Sello ja liityntäpysäköinti

Sellisti-Lauri

Kauppalehden Presson viimeinen numero on ilmestynyt tänään, ja silmiin osui artikkeli otsikolla "Liityntäpysäköintiin on tulossa tiukennuksia" (sivu 21, lehden voi lukea osoitteessa http://www.digipaper.fi/presso/5694/ )

Leppävaaran aseman liityntäpysäköintipaikat ovat järjestään olleet täynnä. Pikantti yksityiskohta selviää kuitenkin artikkelista, kun kaupungin työntekijää haastateltiin väärinpysäköintiä aiheuttaneista tekijöistä: "Siinä oli mukana Sellon työntekijöiden pysäköintiä. Myös Etelä-Leppävaaran asukkaat ovat pitäneet siellä autojaan pitkäaikaissäilytyksessä. Joidenkin autojen päälle oli jo kertynyt pölyä, sanoo joukkoliikenneinsinööri Petri Suominen Espoon kaupunginsuunnittelukeskuksesta."

Siis hetkinen. Sellon parkkihallissa on viiden tunnin pysäköintirajoitus. Tämän vuoksi Sellon OMAT työntekijät ovat ajaneet omia autojaan tarpeettomasti liityntäpysäköintipaikalle välttyäkseen sakkofirma ParkComin lapuilta, kun työnantaja ei ilmeisesti ole antanut lupaa pysäköidä hallissa pidempään. Kun liityntäpysäköintipaikka mm. tämän vuoksi on sitten täynnä, liityntäpysäköintiä tarvitsevat ovat ilmeisesti ajaneet autojaan Sellon parkkihalliin. Tällä väärinkäytöllä sitten perustellaan sakkofirman käyttöä. Eipä voi sanoa muuta kuin että huh huh.

Niin, ja sakkofirma ParkCom mellastaa myös Etelä-Leppävaarassa, jonne myös Espoo on kaavoittanut tavalliseen tapaansa liian vähän kadunvarsipysäköintitilaa. Kun asuinalueella ei ole tarpeeksi pysäköintitilaa, asukkaat vievät sitten autojaan liityntäparkkipaikalle.

Ilmoitettakoon nyt sitten kauppakeskus Sellolle, että omalta osaltani pidän huolen siitä, etten käytä parkkihallianne. Sen sijaan autoni löytyy varsin usein esimerkiksi Isosta Omenasta. Luonnollisesti ostoseuroni päätyvät myös sinne tai muualle, jossa pysäköinnin suhteen noudatetaan lakia.

6

3862

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joko Sello

on sujettu asiakaskadon vuoksi?

• Sellisti-Lauri

Enpä osaa sanoa, kun en koskaan siellä käy.

Realistisesti ottaen pieni boikottini tuskin tekee kovin suurta lovea ison kauppakeskuksen tulovirtaan. Kyse on enemmänkin periaatteesta - en halua tukea tahoja, jotka ottavat oikeuden omiin käsiinsä sen enempää yksityisen pysäköinninvalvonnan kuin minkään muun epämääräisen järjestelmän avulla. Toisaalta jos kaikki toimisivat kuten minä, yksityinen pysäköinninvalvonta häviäisi parissa viikossa kaupallisista syistä.

• monta

1.Sello
      2.Soukanostari
      3.Espoonlahden vanhaostari(lippulaivan takana)

Näihin en mene ennenkuin sieltä katoavat, ja ainakin yksi kauppias näistä on saanut sähköpostia asiasta. ja lupasi ottaa asian esille kun päätetään kiinteistön omistajan kanssa parkkihallin asioista.

• viulisti

sanot:

"---työnantaja ei ilmeisesti ole antanut lupaa pysäköidä hallissa pidempään."

Kauppakeskus Sellossa on niin, että koko kompleksissa on lukuisia työnantajia eikä yhdelläkään ole valtuuksia antaa lupia pysäköintiin. Luvan henkilökuntapysäköintiin myöntää kauppakeskuksen johto, joka ei ole suostunut neuvotteluihin ainakaan minun työnantajani kanssa. Niinpä autoa täytyy käydä siirtelemässä 5 tunnin välein.

ParkComin hinnoittelemilla sakkorahoilla olisi jo ostanut pysäköintiaikaa hallista vaikka vuosiksi, jos kauppakeskuksella olisi vain ollut halua tulla asiassa vastaan. Kauppakeskus perustelee ratkaisuaan sillä, että työntekijäpaikat veisivät suuren osan hallin kapasiteetista, mutta tämä ei täysin pidä paikkaansa: useimmat työntekijät ovat töissä 8-16, ja silloin pysäköintihalli on aika tyhjänä, kun varsinainen ostoryntäys alkaa vasta klo 16 jälkeen. Kauppakeskuksen johdolla tietysti on omat maksuttomat ja sakottomat paikat.

• Sellisti-Lauri

> Kauppakeskus Sellossa on niin, että koko kompleksissa on lukuisia työnantajia eikä yhdelläkään ole valtuuksia antaa lupia pysäköintiin. Luvan henkilökuntapysäköintiin myöntää kauppakeskuksen johto, joka ei ole suostunut neuvotteluihin ainakaan minun työnantajani kanssa. Niinpä autoa täytyy käydä siirtelemässä 5 tunnin välein.

Tiedätkö mitä? Asiakkaan näkökulmasta minua ei kiinnosta pätkääkään, miten Sello on organisoinut sisäisen päätöksentekonsa. Lehdissä olleiden tietojen mukaan päätöksen yksityisen sakkofirman kanssa toimimisesta on alun perin tehnyt Sellon kauppiasyhdistys. Uskoisin, että myös työnantajasi on tuon mainitun kauppiasyhdistyksen jäsen. Viestisi kuitenkin vahvisti sen, mitä alun perin epäilinkin tuon lehtijutun perusteella.

No, sama minulle, kyykyttääkö Sello asiakkaiden lisäksi omia työntekijöitään. Minä kun edelleenkin asioin muualla.

• sähköpostia
        Sellisti-Lauri kirjoitti:

> Kauppakeskus Sellossa on niin, että koko kompleksissa on lukuisia työnantajia eikä yhdelläkään ole valtuuksia antaa lupia pysäköintiin. Luvan henkilökuntapysäköintiin myöntää kauppakeskuksen johto, joka ei ole suostunut neuvotteluihin ainakaan minun työnantajani kanssa. Niinpä autoa täytyy käydä siirtelemässä 5 tunnin välein.

Tiedätkö mitä? Asiakkaan näkökulmasta minua ei kiinnosta pätkääkään, miten Sello on organisoinut sisäisen päätöksentekonsa. Lehdissä olleiden tietojen mukaan päätöksen yksityisen sakkofirman kanssa toimimisesta on alun perin tehnyt Sellon kauppiasyhdistys. Uskoisin, että myös työnantajasi on tuon mainitun kauppiasyhdistyksen jäsen. Viestisi kuitenkin vahvisti sen, mitä alun perin epäilinkin tuon lehtijutun perusteella.

No, sama minulle, kyykyttääkö Sello asiakkaiden lisäksi omia työntekijöitään. Minä kun edelleenkin asioin muualla.

kauppiaille, oikein uralla, niin jossain vaiheessa jotain tapahtuu. Jos halli ei ole täynnä, niin on naurettavaa käydä sakottamassa autoja. Itselläkin unohtuu kiekko laittamatta joskus. Jos minua sakotetaan, masinoin ison porukan lähettämään sähköposteja ao kauppiaalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe