eli siis, suositteluja joulupöydän viiniksi.
joulupöytään
6
617
Vastaukset
- ......
joku viini mistä tykkäät. itse ostan varmaan punaviiniä, koska tykkään niistä eniten.
- nyt taas
kerran Alkon myyjältä, ehdottomasti älä täältä kysy.
Alkon myyjä palvelee MIELELLÄÄN. Hänelle voit tarkentaa, mitä tarjottavaa joulupöydässäsi on. ÄLÄ siis kysy tuollaisia YLEISIÄ viinineuvoja ("mikä on hyvä viini") täältä! - Sellainen itsekin
Joulupöytään (suolakalan, rosollien, laatikoiden ja kinkun sekamelskan seuraksi) olutta! EI viiniä.
Sitten pöydästä noustua ja joulukukin käytyä voi nautiskella jotain tuhdintäyteläistä takkatulen-ääressä-punkkua, joka ei mitään ruokaa seurakseen kaipaa. Hintaa pari-kolme kertaa se, mitä arkisemmissa oloissa tulee ryystettyä.
Jokin Châteauneuf-du-Pape olisi yksi vinkki. Italialaiset Ripassot ja Amaronet toinen.
Viime jouluna olin varsin tyytyväinen tähän: http://www.alko.fi/tuotteet/fi/458517
Kinkkuviininä se olisi mennyt pahan kerran hukkaan.- oikein?
joulukukin => joulupukin
- lasien vaihto
Meillä kyllä juodaan valkoviiniä kala-alkupalojen kanssa ja vaihdetaan punaviiniin, kun siirrytään kinkku-/kalkkuna-/laatikkolinjalle.
Olut sopii alkuun ihan yhtä hyvin, mutta on minusta vähän brutaali juoma joulupöytään.
Viiniystävä minäkin. Jälkiruokana pienet konjakit, pienet konjakit, ne lystikkäitä on...
- ViinuriHki
Rodukas, voimakas Sampanja. Kestää rasvan ja suolan, niitä jouluruuissa riittää.
Kokeilla voisi myös hedelmäisiä, jopa puolikuivia valkkareita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854970- 962853
- 432816
- 1992402
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj282014- 1331959
- 1781570
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161501Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51329Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3681311