kahvitellen ja voileipiä mutustellen, haluan nyt kertoa palstalaisille miten sitä Uuden-Ukin perhepiirissä vietettiin. Että eikö kuulu tälle palstalle, kyllä minunmielestäni kuuluu, koska olen jo melko tunnettu hahmo tällä saitilla, voi itse kukin verrata omaan juhlintaansa. Olivat päättäneet tulla yhtä aikaa kolme tytärtäni miehineen, kaksi poikaani vaimoineen, siis kymmenen henkeä. Lapsenlapsia oli vain viisi heillä mukanaan, no olihan siinä vilskettä, Vävyt söivät niin helkatisti vaimoni tekemiä voileipiä, ovat melko kovia syömään.
Alkoholitarjoilua ei ollut kuten ei Uuden-Ukin juhlissa koskaan, mutta silti naurua piisasi, no tietenkin tyttäret iskivät minun ikääni, kun aina muistan joka käänteessä julistaa olevani ikuinen viisikymppinen, eivät mokomat tahdo hyväksyä minua niin nuoreksi. Kun he tulivat ovstamme sisään heti yksi tytöistäni loihe lausumaan, no mitenkä se on Ukilla vatsa pelannut, onko virtsankarkailuja tapahtunut, kovalla äänellä kuten vanhalle miehelle puhutaan.
Kyllähän Ukki on heti leikissä mukana, menen eteiseen otan lenkkisauvani kepiksi käteeni ja tulen sisälle vaikeasti liikkuen kuten ainakin satavuotias olisin. Ja naurua piisaa, sen viisituntisen mitä nämä vieraani meillä viihtyvät sain nauraa taas vähän varastoonkin. Kun lapseni läksivät puolisoineen, oli helppo todeta vaimolle, kyllä täytyy olla iloinen kun lapsillammekin on itsetunto, kohdallaan kuten vanhemmillaankin, ja se on tänäpäivänä suuri lahja, sekä rikkaus.
Toinen poika toi konjakkipullon, ei mitään superkonjakkia, ihan vaan tavallista, toinen toi Arto Paasilinnan uutuuden, Rietas rukousmylly, vaikka olen tuhannesti kieltänyt mitään ei tarvitse tuoda, kunhan kahvilla käytte. Tyttäriltäni sain paitaa villasukat ja lämpimän villapaidan, vaikka en minä pehmeistä paketeista tykkää. Liekkö Ukki tullut jo tässävaiheessa "Lapsen kaltaiseksi", vaikka rohkenen epäillä.
Oli miten oli mieleenjäänyt Isänpäivä taas kerran, muuten se Konjamiinipullo voi säästyä jopa ensi isåinpäivään, eihän ukki ole mikään loppasuu viinankaan suhteen, vaikka nämä Kepuhörhelöt niin väittävätkin.
Isänpäivä on vietetty nauraen
2
1026
Vastaukset
- on yksi satu kutakuinkin
yksi yhteen tarinasi kanssa. Kaunis satu, pakko sanoa.
- Uusi-Ukki
Yritin kyllä kertoa juuri kuten tapahtui, ei minunmielestäni siinä mitään satua ole, Vaimoni joka ei yleensä lue kirjoituksiani, nyt luetin hänellä tämän aikaansaannokseni, no noihan te juuri pelleilitte mitä tuo mies ei usko. Sehän oli ihan arkista leikinlaskua ilman mitään tarkoitusta. Nyt se vain tuli kirjoitettua tähän saitille.
Enhän edes kehunut, mitenkään tapahtumaa, luulisin, että tämänsortin isänpäiviä vietetään tuhansissa kodeissa, jopa Keskustalaisissa perheissä, ei yksinomaan Edistysmielisissä Demarikodeissa. muuten en edes tiedä Vävyjeni enkä tyttärieni äänestyskäyttäytymistä. Poikieni poliittisen kannan kyllä tiedän, he ovat taatusti Isänsä poikia, siinäkin suhteessa, ja siitä minä olen todella ylpeä ja onnellinen.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191652
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991488Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36901Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29859Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38811Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50786Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43728Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56728Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37720Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37690