Tällä foorumilla on esiintynyt valheellisia väitteitä sairaanhoitajien palkoista.
Seuraavassa linkissä on selvästi esitetty Kuntalaisten keskipalkat viime vuodelta:
http://www.stat.fi/til/ksp/2006/ksp_2006_2007-05-15_tie_002.html
..tässä tilastossa näkyy kuinka sairaanhoitajan palkka ei ollut kenelläkään alle 2000 e/kk ja sairaanhoitajien keskipalkka (säännöllinen työaika /populatio-50%:a hoitajista) on ollut noin 2400 e/kk..ja..yli 30%:a sairaanhoitajista on saanut palkkaa yli 2600 e/kk...
..ja..nyt kun on jo luvattu noin 13%:n korotus ..niin sairaanhoitajien keskipalkka nousisi silloin jo noin 2700 e/kk..ja pieninkin (noviisin) palkka olisi jo yli 2300 e/kk...
..mutta oleellisinta on se että ne TEHYläiset, jotka nyt menevät "lakkoon" (kriittiset toiminnat) he ovat jo tilastojen yläpäässä ja nyt heidän palkkansa olisi jo noin 3200-3330 e/kk - 13%:n korotuksen mukaan - mutta..jos he saisivat 24%:n korotuksen,heidän palkkansa tulisi olemaan 3400-3600 e/kk...
..miettikää nyt tätä TEHYläisten "lakon" mielekkyyttä...eikö ahneudella ole rajoja !!!!!????
..tässä..TEHYläisten "lakossa" näkyy juuri se ns. "suurten ikäpolvien" ahneus...juuri nuo "muijat" - 50-65 vuoden ikäiset - ovat marssijoukon etupäässä ja he ovat jo muutenkin palkkatilastojen yläpässä..juuri nämä "ahneet muijat haluavat itselleen vaan lisää ja lisää...
..ko. muijat eivät julistaneet että juuri alalle tulevat saisivat parempaa palkkaa..tai heikommin tienaavat (Superilaiset) saisivat enemmän korotusta...vaan..he julistavat julisteissaan..että juuri pelkästään heille palkankorotukset vaan kuuluvat...
TEHY:n ylin palkka jo
19
1246
Vastaukset
- edellytyksillä ja
ymmärryksellä, niin kuin tämäkin tapua antaa ymmärtää. Tuollaisia tuloja en ole kyllä hoitajilla ole tavannut.
- sairaanhoitaja74
Vaimolla 1760 euroa peruspalkka. Mulla 1941E kuussa. Vaimo tekee päivätyötä ja sillä on viikonloput vapaat muksujen takia. Käteen 1400E. vastuu sama. Mulla 3vuorotyö. Et näe lapsia kovin usein kun iltavuoron jälkeen olet kotona klo 2300. Lähdet töihin klo 545. Unta saat ehkä 5 tuntia. Olet töissä viikonloput, pyhät, illat, ja yöt. Kiire ja stressi ja raskas työ vaatii kuntoa ja hyviä hermoja. Vastuuta aina vaan enemmän ja enemmän. Lääkärit nuoria 25 vuotiaita jolta puuttuu kokemusta hoitaa aina vaan huonokuntoisempia ja sairaampia potilaita. Viimeiset kaksi kuukautta olen kertonut meidän ulkomaalaiselle lääkärille mikä lääke se on kun potilas syö. Mitä sen tulisi määrätä jne. Se ei edes osannut sanella kun se tuli meille. Tämä lääkäri kysyi nämä asiat potilaan kuullen. Verenohennuslääkettä se ei osannut määrätä vaan kysyi meiltä. Pienikin virhe ja pot olisi voinut kuolla. Kiitos meidän sairaanhoitajien huomattiin usein kohtalokkaat virheet. Puhutaan tappavasta desimaalista. Nyt se on saanut potkut mutta stressi on vienyt mun unenlahjat. Jos edes saisin ne summat mitä esitit olisin vähän tyytyväisempi koska silloin ehkä joku opiskelija jäisi suomeen.
- Jaretc....
Ystäväni on laistoskeittäjä tutkinnon omavaa henkilö. Ammatti nimike on laitos kokki. Kuitenki prutto palkka on kuukaudessa vaivaiset 1400 euroa kuukaudessa. Kun puhutaan pallka eroista on hyvä muistaa että on paljon aloja joissa maksetaan vain minimi palkkoja. Jos halutaan puhua tasavertaisesta palkka politiikasta on sen koskettava kaikkia aloja.
Suurtalous kokin kannattaa vaihtaa alaa. Ja mennä vaikka kaupan kassaksi. Silloin tienaa reilusti kaksin kertaisena sen mikä saisi laitos kokina.
T: Jaretc- laitos kokki
Tasavertaisuutta täytyisi olla kun kirjoitit laitos kokin palkkauksesta 1400 kk,onhan siinäkin oma vastuunsa ja tärkein on hygienia,mielestäni käteenjäävä osuus pitäisi olla tuo 1400 eur.
- vaan taisteleen
laitos kokki kirjoitti:
Tasavertaisuutta täytyisi olla kun kirjoitit laitos kokin palkkauksesta 1400 kk,onhan siinäkin oma vastuunsa ja tärkein on hygienia,mielestäni käteenjäävä osuus pitäisi olla tuo 1400 eur.
oman liittos kanssa asianne puolesta. Niin se homma etenee.
- Ahkera sh
Mistähän taas noi palkat on otettu.Olen sisätauti-kirurginen sairaanhoitaja ja palkkani on 1817e/kk verottomana.Verot ym.vähennykset pois niin käteen jää n.1250O e/kk.Olen valmistunut v.1994 eli kokemusta on kertynyt valmiina sairaanhoitajana ja jo ennen koulua hoitoapulaisena.Kolmivuorotyötä,vastuuta,kiirettä...
- pitää valehdella
Minunkin vaimoni on sairaanhoitaja, ei hänen palkkansa ainakaan ole noin pieni minkä sinä nyt ilmoitat. Työvuosia sinulla on vielä enemmän joten sinun palkkasi on vielä vaimoni palkkaa isompi.
- itse ei
ole lähtenyt ajamaan parempia palkkoja, vaan tyytyivät vähään. Sillonhan se asia EI ole Tehyn vika.
Superilaiset kusi itse omille kintuilleen. - Voi olla totta
Likaa happoa, onks hyvä trippi. Voithan hakea sairaanhoijtan paikan ja kysyä palkasta.
- sun kaa!
SUOKAA NYT NIILLE NAISILLEKKIN KUNNON KOROTUKSIA!
ONKO NIEHET AINOITA JOTKA SAA TIENATA. VITUN KATEELLINEN PASKA OOT SINÄKIN!! - Kaikille osapuolille.
Minulle on yksi lysti mitä hoitajat tienaa, pitää kuitenkin totuus muistaa kun tuloja valehdellaan.
Alle 6 % hoitajista tienaa alle 2000 €.
Joka kolmas hoitaja tienaa yli 2600 €
Vatimukset ovat 600 €- 870 € johon he tyytyisivät.
Vuonna 2006 lokakuussa oli hoitajille maksettu keskipalkka
2487 € kuukaudessa.
Näyttää siltä että tänne kirjoittelee ne vasta töihin tulleet tai tilapäisen tilapäiset,tuntuu jotenkin että ei kaikkea ole kerrottu. Nuo on fakta tietoja sanokoon hoitsut mitä lystää.
Se on selvää että ei olla pienipalkkaisten asialla, korjatkaa ensin palkkarakenteet hoitohenkilökunnan sisällä se olisi okea tie.
Ei ne kuopat mihinkään häviä jos tuo sopimus hyväksytään, jolla paljon tienaava saa jälleen paljon ja pienipalkkaiset jää nuolemaan näppejään taas kerran!- Jos et usko
Nimittäin toi on ihan huuhaata
- On.................
Jos et usko kirjoitti:
Meinaatko että suomen tilastokeskus valehtelee ja työn antajilla on väärät palkkatiedot tiedot.
Minä kyllä uskon tilastokeskuksen tietoihin.
Mene katsomaan. - ylenpänä
Jos et usko kirjoitti:
yhdelle tädille ettei kannata valehdella palkkaansa, saman sanon sinulle.
Tuollainen julkisuudessa tapahtuva palkkojen vääristely mitä tehy nyt harrastaa ei taatusti asiaanne paranna vaan päinvastoin.
- jo kuinka
paljon opettajat tienaa!! SIIS AIVAN VITUN PALJON.
- tuon ikäpolven muijat
ovat käytännössä katsoen vähän joka asiassa - MULLE MULLE MULLE ENEMMÄN JA LISÄÄ - MUN OIKEUDET MUN MUN JA MUN........
KOETTU IHAN SAMA JOSSAIN TOISELLA AREENALLA - ÄLLÖTTÄÄ NÄMÄ 50-65-70-VUOTIAAT KÄRTTYISÄT AKAT, JOTKA AINA VIEMÄSSÄ MUILTA, NUOREMMILTA - JA EPÄILEMÄSSÄ HEISTÄ PAHINTA EIVÄTKÄ MIELUUSTI ANNA KYLLÄ HEILLE MURTO-OSIAKAAN OSUUKSISTAAN, MIKÄLI SE HEISTÄ VAIN RIIPPUU...
yHDEN TUON IKÄPOLVEN UHRI -
HÄN ON PELKKÄ NARSISTI YLIMIELINEN PAS------------A !!!
MULLE MULLE MULLE MULLE ENEMMÄN JA ENEMMÄN LISÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ............. HYI HELVEEEEEEEEEEEEETTTTTI NÄITÄ AHNEHTIJOITA.
KUOLKAA JA POIS, NIIN EI TARVI AHNEHTIA ENEMPÄÄ.. MELKEIN NÄMÄ KARSEAT MURHATKIN KERTOO IHAN JOSTAIN, TIETYN SUKUPOLVEN VÄLINPITÄMÄTTÖMYYDESTÄ LAPSIAAN JA MUITA KOHTAAN JA VAIN OMASTA AHNEUDESTAAN........ TV-SUKUPOLVESTA - KAUNIIT JA ROHKEAT - MUMMOISTA.
VOI V*******************TTU! JA MINÄ EN YLEENSÄ KIROILE, MUTTA JOSKUS LOPPUU KÄRSIVÄLLISYYS - JOKELA TOSIAAN TULI MIELEEN MINULLAKIN, VIITATEN EDELLISIIN PUHEEENVUOROIHIN, MISTÄ TÄMÄ LINKKI TÄNNE.
HYVÄ HALLITUS!!!!!!!!!!!!!!!!!
eTTE TAIPUNEET.
OIKEIN - KERRANKIN !!!! - Jyrkiboyfani
Niinpä. Ja taitaapa niiden puheenjohtaja tienata jotain 100000 euroa vuodessa. Ylirikkaita vampyyreitä joka iikka!
- nospe
Mutta nythän TEHY on tarjonnut vaihtoehtoa, jolla palkat nollataan. Eli jos kaikki TEHYläiset jäävät pois töistä, niin palkkakulut ovat heidän osaltaan nolla (0). Ei tunnu tämäkään vaihtoehto sopivan mm. hallituspuolueille. Miksei? Päin vastoin tarjoavat pakkotöitä ja 30% palkankorotusta. Mikä meni pieleen?
- nospe
Miksi sitten potilasturvalaki tarjoaa (pakottaa) 30% suurempaan palkkaan? Sehän tarkoittaa jo yli 4000euroa/kk. Näiden työvelvoitettujen kannalta on sitä parempi mitä kauemmin työtaistelu kestää. Toivottavasti mahdollisimman moni kutsutaan töihin.
Näissä prosenttiluvuissa kannattaa huomioida myös, että potilasturvalain määrittämä palkankorotus on voimassa heti. Palkkaneuvotteluiden prosentithan eivät ole vertailukelpoisia, koska ne ajoittuvat usealle vuodelle, eli ne eivät astu kokonaisuudessaan voimaan kuin vasta vuosien kuluttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803