Hallitsevat MAAN PÄÄLLÄ, Ilm 5:10 !

"TAPETTU JUMALAN SANAN JA OMAN TODISTUKSENSA TÄHDEN" - Ilm 6:9b

Heidät tapettiin ja he huusivat
kovalla äänellä tivasivat Herralta:
milloin kostat veremme maan asukkaille?
(6:10)

Herra lohduksi antoi valkean vaatteen ja
kehotti vartoomaan "vielä vähän aikaa"
Kyllä Herra vastasi, tietysti; sanoi
että surmattujen täysi määrä on tultava
(6:11)

"Tämän jälkeen", sanoo Johannes, minä näin:
sinetillä merkittiin "kaikista Israelin heimoista"
ihan 144000 - mutta Daan oli korvattu Manassella
(6:3-8)

"Tämän jälkeen" taas näin jotain uutta
Kaikista kielistä, valkeisiin puettuja
suuri joukko, jota ei voinut edes laskea
(7:9)

Joku siellä taivaassa kysyi: keitäs nää?
Minä Johannes vastasin: ne tulevat
siitä suuresta ahdingosta ja ovat pesseet
vaatteensa Karitsan veressä. (7:13-14)
Minä jatkoin vastaamistani (Ilm 7:15-17):

Ilm 7:15-17:

15 Sen tähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä hänen pyhäkössään päivin ja öin, ja hän, joka istuu valtaistuimella, on levittänyt telttansa heidän ylleen.
[Jes. 4:5,6; Hes. 37:27]
16 Nälkä ei heitä enää vaivaa, ei jano, enää ei heitä polta aurinko eikä paahtava helle.
[Ps. 121:6; Jes. 49:10]
17 Karitsa, joka on valtaistuimen edessä, kaitsee heitä ja vie heidät elämän veden lähteille, ja Jumala pyyhkii heidän silmistään kaikki kyyneleet. [Ps. 23:1,2; Hes. 34:23; Joh. 10:11 | Jes. 25:8]

(Huom! Kaikki kyyneleet pyyhitään. Ei ole kyse sellaisista, jotka jo kauan sitten ovat kuolleet, vaan tietysti nisitä, jotka viimeisen 7 vuoden suuressa ahdistuksessa ovat olleet ja ikäänkuin vielä kyyneleet silmissä odottivat, että täyttyisi heidän lukunsa.

UUSI PYHÄKKÖ MAAN PÄÄLLÄ 1000 VUOTTA

Ilm 5:9-10

9 He lauloivat uuden laulun: -- Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinut on teurastettu, olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmisiä kaikista heimoista, kaikista kielistä, kansoista ja maista. [Ps. 33:3; Jes. 42:10 | Ap. t. 20:28; 1. Kor. 6:20; 1. Piet. 1:18,19]
10 Olet tehnyt heistä kuningassuvun, meidän Jumalamme pappeja; he tulevat hallitsemaan MAAN PÄÄLLÄ.
Moos. 19:6; 1. Piet. 2:9; Ilm. 1:6 | 1. Kor. 6:2 ]

JES 66:20-24:

20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen.
[Jes. 43:6 ]
21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne.
[Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]

23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena SAPATTINA tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]

24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, EI SAMMU.
Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]

Huom! Jakeesta 22 näemme, että uusi maa ja uusi taivas luodaan vasta 1000 vuoden RAUHANAJAN JÄLKEEN! (Jo tämäkin seikka todistaa EGW:n opit harhanäyksi. )

Ilm 20:4
Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta.
Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä.
He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
[Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, 5:10, 6:11]

Sak 14:4-5:
4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.

5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, TULEE JERUSALEMIIN JA KAIKKI PYHÄT OVAT HÄNEN MUKANAAN.
[Aam. 1:1 | Juud. 14]

Ylöstempausta, Herran päivää ja rauhanaikaa odotellessa

11

212

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakanoita !

Uskovaiset saavat hallita pakanoita 1000 vuotta !

Ilm. 2:26
      "Ja joka voittaa ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin, sille minä annan vallan hallita pakanoita."

Ilm 20:4
      Minä näin valtaistuimia, ja niille, jotka asettuivat istuimille, annettiin tuomiovalta.
      Minä näin niiden sielut, jotka oli mestattu Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden;
      ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä olleet ottaneet sen merkkiä otsaansa eivätkä käteensä.
      He heräsivät eloon ja hallitsivat yhdessä Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
      [Dan. 7:9,22,27; 1. Kor. 6:2 | Ilm. 3:21, 5:10, 6:11].

Oikeamielinen

• hallita

Muistaakseni katolisesta uskosta tuo tulkinta on lähtenyt liikkeelle ja sanalle hallita annettu tuo merkitys.
        Entäpä hallita sama Ilm 22:5
        Ei taida pakanoita olla paikalla ja vielä sanotaan että hallitsevat! Hmmmm.. Nytkö Jumalaa? Ketä?
        Selittäkääs tämä hallintavalta.
        -Vai voisiko olla jokin muu merkitys, kun yhden tulkinnan mukainen käsitys, mitä nyt tässä edellä kirjoittajat viittasivat? Meidänhän on muistettava, että tulkintoja löytyy ja edellä oli yksi niistä, niin mitä pitäisi katsoa oikeaksi vai ei mitään????

• hallita?
        hallita kirjoitti:

Muistaakseni katolisesta uskosta tuo tulkinta on lähtenyt liikkeelle ja sanalle hallita annettu tuo merkitys.
        Entäpä hallita sama Ilm 22:5
        Ei taida pakanoita olla paikalla ja vielä sanotaan että hallitsevat! Hmmmm.. Nytkö Jumalaa? Ketä?
        Selittäkääs tämä hallintavalta.
        -Vai voisiko olla jokin muu merkitys, kun yhden tulkinnan mukainen käsitys, mitä nyt tässä edellä kirjoittajat viittasivat? Meidänhän on muistettava, että tulkintoja löytyy ja edellä oli yksi niistä, niin mitä pitäisi katsoa oikeaksi vai ei mitään????

Mistä syntyy ihmiselle tarve hallita muita?

• jakaa oikeutta!
        hallita? kirjoitti:

Mistä syntyy ihmiselle tarve hallita muita?

JOKAINEN USKOVA HALUAA HALLITA - JAKAA OIKEUTTA

1. Kuningastenkirja 3. luku

10 Tämä pyyntö oli Herralle mieleen,
        11 ja hän sanoi Salomolle: "Koska esitit tällaisen pyynnön, koska et halunnut pitkää ikää, et rikkautta etkä vihollistesi kuolemaa, vaan pyysit ymmärrystä osataksesi hallita oikein,
        [3:11-12: Sananl. 2:3-6]

12 minä teen niin kuin pyysit. Minä annan sinulle niin viisaan ja ymmärtäväisen sydämen, ettei kaltaistasi ole ennen ollut eikä ole jälkeesikään tuleva.
        [1. Kun. 5:11, 10:23,24; Saarn. 1:16]

• 1234567---

Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . Monet tutkijat, myös katolinen kirkko sijoittaa tämän lepopäivämuutoksen vuoteen 364 jKr. jolloin katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.
        Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli alusta asti. Tuomioiden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.

• ihan puppua

vääntelet tahallasi Ilmestyskirjan tekstejä mielikuvituksesi mukaan kieroon.

Pyhät tulevat elämään MAAN päällä ikuisuuden 1000 vuoden ajanjakson jälkeen, eivät ennen sitä. Lue Ilmestyskirja kokonaisuutena, niin asia on selvä.

ÄLÄKÄ VÄÄNTELE RAAMATTUASI!

• Etkö usko Tuomariin?

Nimenomaan otettaessa huomioon koko Ilmestyskirja ja kaikki profeetat ja koko Sana - on kisitatonta ja kaikkien kristillisten kirkkojen tunnustama asia tuo
        tuhatvuotinen rauhanaika Maan päällä.
        Hesekiel 39-48 jouduttaisiin heti polttamaan helvetin tulessa poroksi, jos Raamattu täytyisi laittaa tyhjiin raukeamaan.

Uudeksi minä teen kaikki, vakuuttaa Herra ja sanoo uudestisyntyneen olevan aivan uusi luomus - KAIKKI entinen on kadonnut, vaikka ei päällepäin tietenkään siltä näytä.
        Maa uudestisyntyy rauhanaikaa varten, sen tietää ja käsittää jokainen, jolla on ripauskin Henkeä.

Matt. 19:28
        Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille:
        siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

Room. 8. lukua

21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
        22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
        23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

rauhaa odotellessa

• selvä.näkemys

Nimimerkki "ihan puppua" oikeassa olet !

• pyhpyh239479234
        Etkö usko Tuomariin? kirjoitti:

Nimenomaan otettaessa huomioon koko Ilmestyskirja ja kaikki profeetat ja koko Sana - on kisitatonta ja kaikkien kristillisten kirkkojen tunnustama asia tuo
        tuhatvuotinen rauhanaika Maan päällä.
        Hesekiel 39-48 jouduttaisiin heti polttamaan helvetin tulessa poroksi, jos Raamattu täytyisi laittaa tyhjiin raukeamaan.

Uudeksi minä teen kaikki, vakuuttaa Herra ja sanoo uudestisyntyneen olevan aivan uusi luomus - KAIKKI entinen on kadonnut, vaikka ei päällepäin tietenkään siltä näytä.
        Maa uudestisyntyy rauhanaikaa varten, sen tietää ja käsittää jokainen, jolla on ripauskin Henkeä.

Matt. 19:28
        Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille:
        siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.

Room. 8. lukua

21 koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen.
        22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
        23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

rauhaa odotellessa

Mitään tuhatvuotista valtakuntaa maan päällä ei ole eikä tule. Se on harhaoppia.

• HALLITA PAKANOITA

Kirjoitettu on, että loppuun asti uskonsa säilyttävä saa kerran hallita pakanoita. Paratiisissa ei pakanoita liene, mutta täällä Maan päällä lopullisen rauhan voiton aikakaudella (Sak 14. Jes 66.).

Ilm 5:10
      Ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja he tulevat hallitsemaan maan päällä".

Ilm 2:26
      Ja joka voittaa ja loppuun asti ottaa minun teoistani vaarin, sille minä annan vallan hallita pakanoita,

Ilm 2:26-29:
      26 "Sille, joka voittaa, sille, joka loppuun asti noudattaa minun tahtoani, minä annan vallan hallita kansoja.
      [1. Kor. 6:2 ]
      27 Hän paimentaa niitä rautaisella sauvalla, lyö pirstoiksi kuin saviastioita.
      [Ps. 2:9 | Luuk. 22:29]
      28 Hän saa saman vallan, jonka minä olen Isältäni saanut; minä annan hänelle aamutähden.
      [2. Piet. 1:19; Ilm. 22:16]
      29 "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille.

1. Kor 6:2
      Ettekö tiedä, että pyhät tulevat kerran olemaan maailman tuomareina? Jos te saatte tuomita maailmaa, ettekö muka kelpaa tuomareiksi vähäpätöisissä asioissa?
      [Dan. 7:22; Viis. 3:8; Matt. 19:28; Ilm. 20:4]

Hei! Rauhanajassa on kiva hallita, sillä terveysongelmiinkin löytyy lääke ja kaikki virkoaa elämään!
      HES 47:12
      "Pitkin virran molempia rantoja kasvaa kaikenlaisia hedelmäpuita. Niistä eivät lehdet lakastu eivätkä hedelmät lopu: joka kuukausi ne antavat uuden sadon, sillä niitä ruokkii virta, joka saa alkunsa pyhästä paikasta. Niiden hedelmiä käytetään ruoaksi ja niiden lehtiä lääkkeeksi.

Ilm 22:2
      Kaupungin valtakadulla, virran haarojen keskellä kasvoi elämän puu. Puu antaa vuodessa kahdettoista hedelmät, uuden sadon kerran kuukaudessa, ja sen lehdistä KANSAT saavat terveyden.
      [1. Moos. 2:9, 3:22; Ilm. 2:7 | Hes. 47:12]

MUITA LUPAUKSIA LOPUNAJAN SERAKUNTALAISILLE

Ilm 2:7
      "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan puutarhassa.
      [Matt. 11:15 | 1. Moos. 3:22; Ilm. 22:2,14]

Hallita kansoja ja syödä elämän puusta!
      "Kansoja" ei paratiisissa ole tietenkään, mutta
      luonnollisesti on niin, että hallitsevat tätä näkyväistä, kansoineen ja näkymättämässä ylöstemmattujen paratiisissa samalla asustelevat.

Ilm 2:11
      "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Siihen, joka voittaa, ei toinen kuolema kajoa.
      [Ilm. 3:6,13,22 | Ilm. 20:6,14, 21:8]
      Ilm 20:14-15:
      14 Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi. [1. Kor. 15:26,54; Ilm. 2:11]
      15 Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.
      [Ps. 69:29; Dan. 12:1; Matt. 25:41; Ilm. 19:20]

Ilm 2:17
      "Jolla on korvat, se kuulkoon, mitä Henki sanoo seurakunnille. Sille, joka voittaa, minä annan kätkettyä mannaa ja valkoisen kiven, ja siihen kiveen on kirjoitettu uusi nimi, jota ei tunne kukaan muu kuin sen nimen saaja.
      [Ps. 78:24,25 | Jes. 56:5, 62:2, 65:15]

Ilm 3:5
      Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.
      [Luuk. 10:20 | Matt. 10:32 ]

Jeesus houkuttelee lupauksilla, ei pelolla

• pyhpyh23874982347

Aloittaja tulkitsee Ilmestyskirjaa tahallaan väärin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      812
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      750
    3. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      576
    4. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      63
      548
    5. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      546
    6. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      45
      533
    7. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      66
      526
    8. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      517
    9. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      512
    10. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      24
      511
    Aihe