Etiketin tekeminen

Mari-annah

Miten olette tehneet etikettejä pulloihinne? Mikä olisi hyvää paperia etiketiksi ja entä sen kiinnittäminen? Ideoita?

3

5732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pullon henki

      Ihan tavallista konekirjoituspaperia valkoista a4 arkkeina. Värjään pohjan vesiväreillä hailun ruskeaksi tai muun väriseksi antiikkisen näköiseksi.
      Tulostan paperille haluamani kuvan teksteineen. Sen jälkeen lakkaan paperin matta spraylakalla ja kuivuttua leikkaan etiketit erilleen. Liimaan pulloon ohennetulla erikeeperillä. Samoin teen korkin yli kulkevan tarkistusnauhan.

      • Kotiviinin ystävä

        Teen kaikkiin pulloihin samanlaisen pienen etiketin. Ostin kirjakaupasta liimatarra-arkkeja paketin. Yhdestä arkista saa 28 tarraa eli hieman toista arkillista pitää käyttää pytyllisen pulloihin.
        Teen Puplisher-ohjelmalla ensin yhden etiketin, jossa on viinin nimi, pullotuspäivä ja alkoholiprosentti sekä pieni kuva, yleensä liittyen pullotusajankohtaan. Sen jälkeen monistan niitä arkin täyteen ja printtaan väritulostimella tarrat.
        Kun lahjoitan pullon jollekin, saatan tehdä siihen yksilöllisen ison etiketin, jossa usein on asianomaisen kuva ja jonkinlainen tervehdys, Kippis, Anneli! Terveydeksi! Hyvää Joulua! tms. Paperi voi olla hieman paksumpaa, ns. valokuvapaperia näissä isoissa etiketeissä. Nykyisin olen jättänyt pienen tarran pullon taakse viinilaadun tietojen vuoksi. Aikaisemmin, kun jaksoin enemmän näperrellä, tein toisen ison etiketin pullon taakse. Siinä kerrottiin seikkaperäisesti viinistä tyyliin: tämä viini on valmistettu mustikoista, vadelmista, herukkamehusta ja rusinoista... Myös viinin alkoholin tilavuusprosentin laitoin sekä ohjeet, miten viiniä nautitaan sekä kenen onneksi sitä kipataan:)


      • Kotiviinin ystävä kirjoitti:

        Teen kaikkiin pulloihin samanlaisen pienen etiketin. Ostin kirjakaupasta liimatarra-arkkeja paketin. Yhdestä arkista saa 28 tarraa eli hieman toista arkillista pitää käyttää pytyllisen pulloihin.
        Teen Puplisher-ohjelmalla ensin yhden etiketin, jossa on viinin nimi, pullotuspäivä ja alkoholiprosentti sekä pieni kuva, yleensä liittyen pullotusajankohtaan. Sen jälkeen monistan niitä arkin täyteen ja printtaan väritulostimella tarrat.
        Kun lahjoitan pullon jollekin, saatan tehdä siihen yksilöllisen ison etiketin, jossa usein on asianomaisen kuva ja jonkinlainen tervehdys, Kippis, Anneli! Terveydeksi! Hyvää Joulua! tms. Paperi voi olla hieman paksumpaa, ns. valokuvapaperia näissä isoissa etiketeissä. Nykyisin olen jättänyt pienen tarran pullon taakse viinilaadun tietojen vuoksi. Aikaisemmin, kun jaksoin enemmän näperrellä, tein toisen ison etiketin pullon taakse. Siinä kerrottiin seikkaperäisesti viinistä tyyliin: tämä viini on valmistettu mustikoista, vadelmista, herukkamehusta ja rusinoista... Myös viinin alkoholin tilavuusprosentin laitoin sekä ohjeet, miten viiniä nautitaan sekä kenen onneksi sitä kipataan:)

        Olen koettanut etsiä netistä jotain ilmaisohjelmaa etikettien tekemiseksi, mutta en ole löytänyt. Maksullisia ohjelmia on kyllä tarjolla, mutta ei ilmaiseksi.

        Tietäneekö joku löytyykö ja jos löytyy niin mistä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe