http://www.iltalehti.fi/uutiset/200711116835337_uu.shtml
Näyttää tulleen tarkennuksia edelliseen saman aiheen uutiseen. Edelleenkään ampumaradat eivät kuitenkaan ole turvallisia aseiden säilytyspaikkoja ja miten esimerkiksi aseiden huolto ja käyttö muilla kuin sillä yhdellä ampumaradalla tehtäisiin niin varmaksi, ettei asetta voisi ottaa luvattomaankin käyttöön?
"Vanhasen mielestä tarkkuusaseet voitaisiin määrätä säilytettäviksi ampumaradoilla eikä kodeissa. Metsästysaseita ei tarvitsisi samalla tavoin rajoittaa, koska niitä ei voi kuljetella huomaamatta."
"Tällainen ase jonka saa taskuun piiloon, niin kyllä se on esitettävä kysymys, että miksi niitä saa olla ihmisillä kodeissa."
Ei ole Vanhanen tainnut kuulla katkaistuista haulikoista? Piiput poikki ja tukki poikki, niin haulikko mahtuu hyvin piiloon povariin. Hirvikiväärikin menee helposti piiloon vaikka auton tavarasäiliöön (kiväärillä ammuttiin nainen Haapaveden Shellin ulko-oven eteen) ja vaikkapa eräiden vähemmistökansalaisten naisten hameiden kätköihin, kunhan kiväärin perän nostaa vaan tissien väliin ja vielä jää tilaa telkkarille ym. romppeille.
Aivan hölmöä ylireagointia Vanhaselta harvinaisen yksittäistapauksen johdosta. Ampuja on kuollut ja vaikka vastaavaa tuskin aivan heti ei ole odotettavissa, niin millään lailla sellaista ei voida estää. Parempi olisi antaa asioiden olla ennallaan ja sallia vastaisuudessakin omien metsästys -ja tarkkuusaseiden hankinta myös alaikäisille. Vasta lääkintätapauksissa voisi sitten aseenkatoluvat väliaikaisesti peruuttaa ja aseet ottaa tilapäiseen, tai pysyvään takavarikkoon.
Vanhanen ihan "pihalla"
6
468
Vastaukset
- siivotaan
ja kenen kustannuksella?
- 55N_JJs
paskat ampuma radasta. Sairaan hoitajat saavat yhtä paskinta palkkaa et pistäis sairaan hoitajien palkat ekana kuntoon ja sit vasta ne ampuma radat joill hullut harjoittelee ampumaan muita
- konsti;
on takoa kaikki aseet auroiksi ja lahjoittaa ne Etelä-Suomen jyväjemmareille joululahjoiksi, koska he ovat vakavissa vaikeuksissa, joten heillä ole varaa ostaa uusia auroja.
Toisin kuitenkin kävi, eli vaikutus oli päinvastainen, viinaa juotiin entistä enemmän.
Aseet eivät auroiksi takomalla lopu, joku takoisi kuitenkin auroista aseita.
- bockworth
Eli minkähänlainen vaikutus Vanhasesn esityksellä olisi pimeään asekauppaan ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292073
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051896Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841669Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy641544Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841183
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561142- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023