa.Demarit eivät ole hallitusvastuussa. Päätösvaltaa käyttää maan hallitus ja siinä pääpuolueet ovat Kepu ja Kokoomus. Valta ja vastuu on yksin niillä, Oppositiolla ei ole mitään keinoja vaikuttaa hallituksen päätöksiin, koska oppositio on vähemmistönä.
- vai ihmishenki
Mielipidepankki kirjoitti:
Demarit eivät ole hallitusvastuussa. Päätösvaltaa käyttää maan hallitus ja siinä pääpuolueet ovat Kepu ja Kokoomus. Valta ja vastuu on yksin niillä, Oppositiolla ei ole mitään keinoja vaikuttaa hallituksen päätöksiin, koska oppositio on vähemmistönä.
Vaan ollessaan hallitusvastuussa demarit pakkolakeja säädellen turvasivat mainos- ja tv-tulojen saannin urheilukisojen aikana, se oli silloin välttämätöntä mutta nyt he vastustavat ihmisten henkeä turvaavaa pakkolakia. Sellaiset ovat arvot meidän demaripuolueellamme, mainosraha ennen ihmishenkeä.
oivahärkönen kirjoitti:
... ihmishenkien suojelemiseksi terrorismilla uhkaavia sairaanhoitajia vastaan. Ei heillä ole mitään oikeutta jättää omien raha-asioidensa ajamiseksi siraita heitteille ja kuolemaan. Kuten olen sanonut, heidän pakottamisensa suojelutyöhön olisi mahdollista nykyistenkin lakien puitteissa, mutta hallitus halunnee toimintaan tehokkuutta erillislailla.
Suuriyleisö vielä hyväksyy Tehyn toimet, mutta se ei vielä tajua, mihin ne johtaisi. Kannatuksessa tapahtuisi romahdus parin ensimmäisen hoitajien heitteillejätöllään tekemän murhan jälkeen. Mutta sellaista onneksemme pääse tapahtumaan hallituksen estäessä sen pakkotoimin. Yleisön 60 % kannatus johtuu myös siitä, että valtaosa väestöstä ymmärtää hoitajien olevan palkkakuopassa ja siksi hyväksyvät heidän työtaistelunsa yleisellä tasolla, mutta eivät varmasti hyväksy murhia, joilla Tehy kiristää lisää rahaa.
Olet sinä onneton lakimies, kun yhä vain puolustat murhanhimoisia tehyläisiä.Edustat varsin tyypillistä kepulaista näkemystä kutsuessasi sairaanhoitajia terroristeiksi. Toiset kepulaiset pitävät heitä kukkamaljakoiden vesien vaihtajina ja toiset (ehkä samat) terroristeina. Kepujohtoisen hallituksen asenne on juuri tämä ja tuloksia voi sitten odottaa sen mukaisesti. Kepuhallitus tekee tässä kyllä historiaa. Se saa aikaan sen, että halukkuus sairaanhoitajaksi kouluttauttumiseen murenee täysin. Kukapa haluaisi saada terroristin leimaa pyytäessään itselleen oikeutettua korvausta työstä.
On hyvin omituista, että te keput pidätte sairaanhoitajia vastuullisina maamme sairaanhoidon järjestämisestä. Minun mielestäni vastuu siitä kuuluu valtiolle ja kunnille eli työantajille. Jos hoitaja ei halua huonolla korvauksella ja pilaknteon kohteena jatkaa työtään sairaanhoitajana, te haluatte pakottaa hänet siihen kuten totalitaristisissa yhteiskunnissa on tapana.
Koulutetut sairaanhoitajamme tulevat jatkossa pakenemaan joukolla niihin maihin, missä heidän työtään arvostetaan. Jo tähän asti Englanti, Ruotsi ja Norja ovat saaneet houkutelluksi näitä omien sairaidensa hoitamiseen. Jatkossa virta siihen suuntaan vain kiihtyy, kun omassa maassa hallituspuolueet kohtelevat näitä työntekijöitä terroristeina.
Minä toki puolustan tehyläisiä, koska heillä on täysin oikeutettu vaatimus kuoppakorotukseen sen jälkeen, kun vaaleissa heille luvattiin reilu ja tuntuva korotus tällä vaalikaudella. Heidät petettiin ja annettiin vain symbolinen korotus, myötätuntoraha. Jos tässä ei olisi mahdollisuutta ratkaista asiaa rahalla siten, että vaalilupaus tulee täytetyksi, voisin ymmärtää kantaasi hieman paremmin. Nyt on kyse vain siitä, että Kokoomuksen vaaleissa antama lupaus saadaan täytetyksi. Yhtään enempäähän hoitajat eivät pyydä. Juuri tämän kansan enemmistö ymmärtää. He eivät pyydä enempää kuin mitä luvattiin.vai ihmishenki kirjoitti:
Vaan ollessaan hallitusvastuussa demarit pakkolakeja säädellen turvasivat mainos- ja tv-tulojen saannin urheilukisojen aikana, se oli silloin välttämätöntä mutta nyt he vastustavat ihmisten henkeä turvaavaa pakkolakia. Sellaiset ovat arvot meidän demaripuolueellamme, mainosraha ennen ihmishenkeä.
Tiedät varsin hyvin, että väittämäsi ei pidä paikkaansa. Meillä ei ole säädetty yhtään lakia mainosrahojen turvaamisen vuoksi. Jos et halua leimautua paskaa puhuvaksi kepulaiseksi, vaan rehelliseksi suomalaiseksi, tuot nyt linkin siihen hallituksen esitykseen, missä tämänkaltaista pakkolakia on perusteltu mainosrahojen turvaamisella.
- kelle vastasit
Mielipidepankki kirjoitti:
Tiedät varsin hyvin, että väittämäsi ei pidä paikkaansa. Meillä ei ole säädetty yhtään lakia mainosrahojen turvaamisen vuoksi. Jos et halua leimautua paskaa puhuvaksi kepulaiseksi, vaan rehelliseksi suomalaiseksi, tuot nyt linkin siihen hallituksen esitykseen, missä tämänkaltaista pakkolakia on perusteltu mainosrahojen turvaamisella.
Vastaan kuitenkin. Ei olekkaan säädetty sillä siitä tehtiin ainoastaan lakialoite. Yhtenä aloitteen tekijänä oli SDP.
En tiedä mitä tarkoitat paskaa puhuvalla kepulaisella mutta itse olet paskaa puhuva sosiaalidemokraatti.
Ihmettelen kuitenkin suuresti että kokoajan huudat suu vaahdossa nyt vireillä olevasta lakialoitteesta vaikka et ole tutustunut edes koko lakiehdotuksen sisältöön.
Aika moraalitonta mieheltä joka on ilmoittanut olevansa tuomari, tuollaisten käsissäkö meidän oikeuslaitoksemme on. - sairaanhoitajille
Mielipidepankki kirjoitti:
Edustat varsin tyypillistä kepulaista näkemystä kutsuessasi sairaanhoitajia terroristeiksi. Toiset kepulaiset pitävät heitä kukkamaljakoiden vesien vaihtajina ja toiset (ehkä samat) terroristeina. Kepujohtoisen hallituksen asenne on juuri tämä ja tuloksia voi sitten odottaa sen mukaisesti. Kepuhallitus tekee tässä kyllä historiaa. Se saa aikaan sen, että halukkuus sairaanhoitajaksi kouluttauttumiseen murenee täysin. Kukapa haluaisi saada terroristin leimaa pyytäessään itselleen oikeutettua korvausta työstä.
On hyvin omituista, että te keput pidätte sairaanhoitajia vastuullisina maamme sairaanhoidon järjestämisestä. Minun mielestäni vastuu siitä kuuluu valtiolle ja kunnille eli työantajille. Jos hoitaja ei halua huonolla korvauksella ja pilaknteon kohteena jatkaa työtään sairaanhoitajana, te haluatte pakottaa hänet siihen kuten totalitaristisissa yhteiskunnissa on tapana.
Koulutetut sairaanhoitajamme tulevat jatkossa pakenemaan joukolla niihin maihin, missä heidän työtään arvostetaan. Jo tähän asti Englanti, Ruotsi ja Norja ovat saaneet houkutelluksi näitä omien sairaidensa hoitamiseen. Jatkossa virta siihen suuntaan vain kiihtyy, kun omassa maassa hallituspuolueet kohtelevat näitä työntekijöitä terroristeina.
Minä toki puolustan tehyläisiä, koska heillä on täysin oikeutettu vaatimus kuoppakorotukseen sen jälkeen, kun vaaleissa heille luvattiin reilu ja tuntuva korotus tällä vaalikaudella. Heidät petettiin ja annettiin vain symbolinen korotus, myötätuntoraha. Jos tässä ei olisi mahdollisuutta ratkaista asiaa rahalla siten, että vaalilupaus tulee täytetyksi, voisin ymmärtää kantaasi hieman paremmin. Nyt on kyse vain siitä, että Kokoomuksen vaaleissa antama lupaus saadaan täytetyksi. Yhtään enempäähän hoitajat eivät pyydä. Juuri tämän kansan enemmistö ymmärtää. He eivät pyydä enempää kuin mitä luvattiin.24% korotus ???? ja kuka lupasi.
Hoitoala sai korotuksen joka ylittää reilusti yleisen tason joten kyllä sellainen kuoppakorotuskin on tehty.
Jos hoitajat pakenevat maastamme niin se lienee heidän asiansa.
Menettelytavat tehyn osalta ovat kuitenkin sellaisia jotka täyttävät terrorismin tuntomerkit, sitä tosiasiaa et sinä voi älyttömällä jankkaamisellasi muuksi muuttaa. kelle vastasit kirjoitti:
Vastaan kuitenkin. Ei olekkaan säädetty sillä siitä tehtiin ainoastaan lakialoite. Yhtenä aloitteen tekijänä oli SDP.
En tiedä mitä tarkoitat paskaa puhuvalla kepulaisella mutta itse olet paskaa puhuva sosiaalidemokraatti.
Ihmettelen kuitenkin suuresti että kokoajan huudat suu vaahdossa nyt vireillä olevasta lakialoitteesta vaikka et ole tutustunut edes koko lakiehdotuksen sisältöön.
Aika moraalitonta mieheltä joka on ilmoittanut olevansa tuomari, tuollaisten käsissäkö meidän oikeuslaitoksemme on.Minä pyysin nimenomaan esittämään niitä perusteita, joita tuossa lakialoitteessa oli. Jos tarkoitus oli mainosrahojen turvaaminen, siitä varmaan löytyy mustaa valkoisella. Ei kai ole liikaa pyydetty, että esittää sellaisen kohdan aloitteessa, missä tämä perustelu on?
Tehyn pakkolakia koskevan lakialoitteen pääasiallinen sisältö on tiedossa. Olennaista siinä on se, että ihmisiä pakotetaan töihin, kun normaalisti työtä tehdään työnantajan ja työntekijän keskinäiseen sopimukseen perustuen. Pakottaminen on asevelvollisuuteen rinnastettava lakialoite. Haluatko sinä sellaisen yhteiskunnan, missä ei kysytä omaa mielipidettäsi siitä, haluatko tehdä työtä ja mitä työtä haluat tehdä. Ehkä voisimme pakottaa töihin myös kaikki ne suomalaiset, jotka elävät nyt pääomatuloillaan. Tätäkö haluat?
Olen joskus ollut tuomarina. En ole enää. Kaikki tekemäni päätökset ovat julkisia.- "yksinkertainen"
Mielipidepankki kirjoitti:
Minä pyysin nimenomaan esittämään niitä perusteita, joita tuossa lakialoitteessa oli. Jos tarkoitus oli mainosrahojen turvaaminen, siitä varmaan löytyy mustaa valkoisella. Ei kai ole liikaa pyydetty, että esittää sellaisen kohdan aloitteessa, missä tämä perustelu on?
Tehyn pakkolakia koskevan lakialoitteen pääasiallinen sisältö on tiedossa. Olennaista siinä on se, että ihmisiä pakotetaan töihin, kun normaalisti työtä tehdään työnantajan ja työntekijän keskinäiseen sopimukseen perustuen. Pakottaminen on asevelvollisuuteen rinnastettava lakialoite. Haluatko sinä sellaisen yhteiskunnan, missä ei kysytä omaa mielipidettäsi siitä, haluatko tehdä työtä ja mitä työtä haluat tehdä. Ehkä voisimme pakottaa töihin myös kaikki ne suomalaiset, jotka elävät nyt pääomatuloillaan. Tätäkö haluat?
Olen joskus ollut tuomarina. En ole enää. Kaikki tekemäni päätökset ovat julkisia.vai leikitkö sitä, veikkaan ensimmäistä.
Molemmissa lakialoitteissa on maininta joissa työntekijä pakotetaan töihin. Ainakin tässä nyt vireilläolevassa on myös maininta väliaikaisuudesta joten kaikki valheet (myös sinun) orjatyölaista voi vetää vessanpöntöstä alas.
PS. On todella hyvä että et ole enää tuomari. - vastaa nyt
Mielipidepankki kirjoitti:
Minä pyysin nimenomaan esittämään niitä perusteita, joita tuossa lakialoitteessa oli. Jos tarkoitus oli mainosrahojen turvaaminen, siitä varmaan löytyy mustaa valkoisella. Ei kai ole liikaa pyydetty, että esittää sellaisen kohdan aloitteessa, missä tämä perustelu on?
Tehyn pakkolakia koskevan lakialoitteen pääasiallinen sisältö on tiedossa. Olennaista siinä on se, että ihmisiä pakotetaan töihin, kun normaalisti työtä tehdään työnantajan ja työntekijän keskinäiseen sopimukseen perustuen. Pakottaminen on asevelvollisuuteen rinnastettava lakialoite. Haluatko sinä sellaisen yhteiskunnan, missä ei kysytä omaa mielipidettäsi siitä, haluatko tehdä työtä ja mitä työtä haluat tehdä. Ehkä voisimme pakottaa töihin myös kaikki ne suomalaiset, jotka elävät nyt pääomatuloillaan. Tätäkö haluat?
Olen joskus ollut tuomarina. En ole enää. Kaikki tekemäni päätökset ovat julkisia.SDP oli väsäämässä pakkotyöhön velvoittavaa lakia rajavartioille 2005 urheilukilpailujen turvallisuuden varmistamiseksi. Siis urheilukilpailujen jotka pyörivät täysin kauoallisuuden ehdoilla, mainos- ja TV-tuloilla.
Nyt ollaan väsäämässä lakia pakkotyötyöstä ihmisten terveyden ja hengen suojaamiseksi.
Näillä asioilla on vissi ero.
SDP ajoi tuota markkinahumuun perustuvan tapahtuman turvaamista pakkokeinoin ja nyt vastustaa ihmisten hengen turvaamista pakkokeinoin. On pakko kysyä mitä on demareiden arvot. Mielipidepankki tunnetaan aatteelisena vanhoillisdemarina palstalla, siksi hän vastatkoon - änkkääminen
Mielipidepankki kirjoitti:
Edustat varsin tyypillistä kepulaista näkemystä kutsuessasi sairaanhoitajia terroristeiksi. Toiset kepulaiset pitävät heitä kukkamaljakoiden vesien vaihtajina ja toiset (ehkä samat) terroristeina. Kepujohtoisen hallituksen asenne on juuri tämä ja tuloksia voi sitten odottaa sen mukaisesti. Kepuhallitus tekee tässä kyllä historiaa. Se saa aikaan sen, että halukkuus sairaanhoitajaksi kouluttauttumiseen murenee täysin. Kukapa haluaisi saada terroristin leimaa pyytäessään itselleen oikeutettua korvausta työstä.
On hyvin omituista, että te keput pidätte sairaanhoitajia vastuullisina maamme sairaanhoidon järjestämisestä. Minun mielestäni vastuu siitä kuuluu valtiolle ja kunnille eli työantajille. Jos hoitaja ei halua huonolla korvauksella ja pilaknteon kohteena jatkaa työtään sairaanhoitajana, te haluatte pakottaa hänet siihen kuten totalitaristisissa yhteiskunnissa on tapana.
Koulutetut sairaanhoitajamme tulevat jatkossa pakenemaan joukolla niihin maihin, missä heidän työtään arvostetaan. Jo tähän asti Englanti, Ruotsi ja Norja ovat saaneet houkutelluksi näitä omien sairaidensa hoitamiseen. Jatkossa virta siihen suuntaan vain kiihtyy, kun omassa maassa hallituspuolueet kohtelevat näitä työntekijöitä terroristeina.
Minä toki puolustan tehyläisiä, koska heillä on täysin oikeutettu vaatimus kuoppakorotukseen sen jälkeen, kun vaaleissa heille luvattiin reilu ja tuntuva korotus tällä vaalikaudella. Heidät petettiin ja annettiin vain symbolinen korotus, myötätuntoraha. Jos tässä ei olisi mahdollisuutta ratkaista asiaa rahalla siten, että vaalilupaus tulee täytetyksi, voisin ymmärtää kantaasi hieman paremmin. Nyt on kyse vain siitä, että Kokoomuksen vaaleissa antama lupaus saadaan täytetyksi. Yhtään enempäähän hoitajat eivät pyydä. Juuri tämän kansan enemmistö ymmärtää. He eivät pyydä enempää kuin mitä luvattiin.Lueppas nyt se lauantain Hesari ja ota kantaa tuolla ylempänä pyydettyyn juttuun "Rahat tai henki" äläkä vain änkkää tuota yhtä ja samaa
- oivahärkönen
Mielipidepankki kirjoitti:
Edustat varsin tyypillistä kepulaista näkemystä kutsuessasi sairaanhoitajia terroristeiksi. Toiset kepulaiset pitävät heitä kukkamaljakoiden vesien vaihtajina ja toiset (ehkä samat) terroristeina. Kepujohtoisen hallituksen asenne on juuri tämä ja tuloksia voi sitten odottaa sen mukaisesti. Kepuhallitus tekee tässä kyllä historiaa. Se saa aikaan sen, että halukkuus sairaanhoitajaksi kouluttauttumiseen murenee täysin. Kukapa haluaisi saada terroristin leimaa pyytäessään itselleen oikeutettua korvausta työstä.
On hyvin omituista, että te keput pidätte sairaanhoitajia vastuullisina maamme sairaanhoidon järjestämisestä. Minun mielestäni vastuu siitä kuuluu valtiolle ja kunnille eli työantajille. Jos hoitaja ei halua huonolla korvauksella ja pilaknteon kohteena jatkaa työtään sairaanhoitajana, te haluatte pakottaa hänet siihen kuten totalitaristisissa yhteiskunnissa on tapana.
Koulutetut sairaanhoitajamme tulevat jatkossa pakenemaan joukolla niihin maihin, missä heidän työtään arvostetaan. Jo tähän asti Englanti, Ruotsi ja Norja ovat saaneet houkutelluksi näitä omien sairaidensa hoitamiseen. Jatkossa virta siihen suuntaan vain kiihtyy, kun omassa maassa hallituspuolueet kohtelevat näitä työntekijöitä terroristeina.
Minä toki puolustan tehyläisiä, koska heillä on täysin oikeutettu vaatimus kuoppakorotukseen sen jälkeen, kun vaaleissa heille luvattiin reilu ja tuntuva korotus tällä vaalikaudella. Heidät petettiin ja annettiin vain symbolinen korotus, myötätuntoraha. Jos tässä ei olisi mahdollisuutta ratkaista asiaa rahalla siten, että vaalilupaus tulee täytetyksi, voisin ymmärtää kantaasi hieman paremmin. Nyt on kyse vain siitä, että Kokoomuksen vaaleissa antama lupaus saadaan täytetyksi. Yhtään enempäähän hoitajat eivät pyydä. Juuri tämän kansan enemmistö ymmärtää. He eivät pyydä enempää kuin mitä luvattiin.... oikeutta kuoppakorotuksiin ja myös työtaisteluun, mutta en semmoisenn terroristiseen työtaisteluun,jota he suunnittelevat,jossa ihmishengen oikeutus asetetaan vantakkain lisäpalkan oikeutukselle.
Ei edes Kokoomus luvannut korjata heidän kyoppaansa kertarysäyksellä, jota nyt Tehy vaatii. - kylläkin
Mielipidepankki kirjoitti:
Minä pyysin nimenomaan esittämään niitä perusteita, joita tuossa lakialoitteessa oli. Jos tarkoitus oli mainosrahojen turvaaminen, siitä varmaan löytyy mustaa valkoisella. Ei kai ole liikaa pyydetty, että esittää sellaisen kohdan aloitteessa, missä tämä perustelu on?
Tehyn pakkolakia koskevan lakialoitteen pääasiallinen sisältö on tiedossa. Olennaista siinä on se, että ihmisiä pakotetaan töihin, kun normaalisti työtä tehdään työnantajan ja työntekijän keskinäiseen sopimukseen perustuen. Pakottaminen on asevelvollisuuteen rinnastettava lakialoite. Haluatko sinä sellaisen yhteiskunnan, missä ei kysytä omaa mielipidettäsi siitä, haluatko tehdä työtä ja mitä työtä haluat tehdä. Ehkä voisimme pakottaa töihin myös kaikki ne suomalaiset, jotka elävät nyt pääomatuloillaan. Tätäkö haluat?
Olen joskus ollut tuomarina. En ole enää. Kaikki tekemäni päätökset ovat julkisia.moitti lain yksityiskohtia, mutta oli sitä mieltä, että hoitotyö on näin turvattava. Kumpaahan teistä uskoisi? Minun ei tarvinne sitä edes sanoa.
- nyt äkkiä
KELMEÄT kepulaiset tukiaishakemukset kuntoon jotta THY:N tytöt saavat kunnon korotuksen,jotta rahat eivät mene uuden MERSUN ostoon.
- mvv
saaneet suuremat palkankorotukset kun ehkä koskaan aikaisemmin. Tämäkö on sitä kovienarvojen politiikkaa, kyllä Korhonen ja Mielipidepankki ovat tyhjän propagandan puhujia, mitään todellista pohjaa ei heidän ajatuksillaan ole.
Mutta sellainen on oppositiolle luvallista, uskoa saa sitten se kuka siihen suostuu.
Hallituksen esitys "pakkotöistä" on tässä tilanteessa välttämätön. Sairaimmat ihmiset uhkaavat jäädä ilman hoitoa. TEHY on mennyt yli sen rajan työtaistelussaan mitä ei saisi ylittää.
Terrorismi on se sana jota voi kyllä perustellusti tässä yhteydessä käyttää. Koulukiusatulla ei ole oikeutta tappaa ketään, samaa oikeutta ei pitäisi olla työtaistelussa.
Se "tyrmistys" sana mitä nyt hallituksen toimista viljellään, on vain työmarkkinaslangia, ei siihen kannata mitään kummempaa kantaa ottaa.
Muistan kun Heinäluoma piti kovia puheita eduskunassa aikoinaan kun joitakin rajavartioihmisiä oltiin myös lailla pakottamassa työhön. Oli kuulemma Suomen maine ja jotkut MM-kisat vaarassa. Eikö kuitenkin sairaan ihmisen hätä ole suurempi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032165
- 1341188
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34751ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46567- 10540