Helsinki - Rovaniemi välille, eri reiteille

ERIRAJOITUKSET

80 km/h reitti, 100 km/h reitti ja 120 km/h reitti. Useimmat voisivat valita haluamansa reitin nopeuden mukaan, tuntisivat olonsa turvalliseksi, haluamallaan nopeudella. 6 ja 5 tiet olisivat Savolaisten haluamat 80 km/h reitit. Satasen reitti kulkis päijänteen molemmin puolin ja 120 km/H reitti Tampereen kautta ylöspäin Lapualle ja edelleen Ylivieskaan ja Ouluun, sieltä Ranuan kautta Rovaniemelle. Satasentie jatkais Oulu Tornio -Rovaniemi. Savolaisten kasikymppinen tulis Kuusamo - Posio - Rovaniemi. Rekka reitti vois tulla 58 alas....
Jopas lähtis liikenne toimimaan....eikä uunojen tarvis kyttäillä kaahareita, ja nysvääjiä.....poliisitkin vois mennä veneilemään.

23

2455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erimielinen

Kuusamon ja Pudasjärven reitit Rovaniemelle on nykyisin nopeimmat, kun siellä ei ole noit pönttöjä niinku melkein olleskaan, ainoan kameravälin kuopiosta iisalmeen voi huilata. Helsinki Kouvola Pieksämäki Suonejoki on tosi nopea, Kuopion motari kulkee hyvin, ja Iisalmesta eteenpäi onkin pelkkää korpea, jossa nopeuksia ei juuri valvota vaan voi päästää 120-140. Hyvä että Jyväskylä Tampere -suunnilla pidetään vauhti alhaalla joska siellä on tota ruuhkaakin liiaksi ja muuta rekkaliikennettä.Kuka helveti ajelee Roihin Oulusta Ranuan kautta???Tai Kuusamosta jonnekin Posiolle??Ei sentään, katos kartasta niin näät.

• Erirajoitukset.

Kuka Tampere - jyväskylä alueesta on puhunut?
        Jospa nyt katsoisit ITSE sitä karttaa. Olen tainnut useimmin ajaa kun sinä katsoa. Ok mutta oletpahan poissa minun tieltä.

• erimielinen
        Erirajoitukset. kirjoitti:

Kuka Tampere - jyväskylä alueesta on puhunut?
        Jospa nyt katsoisit ITSE sitä karttaa. Olen tainnut useimmin ajaa kun sinä katsoa. Ok mutta oletpahan poissa minun tieltä.

mutta joku kirjoitti ja noin tuolla lukee:
        lainaan
        " Satasen reitti kulkis päijänteen molemmin puolin ja 120 km/H reitti Tampereen kautta ylöspäin "
        Mitä hel.etin vuoksi sinne ruuhkaan lisää tumppukärsiä enää tunkemaan, kun nopeat ja sujuvat reitit on jo olemassa itä-suomessa, minä käytän niitä ja ajelen aika reippaasti Hesasta Utsjoelle monta kertaa vuodessa.Ruuhkista ja rajoituksista ei tosiaan ole mitään haittaa, paitsi muutamana Rukan vaihtolauantaina talvella.

• pohjoisempana kylläkin
        erimielinen kirjoitti:

mutta joku kirjoitti ja noin tuolla lukee:
        lainaan
        " Satasen reitti kulkis päijänteen molemmin puolin ja 120 km/H reitti Tampereen kautta ylöspäin "
        Mitä hel.etin vuoksi sinne ruuhkaan lisää tumppukärsiä enää tunkemaan, kun nopeat ja sujuvat reitit on jo olemassa itä-suomessa, minä käytän niitä ja ajelen aika reippaasti Hesasta Utsjoelle monta kertaa vuodessa.Ruuhkista ja rajoituksista ei tosiaan ole mitään haittaa, paitsi muutamana Rukan vaihtolauantaina talvella.

edelleenkin olet pihalla, mites posio???hehe

• Totuus-
        pohjoisempana kylläkin kirjoitti:

edelleenkin olet pihalla, mites posio???hehe

Olette varmaan molemmat huomanneet, että rajoitukset ovat tulleet, uusia teitä ei lähitulevaisuudessa rakenneta pohjoiseen, ja liikenne tulee jatkossa ainoastaan hidastumaan entisestään. Erimielinen on oikeassa siinä, että nopeita reittejä, joita vielä onneksi vielä on, kannattaa käyttää, vaikka ne tekevät yli 50 kilometriäkin lisää matkaa Suomen pituudella. Aikaa kuitenkin säästyy tuntitolkulla, ja hermot lepäävät vauhdikkaassa ajossa.

• siinä

kuka tuon lystin maksaisi? osaatko heittää mitään arviota kustannuksista?

• ei osaaja

mitään kiitoratoja tarvitse. Savolaiset pärjää jo nyt.

• vaikka
        ei osaaja kirjoitti:

mitään kiitoratoja tarvitse. Savolaiset pärjää jo nyt.

sellainen tie jolla nuo nopeudet olisivat mahdolliset. usko tai älä, mutta joulupukki ei voi niitä lahjoittaa.

• Ei se merkki
        vaikka kirjoitti:

sellainen tie jolla nuo nopeudet olisivat mahdolliset. usko tai älä, mutta joulupukki ei voi niitä lahjoittaa.

estä ajamasta kovempaa....logiikka on ilmaista.
        Tyhmyys maksaa miljoonia...

• päin?
        Ei se merkki kirjoitti:

estä ajamasta kovempaa....logiikka on ilmaista.
        Tyhmyys maksaa miljoonia...

minne ne on piilotettu?

• Pese äitin pöksyt
        päin? kirjoitti:

minne ne on piilotettu?

hyvin....et haistele.

• siis..
        Pese äitin pöksyt kirjoitti:

hyvin....et haistele.

..et osaa. ketään ei kiinnosta kiinnostuksesi äitisi pöksyjä kohtaan.

• hyvähyvä

Eikö olisi parempi kun Ouluun päin ajettaisi yksisuuntaisesti Lahti-Jyväskylä -tietä, ja takaisin Tampereen kautta. Nykyiset tiet siis muutettaisi yhdensuuntaiseksi moottoritieksi.

Sinun ehdotuksesi on vähän jälkeeenjäänyt tähän verrattuna.

• kulkea kuka minnekin

yksisuuntaisuus sopii vain "Stadin itsekkäille kölleille" kuten itsekin osoitit. (Savolais- Helsinkiläisille on jo reitit valmiina, pysy siellä!)

• "hyvähyvä"

Että Hesasta Hämeenlinnaan Oulun kautta yksisuuntaisella moottoritiellä. Itsekö keksit idean?

• onhan noita jo

esim. Moottoritie H:ki-Tampere tai vanha tie.
      Moottoritie H:ki-Turku tai vanhatie.
      Moottoritie H:ki-Kirkkonummi tai vanha tie.

• Niin.............

Että itäkautta ajaa paljon nopeammin Rovaniemelle Helsingistä.

Esim. Helsinki-Lahti-Mikkeli-Kuopio-Iisalmi-Kajaani-Puolanka-Pudasjärvi-Ranua-Rovaniemi.

Tässä sellainen reitti, että nopeampaa saa hakea.

Oulun kautta nelostietä tuo matka on yhtä tuskaa.

Viitostie ja itärajalla kuutostie ovat sellaisia, että nopeus on paljon suurempi ja vähiten nysväreitä kuin nelostiellä

• erimielinen

Tuo on nopein reitti ehottomasti, kun vielä kiertää Mikkeli-Kuopio -välin Pieksämäen kautta. Matkaa on n.7 kilometriä enemmin, mutta aikaa säästyy varsinkin kesällä matkailuvaunuaikaan yli puoli tuntia.

• Nimittäin
        erimielinen kirjoitti:

Tuo on nopein reitti ehottomasti, kun vielä kiertää Mikkeli-Kuopio -välin Pieksämäen kautta. Matkaa on n.7 kilometriä enemmin, mutta aikaa säästyy varsinkin kesällä matkailuvaunuaikaan yli puoli tuntia.

Mikkeli-Juva väli on aika hidas ajaa milloin vain

• erimielinen
        Nimittäin kirjoitti:

Mikkeli-Juva väli on aika hidas ajaa milloin vain

Lisäksi koko Mikkeli-Kuopio väli on hyvin tarkkailtu tieosa pönttöineen ja LP-tutka-autoineen, Pieksämäen reitillä on 100 rajoitus,ei poliisija,ja muutama pönttö vain Suonenjoen ja Kuopion välillä 20 km matkalla,joten voi ajaa erittäinREIPASTA vauhtia poliisin tietämätä.

• eräs asia?

Nimittäin se, että noilla teillä on muutakin liikennettä kuin Helsingistä Rovaniemelle meneviä...
      Ja itse asiassa Helsingin ja Rovaniemen väliä ajavat taitavat muodostaa varsin pienen osan noiden teiden teiden liikenteestä jos 80 - 90 km/h junnaava raskasliikenne ja muutama hiihtolomaviikko jätetään pois laskuista.

• pepsodenssi

suomen tieverkko palvelee vain ja ainoastaan helsinkiin tai helsingistä kulkevaa liikennettä. kehä III ulkopuolella ei ole väliä vaikka olisi kouluja tai päiväkoteja valtatien vieressä, helsinkiläisten on päästävä mahdollisimman nopeasti leasingautoilla absit espit täristen fysiikan lakeja uhmaten rukalle/leville ottamaan taotao-meikkiä.

• minun nopeani

..................

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7820
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4380
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3912
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3310
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3218
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2933
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2731
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe