Psalmi 49:8-10
8 (49:9) Sillä hänen sielunsa lunastus on ylen kallis ja jää iäti suorittamatta,
9 (49:10) että hän saisi elää iankaikkisesti eikä kuolemaa näkisi.
10 (49:11) Vaan hänen täytyy nähdä, että viisaat kuolevat, että tyhmät ja järjettömät myös hukkuvat ja jättävät toisille tavaransa.
Ps. 61:2
(61:3) Maan ääristä minä sinua huudan, kun sydämeni nääntyy. Saata minut kalliolle, joka on minulle liian korkea.
Kukaan meistä ei voisi suoriutua elämänsä lunnaista. Eino Leinokin toetaa jopa laulujensa lunnaat liian suuriksi.
Jeesus on ainoa toivomme ja rauhamme. Lepää Hänessä!
Hän ottaa vielä aikanaan maailmankin kuninkuuden - lunnaat Hän on jo siitä maksanut, ostanut niin ihmiset kuin koko luomakunnan takaisin maailman ruhtinaalta, jolle ensimmäinen ihminen kaiken möi.
Hänestä tulee vielä näkyväkin Kuningas.
Sillä Ps 48:9 ei ole vielä toteutunut, mutta
siitä on LUPAUS mm. Jes 66. ja Sak 14. luvuissa sekä Apt 1:11-12 ja Ilm 20:3-5.
Matt. 19:28
Niin Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: siinä uudestisyntymisessä, jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa.
Room. 8:22
Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti.
HERRA NOUSEE VALTAISTUIMELLEEN - Psalmi 47.
1 Laulunjohtajalle. Korahilaisten psalmi. (47:2) Taputtakaa käsiänne, KAIKKI kansat, kohottakaa riemuhuuto Jumalalle!
2 (47:3) Herra on Korkein, pelätkää häntä! Hän on suuri, KOKO MAAILMAN kuningas.
3 (47:4) Hän alisti KANSAT VALTAAMME, kansanheimot jalkojemme alle.
4 (47:5) Hän valitsi MEILLE hyvän maan. Se on ylpeytemme, hänen rakkaan Jaakobinsa ylpeys. (sela)
5 (47:6) Jumala nousee valtaistuimelleen, riemuhuudot kaikuvat, pasuunat soivat. [2. Sam. 15:10; 2. Kun. 9:13]
6 (47:7) Ylistäkää Jumalaa, kuningastamme, ylistäkää ja laulakaa!
7 (47:8) Hän on koko maailman kuningas. Laulakaa hänelle psalmi.
8 (47:9) Jumala on kansojen kuningas, hän istuu pyhällä istuimellaan.
9 (47:10) Kansojen ruhtinaat kokoontuvat YHDESSÄ Abrahamin jälkeläisten kanssa, sillä Jumalan vallassa ovat maan mahtavat, hän on kaikkein korkein.
Liian kallista, liikaa maksaisi!
6
223
Vastaukset 6
- armoa tuhlailee ...
... olisi ollut LIIAN VÄHÄISTÄ lunastaa vain Omaisuuskansansa!
Jes. 49:6
hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.
armahdettu syntinen "pohjan periltä" - Vaiko kaiken täyttymyksen?
Jer. 24:3
Ja Herra sanoi minulle: "Mitä sinä näet, Jeremia?" Minä vastasin: "Viikunoita. Hyvät viikunat ovat ylen hyviä, mutta huonot ovat ylen huonoja, niin huonoja, ettei niitä voi syödä."
Luuk. 21:29
Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.
Näetkö hamassa tulevaisuudessa Maan autioituneen
tyhjäksi - ja saatanan siellä olosuhteiden
vankina? Sitäkö halajat nähdä?
Vai tahdotko nähdä kaiken täyttyvän, kuten
luvattu on?
LUVASSA ON!
Luvattu Aabrahamille, Daavidille, apostoleille, Johannekselle!
Psalmi 47.
7 (47:8) Sillä Jumala on kaiken maan kuningas. Veisatkaa hänelle virsi.
8 (47:9) Jumala on kansojen kuningas, Jumala istuu pyhällä istuimellansa.
9 (47:10) Kansojen päämiehet kokoontuvat Aabrahamin Jumalan kansaksi. Sillä maan kilvet ovat Jumalan; hän on ylen korkea.
Apost.teot 1.
11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
12 Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.
Joh.Ilm. 3.
20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'" Eikö kiinnosta hallitseminen?
Pitäisi kiinnositaa - sitä kautta että tahtoo saattaa oikeamielisyyden ja oikeuden voimaan.
Kun sellaista janoat, kaikki muukin sen
ohessa annetaan.
1. Kuningastenkirja 3:7-13
7 Herra, minun Jumalani, sinä olet tehnyt minusta kuninkaan isäni Daavidin jälkeen, vaikka olen vain nuori poika, joka ei tiedä minne mennä, mitä tehdä.
8 Palvelijasi on keskellä kansaa, jonka olet valinnut, keskellä ihmispaljoutta, jolla ei ole mittaa eikä määrää. [1. Moos. 13:16]
9 Anna siksi minulle ymmärtäväinen sydän, jotta osaisin hallita ja tuomita kansaasi ja erottaisin hyvän pahasta. Muutoin en voi oikeamielisesti hallita tätä suurta kansaa."
10 Tämä pyyntö oli Herralle mieleen,
11 ja hän sanoi Salomolle: "Koska esitit tällaisen pyynnön, koska et halunnut pitkää ikää, et rikkautta etkä vihollistesi kuolemaa, vaan pyysit ymmärrystä osataksesi hallita oikein, [3:11-12: Sananl. 2:3-6]
12 minä teen niin kuin pyysit. Minä annan sinulle niin viisaan ja ymmärtäväisen sydämen, ettei kaltaistasi ole ennen ollut eikä ole jälkeesikään tuleva. [1. Kun. 5:11, 10:23,24; Saarn. 1:16]
13 Mutta minä annan sinulle myös sellaista, mitä et pyytänyt: annan rikkautta ja kunniaa, niin ettei kuninkaiden joukossa koko elinaikanasi ole sinulle vertaa. [Viis. 7:11; Matt. 6:33]- on hallita rauhanaikaa
1. Kor. 6:2
Ettekö tiedä, että pyhät tulevat kerran olemaan maailman tuomareina? Jos te saatte tuomita maailmaa, ettekö muka kelpaa tuomareiksi vähäpätöisissä asioissa?
[Dan. 7:22; Viis. 3:8; Matt. 19:28; Ilm. 20:4]
Saakrja 14. luku
4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan. [Aam. 1:1 | Juud. 14]
Joh.Ilm 20.
4 Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta;
ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden,
ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä;
ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
opetellaan Hengessä - Tulevat hallitsemaan?
vastaus on yksiselitteinen ja perustuu Veriliittoon - armoliittoon.
Jaakob 2:12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]
- vastata rakkauden nälkään
Jätin lainnoudattamisen, kun 10 sormea ei
riittänyt käskyjen ja läksujen tekemiseen.
Ympärillä hätää ja kärsimystä loputtomasti.
Sormet olis kyllä riittäneet luettelemaan
Herralle sen kaiken, mitä hyvää harrastin.
Työlästä se oli, mutta pelkäsin olla vain.
Nyt vain seuraan Jeesuksen kintereillä,
kun Hän tekee ja toimii ja rakastaa.
Joskus minunkin olemustani apuna käyttää.
Synti asuu minun lihasani, sanoi Paavali.
Eihän sitä sieltä pois saada voikaan.
Sanoi Paavali - mutta rakkaus näyttää tien.
Rakkaus opastaa hyvää tekemään, aivan liikaa.
Se rakkauden velkakin se on mahdoton täyttää.
Mutta SITÄ täytetään iloiten, ei vaatimalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid111747En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene42539Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50495- 36482
Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi18465Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et33421Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.98413- 32365
- 46363
Martina ja Muhis vaan ystäviä
Selityksiä tältä tyrkyltä löytyy, eikö kehtaa puuma sanoa, että seurustelemme. " Tää nyt on tämmönen alku vielä". Eiköhä130362