Haluamme Wiima K100 ja K200 koriset bussit takaisin.
Varmaan hieman nykyaikaistamalla, sillä tavalla huomaamattomasti, voidaan ko. koria istuttaa myös nykyaikaisiin vähäpäästöisiin matalalattiabussialustoihin. Pääasia että korista ei huomaa että sitä on uudistettu vaan se näyttää samanlaiselta kuin se oli silloin kun tuli markkinoille.
http://jno.1g.fi/AJH726fi.htm
http://jno.1g.fi/AKP838fi.htm
http://www.jno.1g.fi/AHM622fi.htm
Tahdomme Wiima K100/K200-korit
20
2206
Vastaukset
- reilusti
yksikkö muotoa, sillä aika harva noita enään haluaa työkalukseen.
- noihan oli koreja,
eikä alustoja. Jos bussissa on jotain häikkää niin se on tekniikassa (siis alustassa jossa on moottori vaihteistoineen, jarruineen, ohjauksineen ym. Harvoinpa kori on tuottanut kellekään hankaluuksia.
- joltakin joka tietää
noihan oli koreja, kirjoitti:
eikä alustoja. Jos bussissa on jotain häikkää niin se on tekniikassa (siis alustassa jossa on moottori vaihteistoineen, jarruineen, ohjauksineen ym. Harvoinpa kori on tuottanut kellekään hankaluuksia.
Kokeiles kysyä vaikkapa Neoplanin kuljettajilta!!
Kummassa niitä vikoja on ?? - ja sitäpaitsi
joltakin joka tietää kirjoitti:
Kokeiles kysyä vaikkapa Neoplanin kuljettajilta!!
Kummassa niitä vikoja on ??Wiima teki tuohon aikaan kestäviä koreja. Toki korihan ei tietenkään säily kolhuitta jos kuski vetää pienessä sievässä vaikkapa lyhtypylvääseen mutta noin normaalikäytössä tuon ajan korit oli kestäviä kun vertaa vaikka tämän päivän koreihin jotka lahoaa ja ruostuu melkein heti kättelyssä.
Myöntäkää pois, entisaikaan tehtiin paljon parempaa ja kestävämpää laadullisesti kuin nykyään. - Bor Fire
ja sitäpaitsi kirjoitti:
Wiima teki tuohon aikaan kestäviä koreja. Toki korihan ei tietenkään säily kolhuitta jos kuski vetää pienessä sievässä vaikkapa lyhtypylvääseen mutta noin normaalikäytössä tuon ajan korit oli kestäviä kun vertaa vaikka tämän päivän koreihin jotka lahoaa ja ruostuu melkein heti kättelyssä.
Myöntäkää pois, entisaikaan tehtiin paljon parempaa ja kestävämpää laadullisesti kuin nykyään.Wiimoissa ei ollut mitään vikaa.Piti muka vain saada uutta.Tosiasiassa vain tuhlattiin kalliita luonnonvaroja.
- Uusi Autokoriteollisuus
Wiiman teräskorit olivat todellisia TERÄSKOREJA.
- Siipi-Wiima
Uusi Autokoriteollisuus kirjoitti:
Wiiman teräskorit olivat todellisia TERÄSKOREJA.
Siipi-Wiima oli vuosina 1959-63 valmistettu linja-autonkori. Tunnettiin myös lempinimellä pönttö. Sellaiset minä haluaisin takaisin liikenteeseen. Carrus hoi! Rupeapa valmistamaan niitä. Piirustukset lienevät tallella.
- Kuusakoski
Bor Fire kirjoitti:
Wiimoissa ei ollut mitään vikaa.Piti muka vain saada uutta.Tosiasiassa vain tuhlattiin kalliita luonnonvaroja.
Kaameita hiton kuumia akvaarioita ja karmeat peltipenkkiviritelmät. Väpättäviä sivulaseja ei saanut auki ja kansa paistui. Laatu toki parempaa kuin nykyään, siksi kestikin liian kauan ennen kuin noista laatikoista päästiin eroon.
Nykyalustoillakaan varustettuina ei mitään tekoa nykypäivänä, vaikka ei tuo "palautusvaatimuskaan" tainnut sentään olla vakavasti otettavaksi tarkoitettu. - saa auki..
Kuusakoski kirjoitti:
Kaameita hiton kuumia akvaarioita ja karmeat peltipenkkiviritelmät. Väpättäviä sivulaseja ei saanut auki ja kansa paistui. Laatu toki parempaa kuin nykyään, siksi kestikin liian kauan ennen kuin noista laatikoista päästiin eroon.
Nykyalustoillakaan varustettuina ei mitään tekoa nykypäivänä, vaikka ei tuo "palautusvaatimuskaan" tainnut sentään olla vakavasti otettavaksi tarkoitettu.että turha rutista siitä paistumisesta. Pehmustamattomia peltipenkkejä ei ole pakko käyttää. Mm. muinainen Liikenne Oy ja sen sisaryhtiöt Hakunilan liikenne Oy, sekä Vantaan kaupungin ex-yhtiö Vantaan Liikenne->Linjebuss->Connex->Veolia Transport käyttivät K100/K200-korisissa busseissan hyvin pehmustettuja penkkejä joissa oli oikein mukava istua pitkiäkin matkoja.
Sitäpaitsi ne kovatkin peltipenkit, joita oli muuten VAIN muinaisissa HKL:n busseissa, oli nekin mukavempia kuin esmes Scalan vähän pehmeämmät penkit mutta joista tuntuu koko ajan putoavansa lattialle kun bussi vähänkin jarruttaa. Ne on muotoiltu niin päin pers... kallistuksineen että en koe niitä mukaviksi.
Eli tää mitä nää K100/K200-vastustajat mankuu, on vaan sitä että kaiken pitää olla paitsi uutta, myös uuden näköistä.
K100/K200-korit voitaisiin tosiaan laittaa nykyaikaiselle alustalle, se ei varmaan ole ongelma, toisaalta ei myöskään tarvita niitä peltipenkkejä vaan bussit voidaan varustaa pehmeillä penkeillä.
- Hehehehee
Tervetuloa Vaasaan! Täällä noita taitaa olla vieläkin liikenteessä. Varmaan Suomen vanhin kalusto jyrää ja tuhoaa päästöillään hengitysilmaa...Hävettää...
- ap.
Siis tässä on kyse pelkästään KOREISTA joita voisi alkaa valmistamaan uudestaan, vanhannäköisinä mutta sovellettuna nykyaikaisiin vähäpäästöisiin matalalattiabussin alustoihin!!!
Ei siis mitään korkeita päästöpitoisuuksia niin kuin väität!
Et tunnu tajuavan, kuten ei moni muukaan tähän vastannut että alusta on se joka sisältää moottorin, kori taas on pelkkä kuori ja sitäkin voidaan tehdä uutena. Otetaan vain vanhat piirustukset esiin ja aletaan tekemään nykyaikaisille alustoille uusia mutta vanhanmallin näköiseksi tehtyjä koreja. Menikö jakeluun?
- PAUNULAINEN
WIIMAN BUSSIT OLI LEGENDAARISIA... NIIS OLI TILAA. NYKYISET SARDIINIPURKIT ON HIRVEITÄ
- Karjuheinolasta
Onneksi jo onnellisesti ja onnellisena eläkkeellä, ettei tarvitse niillä nykyajan paskoilla ajella.
Kumma juttu että masokisteja riittää ja transvestiittejä jotka ensinnäkin fillaroi naisten pukimissa ja piinaavat itseään työpäiviä tehden vaikka eläkkeellä ovat, mokomat masokistivanhukset. - Etukeno
Karjuheinolasta kirjoitti:
Onneksi jo onnellisesti ja onnellisena eläkkeellä, ettei tarvitse niillä nykyajan paskoilla ajella.
Kumma juttu että masokisteja riittää ja transvestiittejä jotka ensinnäkin fillaroi naisten pukimissa ja piinaavat itseään työpäiviä tehden vaikka eläkkeellä ovat, mokomat masokistivanhukset.Et sä mitään onnellisesti ole eläkkeellä. Sä olet katkeroituneena eläkkeellä. Vittu, se ole ole sulta senttiäkään pois jos joku muu eläkeläinen on bussia ajamassa. Anna ihmisten pyöräillä ja pukeutua niinkuin haluavat. Ihan sama onko jkou homo tai transsu - sillä ei ole vitunkaan merkitystä. Sä olet säälittävä lerppa.
- Karjuheinolasta
Olen eläkkeellä ja nautin olostani eläkkeellä. Katkeroitunut olen ainoastaan heidän puolesta jotka joutuvat sietämään Etukenon kaltaisia suvakkeja .
Hän päästäisi täällä kaiken valloilleen.
Eläkeelläkään ei saisi rauhaa työtarjouksilta ja fillaristihomot valloittaisivat kaikki autojen parkkipaikatkin ja naisetkaan eivät saisi viehkeitä alusasuja,koska ne hinttarit ostaisivat ne loppuun pyöräilyasuikseen. Niitä mokomia masokistisia kevään ennusmerkkejä on nähty valitettavasti täällä Heinolassakin jo.
- Anonyymi
B10M WIIMA OLI RAUTAA... IKÄVÄ NÄITÄ KUNNON KATKUBUSSEJA
- Anonyymi
WIIMA SCANIA MYÖS OLI KOVA
- Anonyymi
Wiimalla kunnon Volvon alustan kera kävi vaan viima kun minä poika painelin 15 minuuttia etuajassa putki punasena! Nykypusseilla ei pysy edes aikataulussa!!!
Wiimaman62 - Anonyymi
WIIMA SCANIA
WIIMA VOLVO
DELTAPLAN SCANIA
AJOKKI SCANIA
OI AIKOJA - Anonyymi
DELTAPLANIN JA AJOKIN BUSSIT TOSI HIENOJA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849