Oonko ihan taukki?

-haukkupaukku-

Mää meinaan höpötän haukkupaukulleni. Täällä meillä päin on paljon koiria ja niiden isännät ja emännät kulkee naama norsunv:llä tuolla lenkkipoluilla. Oon saanut paljonpuhuvia katseita ja jopa vihaisia tuijotuksia kun meillä mun paukun kanssa on kivaa lenkillä. Mää juttelen sille tyyliin mitäs kivaa sää löysit tai se on kurre (kun tää jää jäykkänä tuijottaan oravaa). Koira tuntuu ainaskin tykkäävän kun sille juttelee...

Siis oonko taukki vai jutteleeko muutkin haukuillensa :))) Tartteeko tutkituttaa pää :)

9

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • weemano

      Itselläni tällähetkellä tosin on vain frettejä, mutta tuolla kun kävellään niin mummot näyttää siltä että vetävät kohta haulikon taskusta tai soittavat poliisille.
      Fretti kun on näätäeläin, hieman hillerin näköinen, olen siis monet mutinat kuullut kettutytöistä ja luonnonvastaisuuksista ihmisiltä.
      Ensimmäisenä päivänä uudelta asunnolta poistuessa joku huusi parvekkeelta:"Millonka noita saa ampua?!"
      Kumminkin iloisesti frettuksilleni pulisten kävelen ympäri kyliä, enkä ole ihan heti lopettamassa.
      Saa ihmiset luvan tottua. :D

    • kitta

      Itse juttelen koirilleni ihan jatkuvasti. Selitän jopa miksi teen jtn. Kovasti tuntuvat tykkäävän tästä.
      lenkilläkin juttelen koirilleni kovasti. Nuorimmaiseni laumasta on todella innokas oravien, pupujen ja lintujen jahtaaja jolle saa kokoajan muistutella miten mennään ja missä mennään. Harvemmin tarvitsee "komentaa" kun puhe toimii paremmin.
      Koirani myös juttelevat eleillään ja ilmeillään kanssani jatkuvasti. Vuorovaikutusta parhaimmillaan.

    • serop1

      Kyllä minäkin puhelen koiralleni aika paljon. Näyttää oelvan otettu, kun sen kanssa puhelee päivän asioista. Tarkkaavaisesti kuuntelee äänensävyt ja painotteet :) Lenkilläkin tulee välillä sille jupistua :)

      • isovillis

        Minäkin olen aina jutellut koirilleni ,Ihmiset ovat olleet ihmeissään kun koirusel ei ole tarvinnut kuin sanoa esim,"mee keittiöön ,iskä antaa" jos on tarvinnut jotain .Ovat ihmetelleet et ymmärsikö oikein;Vanha koirani 15v.vielä vastasi kun sille jutteli,Joten tarinoikaa rauhas.


    • jatkuvasti

      koirilleni, niin sisällä kuin ulkona. Ja ne ymmärtävätkin erittäin hyvin tiettyjä sanoja ja lauseita. Esim. Missä orava? Onko nälkä, otatteko ruokaa? Lähdetään ulos? Nyt hiljaa. Hae lelu. Kierrä. Ei sitä kautta. Mennään. Odota jne... vain muutamia esimerkkejä. Koira jolle puhutaan, oppii valtavan määrän sanoja! Enkä koskaan vain vedä hihnasta, vaan annan ensin käskyn ja sitten vasta vedän jos käsky ei tehoa. Mutta puhe tehoaa tosi hyvin.

    • Minäkin olen sitten taukki :O)

      Minä lepertelenkin noille hurtille vauvankielelläkin välillä,kun sellainen fiilis on :=)))))))

      Viime kesänäkin oli huvittava tilanne,kun olin tuon molossimurkun kanssa näyttelyssä,ja siellä yhessä kojussa ostamassa sille ja papparaiselle lelua,niin lepertelin "minkäs äitin pikku pupunen valitsee leluiksi".
      Vähän myyjä katsoi pitkään.Pupunen,tuo kuolaava röhmelökö...

    • no ei kait ne koirat ymmärrä jos niille ei puhuta? olispas omituista jos mykkänä oltaisiin eläinten kanssa. (minulla oli lapsena hiiri ja äiti aina aamulla sille höpötteli että ottasitkos juustoa vaiko kurkkua?) ja näytti kyllä siltä että se hiirikin kuunteli.

    • emmukka

      et todellakaan Itselläni kaks koiraa joille aina pulisemassa. Kun tulen kotiin koulusta niin kyselen niiltä "miten päivä on menny? mitä ootte touhunnu?" molemmat ovat aina ovella vastassa ja kovasti pyörivät ja asiaa tulee niin paljon ettei perässä pysy :) ne kuuluvat perheeseen, tottakai niiden kanssakin täytyy keskustella :)

    • kuten minäkin ;)

      Minäkin juttelen kahdelle seropilleni niin lenkeillä kuin kotonakin. Ne ovatkin tosi viisaita ja ymmärtävät mielestäni kaiken mitä niille sanon.

      Kerrankin, kun oltiin kynsiä leikkaamassa ja vanhempi narttu ei olis millään antanut leikata vaan vahtas vaan nuoremman jättämää ruokaa, niin sanoin, että saat syödä sen kupin tyhjäks, jos nyt tuut tänne ja annat leikata kynnet. Se tuli suoraan syliin ja antoi leikata ilman temppuja ja kun oli valmista, se suunnisti suoraan kupille ja imuroi sen tyhjäksi.
      Mitä enemmän koiriensa kanssa juttelee, niin sitä paremmin yhteisymmärrys kehittyy.
      Kotona ollessa, siivotessa ja muutenkin, laulelenkin ja höpöttelen kaikkea lapsellista, ja ne tuntuvat tykkäävän kovasti siitä.
      Hauskoja höpötyshetkiä kaikille koiriensa kanssa =)

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2073
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      256
      1751
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      264
      1705
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      66
      1700
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      107
      1526
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      30
      1433
    7. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      290
      1225
    8. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      50
      1224
    9. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1217
    10. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1193
    Aihe