taitaa monelle palstalaiselle olla ammatinvalinta selvinnyt. kovin huolissaan kun ovat potilasturvallisuudesta niin varmaan rupeavat opiskelemaan hoitajaksi...
ammatinvalinta
6
195
Vastaukset
- ovat hyvät
Varsinkin kun kehuvat vielä miten hyvät palkat hoitajilla tällä hetkellä ovat. On odotettavissa suoranainen ryntäys hoitajiksi opiskelemaan uskon mä.
- alkaa 2008
nähtäväksi jää kuinka paljon terveydenhuollon opiskelijoiden aloituspaikkoja jää täyttämättä.
- näkymin hoitajapula
vaan lisääntyy. Pelkällä "kutsumuksella" kun ei elä hyvästä tahdosta huolimatta. Jatkossa hoitajia tuodaan kehitysmaista. Jo nyt on kerrottu, että vallitsevaa pulaa täytetään Filippiiniläisillä hoitajilla. Lääkäritkin alkaa olla jostain muualta kotoisin.
Tässä onkin hauska haaste edessä. Miten komminikointi eri murrealueilla onnistuu? Voi käydä niinkin, että potilaskuolemat lisääntyy.- Ikinen vuosi
Hakijoita on puolet enemmän, kuin pääsee opiskelemaan.
En tunne yhtäkään hoitajaa joka ei palkallaan pärjäisi, jopa hyvin.
Tunnen monta opettajaa, joilla koulutus on paljon pidempi, ja palkka alhaisempi.
- Pälvi Kalju
Kyllä ensi vuonna joudutaan opiskelupaikkoja lisäämään, kun alalle hakeutuu ainakin tämän palstan kirjoituksista päätellen motivoitunutta väkeä.
Palkkoja voidaan sitten jo alkaa laskea, koska näille kirjoittelijoille tuntuu riittävän pienempikin palkka, kunhan saavat olla kutsumustyössään, jonka oivalsivat vasta nyt.
Riittääkö opiskelijoita enää muille aloille, kun nyt terveydenhoitoala uhkaa viedä kaikki opiskelijat? Onhan jonkin muun alan opiskelu suorastaan rikos tämän päivän suomessa.
Voidaanko takautuvasti rangaista väärän alan valinneita? Sakot kaikille, joilla ei ole terveydenhuoltoalan koulutusta? - pyrkinyt
Muutamia vuosia sitten pidin selviönä, että nyt otan ja opiskelen sairaanhoitajaksi - röntgenpuoli kun eritoten aina oli kiinnostanut minua. Toisaalta, luonnollani ihmisistä huolehtiminen kävisi ihan itsestään ajattelin, kuin myös kaikki jotka minut tuntevat. Mutta kuinka kävikään. Kävin pääsykokeissa, jotka mielestäni menivät hienosti ja olin varma, että tulisin valituksi - kun tuli päivä jona ilmoitettiin amk-koulutukseen pääsystä kirjeitse, sain vastaukseksi: insinöörikoulutus tietoliikennetekniikka. Joten se siitä. Aina ei voi voittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329