Omakotitaloni on Domina-Maxi vakuutuksella varustettu, ilman mitään ikävähennys-%. Talo on 17-vuotias. Priimakampe, ainakin minun mielestäni.
Vahinkoja on tasan yksi. Toimintansa lopettanut kiinteistöön kuuluva kodinkone. Siispä tein vahinkoilmoituksen netissä. Mitään ei kuulunut kahteen viikkoon, kunnes eräänä iltana kysyin netin välityksellä, miten ilmoitukseni on käsitelty jne...vastaus tuli heti seuraavana aamuna. Kodinkoneenne käyttöikä on 10 vuotta. Vahinkoanne ei korvata. Haluatteko vastauksenne kirjallisena, vai tyydyttekö tähän sähköpostiin. Voi saa..na että jurppasi. Millaista pitkaikaisen asiakkaan kohtelua. Voi hyvä taivahan takoja!
Vastasin, että en taatusti tyydy, vaadin kaiken kirjallisena. Ja päätin, että perästä kuuluu, vaikka jo nyt tiedän, että turhaahan se on.
Minä olen maksanut tunnollisesti vuosi vuodelta kuluttajahintaindeksillä korotettua vakuutusmaksua 17 vuotta, eräpäivänä. Ja samalla kuvitellut, että saan omaisuuteeni kohdistuneesta mahdollisesta vahingosta oikeutetun korvauksen.
Tyly ilmoitus antaa kuitenkin ymmärtää, ettei mikään muu, kuin maksu, ole enää voimassa. Jos tulkinta on se, että kodinkoneella ei ole käyttöarvoa sen iän vuoksi, missä vaiheessa käyttökelpoinen kiinteistö on muuttunut kokonaan korvausmenettelyn ulkopuolelle? Vain maksu säilyy, mutta sitäkin pitää Tapiola-yhtiön vuosi vuodelta korottaa kohonneiden vakuutuskorvausten, kuluttajahintaindeksin ja alati kasvavien voittotavoitteiden vuoksi.
Kun saan tämän asian lopullisesti selvitettyä, vakuutan taloni vain halvimmalla palovakuutuksella ja irtaimistoni halvimmalla koti-irtaimistovakuutuksella. Ja ehdottomasti muussa yhtiössä, kuin Tapiolassa. Tehkää tekin niin.
Jos laajan turvatason vakuutus maksaa esim. 500 euroa/v ja suppean tason vakuutus 150 euroa/v, laitatte säästöön tuon 350 euroa/v. 17 vuoden kuluttua teillä on omassa vakuutusrahastossanne 5950 euroa mahdollisen vahingon varalle. Sillä summalla saa varmasti uuden kodinkoneen ja seuraavallekin vahingolle jää vielä pesämuna sinun ihan ikiomaan vakuutusrahastoosi.
Laajan turvatason vakuutukset on tehty toheloita vakuuttajia varten, joiden tohelointien aiheuttamat korvauskustannukset vakuutusyhtiö maksattaa juuri minunlaisillani "tolokun miehillä"! Mutta nyt loppuu minun tolokkuus vakuutusasioissa.
Vakuutusyhtiö ei turvaa omaisuutesi arvoa. Sen teet sinä itse. Vakuutusyhtiön liikeidean keskeinen osa on pyrkiä olemaan korvaamatta vahinko, päinvastoin, kuin mitä mainonnassa annetaan ymmärtää. Älkää olko tyhmiä, niin kuin minä olin!
Tapiola-yhtiö, paskapulja
40
10251
Vastaukset
- vihaisia!
Oletko tutkinut itse vakuutusehtoja ja todennut korvauksen olevan mahdollinen? Riippuu vähän kodinkoneesta, milloin ikävähennys vie korvauksen nollille. Eihän vakuutusyhtiö ole omaisuuden uusimisyhtiö. Olisitko ollut tyytyväinen, jos olisit saanut päivänarvon mukaisen korvauksen???
10 vuotta vanha pesukone, jääkaappi tai pakastin, 50€??? Olisitko sitten ollut tyytyväinen?
Eipä silti monesta muusta yhtiöstä olisit vielä saanut korvauksen 10 vuoden jälkeenkin. Tosin päivänarvon mukaisen tai sitten laite olisi vaan korjattu.
Talon iällä ei ole merkitystä tällaisessa vahingossa. Vakuutus korvaa uusarvoperusteisesti(jopa Tapiolassa), mikäli kiinteistön arvo on yli 50% uuden vastaavan kokoisen talon arvosta.
Korvausmenettely oli kyllä tökerö. Täytyy myöntää, varsinkin kun oli herkkänahkainen asiakas. Eihän sitä voinut tietää, mutta olisi pitänyt ottaa varman päälle.- Nafta Lefa
10 vuotta vanha pesukone, jääkaappi tai pakastin, 50€??? Olisitko sitten ollut tyytyväinen?
Kyllä olisin ollut tyytyväinen 50 euroonkin. Onhan se sentään jotakin, verrattuna kylmään sp-viestiin. Sitäkään en saanut, ennen kuin pyysin.
Edelleen pysyn kannassani, että koko vakuutustoiminta on vakuuttajan kannalta kestämättömän epätaloudellista.
Tapiolasta olen saanut aina huonoa palvelua. Minulla on kokemusta myös muista vakuutusyhtiöistä ja jopa korvausasioissa. Niissä kohtelu on ollut asiallisempaa. - TapiolanMies
Nafta Lefa kirjoitti:
Kyllä olisin ollut tyytyväinen 50 euroonkin. Onhan se sentään jotakin, verrattuna kylmään sp-viestiin. Sitäkään en saanut, ennen kuin pyysin.
Edelleen pysyn kannassani, että koko vakuutustoiminta on vakuuttajan kannalta kestämättömän epätaloudellista.
Tapiolasta olen saanut aina huonoa palvelua. Minulla on kokemusta myös muista vakuutusyhtiöistä ja jopa korvausasioissa. Niissä kohtelu on ollut asiallisempaa.Olet ollut yhtiöllemme erinomainen asiakas. Sinulla on ollut kallein tuotteemme vaikka olemme monta kertaa yrittäneet tarjota sinulle edullisempaa.
Domina Maxi hintataso on 40 % kalliimpi kuin Kodin vakuutus. Kiitos sinulle. - Nafta Lefa
TapiolanMies kirjoitti:
Olet ollut yhtiöllemme erinomainen asiakas. Sinulla on ollut kallein tuotteemme vaikka olemme monta kertaa yrittäneet tarjota sinulle edullisempaa.
Domina Maxi hintataso on 40 % kalliimpi kuin Kodin vakuutus. Kiitos sinulle.halutaan tappaa "lypsävä lehmä". On kummallista politiikkaa.
Turha tällaisella asialla on lietsoa, puoleen jos toiseenkaan. Jos yhtiö on tuota mieltä ja minä tätä, kummankin on tehtävä valintoja.
Kysynkin sinulta Tapiolan mies(?), että haluatteko te eroon tällaisista asikkaista, vai ette?
- haa haa haaaa
en itse olisi kehdannut laittta tuollaista juttua sivustolle ja vaahdota moisen pikkujutun takia. ei tosiaankaan 10 vuotta vanhalla koneellla ole arvoa. tekstiä löytyi kyllä vaikka mulle jakaa moisesta asiasta. miten olsi tosipaikan tullen, jossakin isossa vahingossa???
- diku
Ei ne muutkaan yhtiöt niitä vanhoja
koneita korvaa. Meillä oli If:issä kun
astianpesukone syttyi palamaan. Ei mitään
korvauksista puhettakaan, kun oli vanha kone.
Siirryttiin Tapiolaan, taisi olla vikatikki.
Itseasiassa, pitäisi joka vuosi ilmoittaa
vakuutusyhtiöön, kuinka vanhoja kodinkoneita
onkaan käytössä ja sitten kysellä, että paljonkos
nyt vähennetään vakuutusmaksuista, kun noita
ei enää korvata. Eli kyllä niiden irtaimistojen
vanhentumisen pitäisi näkyä myös alenevina
vakuutusmaksuina, vaan eipä näy.
T.S.- entinen ifiläinen
if vakuutus ei korvaa mitään muutakaan,paitsi käräjien kautta. on niin tulkinnan varaiset vakuutus ehdot!
- teillekin
jos teillä on kodinkoneet vanhoja l. n.10v ja haluutte sen näkyvän vakuutushinnoissa niin muuttakaa irtaimistovakuutuksesta rikko pois eli perusturvalle, se pienentää hintaa muutamalla kymmenellä eurolla.Mutta älkää sitten itkekö että kun ette saaneet korvauksia kun digikamera putoaa ja hajoaa korjauskelvottomaksi.
- Nafta Lefa
teillekin kirjoitti:
jos teillä on kodinkoneet vanhoja l. n.10v ja haluutte sen näkyvän vakuutushinnoissa niin muuttakaa irtaimistovakuutuksesta rikko pois eli perusturvalle, se pienentää hintaa muutamalla kymmenellä eurolla.Mutta älkää sitten itkekö että kun ette saaneet korvauksia kun digikamera putoaa ja hajoaa korjauskelvottomaksi.
Laajat turvatasot, kuten jo kerroin, ovat toheloita varten. He pääsevät ehtoja myös hyödyntämään, mutta kyllä he niistä maksavatkin.
Valitettavasti niiden toheloiden tohelointia rahoittavat myös "tolokun miehet".
Topakat ja huolehtivat ihmiset: Ottakaa suppea turvataso (perusvakuutus) suuren vahingon varalle. Kilpailuttakaa usein vakuutus ja vaihtakaa yhtiötä, sillä perusturvatasoissa ei ole juurikaan ehtoeroja yhtiöiden välillä. Kun tulette ns. uutena asiakkaana "uuteen" yhtiöön, saatte 1. vuodeksi ainakin 20%:n tutustumisalennuksen. Hinta on vähemmän, kuin mitä vastaavasta vakuutuksesta maksaa ns. vakituinen asiakas.
Vakuutustoiminta on hel..in hyvää bisnestä. Katteet ovat yhtiöille mahtavat. Siksi ne eivät paljasta edes asiakasmääriään, saatikka katteita. - Tarmo
Nafta Lefa kirjoitti:
Laajat turvatasot, kuten jo kerroin, ovat toheloita varten. He pääsevät ehtoja myös hyödyntämään, mutta kyllä he niistä maksavatkin.
Valitettavasti niiden toheloiden tohelointia rahoittavat myös "tolokun miehet".
Topakat ja huolehtivat ihmiset: Ottakaa suppea turvataso (perusvakuutus) suuren vahingon varalle. Kilpailuttakaa usein vakuutus ja vaihtakaa yhtiötä, sillä perusturvatasoissa ei ole juurikaan ehtoeroja yhtiöiden välillä. Kun tulette ns. uutena asiakkaana "uuteen" yhtiöön, saatte 1. vuodeksi ainakin 20%:n tutustumisalennuksen. Hinta on vähemmän, kuin mitä vastaavasta vakuutuksesta maksaa ns. vakituinen asiakas.
Vakuutustoiminta on hel..in hyvää bisnestä. Katteet ovat yhtiöille mahtavat. Siksi ne eivät paljasta edes asiakasmääriään, saatikka katteita.Tässä taas viesti, joka sisältää vain ja ainoastaan väärää informaatiota.
- Nafta Lefa
Tarmo kirjoitti:
Tässä taas viesti, joka sisältää vain ja ainoastaan väärää informaatiota.
vakuutusyhtiöiden asiamiehille, jotka tähän kiinnititte huomiota...
Minä en ole vielä koskaan kuullut sellaista kommenttia, että vakuuttaja olisi vahinkotilanteessa (kirjoitan pelkästään esine-/ omaisuusvahingoista)ollut tyytyväinen, jos ei saa lainkaan korvausta. Tämä tulisi yhtiössä po. tapausten välttämiseksi tehdä hyvin selväksi, eikä asettaa asiakasta sellaiseen asemaan, että hänen olisi pitänyt ymmärtää, mitä lakimiesten laatimat ehdot tarkoittavat. Meistä tavallisista ihmisistä suurin osa on höpläytetty ottamaan ylisuuri vakuutus, jolla pärjää vain vakuutusyhtiö.
Toki myönnän sellaista kuulleeni, että jotkut ovat päässeet kusettamaan yhtiötä (tekemään vakuutuspetoksen, josta eivät ole paljastuneet), mutta sellainen ei kuulu minun periaatteisiini. Siksipä olenkin ns. lypsävä lehmä, joka nyt "tapetaan", eli on pakotettu vaihtamaan yhtiötä. Ihan vaan periaatesyistä. - Anonyymi
entinen ifiläinen kirjoitti:
if vakuutus ei korvaa mitään muutakaan,paitsi käräjien kautta. on niin tulkinnan varaiset vakuutus ehdot!
"if vakuutus ei korvaa mitään muutakaan,paitsi käräjien kautta. on niin tulkinnan varaiset vakuutus ehdot!"
suunnilleen niin minullekin sanottiin,
kun iF vakuutettu auto kolhi autoamme. he sanelivat ehdot, suuri automaalaamokin kertoi että ikävä kun autosi kolhijalla oli vakuutus iFfistä.
Ei korvaa kyllä omistajallekaan erityisesti, monessa erässä lasketaan ja joka välissä pyöristetään pienempään. Se on sitä iF puhelinpalvelua, "robotti" sanelee toisessa päässä.
- vakuuttaessa
Kannattaa ottaa huomioon,että vakuutusyhtiöt
käyttävät vuosipoistoa ja yleensä pääsääntöi-
sesti 10-vuotta on se periodi.
Itse olen toiminut siten,että ostaa vähän"laa-
dukkaamman/laadukkaita" kodinkoneita,niin niille
annetaan takuu 3-5 vuotta.Kodinkoneet kestävät yleensä sen ajan kunnossa.Tietenkin on poikkeuksia.
Näin ollen itsellämme meidän taloudessa ei ole
koko irtaimistovakuutusta.(2 henkilöä)
Laskeskelin,että en vaivaa ko.vakuutuksella
itseäni tai talouttani.Ja olemme pärjänneet.- Koutsa
Tapiolan Domina Maxi kodinvakuutusehdot eivät tunne vuosipoisto-/ikävähennysehtoa. Siinä korvaus määräytyy poikkeuksellisesti ilman mitään ikävähennyksiä. Jopa vesivahingossa.
Vakuutusta ei ole enää myynnissä ja olen itsekin odotellut, millä hinnalla Tapiola tarjoutuisi lunastamaan Dominan Maxin pois kuleksimasta. Hinta pitää kuitenkin olla kohdillaan, jos aikoo sen pois saada. Monesti ovat tarjonneet uutta tuotetta, joissa kaikissa on ollut ikävähennysehdot. Taloni alkaa olla riski-iässä ja arvo ei ole paljon kohonnut. Siispä odottelen, kumpi tulee ensin, vahinko, vai hyvä tarjous. Eihän minulla huolta ole, minulla on kaiken kattava vakuutus!
Taitaa sittenkin käydä niin, kuin muissakin yhtiölle tuottamattomissa tuotteissa. Tapiola tulee muuttamaan ehdot itselleen sopiviksi, kuulematta asiakasta. Niin on käynyt esim. henkivakuutusten kohdalla. - näin se homma menee
Koutsa kirjoitti:
Tapiolan Domina Maxi kodinvakuutusehdot eivät tunne vuosipoisto-/ikävähennysehtoa. Siinä korvaus määräytyy poikkeuksellisesti ilman mitään ikävähennyksiä. Jopa vesivahingossa.
Vakuutusta ei ole enää myynnissä ja olen itsekin odotellut, millä hinnalla Tapiola tarjoutuisi lunastamaan Dominan Maxin pois kuleksimasta. Hinta pitää kuitenkin olla kohdillaan, jos aikoo sen pois saada. Monesti ovat tarjonneet uutta tuotetta, joissa kaikissa on ollut ikävähennysehdot. Taloni alkaa olla riski-iässä ja arvo ei ole paljon kohonnut. Siispä odottelen, kumpi tulee ensin, vahinko, vai hyvä tarjous. Eihän minulla huolta ole, minulla on kaiken kattava vakuutus!
Taitaa sittenkin käydä niin, kuin muissakin yhtiölle tuottamattomissa tuotteissa. Tapiola tulee muuttamaan ehdot itselleen sopiviksi, kuulematta asiakasta. Niin on käynyt esim. henkivakuutusten kohdalla.ikävähennys tulee elektroniikka tuotteille. Maksaisitko itse koneestasi esim. 500€ joka on jo 7 vuotta vanha?
Maxia älä irtisano mistään hinnasta pois jos katsotaan ikävähennys osuutta taloon. Se kauppa ei ole missään vaiheessa kannattava asiaakkaalle, yhtiölle kyllä.
kokemusta on....
miksi maksaisit 100€ vähemmän vakuutuksesta jos korvauksen sattuessa ikävähennyksen osuun on 5200€? Eli kuinka monta vuotta voisit olla ilman vahinkoa jotta säästät tuon 5200€. -> 52 vuotta :D
Kaikki hei maalaisjärkeä. :D:D
- Nafta Lefa
Esitin korvaushakemuksessani Tapiolalle lisäkysymyksen, että korvataanko kodinkonevahinko kiinteistön vakuutuksesta (kodinkoneeni on sellainen, että sitä ei muutettaessa voi ottaa mukaan, vaan se kuuluu kiinteistöön). Päätöksessä sanottiin, että vaikka Vakuutuslautakunta on katsonut kodinkoneeni kuuluvan kiinteistöön, jolloin se olisi pitänyt korvata kiinteistön vakuutuksesta, joka ei tunne ikävähennysehtoja,
"KATSOO TAPIOLA, ETTÄ KODINKONEENI KUULUU SEKÄ KIINTEISTÖÖN, ETTÄ IRTAIMISTOON", asiakkaan edun mukaisesti.
Siis Tapiola katsoo, että koska se olisi pitänyt korvata kiinteistön vakuutuksesta lautakunnan mukaan, se kuitenkin mielivaltaisesti päättää sen kuuluvan sinnekin, jossa se saadaan korvauksettomaan asemaan. Ja lauseen päätteeksi kehdataan vielä kirjata, että asiakkaan edun mukaisesti, vaikka korvaus jää maksamatta.
Tämä päätös osoittaa sen, ettei mikään, ei edes puolueettoman vakuutuslautakunnan päätökset sido yhtiöitä. He päättävät kaikesta huolimatta, korvataanko vahinkoasi, vai ei.
Ottakaa hyvät ihmiset opiksenne edes pieni ripaus tästä ketjusta. Turvallista tulevaisuutta Teille kaikille. - kodinkoneeeee
mokomasta pienestä naurettavasta asiasta hirveä haloo. kyllä on ollut kiinnostusta asialle, ei vo muuta kuin suuresti ihmetellä. millä se sun romu nyt saadaan uusiksi ??? sehän olisikin helppoa pyytää aina uusi kodinkoneen hyvitys vakuutusyhtiöltä kun vanha on tiensäpäässä.
on otsaa mokomaa tyhjää jauhaakkin...- ananasakäämät
Nyt tässä sinun tapauksessasi uskon olevan periaatteesta kiinni eikä rahallisesti vai?
Ymmärrän, että korvaus on annettu nyt väärin.
Siis tajusinko oikein, että lautakunta antoi päätöksen etkä silti heidän suosituksen mukaisesti saanut korvausta? - Nafta Lefa
ananasakäämät kirjoitti:
Nyt tässä sinun tapauksessasi uskon olevan periaatteesta kiinni eikä rahallisesti vai?
Ymmärrän, että korvaus on annettu nyt väärin.
Siis tajusinko oikein, että lautakunta antoi päätöksen etkä silti heidän suosituksen mukaisesti saanut korvausta?että, vaikka Vakuutuslautakunta on asian toisin päättänytkin, katsoo Tapiola asian olevan niin, kuin he itse haluavat. Lause antaa ymmärtää, että yhtiö oikein piikittää, että turha valittaa Vakuutuslautakuntaan, koska he eivät siihen päätökseen ole tyytyneet aiemmin, eivätkä tyydy tässäkään tapauksessa.
Niille, jotka pitävät tätä keskustelua huuhaana ja paskanlänkytyksenä, sanon, että periaatteesta tässä on kysymys. Tämä paikka ei luonnollisesti ole oikea valittamisen paikka, mutta halusin saattaa asian muidenkin Tapiolan asiakkaiden tietoon.
- Maksa jos kannattaa
Nafta Lefa!
Mitä sanoit mainitsemastasi vakuutusyhtiöstä pätee varmasti moniin muihinkin yhtiöihin. Vakuutusyhtiön riski minimoidaan vakuutuksenottajan kustannuksella. Siinä ei auta muu, kuin kääntää reippaasti selkä yhtiölle ja lähteä matkaan toiseen suuntaan. Vakuutuksia myydään muuallakin. Tuo versiosi palovakuutuksesta ja minimoi riskin itse muista vahingoista, on erittäin suositeltava. Minä kääntelen takkia vakuutusyhtiöiden, sähköntoimittajien, pankkien yms. suhteen tuon tuosta ja täysin siekailematta. Pärjään jotensakin kohtuullisesti siinä kahinassa. Kuumentaa se edes sen vakuutusmaksun ym. verran kyseisten laitosten takapuolta, kun asiakas lähtee. Ei muuta kuin kylmä peli! Minimoi sinäkin vakuutusyhtiön voitot osaltasi. Koeta pärjätä!- Salaoja
Minulla on yrityksen vakuutus Tapiolassa, luettuani pienellä tekstillä olevat korvausehdot ja soitettuani vakuutusyhtiöön, selvisi, että vakuutuksesta ei korvata mitään niistä riskeistä joita varten vakuutus on otettu. Myös omavastuut ovat järkyttävät 2000 1000 € . Paikallinen vakuutusedustaja sanoo korvattavan, mutta pääkonttorilla ollaankin jo toista mieltä! Joten pienyrittäjä, ole tarkkana.
- Yhtiön tuntija
Salaoja kirjoitti:
Minulla on yrityksen vakuutus Tapiolassa, luettuani pienellä tekstillä olevat korvausehdot ja soitettuani vakuutusyhtiöön, selvisi, että vakuutuksesta ei korvata mitään niistä riskeistä joita varten vakuutus on otettu. Myös omavastuut ovat järkyttävät 2000 1000 € . Paikallinen vakuutusedustaja sanoo korvattavan, mutta pääkonttorilla ollaankin jo toista mieltä! Joten pienyrittäjä, ole tarkkana.
Ei kannata lukea Tapiolan soppareita. Ne korvaa kaikki vahingot isoille asiakkaille tai niille joilla on tuttuja yhtiössä. Muille korvaavat vain pienet vahingot. Maailman helpointa on suodattaa korvattavien joukosta tulevaisuudessa tuottamattomat ja muuten oikeustoimiin riittävän varallisuuden ja älyn omaavat! Konttorilla ne porukalla kuuntelevat puheluiden nauhoituksia ja miettivät asiakkaidensa älykkyysosamääriä!!
- PaskaTapiola
Yhtiön tuntija kirjoitti:
Ei kannata lukea Tapiolan soppareita. Ne korvaa kaikki vahingot isoille asiakkaille tai niille joilla on tuttuja yhtiössä. Muille korvaavat vain pienet vahingot. Maailman helpointa on suodattaa korvattavien joukosta tulevaisuudessa tuottamattomat ja muuten oikeustoimiin riittävän varallisuuden ja älyn omaavat! Konttorilla ne porukalla kuuntelevat puheluiden nauhoituksia ja miettivät asiakkaidensa älykkyysosamääriä!!
Kaverillani on 2-3 miljoonan liikevaihdolla oleva yritys, ja minulla 2-3 sataatuhatta. Vuoden sisällä molemmilla oli samallainen työtapaturma. Meillä on sama yksityinen lääkäri. Mutta toinen meistä sai maksusitoumuksen alle kuukaudessa , ja toisen työtapaturma hylättiin parin viikon jälkeen kokonaan. Nyt on toisella terve tähystetty jalka , ja toisella turvoksissa oleva kipee koipi. Voitte arvata kummalla kumpi on. Terveisiä Tapiolaan...
- 83Seppo69
PaskaTapiola kirjoitti:
Kaverillani on 2-3 miljoonan liikevaihdolla oleva yritys, ja minulla 2-3 sataatuhatta. Vuoden sisällä molemmilla oli samallainen työtapaturma. Meillä on sama yksityinen lääkäri. Mutta toinen meistä sai maksusitoumuksen alle kuukaudessa , ja toisen työtapaturma hylättiin parin viikon jälkeen kokonaan. Nyt on toisella terve tähystetty jalka , ja toisella turvoksissa oleva kipee koipi. Voitte arvata kummalla kumpi on. Terveisiä Tapiolaan...
Isot on heitot kun miljoonan verran vaihtelee liikevaihto. Miten jaksat jouluaattona kirjotella? Pitäis muistaa näissä keskusteluissa että meitä on niin moneksi, monien kirjoitukset ovat valheellisia yms. Jos kuvittelee ottavansa vakuutuksen sillä ajatuksella että vahingontullessa tienaa rahaa tai tavaraa on yleensä väärässä. vakuutushan on sitä varten että korvataan sattunut vahinko, tietyin ehdoin, ne kyllä toimitetaaan kaikille, vakuutusehdot meinaan ja vieläpä joka ainoasta yhtiöstä. Löytyy myös joka yhtiölle ihminen joka on tyytymätön saamaansa kohteluun( vihaaja löytyy Lähille, Pohjolalle, Tapiolalle, Fennialle, ....kaikille olemassa oleville), kun on kuvitellut saavansa uuden uunin kun yli 10 vuotta vanha menee rikki. HALOOO!!!!????? Senhän saa jokainen lukea vaikka jokaisen vakuutusyhtiön kotivakuutuksen ehot ja kysyä että miten teillä menetellään vahinkotilanteessa, onko joku puhelin johon saattaa joutua jonottamaan vaikka 30 minuuttia, vai onko joku "Ilpo" toimitusjohtaja joka päättää kaikkien korvauksista?? Jos tuntuu että vakuuttaminen on kallista (omakotitalo varmaan n. 1€/m2???) niin jättää perkele vakuuttamatta. tai ottaa pelkän palo vakuutuksen. Mutta siinä vaiheessa kun kuvittelet lyöväsi vakuutuksella rahoiksi niin metsään menet.
- PaskaTapiola
83Seppo69 kirjoitti:
Isot on heitot kun miljoonan verran vaihtelee liikevaihto. Miten jaksat jouluaattona kirjotella? Pitäis muistaa näissä keskusteluissa että meitä on niin moneksi, monien kirjoitukset ovat valheellisia yms. Jos kuvittelee ottavansa vakuutuksen sillä ajatuksella että vahingontullessa tienaa rahaa tai tavaraa on yleensä väärässä. vakuutushan on sitä varten että korvataan sattunut vahinko, tietyin ehdoin, ne kyllä toimitetaaan kaikille, vakuutusehdot meinaan ja vieläpä joka ainoasta yhtiöstä. Löytyy myös joka yhtiölle ihminen joka on tyytymätön saamaansa kohteluun( vihaaja löytyy Lähille, Pohjolalle, Tapiolalle, Fennialle, ....kaikille olemassa oleville), kun on kuvitellut saavansa uuden uunin kun yli 10 vuotta vanha menee rikki. HALOOO!!!!????? Senhän saa jokainen lukea vaikka jokaisen vakuutusyhtiön kotivakuutuksen ehot ja kysyä että miten teillä menetellään vahinkotilanteessa, onko joku puhelin johon saattaa joutua jonottamaan vaikka 30 minuuttia, vai onko joku "Ilpo" toimitusjohtaja joka päättää kaikkien korvauksista?? Jos tuntuu että vakuuttaminen on kallista (omakotitalo varmaan n. 1€/m2???) niin jättää perkele vakuuttamatta. tai ottaa pelkän palo vakuutuksen. Mutta siinä vaiheessa kun kuvittelet lyöväsi vakuutuksella rahoiksi niin metsään menet.
Jos nyt liikevaihdot pyöristin lähes runolliseen muotoon niin mitä v****a se sulle viiraa? Ja jos mun jalka on lähes rampa , niin mitä v****a sinä alat tienaamisesta horiseen? MINÄ SAAN SINUSTA HETI KUVAN ISON FIRMAN NUOLESKELIJASTA JOLLA EI INHIMILLISYYTTÄ OLE KUIN.......
PS . ymmärrä nyt että kahdesta samallaisesta tapauksesta saa tyhmä suomalainenkin vertailutietoa joka TÄSMÄÄ kaikessa paskamaisuudessaan. - ilpot
83Seppo69 kirjoitti:
, ¤ vai onko joku "Ilpo" toimitusjohtaja joka päättää kaikkien korvauksista?? ¤ - "Ilpo" niminen tj. tai sitten jonkun muun nimen omaava tj. päättää monessakin sisäsiittolassa ihka yksin kaikista ja kaikkien korvauksista.
- Ystävällisesti
PaskaTapiola kirjoitti:
Jos nyt liikevaihdot pyöristin lähes runolliseen muotoon niin mitä v****a se sulle viiraa? Ja jos mun jalka on lähes rampa , niin mitä v****a sinä alat tienaamisesta horiseen? MINÄ SAAN SINUSTA HETI KUVAN ISON FIRMAN NUOLESKELIJASTA JOLLA EI INHIMILLISYYTTÄ OLE KUIN.......
PS . ymmärrä nyt että kahdesta samallaisesta tapauksesta saa tyhmä suomalainenkin vertailutietoa joka TÄSMÄÄ kaikessa paskamaisuudessaan.Tunnustan heti kättelyssä, olen vakuutusyhtiössä töissä.
Tähän viestiketjuun pari faktaa. Vakuutuksen tarkoitus on korvata aito vahinko. Jos yli 10 vuotta vanha kodinkone menee rikki, niin siinä ei ole vahinkoa tapahtunut. Niiden kuuluukin mennä rikki. Kysy vaikka kodinkonevalmistajalta. Korvausasian viestimisessä asiakkaalle pitää tietysti aina olla asiallinen, turha aiheuttaa herneen nenään vetämistä sillä.
Mitä tulee työtapaturmiin, ne ovat varmasti eniten korvauserimielisyyksiä aiheuttava yksittäinen asia. Kaikkien yhtiöiden asiantuntijalääkärit päättävät yhdessä yhtenä poolina siitä, mitkä tapaturmat ovat korvattavia tapaturmia ja mitkä eivät. Ei tokikaan yksittäisia vahinkoja käsitellä yhdessä, mutta tehdään linjanvedot, että mitkä vahingot ovat korvattavia.
Tapiolan päätökset ovat kaikista yhtiöistä vähiten muuttuneet vakuutuslautakunnassa, joka on näissä asioissa virallinen valituselin. Näin on ollut jo useita vuosia. - ZZZZZZZZTOP
Ystävällisesti kirjoitti:
Tunnustan heti kättelyssä, olen vakuutusyhtiössä töissä.
Tähän viestiketjuun pari faktaa. Vakuutuksen tarkoitus on korvata aito vahinko. Jos yli 10 vuotta vanha kodinkone menee rikki, niin siinä ei ole vahinkoa tapahtunut. Niiden kuuluukin mennä rikki. Kysy vaikka kodinkonevalmistajalta. Korvausasian viestimisessä asiakkaalle pitää tietysti aina olla asiallinen, turha aiheuttaa herneen nenään vetämistä sillä.
Mitä tulee työtapaturmiin, ne ovat varmasti eniten korvauserimielisyyksiä aiheuttava yksittäinen asia. Kaikkien yhtiöiden asiantuntijalääkärit päättävät yhdessä yhtenä poolina siitä, mitkä tapaturmat ovat korvattavia tapaturmia ja mitkä eivät. Ei tokikaan yksittäisia vahinkoja käsitellä yhdessä, mutta tehdään linjanvedot, että mitkä vahingot ovat korvattavia.
Tapiolan päätökset ovat kaikista yhtiöistä vähiten muuttuneet vakuutuslautakunnassa, joka on näissä asioissa virallinen valituselin. Näin on ollut jo useita vuosia.Olen yksi tapaturma tapiolan uhri , ja vakuutan että valitustiellä korvauskäsittelijöiden ammattitaidottomuus , ärtyisyys ja jatkuva uhkailu oikeuteen joutumisella on jotain epäinhimillistä. Puhutaan puuta heinää lääketieteellisin termein , kunnes käry käy ettei ymmärretä edes mitä puhutaan, Sitten aletaan hokea että "haastakaa tapiola oikeuteen , haastakaa , mutta se tulee maksamaan- ja paljon."
Lopulta vakuutuslautakunnasta tulleilla papereilla oli paskan merkitys , kopioituja virheitä tapiolan papereista , puuttuvia loppudiagnooseja, ja loistava loppu tulema "vamman synty jää epäselväksi".. Ensin luetaan lääkärin lausunnoista sellaista jota siellä ei ole , ja lopuksi ei hyväksytä sitä että leikkaava lääkäri toteaa tapaturmaisen vamman...
- lakimies Satakunnast
Ehkä seuraavalla kerralla ymmärrät ilmoittaa kodinkoneesi iäksi esim. neljä vuotta; vakuutusyhtiöt kusettavat koko ajan asiakasta, en näe mitään väärää antaa samalla mitalla takaisin. Kiinni et voi jäädä jollet itse tunnusta, koska et voi tietää sinulle myydyn koneen ikää jos se on vaikka kiertävältä kauppilaalta ja sinuakin olis huijattu ...toisaaalta jos sulle tapahtuu yksi vahinko kymmenessä vuodessa aivan satavarmaa ettei kukaan edes kysele perääsi
- fghoiuif,
Kaikissa kodinkoneissa on valmistusnumero. Siitä näkee yleensä kuukauden tarkkuudella valmistusajan. Koneita on kauppiailla myynnissä noin vuoden max kaksi ko. valmistusajasta.
- ex-asiakas
fghoiuif, kirjoitti:
Kaikissa kodinkoneissa on valmistusnumero. Siitä näkee yleensä kuukauden tarkkuudella valmistusajan. Koneita on kauppiailla myynnissä noin vuoden max kaksi ko. valmistusajasta.
Tänään kävin asioimassa Tapiolan konttorissa ja minua "palvellut" virkailija oli niin omissa ajatuksissaan, että kysyi henkilöllisyystodistustani kahteen kertaan. Tuollainen toiminta ei minua vakuuta. Vaihdan vakuutusyhtiötä.
- dkvnkdv
Ensinnäkin, tuosta valheesta jäät melko varmasti kiinni ja voit saada syytteen vakuutuspetoksesta, joka on yllättävän paha rikos.
Ja toiseksi; kusettakaa vaan kaikki ja maksattakaa vakuutusyhtiöillä.. korvausmääräthän vaikuttavat tuleviin vakuutusmaksuihin. Ja mikä noinkin järkevältä asiakkaalta on jäänyt huomaamatta, asiakkaat omistavat Tapiolan joka jakoi esim viimevuonna asiakkailleen hyvityksinä ja alennuksina melkein 100 miljoonaa..
- HOITAJA SYDÄMMELLÄ!
LAPSIVAKUUTUS TAPIOLASTA, EI ÄLKÄÄ IKINÄ!
OTIMME VAKUUTUKSEN TYTTÄRELLEMME TAPIOLASTA. SATTUI TAPATURMA, VAMMANTUOTTAMINEN KOULUSSA. TYTTÄRELLEMME JÄI PYSYVÄ TINNITUS, SELVÄ TAPATURMASTA AIHEUTUNUT KUULON LASKU YLI 20%. TAPIOLA PERUSTELI KORVAUSPÄÄTÖKSEN HYLKÄYSTÄ NÄIN: " KORVAUSTA EI MAKSETA VASEMMASTA KORVASTA KOSKA OIKEA EI VAMMAUTUNUT!". VAADIN TIETÄÄ LÄÄKÄRIN NIMEN JOKA TEKEE TÄLLÄISIÄ PÄÄTÖKSIÄ, EIVÄT SUOSTUNEET SANOMAAN. SOITIN ASIASTA VALVIIRAAN JONKA JÄLKEEN ILMOITTIVAT NIMEN. TÄMÄ LÄÄKÄRI TOIMII YLEISLÄÄKÄRINÄ. VAATIKAA SAADA TIETÄÄ LÄÄKÄRINNE NIMI SV NUMERO JOS EIVÄT SANO SOITTAKAA VALVIIRAAN JA FINASSIVALVONTAAN. SELVITTÄKÄÄ LÄÄKÄRIN NIMI JA PÄTEVYYS. SEN JÄLKEEN TEHKÄÄ ILMOITUS VAKUUTUSVALVONTAAN. KERÄÄMME ITSE ADRESSIA NETTIADRESSISSA. KÄYKÄÄ TUTUSTUMASSA! - piltunen
joo perkele, minulle kävi juuri samalla lailla. kyseessä oli maitotankki kompressori
särkyi ukkosesta. tankki oli vuoden liian vanha ei korvausta. sanoin irti kaikki vakuutukseni heti. 32 vuotta olemme ollut täyasiakkaana, nyt riitti tapiola paska pulju - Uusi lattia
Minulla DOMINA MAXI pelasti vm.1928 peräisin olevan talon vesivahingon tapahtuessa.Vesivaraaja tiputtanut hiljalleen ja loppujen lopuksi kasteli lattian puruineen päivineen.Olen ollut erittäin tyytyväinen.Vesivaraajaa itse ei vakuutus korvannut koska ikää oli yli 15 vuotta.pieni maksu isosta vahingosta
- Anonyymi
Turhaa ylipäätään pitää muita vakuutuksia kuin palovakuutus. Tämä koko yhteiskunta on mennyt siihen että yritykset myyvät halvalla tehtyä paskaa, tämän on vakuutusyhtiöt tajunnut muttei näköjään kaikki kuluttajat. Kumna kun ei vielä ole talojen arvo alkanut laskea sen 10% vuosi 😫 vakuutusyhtiöillä.
- Anonyymi
Kyllä ne ikä vähennykset on aika kovia. Jos vanha tönö palaa niin, ettei jää kuin kivijalka, niin et saa kun murto osan talon arvosta, jos sitäkään...
Sama koskee erilaisia vuoto vahinkoja, kokemusta on.
- Anonyymi
Talo on 16 vuotta vanha ja lämmitysjärjestelmään tulee 6000euron vahinko .Lähitapiola korvaa tästä.60 euroa.En ymmärrä ja vakuutukset on kunnossa ja maksetut.
- Anonyymi
"16 vuotta vanha ja lämmitysjärjestelmään"
tuo on jo yli-ikäinen. Ajatteletko että saat uuden ajamattoman auton jos ajat 16 v auton lunastuskuntoon. Ehei, saat ehkä 750 jos kasko vakuutus on ollut koko auton ajan yhtiössä, muuten saat vähemmän, ehkä 300- max 500.
- Anonyymi
Omavastuu kannattaa laittaa mahdollisimman suureksi, siis jos on esim. autovakuutus.
Meilläkin 500 e jokaisessa, silti voisi kolhia 3,5 v välein niin tulisi halvemmaksia kuin pienemmällä omavastuulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323837- 851895
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151761Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541412Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1271301Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi371279VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu971260- 701156
- 691033
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k103999