On täysin perusteltua sanoa, että Adventtiliikkeen
sapattioppi on ELLENSAPATTIA, sillä mikään muu lakiuskontokaan ei perusta sapattioppiaan EGW:n
"tutkivaan tuomioon".
Mikään muu uskonto ei opeta pelastavasta sapattisinetistä, tai kadottavasta sunnuntain pyhittämisestä.
Suomessa ei ole 7. päivän baptistejakaan siitä syystä, ettei tuollaista korostusta meillä tarvita, kun meillä on kaikilla lepopäivä 7. päivänä - sunnuntaina. Meidän baptsitimme pyhittävät 7. päivän, sunnuntain ilman melua asiasta.
Onhan Amerikassa muitakin adventtikirkkoja kuin 7. päivän korostajat. Mutta ihmeteltäisiin, jos Suomessa adventtiliike käyttäisi nimessään "7.", sillä katsoipa mistä päin tahansa, niin meillä lauantai on viikon 6. päivä.
Niinpä 7. päivän rinnalla adventismi - itse asiassa vain ellenismi - korostaa sanaa "lauantai".
Muilla sapatinpitäjillä ei todellakaan ole mitään tekemsitä EGW:n opeista tulevan sapattiopin kanssa,
sillä siihen on kytketty jos vaikka mitä asioita, sellaisia, jotka ilmenevät vain EGW:n kirjallisuudessa.
Ellensapatti on totuus Ellenismistä
18
233
Vastaukset 18
- panettelioiden
mielessä. Saatana antaa sinulle ihmeesti tuota syytävää energiaa, olet koukussa toisten valheelliseen syyttämiseen!
- todistat?
Vedä esiin todisteet, että seitsemäs päivä = lauantai :)
- Tyhjän rakuttaja olet,
todistat? kirjoitti:
Vedä esiin todisteet, että seitsemäs päivä = lauantai :)
jolla ei koskaan ole mitään oikeaa asiaa. "Tyhmä pää ruumista riukuaa!"
- mielipiteesi?
Tyhjän rakuttaja olet, kirjoitti:
Onko sapatti juutalaista vai IHMISTÄ varten?
Jaakobin kirje:
2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
Tarkoittaako tämä sitä, että kun omii yhden kohdan laista, niin on pitänyt KOKO LAIN? - Paavi :)
Kalenteriuudistuksen toteutti PAAVI Gregorius XIII, jonka aloitteesta tähtitieteilijä ja jesuiitta Christopher Clavius (1537–1612) laati uuden ajanlaskujärjestelmän astronomi ja lääkäri Aloysius Liliuksen eli Luigi Lilion (k. 1576) ehdotusten perusteella. Gregorius XIII antoi vuonna 1582 bullan uuden ajanlaskun käyttöön ottamisesta. Tätä gregoriaaniseksi kutsuttua ajanlaskua käytetään edelleen jonkin verran tarkistettuna. Siihen siirryttiin Italiassa, Ranskassa, Espanjassa, Portugalissa ja Puolassa vuonna 1582, katolisessa Saksassa ja Alankomaissa vuonna 1583 sekä Unkarissa vuonna 1587. Protestanttiset maat pitivät uutta kalenteria paavillisena juonitteluna ja pysyivät entisessä juliaanisessa ajanlaskussa. Protestanttinen Saksa ja Tanska siirtyivät lopulta gregoriaaniseen ajanlaskuun vuonna 1700, Ruotsi ja Suomi vuonna 1753 sekä ortodoksinen Venäjä vasta vuonna 1917.
Paavi :) kirjoitti:
Kalenteriuudistuksen toteutti PAAVI Gregorius XIII, jonka aloitteesta tähtitieteilijä ja jesuiitta Christopher Clavius (1537–1612) laati uuden ajanlaskujärjestelmän astronomi ja lääkäri Aloysius Liliuksen eli Luigi Lilion (k. 1576) ehdotusten perusteella. Gregorius XIII antoi vuonna 1582 bullan uuden ajanlaskun käyttöön ottamisesta. Tätä gregoriaaniseksi kutsuttua ajanlaskua käytetään edelleen jonkin verran tarkistettuna. Siihen siirryttiin Italiassa, Ranskassa, Espanjassa, Portugalissa ja Puolassa vuonna 1582, katolisessa Saksassa ja Alankomaissa vuonna 1583 sekä Unkarissa vuonna 1587. Protestanttiset maat pitivät uutta kalenteria paavillisena juonitteluna ja pysyivät entisessä juliaanisessa ajanlaskussa. Protestanttinen Saksa ja Tanska siirtyivät lopulta gregoriaaniseen ajanlaskuun vuonna 1700, Ruotsi ja Suomi vuonna 1753 sekä ortodoksinen Venäjä vasta vuonna 1917.
KALENTERI AIHEUTTAA STRESSIÄ - EI VAPAUTA LEPOON
- sapatinlepo on tietysti sapatin Herrassa
Ps. 4:4
(4:5) Vaviskaa, älkääkä syntiä tehkö. Puhukaa sydämissänne vuoteillanne ja olkaa hiljaa. Sela
Ps. 127:2
Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessansa.
Sananl. 10:22
Herran siunaus rikkaaksi tekee, ei oma vaiva siihen mitään lisää.
Lepo Herrassa on kaiken siunauksen perusta ja kaiken työn lähtökohta. Ei käskyttämisellä tai omalla touhulla mitään voiteta.
Asemamme Kristuksessa olkoon: lepo Herrassa.
Siten Herralle tulee tilaa tehdä omia tekojaan meidän kauttamme! Niitä, jotka eivät saa näyttää muka meidän omilta aikaansaannoksiltamme.
1. Kor. 15:10
Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.
Armon tekoja meidän kauttamme, pliis!- Täyttää pään ja sydämen
"Tyhmä pää ruumista riukuaa!"
Oliko tuo EGW:n raamatusta "suuri taistelu"?
Mutta Jeesuksen viinin juojan pää ei oloe tyhjä, vaan täynnä hyviä päätöksiä ja päätelmiä sekä alttiutta rauhan evankeliumille (rauhan ja levon).
Luuk. 6:45
Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
MAISTAPA TÄTÄ VIINIÄ! Johanes 2. lukua
1 Ja kolmantena päivänä oli häät Galilean Kaanassa, ja Jeesuksen äiti oli siellä.
2 Ja myös Jeesus ja hänen opetuslapsensa olivat kutsutut häihin.
3 Ja kun viini loppui, sanoi Jeesuksen äiti hänelle: "Heillä ei ole viiniä".
4 Jeesus sanoi hänelle: "Mitä sinä tahdot minusta, vaimo? Minun aikani ei ole vielä tullut."
5 Hänen äitinsä sanoi palvelijoille: "Mitä hän teille sanoo, se tehkää".
6 Niin oli siinä juutalaisten puhdistamistavan mukaan kuusi kivistä vesiastiaa, kukin kahden tai kolmen mitan vetoinen.
7 Jeesus sanoi heille: "Täyttäkää astiat vedellä". Ja he täyttivät ne reunoja myöten.
8 Ja hän sanoi heille: "Ammentakaa nyt ja viekää edeskäyvälle". Ja he veivät.
9 Mutta kun edeskäypä maistoi vettä, joka oli muuttunut viiniksi, eikä tiennyt, mistä se oli tullut-mutta palvelijat, jotka veden olivat ammentaneet, tiesivät sen-kutsui edeskäypä yljän
10 ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti."
11 Tämän ensimmäisen tunnustekonsa Jeesus teki Galilean Kaanassa ja ilmoitti kirkkautensa; ja hänen opetuslapsensa uskoivat häneen. - rikkoo koko lain!
mielipiteesi? kirjoitti:
Onko sapatti juutalaista vai IHMISTÄ varten?
Jaakobin kirje:
2:10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
Tarkoittaako tämä sitä, että kun omii yhden kohdan laista, niin on pitänyt KOKO LAIN?Siksi me protestanttiset so. karismaattiset kristityt emme näe hyväksi laittaa mitään
lain taakkaa Herran seurakunnan hareille.
Jaakob 2:11
Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.
13 Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi.
Room. 7:2
Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
Room. 7:6
mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
Apost.teot 15.
27 Me lähetämme siis Juudaan ja Silaan, jotka myös suusanalla ilmoittavat teille saman.
28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29 että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
- sapatti ovat
ihan eriasioita!
- AD. ventti
No joo... Mutta tärkeää meille on että EROTUTAAN muista. Ei se päivä itseasiassa niin tärkeä ole. Torstai esimerkiksi kävisi ihan hyvin myös ellei olisi jo päätetty että se on lauantai. Kaikki päivät käyvät paitsi sunnuntai, syntisten sapatti - erotuksena meistä - puhdasoppisista.
- todistettu juttu
Kuinka monta sapattia ihmisen on elinaikanaan vietettävä, jotta hän olisi kelvollinen Jumalalle.
Olen jo niin vanha, että tässä vaiheessa tuntuu jo toivottomalta saavuttaa vanhurskaus sapattia viettämällä. - Vaan he ilolla yhtyvät
todistettu juttu kirjoitti:
Kuinka monta sapattia ihmisen on elinaikanaan vietettävä, jotta hän olisi kelvollinen Jumalalle.
Olen jo niin vanha, että tässä vaiheessa tuntuu jo toivottomalta saavuttaa vanhurskaus sapattia viettämällä.Jumalan siunaamaan lepoon, sinä päivänä, jonka Jumala itse pyhitti. On ilo muistaa se päivä pyhänä päivänä, minkä jumala itse on pyhittänyt ja levännyt. Miksi te käännätte Jumalan lahjankin vääräksi? Siunausta sinulle, että edes nyt voisit löytää totuuden. Jeesus Kristus on kuollut sinunkin puolestasi, joten mitään et voi siihen sapatin pyhitykselläsi lisätä. Mutta jos rakastat Jumalaa, niin ilolla pidät myöskin hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaat!
- Että ei-sapatisti helvettiin?
Vaan he ilolla yhtyvät kirjoitti:
Jumalan siunaamaan lepoon, sinä päivänä, jonka Jumala itse pyhitti. On ilo muistaa se päivä pyhänä päivänä, minkä jumala itse on pyhittänyt ja levännyt. Miksi te käännätte Jumalan lahjankin vääräksi? Siunausta sinulle, että edes nyt voisit löytää totuuden. Jeesus Kristus on kuollut sinunkin puolestasi, joten mitään et voi siihen sapatin pyhitykselläsi lisätä. Mutta jos rakastat Jumalaa, niin ilolla pidät myöskin hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaat!
Vai ei ole pakko vaan ilo?
Miksi sitten iloiten laulatte kadotukseen ne,
jotka eivät niinkään iloitse lauantai 6. pvstä - vaan su 7. pvstä?!?
Kyllä teillä pelonsekainen pakko on!!!
Kolmen-enkelin sun muiden pelottelu on päässyt sisään, vaikkei Jeesus pääse.
- Juutalaisiksi !
ELLENISTIT TEKEYTYVÄT JUUTALAISIKSI SAPATILLAAN
Ilm. 2:9
Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi-sinä olet kuitenkin rikas-ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga.
Pedon kaudella - tempauksen jälkeen - juutalaisiksi tekeytyvät, ylösottoon kelpaamattomat ellenistit houkuttelevat
Israelin juutalaisia EGW-keskuksen lumoihin.
Näin Jumala seuloo houkutusten kautta ja
niiden israelilaisten joukosta, jotka eivät
eksy ellensapatismiin, Herra valikoi ne 144000.
Dan 11.
33 Ja taidolliset kansan seassa opettavat monta, mutta heitä sorretaan miekalla, tulella, vankeudella ja ryöstöllä, jonkun aikaa.
34 Ja keskellä sortoa heille suodaan pieni menestys, ja monet liittyvät heihin teeskennellen.
35 Ja taidollisista jotkut kompastuvat, että heidän joukkonsa koeteltaisiin, seulottaisiin ja puhdistettaisiin lopun ajaksi, sillä vielä kestää, ennenkuin määräaika on.
KIITOS JUMALALLE - JOITAKIN ELLENSAPATISTEJA TULEE USKOON!
Ilm. 3:9
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.- tänne vain
pestattu syyttämään Kristuksen lunastamia tekojen perusteella!
- linkin kytiltä
Sieltä löytyi kysymys, lauantai, vaiko sunnuntai. Ja sitä on sitten ruodittu täällä:
adventismi uhkuu vääristymiä..
Kirjoittanut: htp 15.11.2007 klo 11.40
Totuuden kertominen saa adventistit raivon valtaan.
http://koti.mbnet.fi/kyti/index.htm
Tämä sivu tekee hyvin tehtävänsä. Kannattaa lukea ja tutustua. - Mut Jeesus täyttää meiät!
linkin kytiltä kirjoitti:
Sieltä löytyi kysymys, lauantai, vaiko sunnuntai. Ja sitä on sitten ruodittu täällä:
adventismi uhkuu vääristymiä..
Kirjoittanut: htp 15.11.2007 klo 11.40
Totuuden kertominen saa adventistit raivon valtaan.
http://koti.mbnet.fi/kyti/index.htm
Tämä sivu tekee hyvin tehtävänsä. Kannattaa lukea ja tutustua.Kirje Efesolaisille 1. lukua
18 ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään
19 ja mikä hänen voimansa ylenpalttinen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme-sen hänen väkevyytensä voiman vaikutuksen mukaan,
20 jonka hän vaikutti Kristuksessa, kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa,
21 korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa.
22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,
23 joka on hänen ruumiinsa, hänen täyteytensä, joka kaikki kaikissa täyttää.
Siunausta adventtiajan odotukseen!
Kolme-enkeliä, vaikak adventtiliike ei vahvista hänen opetuksiaan, paatoksella puhuu sapatin puolesta. Väistelee ja jopa 3 - kuinkas muuten - (kas kun ei 7), ketjua peräjälkeen laittaa alulle
tuota soopaa, jota ei Raamatulla kykene puolustamaan eikä "Suurella Taistelullakaan" ilman sovittamattomia oppiristiriitoja.
Olen sitä mieltä, että niin kauan kuin hän ei vastaa mm. jpp3:n, hirvaksen, Uskova_1:n tai Ekin esittämiin opillisiin haasteisiin - emme vaivaudu huomioimaan hänen paatostaan.
2. Tim. 2:19
Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee".
Efesol 1:5-7
5 edeltäpäin määräten meidät lapseuteen, hänen yhteyteensä Jeesuksen Kristuksen kautta, hänen oman tahtonsa mielisuosion mukaan,
6 sen armonsa kirkkauden kiitokseksi, minkä hän on lahjoittanut meille siinä rakastetussa,
7 jossa meillä on lunastus hänen verensä kautta, rikkomusten anteeksisaaminen, hänen armonsa rikkauden mukaan.
Hepr. 10:8
Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
1. Joh. 4:19
Me rakastamme, sillä hän on ensin rakastanut meitä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pyhäjärvi syvällä kusessa
Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha1381510- 1481081
Miten voi sinun
tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät69936Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi267757- 68733
PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE
...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.56723- 37619
Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"
Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi7571Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et33561- 59548