NOVAPARK

Miksi luulette novaparkin olevan joku pelastava enkeli? Pikkuisen kun ajattelee, niin yhtälöön saadaan ikävä lopputulos. Maantieteellisesti ajatellen Lapua on kaupallisesti tyhjiössä.Pohjoisessa on Kauhava ja jos joku veti herneen nenään, niin tosiasioille ei voi mitään, Kauhavalla käy kuitenkin paljon järviseudun asukkaita, kuten myös Härmistä. Etelässä on Seinäjoki, joka nielee paljon asiakkaita ympäryskunnista, myöskin Lapualta. Idässä dominoi Veljekset Keskinen ja lännessä Vaasa. Miten voi, minkään bisnesneron mielestä kauppa menestyä Lapualle?

http://www.novapark.fi/Default.aspx?pageid=18

Unohtavat mainita tuossa, että järviseudun ja härmien asukkaat käy Kauhavalla kaupoissa, kun siellä on kuitenkin hyvä kilpailu hinnoissa.

Lukekaa, hyvät ihmiset tuo linkki ja sanokaa rehellisesti, onko siinä nyt ajateltu loppuun asti järkevästi vai onko siinä vain koitettu luoda mielikuvaa, jolla ei ole todellisuuspohjaa?

Minun mielestä on koitettu luoda vain mielikuvaa, että suurella alueella olis valtava tarve kaupoista, vaikka todellisuudessa näin ei ole.

Tuo linkki, on kuin luotu kaupunkilaisille mainostamaan, kuinka mahtava idea on tehdä kauppoja Lapualle, ikävä kyllä kauppojen rakentamisesta päättävät ihmiset eivät ole idiootteja ja osaavat tehdä omiakin päätelmiä, ilman harhauttavaa mielikuvaa.

63

3629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmaankin

      Vahvaa uskoa tarvitsee se, joka tämän uskoo.

      "Sillä eri tutkimustulokset osoittavat selvästi NovaParkin olevan jo lähitulevaisuudessa suuri kauppapaikka alue useilla eri mittareilla mitattuna."

      • Käsittääkseni on käytetty samoja mittareita kuin Simpiö-projektissa:D


      • lähtöoletukseni
        mave kirjoitti:

        Käsittääkseni on käytetty samoja mittareita kuin Simpiö-projektissa:D

        Ja sehän nyt jo tiedetään, ettei niitä oltu kaliproitu senkään homman mittaamiseen!


    • män82

      suuresta ja mahtavasta kauhavasta pitää aina suunnata se kiinnostus lapualle.

      kateus yleensä jostain aiheuttaa sotia;)

      haluaako kauhavalaiset liittyä lapuaan?

      • Huomioihan Yhdysvallat Irakin ja se tuskin oli kateutta. Ruotsi huomioi Suomen toisessa maailmansodassa, eikä sekään ollu kateutta. Huomioin minä teitä, eikä sekään ole kateutta. Loppukesästä minä kysyin, miksei kukaan halua Lapuaan liittyä?Ja vastaukset liittyivät jotenkin luonteeseen...............


      • on aivan
        mave kirjoitti:

        Huomioihan Yhdysvallat Irakin ja se tuskin oli kateutta. Ruotsi huomioi Suomen toisessa maailmansodassa, eikä sekään ollu kateutta. Huomioin minä teitä, eikä sekään ole kateutta. Loppukesästä minä kysyin, miksei kukaan halua Lapuaan liittyä?Ja vastaukset liittyivät jotenkin luonteeseen...............

        oikeassa. Miksi Lapualle kaikki pitäisi hommata kun suunnittelu jo on mitä sattuu. Voihan pohjanmaalla olla yksi suurempi keskus ei sen tartte Lapualla olla pääsemme täältä Seinäjoelle, Kauhavalle tai muuallekkin. Ei tosiaan kaikki kateutta vaan voisimme puhaltaa yhteen hiileen. Me Lapualaiset ollaan niin helekutin oikoosta porukkaa mutta koulutetaan ittiämmä.


      • Mave on
        on aivan kirjoitti:

        oikeassa. Miksi Lapualle kaikki pitäisi hommata kun suunnittelu jo on mitä sattuu. Voihan pohjanmaalla olla yksi suurempi keskus ei sen tartte Lapualla olla pääsemme täältä Seinäjoelle, Kauhavalle tai muuallekkin. Ei tosiaan kaikki kateutta vaan voisimme puhaltaa yhteen hiileen. Me Lapualaiset ollaan niin helekutin oikoosta porukkaa mutta koulutetaan ittiämmä.

        novaparkissa, mitä se sulle kuuluu mitä lapualaaset tekee. Käy sä vaan pernaan unionilla. Kauhavalla on varmasti ihan tarpeeksi ihmettelemistä omis asioos ettei tartte jeesustella koko maakuntaan...


      • Kertoo suuria viisauksia
        Mave on kirjoitti:

        novaparkissa, mitä se sulle kuuluu mitä lapualaaset tekee. Käy sä vaan pernaan unionilla. Kauhavalla on varmasti ihan tarpeeksi ihmettelemistä omis asioos ettei tartte jeesustella koko maakuntaan...

        suomalaisille ja ulkomaisille kauppaketjuille mitä pitää tehdä.


      • MA(uno)VE(itakka)lle
        mave kirjoitti:

        Huomioihan Yhdysvallat Irakin ja se tuskin oli kateutta. Ruotsi huomioi Suomen toisessa maailmansodassa, eikä sekään ollu kateutta. Huomioin minä teitä, eikä sekään ole kateutta. Loppukesästä minä kysyin, miksei kukaan halua Lapuaan liittyä?Ja vastaukset liittyivät jotenkin luonteeseen...............

        Sehä oli SUUREN JOHTAJAN määräys, kuinka Y-härmän valtuusto päättää.
        Taitaa olla jotain "palkkioita" tulossa JOHTAJALLE,
        tai lähipiirille.
        Olisikohan maunoveitikka mukana "sisäpiirissä?"


      • Mave on kirjoitti:

        novaparkissa, mitä se sulle kuuluu mitä lapualaaset tekee. Käy sä vaan pernaan unionilla. Kauhavalla on varmasti ihan tarpeeksi ihmettelemistä omis asioos ettei tartte jeesustella koko maakuntaan...

        mutta saadakseni sinut ymmärtämään asian ytimen, ei minulla riitä siihen rautalankavarastot. Älä sekaannu aikuisten keskusteluun, jos pelkkä aloituksen ymmärtäminen tuottaa noin suuria vaikeuksia:D


      • Kertoo suuria viisauksia kirjoitti:

        suomalaisille ja ulkomaisille kauppaketjuille mitä pitää tehdä.

        kyllä minä tiedän, mikä minä olen ja toisekseen, jos malttaisit kysyä joltain aikuiselta neuvoa, niin kirjoitin Lapuan asukkaille tuon asian, enkä suurille kansainvälisille yhtiöille.:D


      • Puiheenjohtaja
        mave kirjoitti:

        kyllä minä tiedän, mikä minä olen ja toisekseen, jos malttaisit kysyä joltain aikuiselta neuvoa, niin kirjoitin Lapuan asukkaille tuon asian, enkä suurille kansainvälisille yhtiöille.:D

        Mutta hauska tyttö tuo Mave


    • tätä mavea

      tosissaan, se kirjoittelee tänne agitaattorina asiasta kun asiasta. Aikamoinen pelle.

    • Luuranko kaapista

      Peelo Pohjois-Koresta peeloilee taas

    • ole kauppapaikan perinteitä

      Täältä Härmästä päin katsellen ja vähän jo vuosia ja maailmaa nähneenä pistänpä minäkin lusikkani soppaan.
      Menestystä vaan Novaparkille mutta kyllä työn ja tuskan takana on saada Lapuasta muitakin kuin lapualaisia palveleva keskus. Siinä onnistuminen edellyttäisi noin niinkuin yleisellä tasolla paljon vähemmän uhoa ja moomma oikias-meininkiä ja paljon enemmän halua palvella muita. Joillain paikkakunnilla tämän palveluhenkisyyden aistii joka käänteessä.
      Kauhavalla on kautta aikojen ollut oikea kauppapaikan henki. Meiltäpäin katsoen ei ole tullut mieleenkään lähteä kaupoille Lapualle vaan lähialueen kauppareissut ovat suuntautuneet Kauhavalle tai ruotsalaiseen suuntaan.

      • täältä tulevan Kauhavan reu...

        Jos täältä kaupoille lähdetään,ei tosiaankaan Lapualle mennä.Suunta on Kauhava,jos sieltä ei löydy,päästellään Seinäjoelle.Silloin tällöin Tuuriinkin,mutta ei se Lapua kyllä meille oo eikä tuu olemaan ostospaikka.


      • 15 000
        täältä tulevan Kauhavan reu... kirjoitti:

        Jos täältä kaupoille lähdetään,ei tosiaankaan Lapualle mennä.Suunta on Kauhava,jos sieltä ei löydy,päästellään Seinäjoelle.Silloin tällöin Tuuriinkin,mutta ei se Lapua kyllä meille oo eikä tuu olemaan ostospaikka.

        ostovoima pystyy tekemähän NovaParkista kannattavan.
        Mitähän kateutta tai kiusantekoa oli Kauhavalaasilta, kun heirän piti NovaParkin kaavootuksesta teherä valitus, joka pitkitti suunnittelua?
        Pelkäänpä, että Keskiselle tuloo huanot aijjat kun Seinäjen ympäristön uuret kauppakeskukset avatahan. Polttoaineen pilvihin kohoava hinta rupiaa rajoottamahan ostosshoppaalua ja ostokset talourellisista järkisyistä halutahan teherä omalta paikkakunnalta.


      • ulkopaikkaaselta

        Tuo on kyllä hyvä näkökulma, ettei Lapualla ole kauppapaikan perinteitä. Ainakin 70- ja vielä 80-luvullakin Lapualta lähdettiin muun muassa Kauhavalle ostoksille. Sinne veti palvelu ja laajat valikoimat.

        Lapualaiset on sen verran itsepäistä sakkia, ettei niitä edes isänmaallisista syistä voi koota NovaParkkiin ostoksille, jos ne tuntee muut paikat houkuttelevimmiksi. Paitsi jos katkaisee kaikki tiet ulos.


      • ole kovin

        pitkät perinteet huvipuistoilla, tarkoittaako se PowerParkin loppumista. Älkää nyt ristus jämähtäkö 1600-luvulle. Toisaalta kepu enemmistöisissä kunnissahan se on perinne että jäädään menneeseen, sellaisellahan ei tulevaisuutta olekaan.


      • omistajalla
        ole kovin kirjoitti:

        pitkät perinteet huvipuistoilla, tarkoittaako se PowerParkin loppumista. Älkää nyt ristus jämähtäkö 1600-luvulle. Toisaalta kepu enemmistöisissä kunnissahan se on perinne että jäädään menneeseen, sellaisellahan ei tulevaisuutta olekaan.

        ei taida asiakaslähtöisyydessä juuri olla lapualaisilta opittavaa. Taitaapi koko menestystarina perustua asiakkaan arvostamiseen ja tuntemiseen.


      • enkä ollenkaan
        omistajalla kirjoitti:

        ei taida asiakaslähtöisyydessä juuri olla lapualaisilta opittavaa. Taitaapi koko menestystarina perustua asiakkaan arvostamiseen ja tuntemiseen.

        tarkoita ettei hänestä hommaan olisi. Mitä tulee asiakaslähtöisyyteen, niin uskoakseni sitä löytyy kauppatouhua pyörittäviltä yrityksiltä, Osuuskaupalta, Keskolta, Bauhausilta ja muilta. Ei Lapuan kaupunki aio aloittaa makkarakauppaa, vaikka luottamusmiehet kuinka helppoheikkejä olisivatkin.


      • joku ystävällisesti
        enkä ollenkaan kirjoitti:

        tarkoita ettei hänestä hommaan olisi. Mitä tulee asiakaslähtöisyyteen, niin uskoakseni sitä löytyy kauppatouhua pyörittäviltä yrityksiltä, Osuuskaupalta, Keskolta, Bauhausilta ja muilta. Ei Lapuan kaupunki aio aloittaa makkarakauppaa, vaikka luottamusmiehet kuinka helppoheikkejä olisivatkin.

        kertoa miksi lapualle ei saisi tulla kauppakeskusta?


      • ole kovin kirjoitti:

        pitkät perinteet huvipuistoilla, tarkoittaako se PowerParkin loppumista. Älkää nyt ristus jämähtäkö 1600-luvulle. Toisaalta kepu enemmistöisissä kunnissahan se on perinne että jäädään menneeseen, sellaisellahan ei tulevaisuutta olekaan.

        on aivan eri asia kuin Lapuan haaveilut. Power parkkia on lähdetty kehittämään todelliseksi huvipuistoksi, mille tällä alueella ole kilpailua.
        Lapuan haaveilla vaan pakkaa olla sitä kilpailua eikä se halu, tee asiasta kannattavaa, vaan joku järki pitää olla myöskin menestymishaaveissa. Lapualla on haluttu vaikka mitä viimeisten vuosien aikana ja aina ne "kehittämiset" on menny kankkulan kaivoon. Olisiko Lapulaisten aika vaihtaa se ideoiden keksijä, kun ne ideat ei tunnu olevan kehittämisen arvoisia?


      • joku ystävällisesti kirjoitti:

        kertoa miksi lapualle ei saisi tulla kauppakeskusta?

        mutta tässä on vain sivulliset huolestuneena seuraamassa, kun teille tulee taas käymään samoin kuin Simpsiön kehittämisessä, ym. asioissa. Aina joku maksaa kuitenkin tuollaiset asiat, yleensä asiakas, mutta alkaen tuntien Lapualaiset päättäjät, ne kirjoittaa kuitenkin sopimuksen, missä ne maksaa tilat ja kauppiaat tulee vuokralle. Parin vuoden kuluttua, kun kauppa ei käy, niin Lapuan kaupungilla on 20 0000 neliömetriä lämmitettävää tilaa.


      • kirjoittelet
        mave kirjoitti:

        on aivan eri asia kuin Lapuan haaveilut. Power parkkia on lähdetty kehittämään todelliseksi huvipuistoksi, mille tällä alueella ole kilpailua.
        Lapuan haaveilla vaan pakkaa olla sitä kilpailua eikä se halu, tee asiasta kannattavaa, vaan joku järki pitää olla myöskin menestymishaaveissa. Lapualla on haluttu vaikka mitä viimeisten vuosien aikana ja aina ne "kehittämiset" on menny kankkulan kaivoon. Olisiko Lapulaisten aika vaihtaa se ideoiden keksijä, kun ne ideat ei tunnu olevan kehittämisen arvoisia?

        Yksi ja toinen Lapualla ajattelee samoin, eikä ollenkaakaan perusteettomasti. Täällä ideat näyttää olevan sitä luokkaa, että meillekin kun muillakin on. Haluamista ja matkimista.


      • I thought we were lövers
        kirjoittelet kirjoitti:

        Yksi ja toinen Lapualla ajattelee samoin, eikä ollenkaakaan perusteettomasti. Täällä ideat näyttää olevan sitä luokkaa, että meillekin kun muillakin on. Haluamista ja matkimista.

        IN MAI THÖÖGHTS ... KAN JUU SIII FUKI ..... KRIMINAL...
        vIISAUs oNpI kAukAnA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Power Parkkia esimerkkinä
        mave kirjoitti:

        on aivan eri asia kuin Lapuan haaveilut. Power parkkia on lähdetty kehittämään todelliseksi huvipuistoksi, mille tällä alueella ole kilpailua.
        Lapuan haaveilla vaan pakkaa olla sitä kilpailua eikä se halu, tee asiasta kannattavaa, vaan joku järki pitää olla myöskin menestymishaaveissa. Lapualla on haluttu vaikka mitä viimeisten vuosien aikana ja aina ne "kehittämiset" on menny kankkulan kaivoon. Olisiko Lapulaisten aika vaihtaa se ideoiden keksijä, kun ne ideat ei tunnu olevan kehittämisen arvoisia?

        huvipuisto perinteestä alahärmässä, ikäänkuin lapualla ei voisi tehdä kauppakeskusta sillä perusteella ettei lapualla ole kauppaperinteitä. Sinänsä en kyllä ymmärrä väitettä ettei lapualla olisi kaupallisia perinteitä. No, jokainen tuumaa asioista niinkuin haluaa.


    • pässi!

      tuliko aika pitkäksi vai etkö osannut vastata mihinkää valmiiseen kirjoitukseen kun piti avata hullunlaatikko ja vaihteeksi tehdä sitä mitä joka jumalan päivä teet? TÄMÄ ON JO KÄSITELTY MONTA KERTAA SAATANAN HULLU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Mikäli sinä olet siinä ollu aloittajana. Sinun ainoat keskustelun taitosi on nimitellä toista ja perusteita ei kannata odottaa, OLisi kiva jos Lapuallakin peräkammarin isännät alkaisivat päivittää sitä ohjeistustaan 2007 vuoteen. Nykyään keskustellaan ja perustellaan asioita, miksi niin pitäisi tehdä ja Lapualainen "Perkele mä oon oikias tai tuloo turpaan"- asenne on muinaismuistoja vain. Nykyään, kun sanoo tuollaista joutuu käräjille ja ellei opi ihmisten tavoille, niin päätyy vankilaan.
        Minulle on aivan sama taotko päätäsi seinään vai et, Sinun elämäsi ei liikuta minua pätkääkään ja toivon ainoastaan, ettet ole päässy jatkamaan sukua, koska tuollaisesta ihmisestä evoluutio ei hyödy mitään. Minua voi haukkua, kirota, toivottaa hullujen huoneelle, mutta minä vain tykkään siitä, että peräkammarin isännät sanoo niin, koska silloin olen osunut asialllani mitä ilmeisimmin arkaan ja oikeaan paikkaan:D
        Kaikki ei kuitenkaan ole provoa, vaan seassa totuutta myöskin, mutta peräkammarin isännäthän ei sitä tiedä, mikä on ja mikä ei. Olisitta käyny aikoinansa kouluja ja sivistänyt eri medioista itseännne, niin olisitte pysyneet ajan hermoilla, ettekä jämähtäneet vuoteen 1931.


      • Lissu L,
        mave kirjoitti:

        Mikäli sinä olet siinä ollu aloittajana. Sinun ainoat keskustelun taitosi on nimitellä toista ja perusteita ei kannata odottaa, OLisi kiva jos Lapuallakin peräkammarin isännät alkaisivat päivittää sitä ohjeistustaan 2007 vuoteen. Nykyään keskustellaan ja perustellaan asioita, miksi niin pitäisi tehdä ja Lapualainen "Perkele mä oon oikias tai tuloo turpaan"- asenne on muinaismuistoja vain. Nykyään, kun sanoo tuollaista joutuu käräjille ja ellei opi ihmisten tavoille, niin päätyy vankilaan.
        Minulle on aivan sama taotko päätäsi seinään vai et, Sinun elämäsi ei liikuta minua pätkääkään ja toivon ainoastaan, ettet ole päässy jatkamaan sukua, koska tuollaisesta ihmisestä evoluutio ei hyödy mitään. Minua voi haukkua, kirota, toivottaa hullujen huoneelle, mutta minä vain tykkään siitä, että peräkammarin isännät sanoo niin, koska silloin olen osunut asialllani mitä ilmeisimmin arkaan ja oikeaan paikkaan:D
        Kaikki ei kuitenkaan ole provoa, vaan seassa totuutta myöskin, mutta peräkammarin isännäthän ei sitä tiedä, mikä on ja mikä ei. Olisitta käyny aikoinansa kouluja ja sivistänyt eri medioista itseännne, niin olisitte pysyneet ajan hermoilla, ettekä jämähtäneet vuoteen 1931.

        missä sä oot ollu.Menikö myöhään illalla,kun sä vasta nyt tulit tänne.


      • Lissu L, kirjoitti:

        missä sä oot ollu.Menikö myöhään illalla,kun sä vasta nyt tulit tänne.

        Kuuluu yhteiskunnasta huolehtivan ihmisen velvoitteeseen.


      • ansaittu vapaus
        mave kirjoitti:

        Kuuluu yhteiskunnasta huolehtivan ihmisen velvoitteeseen.

        Sataako Seinäjoella lunta?


      • epäilijä
        mave kirjoitti:

        Kuuluu yhteiskunnasta huolehtivan ihmisen velvoitteeseen.

        Ei mave voi olla töissä, jolla tarkoitan TUOTTAVAA TYÖTÄ. Kaverihan joutaa kirjoittelemaan pitkin päivää, joka ei taatusti onnistu todella työtä tekevältä. Täytyy olla, joko "itsensä työllistäjä," tai muuten yhteiskunnan palveluksessa.
        Näyttää olevan joka asiasta jotain tietävä (omasta mielestä)ja lisäksisujuvaa tekstiä.
        Mutta esim. Kauhavalainen-, Lapualainen-sanat kirjoitetaan pienellä kirjaimilla.
        Että vähä sivistystä lisää.


      • epäilijä kirjoitti:

        Ei mave voi olla töissä, jolla tarkoitan TUOTTAVAA TYÖTÄ. Kaverihan joutaa kirjoittelemaan pitkin päivää, joka ei taatusti onnistu todella työtä tekevältä. Täytyy olla, joko "itsensä työllistäjä," tai muuten yhteiskunnan palveluksessa.
        Näyttää olevan joka asiasta jotain tietävä (omasta mielestä)ja lisäksisujuvaa tekstiä.
        Mutta esim. Kauhavalainen-, Lapualainen-sanat kirjoitetaan pienellä kirjaimilla.
        Että vähä sivistystä lisää.

        mikäli tarkistat viestien kirjoitus ajat, niin huomaat, että niissä on tietty rajat jolloin niitä ei ilmesty. Kerro äitillesi, että pitää susta vielä PIIIIIIITKÄÄÄN, kun ei sulla oikein toi aikuisen ihmisen päättely vielä suju:D ja mielummin kirjoutusvirheitä, kuin ajatusvirheitä:D


      • oikeesti aika
        mave kirjoitti:

        Mikäli sinä olet siinä ollu aloittajana. Sinun ainoat keskustelun taitosi on nimitellä toista ja perusteita ei kannata odottaa, OLisi kiva jos Lapuallakin peräkammarin isännät alkaisivat päivittää sitä ohjeistustaan 2007 vuoteen. Nykyään keskustellaan ja perustellaan asioita, miksi niin pitäisi tehdä ja Lapualainen "Perkele mä oon oikias tai tuloo turpaan"- asenne on muinaismuistoja vain. Nykyään, kun sanoo tuollaista joutuu käräjille ja ellei opi ihmisten tavoille, niin päätyy vankilaan.
        Minulle on aivan sama taotko päätäsi seinään vai et, Sinun elämäsi ei liikuta minua pätkääkään ja toivon ainoastaan, ettet ole päässy jatkamaan sukua, koska tuollaisesta ihmisestä evoluutio ei hyödy mitään. Minua voi haukkua, kirota, toivottaa hullujen huoneelle, mutta minä vain tykkään siitä, että peräkammarin isännät sanoo niin, koska silloin olen osunut asialllani mitä ilmeisimmin arkaan ja oikeaan paikkaan:D
        Kaikki ei kuitenkaan ole provoa, vaan seassa totuutta myöskin, mutta peräkammarin isännäthän ei sitä tiedä, mikä on ja mikä ei. Olisitta käyny aikoinansa kouluja ja sivistänyt eri medioista itseännne, niin olisitte pysyneet ajan hermoilla, ettekä jämähtäneet vuoteen 1931.

        VARAA NYT SAATANAN HULLU LÄÄKÄRILLE AIKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111



























































































        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

























































        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111111


      • Luuranko kaapistasi
        epäilijä kirjoitti:

        Ei mave voi olla töissä, jolla tarkoitan TUOTTAVAA TYÖTÄ. Kaverihan joutaa kirjoittelemaan pitkin päivää, joka ei taatusti onnistu todella työtä tekevältä. Täytyy olla, joko "itsensä työllistäjä," tai muuten yhteiskunnan palveluksessa.
        Näyttää olevan joka asiasta jotain tietävä (omasta mielestä)ja lisäksisujuvaa tekstiä.
        Mutta esim. Kauhavalainen-, Lapualainen-sanat kirjoitetaan pienellä kirjaimilla.
        Että vähä sivistystä lisää.

        Ei se oo oikeissa töissä ;)


      • haudantakaako
        oikeesti aika kirjoitti:

        VARAA NYT SAATANAN HULLU LÄÄKÄRILLE AIKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111



























































































        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

























































        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111111

        ihiminen ollenkaan.Mikä ihime sua vaivaa.Tällääsehen oli ennen apua haettava Fossin Sannalta.


      • S.joen poliisiasemalla
        epäilijä kirjoitti:

        Ei mave voi olla töissä, jolla tarkoitan TUOTTAVAA TYÖTÄ. Kaverihan joutaa kirjoittelemaan pitkin päivää, joka ei taatusti onnistu todella työtä tekevältä. Täytyy olla, joko "itsensä työllistäjä," tai muuten yhteiskunnan palveluksessa.
        Näyttää olevan joka asiasta jotain tietävä (omasta mielestä)ja lisäksisujuvaa tekstiä.
        Mutta esim. Kauhavalainen-, Lapualainen-sanat kirjoitetaan pienellä kirjaimilla.
        Että vähä sivistystä lisää.

        siellä on Mave töissä.Siis vuorotyö.


      • Kukkona punkulla
        S.joen poliisiasemalla kirjoitti:

        siellä on Mave töissä.Siis vuorotyö.

        Saakahan se pamppua ,sivusta..... hope so :)


      • on Sanna
        haudantakaako kirjoitti:

        ihiminen ollenkaan.Mikä ihime sua vaivaa.Tällääsehen oli ennen apua haettava Fossin Sannalta.

        Fossi??


      • googlaa
        on Sanna kirjoitti:

        Fossi??

        Täällähän on enemmänkin porukkaa, jotka eivät tunne Googlea.


    • o_O_o_O_o

      Novaparkista: Samaa mieltä Maven kanssa,tuntuu melko utopistiselta ajatukselta koko parkki,olisihan se hienoa,jos siitä tulisi "uusi keskinen",mutta realiteetit kyllä lyö märkää rättiä päin pläsiä..valitettavasti.
      Tuntuu vaan pahalta,
      että meidän veronmaksajien rahoja tuhlataan taas tälläiseen"hitsi meillä on hyvä idea"-juttuun.
      Parempiakin kohteita tietäisin monia,yhtenä
      esimerkkinä mm lapualisä,jota sitäkin saisi nostaa,on se kumma että naapurillamme Ylistarollakin on varaa maksaa jokaisesta lapsesta 220€/kk lisää,tosin siellä se maksetaan yksityistä hoitoa käyttäville..eli maksatus perusteet vaihtelee kunnittain,jos vaan viitsii tutkia asiaa ihan tästä lähipiiristäkin..

      sitten asia kaksi.

      Voi sen tähäre,kylläpä te taas osoitatte älykkyytenne täällä,mikä ihmeen "homo hulluja" te olette?
      Siis niin käsittämättömän epäkypsää käytöstä,ettei mitään rajaa.
      Osaatteko te keskustella normaalisti lainkaan?
      Nyt minäkin,vaikka Mavea aijemmassa keskustelussa moitinkin amis viittauksesta,sanon,että just tollasta keskenkasvusten tyyliä voi odottaa tuollaisilta nuorison pohjasakoilta,joita edustaa amiksessa muutama prosentti!
      Luultavasti samaa pässiä porukkaa joka tästä munkin talon ohitte liiroottaa sivuluisua kaamee hihitys päällä :/
      Joten: KASVAKAA JO AIKUISIKSI (mikä tuntuu mahdottomalta)

      • osaa kasvattaa

        niitä nuoria,senhän tähäre ne menee koulunpenkille ,että sivistyisivät.Nyt opettajat teille pallo,tehkää herrasmiesmäisesti käyttäytyviä ihmisiä oppilaistanne.Eikös sitä amiksen autopuolta opeta Tiitun vävy?Kai sillä on tavat tiedos kun hurmannut niin hienon vaimon.


      • Novaparkin markkinointitutkimuksen mukaan Lapuan pohjoisella puolella on suurta kysyntää tavarakaupoille. Ilmeisesti kauppiaat on lukenu novaparkin tutkimuksen, koska Kauhavalle on alettu rakentaa kauppoja ja lisää pukkaa vaan:D Pakko kiittää nyt Lapuan kaupunkia, kun olette auttaneet näin kauhavalaisia, mutta kyllä minun mielestä Lapuan pitäisi keskittyä enemmänkin omien asukkaiden hyvinvoinnon turvaamiseen, kuin muiden kaupunkien.:D


      • Kysynvuan
        mave kirjoitti:

        Novaparkin markkinointitutkimuksen mukaan Lapuan pohjoisella puolella on suurta kysyntää tavarakaupoille. Ilmeisesti kauppiaat on lukenu novaparkin tutkimuksen, koska Kauhavalle on alettu rakentaa kauppoja ja lisää pukkaa vaan:D Pakko kiittää nyt Lapuan kaupunkia, kun olette auttaneet näin kauhavalaisia, mutta kyllä minun mielestä Lapuan pitäisi keskittyä enemmänkin omien asukkaiden hyvinvoinnon turvaamiseen, kuin muiden kaupunkien.:D

        Miksi jatkat vastakkain asettelua lapua vs kauhava. Tekeekö mielesi herättä eripuraa ja riitaa? Vai peeloiletko vaan?


      • mutta kaupunki

        tienaa tällä parkilla, eikä ihan vähän.


      • Vain Sorry.
        mutta kaupunki kirjoitti:

        tienaa tällä parkilla, eikä ihan vähän.

        Mihinkähän toiveajatteluun tämä perustuu? Samanlaiseenko kuin Simpsiöllä tienaaminen?


      • toiveajattelua.
        Vain Sorry. kirjoitti:

        Mihinkähän toiveajatteluun tämä perustuu? Samanlaiseenko kuin Simpsiöllä tienaaminen?

        NovaParkin kaavoitusta valituksillaan viivästyttäneet kauhavalaiset pelkäsivät tulevan kauppakeskuksen muuttavan ostosvirran Lapualle ja eikä turhaan, kun ensivuonna massiivista ostoskeskusta aletaan toteuttaa.


      • toiveajattelua. kirjoitti:

        NovaParkin kaavoitusta valituksillaan viivästyttäneet kauhavalaiset pelkäsivät tulevan kauppakeskuksen muuttavan ostosvirran Lapualle ja eikä turhaan, kun ensivuonna massiivista ostoskeskusta aletaan toteuttaa.

        Kun härmäläiset ja järviseutulaiset on jo tottunut kulkemaan Kauhavalla ja Lapualle kauppaan meneminen veisi 40 minuuttia kauemmin. Kauhavalla on tulossa kokoajan uusia kauppoja, kiitos novaparkin tilaaman selvityksen, joten ainoastaan IKEA voi pelastaa Lapuan Novaparkin.


      • Ajatus vaan
        toiveajattelua. kirjoitti:

        NovaParkin kaavoitusta valituksillaan viivästyttäneet kauhavalaiset pelkäsivät tulevan kauppakeskuksen muuttavan ostosvirran Lapualle ja eikä turhaan, kun ensivuonna massiivista ostoskeskusta aletaan toteuttaa.

        Ja matka ei kestä kovin pitkään järviseudulta lapualle kunhan uusi moottoritie saadaan kuntoon.

        Hyvä idea toi parkki!


      • Ajatus vaan kirjoitti:

        Ja matka ei kestä kovin pitkään järviseudulta lapualle kunhan uusi moottoritie saadaan kuntoon.

        Hyvä idea toi parkki!

        siihen mennessä, kun siihen on saatu moottoritie, niin ideaparkki on samassa mapissä Simpsiön kanssa;D


      • ja lapualainen
        mave kirjoitti:

        Kun härmäläiset ja järviseutulaiset on jo tottunut kulkemaan Kauhavalla ja Lapualle kauppaan meneminen veisi 40 minuuttia kauemmin. Kauhavalla on tulossa kokoajan uusia kauppoja, kiitos novaparkin tilaaman selvityksen, joten ainoastaan IKEA voi pelastaa Lapuan Novaparkin.

        kansalainen saa tehdä ihan niinkuin niitä huvittaa, ei ne mave sulta kysy mitään. Voit ihan vapaasti maalata piruja ja toiveita seinille. Olis ihan kiva jos koettaisit joskus olla rakentava etkä riidankylväjä.


      • tai oikeastaan Noita-AKKA
        mave kirjoitti:

        siihen mennessä, kun siihen on saatu moottoritie, niin ideaparkki on samassa mapissä Simpsiön kanssa;D

        Mitkä ovat tämän viikon lottonumerot?


      • NovaParkkia
        mave kirjoitti:

        Kun härmäläiset ja järviseutulaiset on jo tottunut kulkemaan Kauhavalla ja Lapualle kauppaan meneminen veisi 40 minuuttia kauemmin. Kauhavalla on tulossa kokoajan uusia kauppoja, kiitos novaparkin tilaaman selvityksen, joten ainoastaan IKEA voi pelastaa Lapuan Novaparkin.

        sehän on vain kauppakeskus, ei se tee pahaa sulle, älä pelkää....


      • ja lapualainen kirjoitti:

        kansalainen saa tehdä ihan niinkuin niitä huvittaa, ei ne mave sulta kysy mitään. Voit ihan vapaasti maalata piruja ja toiveita seinille. Olis ihan kiva jos koettaisit joskus olla rakentava etkä riidankylväjä.

        jos minä sanoisin jälkeenpäin, ettei olisi kannattanut tehdä kauppakeskusta, niin sitten olisit itkeny, että helppohan sitä on jälkiviisas olla. Ajattelin tässä vaiheessa varoittaa, kun vielä on rahhoo, niin voisi miettiä jotain tuottavampaa ideaa tilalle. Kuvitteletko tosiaan, että tuossa on jotain järkeä perustaa Lapualle kauppakeskus ja luottaa siihen, että ostovoimainen väestö lähtee ajelemaan harva se päivä Lapualle kauppaan? Ainoat, jotka kauppakeskuksen kävijöiksi voidaan laskea pitkällä tähtäimellä on lapualaiset. Härmäläiset ja järviseutulaiset kulkee edelleen Kauhavalla, kuten tähänkin asti. Mikäli pitää jotain suurempaa hankkia, niin sitten ne suuntaa Seinäjoelle. Lapuan Kauppakeskukseen pitäisi saada IKEA tai muuten se ei tule menestymään. Onhan siinä hauska haaveilla, vaikka mistä, mutta ikävä tosiasia on, että Kauhavalla on niiin paljon kilpailua päivittäistavarakaupassa, ettei kannata lähteä ajamaan 40 minuuttia lapualle. Seinäjokelaiset ja nurmoolaiset saatte heti unohtaa, koska siellä sitä kilpailua vasta onkin.


      • NovaParkkia kirjoitti:

        sehän on vain kauppakeskus, ei se tee pahaa sulle, älä pelkää....

        teille käy kuin Simpsiön kanssa tuossa hommassa.


      • akkojen tarpeet sitten
        tai oikeastaan Noita-AKKA kirjoitti:

        Mitkä ovat tämän viikon lottonumerot?

        Miksi NovaParkissa on parkkialue sijoitettu keskelle ja rakennukset on ripoteltu sen ympärille? Onko tarkoitus, että ihmiset kävelevät ristiin rastiin ( mm. lapset ja eläkeläiset) parkkipaikan poikki säällä kuin säällä? Huom. visioijat: shoppailijat haluavat, että kävelyvälimatkat ovat mahdollisimman lyhyet, lämpimät ja turvalliset. Esimerkiksi Ideaparkissa kaikki liikkeet ovat yhden katon alla ja parkkialue kulkee vieressä.


      • Skanskalle
        akkojen tarpeet sitten kirjoitti:

        Miksi NovaParkissa on parkkialue sijoitettu keskelle ja rakennukset on ripoteltu sen ympärille? Onko tarkoitus, että ihmiset kävelevät ristiin rastiin ( mm. lapset ja eläkeläiset) parkkipaikan poikki säällä kuin säällä? Huom. visioijat: shoppailijat haluavat, että kävelyvälimatkat ovat mahdollisimman lyhyet, lämpimät ja turvalliset. Esimerkiksi Ideaparkissa kaikki liikkeet ovat yhden katon alla ja parkkialue kulkee vieressä.

        Ei viesti tätä kautta mene perille


      • Vallesmannin
        mave kirjoitti:

        Kun härmäläiset ja järviseutulaiset on jo tottunut kulkemaan Kauhavalla ja Lapualle kauppaan meneminen veisi 40 minuuttia kauemmin. Kauhavalla on tulossa kokoajan uusia kauppoja, kiitos novaparkin tilaaman selvityksen, joten ainoastaan IKEA voi pelastaa Lapuan Novaparkin.

        kaupparakennus on odottanut vuosikausia uusia yrittäjiä, joko vihdoin saadaan sinne kauppias.


      • Vallesmannin kirjoitti:

        kaupparakennus on odottanut vuosikausia uusia yrittäjiä, joko vihdoin saadaan sinne kauppias.

        älä pelkää:D


      • akkojen tarpeet sitten kirjoitti:

        Miksi NovaParkissa on parkkialue sijoitettu keskelle ja rakennukset on ripoteltu sen ympärille? Onko tarkoitus, että ihmiset kävelevät ristiin rastiin ( mm. lapset ja eläkeläiset) parkkipaikan poikki säällä kuin säällä? Huom. visioijat: shoppailijat haluavat, että kävelyvälimatkat ovat mahdollisimman lyhyet, lämpimät ja turvalliset. Esimerkiksi Ideaparkissa kaikki liikkeet ovat yhden katon alla ja parkkialue kulkee vieressä.

        kun kopioidaan hyvin menestyvää liike-ideaa, eikä osata huomioda juuri niitä tärkeitä asioita.


      • oli paikkakunta
        mave kirjoitti:

        älä pelkää:D

        mikä tahansa.


    • Anonyymi

      Nosto

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe