Ellei selittäjää ole:
1. Kor:
14:19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.
14:28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
Kielillä puhutaan yksityisesti
8
208
Vastaukset
- merim.raimo
Room.14:22 Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville,vaan niille,jotka eivät usko.
- yyprinne
Kukaan ei noudattele mitään raamatullisia ohjeita enää missään.Ne on menneiden aikojen juttuja ne ja nykyisin on nykyisin.
- merim.raimo
yyprinne kirjoitti:
Kukaan ei noudattele mitään raamatullisia ohjeita enää missään.Ne on menneiden aikojen juttuja ne ja nykyisin on nykyisin.
Jumala on muuttumaton ja Jumalan ilmoitus raamatussa,pelastuksen Tiestä,Tie,Totuus ja Elämä on Jeesus,eikä ihmiselle muuta nimeä ole annettu,jonka kautta voisi pelastua.Joka syntinsä tunustaa ja hylkää,se saa armon.
- eivät usko?
Melkein "joka toinen uskomaton" tietää glossolalian olevan yleisuskonnollisen ilmiön. Uskovaiset ne taitavat olla niitä, jotka eivät tätä tiedä vaan pitävät ilmiötä jotakuinkin omalle "oikeauskoiselle" ryhmälleen kuuluvana merkkinä jostain erinomaisesta.
- yyprinne
merim.raimo kirjoitti:
Jumala on muuttumaton ja Jumalan ilmoitus raamatussa,pelastuksen Tiestä,Tie,Totuus ja Elämä on Jeesus,eikä ihmiselle muuta nimeä ole annettu,jonka kautta voisi pelastua.Joka syntinsä tunustaa ja hylkää,se saa armon.
siitä huolimatta raamatun opetuksia,käskyjä eikä kehoituksia.
sammuttako, kielilläpuhumista älkää estäkö.
Ja missäs sitä muualla voitaisiin estää, kuin seurakunnassa, jokainen kotonaan ja muuten yksin olessaan ei kukaan voi estää.
Voi käyttää ihan järkeä, milloin puhuu ja milloin ei puhu serakunnassa kielillä.
Itse olen tuhansia kertoja puhunut kielillä seurakunnassa, ja iahanääneen, eikä siitä ole koskaan ollut kenellekkään haittaa, päinvastoin, vieressä olijakin on usein yhtynyt samaan Henkeen, ja Henki on saaut vaikuttaa.
Kirjain kuolettaa, Henki tekee eläväksi.
Älä sinäkään siis tukehdu kirjaimeen, Henki on vapaa, eikä se silti ole Sanaa vastaan, pitää vaan tietää, siinä se salaisuus on, olla Hengen johdossa, niin kaikki saa siunauksesta osansa, eikä Henki sammu, protokollan ympärillä kun pyörii, ja haluaa olla niin OIKEASSA, se sammuttaa Pyhän Hengen!- öllikkä
että suurimassa osassa seurakuntia ihmiset puhuvat kielillä isolla ännellä ja kukaan ei selitä mitä,vaikka raamattu siihen selkeästi opastaa.
- noin mahdottoman,,,.
lain alaita ole, mutta se on suositus. Kerran, kauan sitten puhuin hegellisessäkodissani kielillä ja siinä tuli neljä nimeä peräjälkeen, ruotsalaisia ja vieressäni seisonut mies kysyi, että mitä, mitä sinä sanoit ja jatkoin puhumistani ja taasen nämä nimet tulivat.
Mies viereltäni sanoi, että nuo ihmiset ovat tulossa huomenna meille kylään, he ovat ruotsalainen ystävä perhe ja tämä mies oli todella hämmästynyt.
Hän oppi kyllä myöhemmin ymmärtämään, että ihminen vain välittää Jumalan Hengen puhetta, eikä tuota sitä itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit585564KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti1973607Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja182428Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei222375Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro91258Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT651058- 1021048
- 851023
Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu181022Häneen rakastuminen oli sellaista
että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta79975