Adventistien korvausteologiaa peitellään

Adventistien Israelin johtaja Elofer ei uskallakaan puhua Israelissa korvausteologiasta, kun Israelilaiset siitä kysyvät.

"Israel Field president Elofer agrees that handling the question of so-called “replacement theology” is a delicate one: “Today it is not rare that Jews come to me and ask me, ‘What does your church believe about Israel? Have they been rejected and replaced by the church or not?’ If we say the traditional answer to this question, we have no chance to be listened to in Israel.”"
http://www.adventistreview.org/issue.php?issue=2007-1531&page=8

Käännelläänpäs:

Nykyään useat juutalaiset tulevat kysymään minulta ´Mitä teidän kirkkonne uskoo Israelista? Onko israelilaiset hylätty ja korvattu kirkolla vai ei?´Jos me sanomme perinteisen vastauksen tähän kysymykseen, meillä ei ole mitään mahdollisuutta, että israelilaiset kuuntelisivat meitä.

Eli noin sitten vaietaan Israelissa yhdestä asiasta, että saadaan jäseniä haalittua ja muualla muista, aina tarpeen mukaan, mutta ilman että muutosta tapahtuisi kirkon sisällä.

"The living saints, 144,000 in number, knew and understood the voice, while the wicked thought it was thunder and an earthquake".."By this time the 144,000 were all sealed and perfectly united. On their foreheads was written, God, New Jerusalem, and a glorious Star containing Jesus' new name.[ G REV. 3:12.] At our happy, holy state the wicked were enraged, and would rush violently up to lay hands on us to thrust us in prison, when we would stretch forth the hand in the name of the Lord, and the wicked would fall helpless to the ground" (Ellen White, Little Flock" sivuilta 14-18) Tuon demoninäyn mukaan eläviä pyhiä eli adventisteja oli Ellenin mukaan 144.000 eli tuo joukko, joka Raamatussa on sanottu olevan lopunajan israelilaisia ja heistä on oikein sukukunnatkin lueteltu (Ilm 7: 4-8). Ellenin 144000 joukko sinetöitiin ja muut ihmiset suuttuivat heille ja yrittivät vangita heidät, mutta ellenistit nostivat kätensä Herran nimessä ja muut ihmiset kaatuivat avuttomina maahan. Ja tuota epäraamatullista näkyään Ellen mainosti: "As God has shown me in holy vision" eli "Jumala on näyttänyt minulle pyhässä näyssä". Että vielä valehteli Jumalan antamaksi näyksi – julkea.

Ja vielä Ellen G. White: "Kansa, josta Jumalan henki on lopullisesti poistunut, on jatkava uskonnon ulkonaisten muotojen noudattamista; ja se saatanallinen into, minkä pahuuden ruhtinas herättää totuuden vihollisissa, näyttää samanlaiselta kuin into Jumalan puolesta." (Suuri Taistelu s. 598) Monissa muissa kirjoituksissaan hän viittaa itseensä ja adventisteihin 144.000 joukkona. Hän myös nyppii israelilaisille tarkoitettuja liiton käskyjä ja käskee adventisteja noudattamaan niitä ja nyppii israelilaisille tarkoitettuja lupauksia ja lupailee niitä itselleen ja adventisteille.

Ja tuo korvausteologia on yhä adventtikirkon käytössä, niin kuin tuosta Adventist Review-lehden jutustakin käy ilmi.

Mutta Jumala ei ole koskaan hylännyt omaisuuskansaansa, jonka kanssa Hän on tehnyt liiton. Kautta aikojen on ollut vääriä profeettoja ja harhaoppeja, jotka väittävät, että Jumala on hylännyt israelilaiset ja nyt heidän oma ryhmänsä on saanut israelille kuuluvat Jumalan lupaukset. Tätä kutsutaan korvausteologiaksi eikä se missään tapauksessa ole kristillinen oppi.

Israelilaiset ovat Jumalan omaisuuskansa ja muut ovat pakanoita. Uuden liiton aikana uskoon tulleet pakanat ovat pakanakristittyjä ja uskoon tulleet juutalaiset ovat messiaanisia juutalaisia. Molemmat pelastuvat taivaaseen, jos pysyvät uskossa eivätkä luovu.

Vanhassa testamentissa on paljon ennustuksia Messiaasta eli Jeesuksesta (5 Moos 18:15) ja liiton vaihtumisesta vanhasta uuteen (Jer 31:31-33, Jesaja 42:6). Jeesus, Johannes Kastaja ja monet muut viittasivat vanhan testamentin ennustuksiin. Juutalaisille kansana eivät kelvanneet ennustukset eikä se, että kaikki kävi toteen Jeesuksen aikana. Kaikki he hylkäsivät Jeesuksen, Messiaan ja
sekin oli vanhassa testamentissa ennustettu (Jes 53:3). Jeesuksen noustua kuolleista alkoi kuitenkin juutalaisia tulla uskoon, mutta ei koko kansa.

Koska Israel kansana hylkäsi etsikkoaikansa, laittoi Jumala heidän silmilleen peitteen, etteivät he näe totuutta Jeesuksesta: "Mutta heidän mielensä
paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa. Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä; mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois." (2 Kor. 3:14-16).

Jo Vanhassa testamentissa ennustettiin, että Israel hajotetaan kansojen sekaan: "Ihmislapsi, kun Israelin heimo asui maassansa, he saastuttivat sen vaelluksellaan ja teoillaan. Niinkuin kuukautistilan saastaisuus oli minun edessäni heidän vaelluksensa. Niin minä vuodatin kiivauteni heidän ylitsensä veren tähden, jota he olivat vuodattaneet maassa, ja heidän kivijumalainsa
tähden, joilla he olivat sen saastuttaneet. Ja minä hajotin heidät pakanakansojen sekaan, ja heidät siroteltiin muihin maihin, vaelluksensa ja tekojensa mukaan minä heidät tuomitsin." (Hes. 36:17-19)

Olemme eläneet pakanoiden etsikkoaikaa siitä lähtien, kun israel kansana hylkäsi evankeliumin. Niinpä evankeliumi on levinnyt pakanoiden keskuudessa ja heilläkin on ollut mahdollisuus tulla uskoon. Elämme yhä tätä pakanoiden mahdollisuuden aikaa. Mutta eivätpä pakanatkaan ole ”kansana” ottaneet Jeesusta vastaan, vaan heistäkin vain harvat ovat tulleet uskoon ja pysyneet uskossa eli eivät ole olleet sen häävimpi ”kansa” kuin israelkaan. Mutta kun tempaus tapahtuu eli kun
Jeesus tulee takaisin hakemaan uskovat ihmiset taivaaseen, tänne jäävät ei-israelilaiset eivät enää voi tulla uskoon. Mutta kun ”pakanoiden täysi luku on sisälle tullut” (Room 11:25) niin Israelin kaupunkeja käydään läpi seitsemän
vuotta ja he siis saavat uuden etsikkoajan (2 Kor 3:16) ja he tunnustavat, että
Jeesus on Messias. 144000 joukko israelilaisia jää sitten hallitsemaan maan päälle tuhatvuotista valtakuntaa. Kaikki uskossa kuolleet tai temmatut uskovat, olkootpa mitä kansaa tahansa, ovat tämän ajan taivaassa. Kaikki ei-uskossa kuolleet, olkootpa mitä kansaa tahansa, ovat tuonelassa odottamassa viimeistä tuomiotaan, jolloin heidät tuomitaan loppumattomaan iankaikkiseen helvettiin.

Jumala puhuu israelin kansasta viikunapuuna ja lupaa (Hes 36:24) "Minä otan
teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät
omaan maahanne." Israelin hajotushan tapahtui v. 70 jKr eli siihen kuivettui viikunapuu. Koska viikunapuu sitten heräsi eloon? No tietenkin vuonna 1948, kun Israelin valtio perustettiin. Roomalaiskirje 11:ssa kerrotaan, ettei Jumala ole lopullisesti hylännyt juutalaisia, vaan oksastaa heidät takaisin. Siinä sanotaan, että israelilaiset ovat jalon öljypuun oksia ja pakanat ovat metsäöljypuun oksia. Pakanat uskoon tullessaan liitetään jaloon öljypuuhun vastoin luontoa. Mutta ”kuinka paljon ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa”! Jakeessa 18 kielletään pakanauskovia ylpeilemästä messiaanisten juutalaisten rinnalla.

Lopunaikana Jumala tuo israelilaiset Israeliin ja he saavat uuden etsikkoajan. Hes 36:26-27 "Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne." Israelilaisille tulee lopunaikana herätys ja he ovat ne ilmestyskirjan 144.000, he ovat ne viikunapuun syyshedelmät.

Ilmestyskirjakin (7:4-11) puhuu juuri näistä lopunajan juutalaisista: "Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentäneljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista" sitten vielä varmistukseksi luetellaan nämä sukukunnat: Juuda, Ruuben, Gaad, Asser, Naftal, Manasse, Simeon, Leevi, Isaskar, Sebulon, Joosef, Benjamin ja kustakin näistä, ja vain näistä, 12000.
Tämä on niin selkeää puhetta, että sitä ei voi mitenkään muuttaa miksikään muuksi joukoksi. "Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään, ja he huusivat suurella äänellä sanoen: ´Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta´." Nämä ovat kaikki muut uskovat.

Mutta lopun ajat ovat alkaneet Israelin valtion perustamisesta vuonna 1948 ja Jeesus tulee hakemaan omansa saman sukupolven aikana (Matt 24:32-34). Hetkeä jolloin Jeesus tulee, ei tiedä kukaan muu kuin Jumala. Jeesus sanoo (Luukas 21:29-32) "Ja hän puhui heille vertauksen: ´Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita, kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne
ymmärrätte, että kesä jo on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän
tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu."

Mutta mietipäs nyt sinä adventisti, oletko sinä Juudan, Ruubenin, Gaadin, Asserin, Naftalin, Manassen, Simeonin, Leevin, Isaskarin, Sebulonin, Joosefin tai Benjaminin jälkeläinen, jos et ole, et voi mitenkään olla noiden 144.000 joukossa (Ilm 7:4-8). Jos et kerran ole kenenkään noiden miesten jälkeläinen, niin silloin sinun käy huonosti, kun uskovat on jo temmattu ja jäät tänne pakanana olemaan. Ala nyt pyrkiä pois Ellenin eksytyksistä ja ala huutaa Jeesusta avuksi pelastamaan sinut. Älä sitten enää uskoon tultuasi sekaannu mihinkään harhaoppeihin, jotka eksyttävät sinut pois kaidalta tieltä lavealle uskonnolliselle tielle, jota pitkin taivaasen ei pääse.

41

622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olevansa valittu kansa

      Vaikka eivät koko kansana vielä usko Jeesukseen.
      siksi että odottavat toisenlaista pelastajaa.
      Ei hullukaan rohkenisi valehdelal israelilaiselle,
      että et ole enää v alittu kansa.
      Sillä alati he kokevat pelastusihmeitä, ulkoisia.

      Adventistit tulevat vielä näkemään Israelin nousun.
      Sitten tulee nöyryytys tai nöyrtyminen adventistinkin osaksi. Myöntää että Jumala on oikeassa, eikä EGW.

      • werwerwer

        se kansa on uppiniskainen totuuden kieltäjä. Vain jotkut yksilöt sieltä pelastuvat, eivät kaikki.


    • sinä joriset. Adventistit

      ovat Jumalan lopunajan Israel, vaikka Elofer ei sitä uskaltaisi sanoa ääneen. Sillä sipuli.

    • ylifariseus

      Luettelossa on yksi virhe, Israelin lapsista siinä mainitaan vain yksitoista sukukuntaa, Daan puuttuu ja tilalla on Manasse, sillä Daanin sukukunta leikattiin pois.
      Kuuluuko Manasse myöskin 144.000 joukkoon?.

      Minä kutsuin kansakseni sen joka ei ole minun nimeeni otettu ja siihen kansaan ei kuulu langennut Israelin kansa joka ei ottanut vastaan Messiasta.

      Kuitenkin on huomattava, että vanhanliiton pappeudesta sukuperäiseen Leeviläiseen pappeuteen vihityt papit tultuaan kristinuskoon saattoivat julistaa evankeliumia sen uudessa merkityksessä.

      Uhripalveluksen tilalle tuli Alttaripalvelus Kristuksessa, jossa ehtoollinen vastasi Kristuksen tekemää sovitustyötä. Tämä kuvaa nykyistä Alttaripalvelusta, mutta Leeviläinen sukuperäisyys ei muuttanut pappeuden perusteita. Sukupuolisuus on tässä asiassa ratkaiseva, sillä se perustuu vallan-alaisuuteen, joka ei anna naisille oikeutta pappeuteen.
      Asia on laaja kantoinen, sekä Israelin kansan hengelliseen pappeuteen, että maallistuneeseen Israeliin, joka on saman evankeliumin alainen kuin muutkin langenneet kansat.
      Vain hengellinen Israel on se Israel jonka Jumala lukee kansakseen, oli se sitten pakanuudesta kääntynyt Israelin kansa tai muut kansat jotka ovat vastaanottaneet Kristuksen.

      Jumalan valitsemat 144.000 pelastunutta Israelin sukukunnista koskee yhtätoista Israelin sukukuntaa, ja yhtä Manassen sukukuntaa, joista kaikista sukukunnista on valittu 12.000.

      Keitä nämä valitut ovat on useita mahdollisuuksia, pakanallinen Israel se ei voi olla elleivät he käänny evankeliumin kautta kristinuskoon.
      Toinen mahdollisuus on, että he ovat Messiaanisia Juutalaisia, jotka luopuessaan Leeviläisestä pappeudesta ottivat vastaan Kristuksen ja heidät luetaan niiden joukkoon, jotka tänä päivänä ottavat vastaan Kristuksen, joko yksilönä tai kansakuntana.
      Kolmas vaihtoehto on, että Jumala on hyljännyt kansansa lopullisesti ja sijalla ovat eri seurakunnista valitut kristityt, jotka muodostaisivat kahdestatoista sukukunnasta valitut pelastuneet Israelin sukukuntien tilalle.

      Riitta on käsitellyt asiaa aivan oikein.

      Adventistit eivät uskoneet Israelin palaavan takaisin maahansa, itse olen uskonut siihen pienestä pojasta lähtien, ja odottanut sitä.
      Pakana kansana Israel ei voi evankelioida maailmaa, mutta jos he kääntyvät kristinuskoon, on se täysin mahdollista.
      Maallinen ja hengellinen Israel ovat eri asioita, vain hengellinen pelastuu.

      • ????

        .. herra ylifariseus ja muut hänen kaltaisensa miehet eivät perusta omaa uskonlahkoansa? Se olisi mitä toivottavinta. Kun he 144.000 tavoin eivät saastuta itseänsä naisten kanssa, niin silloin heistä päästään yhden sukupolven aikana! Se siitä =)


      • ylifariseus
        ???? kirjoitti:

        .. herra ylifariseus ja muut hänen kaltaisensa miehet eivät perusta omaa uskonlahkoansa? Se olisi mitä toivottavinta. Kun he 144.000 tavoin eivät saastuta itseänsä naisten kanssa, niin silloin heistä päästään yhden sukupolven aikana! Se siitä =)

        Ja seurakunta on koottu niistä temppelin kivistä, jotka Jeesus käski hajoittamaan maan tasalle, ja Jeesus itse on meidän temppelimme.

        Siinä seurakunnassa ei naispapit parveile, vaan se on perustettu Jumalan sanalle, joka on totuus.


      • miksihän?
        ylifariseus kirjoitti:

        Ja seurakunta on koottu niistä temppelin kivistä, jotka Jeesus käski hajoittamaan maan tasalle, ja Jeesus itse on meidän temppelimme.

        Siinä seurakunnassa ei naispapit parveile, vaan se on perustettu Jumalan sanalle, joka on totuus.

        No miksi sitten serajalla on päinvastaiset käsitykset?
        Eikö se mielestäsi todista, että adventtikirkossa mätänee joku?


      • ylifariseus
        miksihän? kirjoitti:

        No miksi sitten serajalla on päinvastaiset käsitykset?
        Eikö se mielestäsi todista, että adventtikirkossa mätänee joku?

        Sanan ja ajattelun vapaus, sitä varten on sapatti koulut jokainen voi ottaa Raamatun tutkisteluun osaa eikä erimielisyydetkään ole kiellettyjä, vaan asioista keskustellaan kirkon tunnustuksien ja opinkohtien välillä.

        Ylifariseus ei ole kenenkään opetuksen orja, ja myöskin Serajalla saa olla poikkeavia käsityksiä, varhaisemmista Adventistien raamatun tulkinnoista.

        Asiat saattavat koskea Israelin asemaa, naispappeutta, Jeesuksen tulon jouduttamista tai viivästymistä, sapatin alkamis aikoja kaamoksen aikaan ja keski-kesällä jolloin aurinko ei laske juuri ollenkaan, eikä talvella nouse horisontin yläpuolelle.
        Lisäksi on otettava huomioon kirkon hyväksymä ekumeeninen yhteistyö langenneitten kirkkokuntien kanssa, jotka pyrkivät ekumeeniseen yhteyteen Rooman kanssa.
        Ylifariseus ei puutu kirkon hyväksymään opetus sisältöön, vaan pitää oman kantansa erillään, kristillisen vapauden mukaan ja antaa kunkin ajatella oman käsityksensä mukaan.

        Seurakunta ei hajoa yksittäisten mielipiteiden vuoksi, vaan aina ovat Jumalan omat katsoneet, mihin ja millaiseen aikaan heissä oleva Jumalan Henki viittaa.


      • näet
        ylifariseus kirjoitti:

        Sanan ja ajattelun vapaus, sitä varten on sapatti koulut jokainen voi ottaa Raamatun tutkisteluun osaa eikä erimielisyydetkään ole kiellettyjä, vaan asioista keskustellaan kirkon tunnustuksien ja opinkohtien välillä.

        Ylifariseus ei ole kenenkään opetuksen orja, ja myöskin Serajalla saa olla poikkeavia käsityksiä, varhaisemmista Adventistien raamatun tulkinnoista.

        Asiat saattavat koskea Israelin asemaa, naispappeutta, Jeesuksen tulon jouduttamista tai viivästymistä, sapatin alkamis aikoja kaamoksen aikaan ja keski-kesällä jolloin aurinko ei laske juuri ollenkaan, eikä talvella nouse horisontin yläpuolelle.
        Lisäksi on otettava huomioon kirkon hyväksymä ekumeeninen yhteistyö langenneitten kirkkokuntien kanssa, jotka pyrkivät ekumeeniseen yhteyteen Rooman kanssa.
        Ylifariseus ei puutu kirkon hyväksymään opetus sisältöön, vaan pitää oman kantansa erillään, kristillisen vapauden mukaan ja antaa kunkin ajatella oman käsityksensä mukaan.

        Seurakunta ei hajoa yksittäisten mielipiteiden vuoksi, vaan aina ovat Jumalan omat katsoneet, mihin ja millaiseen aikaan heissä oleva Jumalan Henki viittaa.

        Kiitos tunnustuksestasi.
        Eikö kannattaisi irtaantua kokonaan a-kirkon ikeestä?
        Miksi olla eriseuraisten kanssa, sillä sehän hidastaa omaa hengellistä kehitystä?
        Eihän sinun epärehelliseksi silti tarvitse tulla.
        Muuten kukin on ansaitsemallaan paikalla hengellisesti ja se on oikea lähtötaso.
        Kannustan pitämään uskon ainoana opettajana vain Raamattua.
        Muiden ihmisten kautta annettu opetus ei toimi oikealla tavalla sillä heidän annettavanaan on vain sitä, millä tasolla he itse ovat. Herran vaikutus kulkee Sanan mukaan vain nuhteettomien käsien kautta.


      • ETTÄ .....-

        PELASTETTUJEN JOUKKO ON KOOTTU KAIKISTA KANSOISTA JA SUKUKUNNISTA,
        EHTONA UUDESTI SYNTYMINEN JUMALAN LAPSEKSI,
        SEURAKUNNALLA EIKÄ KANSALAISUUDELLA OLE MITÄÄN VÄLIÄ.
        NÄISTÄ KOOSTUU SE HENGELLINEN ISRAEL.
        ISRAEL MERKITSEE,JUMALAN VALITTU.
        EGYPTIN ORJUUS.SYNNIN ORJUUTTA.


      • ylifariseus
        näet kirjoitti:

        Kiitos tunnustuksestasi.
        Eikö kannattaisi irtaantua kokonaan a-kirkon ikeestä?
        Miksi olla eriseuraisten kanssa, sillä sehän hidastaa omaa hengellistä kehitystä?
        Eihän sinun epärehelliseksi silti tarvitse tulla.
        Muuten kukin on ansaitsemallaan paikalla hengellisesti ja se on oikea lähtötaso.
        Kannustan pitämään uskon ainoana opettajana vain Raamattua.
        Muiden ihmisten kautta annettu opetus ei toimi oikealla tavalla sillä heidän annettavanaan on vain sitä, millä tasolla he itse ovat. Herran vaikutus kulkee Sanan mukaan vain nuhteettomien käsien kautta.

        Ei ole sama kuin totuus, sillä seurakunnat voivat langeta, mutta totuus ei milloinkaan.

        Ekumenia yhdistää totuuden ja valheen, sekä lain ja laittomuuden samaan yhteyteen keskenään.

        Jeesus sanoo: Minä olen tie totuus ja elämä.

        Jeesus rukoili, että he yhtä olisivat ja yhtä he ovatkin, mutta ei totuudessa, vaan valheessa.

        Kaiken tämän vuoksi on saman tekevää mihin seurakuntaan sitoutuu, sillä he kaikki yhdessä muodostavat Baabelin portto-kirkon.

        Ylifariseus kehoittaa pakenemaan pois Baabelista, sillä sen synnit ulottuvat taivaaseen asti.

        Kaikki kirkot ovat langenneet, luokaamme katseet kulmakiveen, se on jakamaton.


    • syntyperäistä juutalaista

      • Kun Ilm.kirja mainitsee Israelin sukukunnat, niin Daanin tilalla on Manasse
        (Joosefin toinen egyptiläisestä vaimosta syntynyt poika) ja
        siihen on selvät syynsä, jotka mainitaan ennalta nekin. Daanin suku oli kaiken
        aikaa sitoutumaton Israeliin, sydämet luopuneita. Pahinta oli se etteivät
        asevelvollisuudesta välittäneet.

        Moni kompastuu tähän:

        Jer. 33:24
        "Oletko huomannut, mitä ihmiset puhuvat? He sanovat: 'Herra on hylännyt ne kaksi
        sukukuntaa, jotka hän valitsi.' Näin he halveksivat minun kansaani, ikään kuin se
        heidän mielestään ei olisikaan enää kansa.

        Enennkuin Daavid yhdisti, oli Israel jakaantunut Israeliin ja Juudaan, niin että
        Juudan sukukunta ja Benjaminin sukukunta muodostivat Juudan valtion.
        Siitä jäi tapa puhua vain kahdesta sukukunnasta: Israel ja Juuda.


      • vähäsen

        mahtaako israelilaiset itsekään enää tietää, mihin sukukuntaan kukakin kuuluu. Eikö ne ole aikojen kuluessa sekoittunu keskenään?


      • Ben Sylvania
        vähäsen kirjoitti:

        mahtaako israelilaiset itsekään enää tietää, mihin sukukuntaan kukakin kuuluu. Eikö ne ole aikojen kuluessa sekoittunu keskenään?

        Minä taas ihmettelen, miksi mielestäsi pitäisi tietääkin?


      • meinaan
        Ben Sylvania kirjoitti:

        Minä taas ihmettelen, miksi mielestäsi pitäisi tietääkin?

        kun tuolla jossain luki, että ne 144000 muodostuvat siitä, kun jokaisesta Israelin sukukunnasta otetaan, oliko se nyt 12000. Miten sen enää tietää mihin sukukuntaan kukakin kuuluu Israelissa?


      • Ben Sylvania
        meinaan kirjoitti:

        kun tuolla jossain luki, että ne 144000 muodostuvat siitä, kun jokaisesta Israelin sukukunnasta otetaan, oliko se nyt 12000. Miten sen enää tietää mihin sukukuntaan kukakin kuuluu Israelissa?

        Eihän niitä sinun kirjanpitosi mukaan otetakaan.
        Kyllä Jumala omansa tuntee ilman ihmistebn kirjanpitojakin.


    • NENOSKA...

      Äläpä nyt turhaa vouhota.
      Luin tämän päivän
      lehdestä päivän sanan ja siinä sanottiin:Jerm.27:4-5
      Näin sanoo Herra Sebaot,
      ISRAELIN JUMALA:
      Suurella voimallani ja väkevällä kädelläni minä olen luonut,
      sekä maan että ihmiset ja eläimet jotka maan päällä ovat.
      Ei raamatussa puhuta mitään muusta kuin Israelin Jumalasta,turhaa on sinunkin höpöttää
      ei sulla ole edes ukkoa saati jumalaa,
      kun et ole kerta Israelilainen.Terv.tyhmä neitsyt.

      • tuustakas

        Ei hän ole Nenoska.
        -ska liitetään vain naitujen naisten nimeen!


    • viimeinkin

      Riitan viha EGW:tä kohtaan. Hän näkee tässä kauan sitten kuolleessa ihmisessä kilpailijan. Kateutta ja kunnianhimoa! Riitta haluaisi niin mielellään olla se oikea profeetta, jota kaikki kunnioittavat ja uskovat.

    • tässä ja nyt

      missä ja miten Riitta on nämä tällaiset näkynsä saanut? Spiritistisessä istunnossa????

      • Että Riitta muka keksinyt nuo jutut vaikka Riitan antamista lähtesitä voidaan
        tarkistaa että nuo pähkähullut jutut tulevat Elleniltä ja muakmas korkeimmalta
        Jumalan edustajalta pääkonferenssilta.


    • ei näihin

      Riitan sepustuksiin oikein kannata vastata - nehän on tavallisesti osoitettukin Ellen G Whitelle.

      Riitta jatkaa suurta taisteluaan Elleniä vastaan.. maanisesti..

    • alex-kasi

      edustajalta jonka Riittä väänsi tapansa mukaan pikkumaiseksi narinaksi.

      Riittan tulisi ennen kaikkea tutkia oman uskonsa sisältöä - sillä se on täynnä suuria reikiä.. täysin mahdottomia olettamuksia ja vailla minkäänlaista loogisuutta. Ei se riitä että kaatuillaan seurakunnan kokouksissa tai uskotaan että Jumala heittä luomiaan (epäonnistuneita yksilöitä) ikuiseen piinaan.. sellainen on sairasta uskontoa.. Riitta Nenosen levittämää uskontoa jota kannatta varoa ..

      alex

    • "Ihan rehellinen vastaus" ... Milloinkas aleximme on alkanut rehelliseksi? Käännekohtaa ei ole
      ainakaan palstoilla havaittu.

      Taaskaan alex ei maininnut yhtäkään Riitan esiin nostamaa paljastusta, eikä maininnut niitä
      aakirkon johdon "rehellisiä vastauksia". Joten ihan olemattomista asioista alex taaskin pölöttää.

      Totesi vakavan huolestuneena
      Antti

    • mathetes

      Kirjoituksesi oli senverran pitkä ja selkeä etten ryhdy selviä asioita enempää erittelemään, muuta kuin sanoen - "Olen asiasta samaa mieltä kanssasi"!


      Mutta sitten eräs asia josta olen myös samaa mieltä kanssasi on aihe jota minäkin kirjoitin eräälle adventisti, "eepu" nimimerkille! Kerroin hänelle että vaikka me suomen kansalaiset olisimmekin uskoontulleita Kristuksessa, niin olemme silti vain "pakanakristittyjä", tuo nimim, eepu oli kokonaan erimieltä asiasta!

      Kirjoitit siis näin:
      >>Israelilaiset ovat Jumalan omaisuuskansa ja muut ovat pakanoita. Uuden liiton aikana uskoon tulleet pakanat ovat pakanakristittyjä ja uskoon tulleet juutalaiset ovat messiaanisia juutalaisia. Molemmat pelastuvat taivaaseen, jos pysyvät uskossa eivätkä luovu.

      • IDENEB

        Messiiaaninen uskova uudestisyntyy puuhun jossa hän jo onkin olemassa.
        Hän virkoaa, "puhu näille kuolleille luille ...".
        Meidät siirretään ja oksastetaan siihen uudestisyntymisen kautta.

        Juutalaiskristityt ovat luonnollisia oksia, mutta me pakanakristityt oksastettuja!

        Room. 11:17-18

        17 Mutta jos muutamat oksista ovat taitetut pois ja sinä, joka olet metsäöljypuu,
        olet oksastettu oikeiden oksien joukkoon ja olet päässyt niiden kanssa
        osalliseksi öljypuun mehevästä juuresta,
        18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan
        kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua.

        Siunausta Riitalle ja mathetesille ja kiitos selkeistä opetuksista!


    • Eskatologi

      Ns. korvausteologia on itse asiassa "ei korvausta"-mentaliteettia.
      Jumala ei muka korvaa Israelille sitä tuskaa, mitä sille on koitunut
      lakikansana olemisesta. Mutta Jumala lupaa Israelille lopulta
      "kaksinkertaisen hyvityksen" eikä suinkaan "hävityksen"!
      Luemmehan siitä "hävityksen kauhistuksesta", että kun se tulee
      ja hävittää, niin Jeesus tulee ja nujertaa sen ja aloittaa messiaanisen
      valtakuntansa, tuhat vuotta rauhaa ja iloa.
      Täydellinen ennalleenasettaminen
      ja valittu kansa on keskeinen siinä ajassa, Jerusalem pääkaupunkina.
      Jumala korvaa israelilaisille kaiken eikä suinkaan korvaa israelilaisia
      adventisteilla ja jehovalaisilla ja mormoneilla.
      Lue Sak. 14. ja Jes. 66. sekä Hes. 47. luvut!

      Sak. 14.
      3 Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan,
      niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.
      4 Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä,
      joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. ...

      Ap.t. 1.
      11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle?
      Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla,
      kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
      12 Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.


      Tahdotko nähdä tuon tapahtuman? Pysy siis Herrassa, sillä Hän tulee silloin
      "kaikki pyhät hänen kanssansa".

      Sak. 14.
      5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti.
      Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana.
      Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin,
      ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]
      6 Sinä päivänä ei ole hellettä, ei pakkasta eikä jäätä.

      Eskatologi

      • Hävettää advarien puoles

    • sanon että

      JOKA UNIAAN USKOO, SE VARJOONSA PELKÄÄ!!!

      • Miksi oelt jäänyt taikauskoosi "joka uniaan uskoo se varjoonsa pelkää!!!" ?
        Riittahan puhuu ELLENIN unista ja varjoista EIKÄ usko niihin!!!

        ### Mutta mietipäs nyt sinä adventisti, oletko sinä Juudan, Ruubenin, Gaadin, Asserin, Naftalin, Manassen, Simeonin, Leevin, Isaskarin, Sebulonin, Joosefin tai Benjaminin jälkeläinen,
        jos et ole, et voi mitenkään olla noiden 144.000 joukossa (Ilm 7:4-8).
        Jos et kerran ole kenenkään noiden miesten jälkeläinen, niin silloin sinun käy huonosti, kun uskovat on jo temmattu ja jäät tänne pakanana olemaan.
        Ala nyt pyrkiä pois Ellenin eksytyksistä ja ala huutaa Jeesusta avuksi pelastamaan sinut.
        Älä sitten enää uskoon tultuasi sekaannu mihinkään harhaoppeihin, jotka eksyttävät sinut pois kaidalta tieltä lavealle uskonnolliselle tielle, jota pitkin taivaasen ei pääse. ### (Uskova_1 eli Riitta)

        Mutta kyllä helluntaina raamatunmukaisiin uniin pitää alkaa uskomaan ...
        Tästä aikakaudesta jo vanhan liiton profeetat melkein kadehtien uneksivat!
        Mutta ainakin enkelit!

        1. Piet. 1:12
        Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt
        on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä
        ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa.

        Siunausta helluntaipäiväänne, rakkaat lukijat!
        Antti

        Joel. 2:28
        Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle,
        ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat,
        nuorukaisenne näkyjä näkevät.

        Ap. t. 2:17
        'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan
        Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat,
        ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.


      • oikeestaan
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Miksi oelt jäänyt taikauskoosi "joka uniaan uskoo se varjoonsa pelkää!!!" ?
        Riittahan puhuu ELLENIN unista ja varjoista EIKÄ usko niihin!!!

        ### Mutta mietipäs nyt sinä adventisti, oletko sinä Juudan, Ruubenin, Gaadin, Asserin, Naftalin, Manassen, Simeonin, Leevin, Isaskarin, Sebulonin, Joosefin tai Benjaminin jälkeläinen,
        jos et ole, et voi mitenkään olla noiden 144.000 joukossa (Ilm 7:4-8).
        Jos et kerran ole kenenkään noiden miesten jälkeläinen, niin silloin sinun käy huonosti, kun uskovat on jo temmattu ja jäät tänne pakanana olemaan.
        Ala nyt pyrkiä pois Ellenin eksytyksistä ja ala huutaa Jeesusta avuksi pelastamaan sinut.
        Älä sitten enää uskoon tultuasi sekaannu mihinkään harhaoppeihin, jotka eksyttävät sinut pois kaidalta tieltä lavealle uskonnolliselle tielle, jota pitkin taivaasen ei pääse. ### (Uskova_1 eli Riitta)

        Mutta kyllä helluntaina raamatunmukaisiin uniin pitää alkaa uskomaan ...
        Tästä aikakaudesta jo vanhan liiton profeetat melkein kadehtien uneksivat!
        Mutta ainakin enkelit!

        1. Piet. 1:12
        Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt
        on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä
        ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa.

        Siunausta helluntaipäiväänne, rakkaat lukijat!
        Antti

        Joel. 2:28
        Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle,
        ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat,
        nuorukaisenne näkyjä näkevät.

        Ap. t. 2:17
        'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan
        Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat,
        ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.

        vois tietää, vaikka oisinkin. kyllä nenän malli on semmonen, että hyvin vois olla juutalaisia esi-isiä.


      • uteljas
        oikeestaan kirjoitti:

        vois tietää, vaikka oisinkin. kyllä nenän malli on semmonen, että hyvin vois olla juutalaisia esi-isiä.

        Lapset ovat Herran lahja, joten kyllä Jumala tietää tänäänkin, kenet hän lahjoittaa
        juutalaiseen sukuun ja kenet adventistien sukuihin. Ei hän nenänb mallista tunnista.
        Sitäpaitsi juutalaiset pitävät kirjaa. Evankeliumissa on Jeesuksenkin sukupuu
        Adamista asti ja Adamin isäksi Jumala evankeliumissa tunnustautuu.
        Adventistien kirjanpito on taatusti hatarampaa kuin juutalaisten.

        Vaikuttaa antisemitistiseltä sinun sutkautuksesi nenän mallista.
        On juutalaisen nenä kauniinpi kuin tuo sottainen sinetti adventistin otsassa.


    • Näinä viikkoina Pääkonferenssi läksyttää Israel-aiheella ja korvausteologiallaan, joten tämä kirjoitukseni on hyvinkin ajankohtainen.

    • Adventisti werwerwer otti esiin adventistisen korvausteologian, joten nostanpa tämänkin tekstin esiin.

    • werwerwer

      Adventistit ovat Jumalan nykyinen Israel ja sinä olet valehtelija.

      • tunnistettua

        Hän on nyt "werwerwer".

        Raukalta joku vei hänen rakkaan nikkinsä.
        Seuraava nikkisi yksinkertaisuudessaan on "sdfsdfsdf"
        Mielikuvituksesi on sen verran paljastavaa, samoin kuin kirjoitelmasikin.


      • tunnistettua
        tunnistettua kirjoitti:

        Hän on nyt "werwerwer".

        Raukalta joku vei hänen rakkaan nikkinsä.
        Seuraava nikkisi yksinkertaisuudessaan on "sdfsdfsdf"
        Mielikuvituksesi on sen verran paljastavaa, samoin kuin kirjoitelmasikin.

        Mutta toisaalta, eihän nimi miestä pahenna.


      • tunnistettua
        tunnistettua kirjoitti:

        Hän on nyt "werwerwer".

        Raukalta joku vei hänen rakkaan nikkinsä.
        Seuraava nikkisi yksinkertaisuudessaan on "sdfsdfsdf"
        Mielikuvituksesi on sen verran paljastavaa, samoin kuin kirjoitelmasikin.

        Voi kunei vain minulta raukalta kukaan veisi minun rakasta nikkiäni, nyyyyyyhhhhh!


    • Jes. 11:7
      Lehmä ja emokarhu käyvät yhdessä laitumella, yhdessä laskeutuvat levolle niiden vasikat ja pennut, ja leijona syö heinää kuin härkä.

      Adventistihan pitää kaikkea karjataloutta saatanallisena, joten adventtikirkko
      ei kykene korvaamaan sittenkään Israelia rauhanajassa eikä ikuisuudessa.
      Lehmä koituu lankeemukseksi adventismille. Mutta kristityt ja juutalaiset
      löytävät toisensa.

      http://kauppa.tv7.fi/Kaksi-todistajaa

      • Fniss!

        Miksi sinä, Antti, sanot Riittaa lehmäksi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      310
      7041
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2154
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1591
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      26
      1403
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1117
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1113
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      329
      989
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      833
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      47
      818
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      777
    Aihe