PARAS TULEVAISUUS ON JERUSALEMILLA
Ps. 137:5
Jos minä unhotan sinut, Jerusalem, niin unhota sinä minun oikea käteni.
- - - - -
Ps. 122:3
sinä Jerusalem, rakennettu kaupungiksi, johon kokoonnutaan yhteen.
Jes. 62:6
Sinun muureillesi, Jerusalem, minä asetan vartijat; älkööt he milloinkaan vaietko, ei päivällä eikä yöllä.
Te, jotka ylistätte Herraa, älkää itsellenne lepoa suoko.
Jer. 33:16
Niinä päivinä Juuda pelastetaan, ja Jerusalem asuu turvassa, ja tämä on se nimi, jolla sitä kutsutaan: 'Herra, meidän vanhurskautemme'.
Joel. 3:17
Ja te tulette tietämään, että minä olen Herra, teidän Jumalanne, joka asun Siionissa, pyhällä vuorellani.
Ja Jerusalem on oleva pyhä, ja vieraat eivät enää kulje sen läpi.
Joel. 3:20
Mutta Juuda on oleva asuttu iankaikkisesti ja Jerusalem polvesta polveen.
Sak. 12:6
Sinä päivänä minä teen Juudan sukuruhtinaat ikäänkuin tulipannuksi puitten sekaan ja ikäänkuin tulisoihduksi lyhteitten sekaan, ja he kuluttavat oikealta ja vasemmalta, kuluttavat kaikki kansat yltympäri.
Ja Jerusalem saa yhäti asua paikoillansa - Jerusalemissa.
Sak. 14:11
He asuvat siellä, eikä vihitä sitä enää tuhon omaksi, ja Jerusalem on oleva asuttu, oleva turvassa.
Sak 14:16
Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.
jES 66:23
Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra. [Sak. 14:16]
Vastaan sanoistani
19
228
Vastaukset
- vasta sitten
koko ihmis-suku tulee jokaisena sapattina kumartamaan Herraa?
- sapatin Herraa
Hyvä kysymys - että miksi vasta tuolloin, rauhanajassa sapatinvietto KAIKELLE maailmalle.
Juutalaiset viettävät kyllä nytkin sapattia, ehkä Egyptistä vapautumistakin muistaakseen (5.Ms.15:5).
Mutta eivät vielä pyhitä sapattia sydämissään sapatin Herralle.
Uskon, että me pakanakristityt, "Israelin kansalaisoikeudet saaneet", voimme vieläö tänään paljolti itse päättää, mitä korostamme lepopäivässämme - kunhan pyhitämme sen sapatin Herralle.
Hesekielin lopussa on peräti 8 lukua rauhanaikaa varten valmistettavan pyhäkkösysteemin rakentamiseksi, Hes 40-48. Jes 66:20-24 sekä Sak 14. luku selvittää, että kaikki kansat tulevat olemaan mukana Jerusalemissa tapahtuvassa sapatinvietossa ja temppelillä on tekemistä asian kanssa.
Jeesushan on Kuningasten Kuningas, eikä ainoastaan Israelin kuningas.
"Ei siirry valtikka pois Juudalta, ennenkuin tulee Hän, jonka se on ja jota kansat tottelevat", profetoi Jaakob pojastaan pojalleen.
Miksi sitten sapatinvietto keskittyy Jerusalemiin?
Mutta sieltä käsinhän, kaiketi alas lähelle laskettavasta hengellisestä uuudesta Jerusalemista käsin - "kaikki pyhät" tulevat Jeesuksen kanssa hallitsemaan rauhanvaltakuntaa.
Jerusalemhan on "Herran kaupunki".
Siksi vasta sitten, kun Israel ei vielä tunne sapatin Herraa ja kuitenkin Israelin Jumala ja juutalaisten Kuningas on sapatin Herra.
Lopputervehdys:
2. Piet. 3:18
Kasvakaa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänelle kunnia nyt ja iankaikkisuuden päivään asti. Aamen. sapatin Herraa kirjoitti:
Hyvä kysymys - että miksi vasta tuolloin, rauhanajassa sapatinvietto KAIKELLE maailmalle.
Juutalaiset viettävät kyllä nytkin sapattia, ehkä Egyptistä vapautumistakin muistaakseen (5.Ms.15:5).
Mutta eivät vielä pyhitä sapattia sydämissään sapatin Herralle.
Uskon, että me pakanakristityt, "Israelin kansalaisoikeudet saaneet", voimme vieläö tänään paljolti itse päättää, mitä korostamme lepopäivässämme - kunhan pyhitämme sen sapatin Herralle.
Hesekielin lopussa on peräti 8 lukua rauhanaikaa varten valmistettavan pyhäkkösysteemin rakentamiseksi, Hes 40-48. Jes 66:20-24 sekä Sak 14. luku selvittää, että kaikki kansat tulevat olemaan mukana Jerusalemissa tapahtuvassa sapatinvietossa ja temppelillä on tekemistä asian kanssa.
Jeesushan on Kuningasten Kuningas, eikä ainoastaan Israelin kuningas.
"Ei siirry valtikka pois Juudalta, ennenkuin tulee Hän, jonka se on ja jota kansat tottelevat", profetoi Jaakob pojastaan pojalleen.
Miksi sitten sapatinvietto keskittyy Jerusalemiin?
Mutta sieltä käsinhän, kaiketi alas lähelle laskettavasta hengellisestä uuudesta Jerusalemista käsin - "kaikki pyhät" tulevat Jeesuksen kanssa hallitsemaan rauhanvaltakuntaa.
Jerusalemhan on "Herran kaupunki".
Siksi vasta sitten, kun Israel ei vielä tunne sapatin Herraa ja kuitenkin Israelin Jumala ja juutalaisten Kuningas on sapatin Herra.
Lopputervehdys:
2. Piet. 3:18
Kasvakaa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänelle kunnia nyt ja iankaikkisuuden päivään asti. Aamen.Sapatin pyhittäminen keskittyy Jerusalemiin, sillä se kertakaikkiaan on "Israelin Pyhän asumus", "Herran kaupunki", "kaivattu kaupunki".
Raamattu nimittää Israaelia ja Jerusalemia jopa "maan navaksi". Ja se sanotaan Hesekielissä, juuri rauhanajan alkamista koskevassa osiossa.
Näemme Sanasta, että on suorastaan pakko kaikkien kansojen osallistua sapattiin rauhanajassa, riippumatta siitä, onko sydän mukana siinä.
Sadetta ei tule, jos ei edustajia lähetetä sapatin ja lehtimajan viettoon (Sak 14:17-18).
Tästä näemme, että tänään sapatti ei ole vielä noin tärkeä, sillä emme voi havaita välitöntä rangaistusta sapatin laiminlyömisestä.
Viikonpäivästä siänsä ei Sana puhu rauhanajan kohdallakaan, vaan sisällöstä - pitää MENNÄ ylös
Jerusalemiin - Kristus sen päivän tietysti tietää ja päättää ja leeviläiset toteuttavat järjestelyt (Jes 66:20-22).
Hes. 38:12
Sinä aiot saalista saada, ryöstettävää ryöstää, ojentaa kätesi raunioita kohti, jotka on saatu asutuiksi, ja kansaa kohti, joka on koottu pakanakansain seasta, joka on hankkinut karjaa ja omaisuutta ja ASUU MAAN NAVASSA.
Jes. 60:14
Pää kumarassa saapuvat luoksesi sortajiesi pojat, ja kaikki, jotka ovat sinua halveksineet, heittäytyvät suutelemaan jalkojasi.
He antavat sinulle nimen Herran kaupunki ja nimen Siion, Israelin Pyhän asumus.
Jes. 62:12
Heitä kutsutaan nimellä Pyhä kansa, Herran lunastamat, ja sinua nimellä Kaivattu kaupunki, Kaupunki, jota ei hylätä. [Jes. 35:10, 51:11]
Herra siunatkoon teitä!
Minulla ne on - onko sinulla myös?
Sain kansalaisoikeudet samantien,
kun tunnustin Israelin Jumalan ja
Israelin.
Ef. 2:12
että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin KANSALAISOIKEUTTA ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
Paavali pitää selvänä, että kreikkalaiset efesolaisilla on hengellisesti ottaen "Israelin kansalaisoikeudet", kun ovat Jeesuksen Kristuksen uskoon tulleet. Näin on nähtävä suomalaistenkin kohdalla.
Voidakseen saada Israelin kansan oikeudet, täytii tietysti uskoa, että Israel on ja että Jumala palkitsee ne, jotka Israelia siunaavat.
Luonnollisest tulee uskoa, että Jerusalem D.C. Jumalan kansan pääkaupunki (eikä suinkaan Washington D.C.) - juutalaisten kuninkaan kaupunki.
MITÄ SE ON JA MITÄ SE EI OLE
- se "hengellinen Israel" tai "uusi Israel"
Ensinnäkin se ON sitä, että voi luottaa Sanaan:
"Minä annan lujat ja vakaat Daavidin armot.
Mutta se ei ole uskollisuutta Moosekselle
tai millekään juutalaiselle papissysteemille.
Jeesus on tarkka sanoissaan, kun Hän vertaa jotain.
Lakiliiton pappeus ja leeviläisyys ovat turhia tässä armonajassa. Mutta laupeus kelpaa Herralle.
LUUKAS 10:
28 Jeesus sanoi: "Oikein vastasit. Tee näin, niin saat elää."
[3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room. 10:5; Gal. 3:12]
29 Mies tahtoi osoittaa, että hän noudatti lakia, ja jatkoi: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
30 Jeesus vastasi hänelle näin: "Eräs mies oli matkalla Jerusalemista Jerikoon, kun rosvojoukko yllätti hänet.
Rosvot veivät häneltä vaatteetkin päältä ja pieksivät hänet verille. Sitten he lähtivät tiehensä ja jättivät hänet henkihieveriin.
31 Samaa tietä sattui tulemaan pappi, mutta miehen nähdessään hän väisti ja meni ohi.
32 Samoin teki paikalle osunut leeviläinen: kun hän näki miehen, hänkin väisti ja meni ohi.
33 "Mutta sitten tuli samaa tietä muuan samarialainen. Kun hän saapui paikalle ja näki miehen, hänen tuli tätä sääli.
34 Hän meni miehen luo, valeli tämän haavoihin öljyä ja viiniä ja sitoi ne. Sitten hän nosti miehen juhtansa selkään, vei hänet majataloon ja piti hänestä huolta.
35 Seuraavana aamuna hän otti kukkarostaan kaksi denaaria, antoi ne majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä. Jos sinulle koituu enemmän kuluja, minä korvaan ne, kun tulen takaisin.'
36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi oli ryöstetyn miehen lähimmäinen?"
37 Lainopettaja vastasi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta." Jeesus sanoi: "Mene ja tee sinä samoin."
Herran veli, Jaakob sanoo sen toisin sanoin.
Jaakob 2:11-13
11 Hän, joka sanoi: "Älä tee aviorikosta", sanoi myös: "Älä tapa." Vaikka siis et teekään aviorikosta, olet lainrikkoja, jos tapat.
12 Vapauden lain mukaan teidät tuomitaan; pitäkää se mielessänne, mitä puhutte tai teettekin. [Jaak. 1:25]
13 Joka ei toista armahda, saa itse armottoman tuomion, mutta joka armahtaa, saa tuomiosta riemuvoiton. [Matt. 5:7 ]
Olemme hengellinen Israel yhdessä Israelin 12 sukukunnan kanssa.- Israelia?
36. Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä".
Israel kuuli, mutta oli kuuro, se näki kaikki Jeesuksen tunnusteot, mutta oli sokea. Israelin kansa lopulta hylkäsi Jeesuksen, eikä ottanut vastaan hänen ilmoitustaan saapuneena Israelin Kuninkaana ja Messiaana. Tämä hylkääminen johtui siitä, Juutalaiset rabbit olivat kertoneet kansalle, että saapuva Kuningas olisi Daavidin kaltainen: maallinen kuningas, kultaa ja hopeaa mukanaan, Kuningas, joka palauttaisi Israelin loiston aikaisempien kuninkaiden Salomon ja Daavid tapaan. Israelilaiset odottivat maallista ja olivat siksi sokeita, kun Jeesus tarjosi erilaista valtakuntaa (Joh. 18:36), taivaan valtakuntaa, joka on hengellinen. Jeesusta ei otettu vastaan. Häntä ei uskottu. Juutalaiset hylkäsivät Jeesuksen ojentaman käden ja tarjouksen uudesta liitosta. - Israel...
"Hengellinen Israel" termi ei esiinny Raamatussa, ja sitä korvausteologian kannattajat paljon käyttävät. Mutta Jumalalla on vain yksi Israel. Seurakunta ei ole Israel.
Room.11 luku kannattaa lukea, jos haluaa selvittää Israel kysymyksen teologisesti. - hengellinen Israel :)
Uusi liitto tehtiin Kristuksen seurakunnan kanssa, johon kuuluu myös uskovat israelilaiset. Se ei kuitenkaan tee tyhjäksi Jumalan liittoa Israelin kanssa.
- sinä
Kuulutko sinä hengelliseen Suomeen vai todelliseen Suomeen?
Kummat kansalaisoikeudet sinulla on Suomen vai Israelin?
Nyt AVK on pahasti erehtynyt raamatun tulkinnassaan :) Israelia? kirjoitti:
36. Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä".
Israel kuuli, mutta oli kuuro, se näki kaikki Jeesuksen tunnusteot, mutta oli sokea. Israelin kansa lopulta hylkäsi Jeesuksen, eikä ottanut vastaan hänen ilmoitustaan saapuneena Israelin Kuninkaana ja Messiaana. Tämä hylkääminen johtui siitä, Juutalaiset rabbit olivat kertoneet kansalle, että saapuva Kuningas olisi Daavidin kaltainen: maallinen kuningas, kultaa ja hopeaa mukanaan, Kuningas, joka palauttaisi Israelin loiston aikaisempien kuninkaiden Salomon ja Daavid tapaan. Israelilaiset odottivat maallista ja olivat siksi sokeita, kun Jeesus tarjosi erilaista valtakuntaa (Joh. 18:36), taivaan valtakuntaa, joka on hengellinen. Jeesusta ei otettu vastaan. Häntä ei uskottu. Juutalaiset hylkäsivät Jeesuksen ojentaman käden ja tarjouksen uudesta liitosta."TOSI ISRAEL" - Room 9:6 (uuden käännöksen)mukaan
>>> Onko olemassa hengellistä
Israelia? > Juutalaiset hylkäsivät Jeesuksen ojentaman käden ja tarjouksen uudesta liitosta.Israel... kirjoitti:
"Hengellinen Israel" termi ei esiinny Raamatussa, ja sitä korvausteologian kannattajat paljon käyttävät. Mutta Jumalalla on vain yksi Israel. Seurakunta ei ole Israel.
Room.11 luku kannattaa lukea, jos haluaa selvittää Israel kysymyksen teologisesti.Oikeassa olet, totta puhut!
"Tosi Israel"-sana on Raamatussa, mutta ei sulje
pois sitä tosiasiaa, että LOPUSSA Jerusalem ja
maantieteellinen Israel on oleva "maan napa".
Ef. 2:12
että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin KANSALAISOIKEUTTA ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa.
Pitää olla myös Jumalan tunnustama maantieteellinen Israel, jotta voidaan puhua Israelin kansalaisoikeuksista.
Room. 9:6
Jumalan sana ei ole voinut raueta tyhjiin. Eivät kaikki israelilaiset kuulu TOSI Israeliin, [Room. 2:28,29, 3:3; Gal. 6:16; 2. Tim. 2:13]
Vanha käännös sanoo sen näin: ei kaikki Israel ole Israel. Sillä armoliitto Jeesuksen veressä tekee israelilaiseksi niin messiaanisen juutalaisen kuin pakanakristitynkin. Meidät oksastetaan "jaloon öljypuuhun" ja lopussahan "kaikki Israel", mitä jälellä on, tulee Jeesuksen uskoon ja saa Jumalan omaisuuskansan tehtävät 1000 vuodeksi.
Jes 66:20-24
20 He tuovat kaikki veljenne kaikkien kansojen keskeltä, lahjaksi Herralle, he tuovat heidät hevosilla ja avovaunuilla ja katetuilla vankkureilla ja muuleilla ja ratsukameleilla Jerusalemiin, minun pyhälle vuorelleni -- sanoo Herra -- samalla tavoin kuin israelilaiset tuovat uhrilahjana ruokaa puhtaissa astioissa Herran huoneeseen. [Jes. 43:6 ]
21 Ja minä otan myös näitä vastatulleita palvelemaan pappeina ja leeviläisinä, sanoo Herra.
22 Niin kuin uusi taivas ja uusi maa, jotka minä luon, pysyvät minun edessäni, sanoo Herra, niin pysyvät minun edessäni teidän sukunne ja teidän nimenne. [Jes. 65:17; Jer. 31:35,36]
23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.
[Sak. 14:16]
24 Ja kun he lähtevät ulos, he näkevät niiden ruumiit, jotka ovat minusta luopuneet. Mato, joka niitä kalvaa, ei kuole, liekki, joka niitä nuolee, ei sammu.
Ne ovat kauhistava varoitus koko ihmissuvulle.
[Dan. 12:2; Judit 16:17; Mark. 9:48]
Ihminen on heikko, vaikka saatana on sidottu pois vaikuttamasta. Tiedetäänhän, että se onnistuu villitsemään monia, kun se 1000 vuoden lopussa
"vähäksi aikaa" päästetään irti - vaikka on nuo varottavat esimerkit edellisestä suurhyökkäyksestä, juuri ennen 1000-vuotista rauhanaikaa.
Lukekaamme Room 11. luku!
Jumala ei ole hyljännyt kansaansa, Rm.11:1-10
Pakanakansojen pelastuminen, Rm.11:11-24
Israelin pelastuminen, Rm.11:25-36.
Hänestä, hänen kauttaan ja häneen on kaikki. Hänen on kunnia ikuisesti. Aamen. (Room 11:36)hengellinen Israel :) kirjoitti:
Uusi liitto tehtiin Kristuksen seurakunnan kanssa, johon kuuluu myös uskovat israelilaiset. Se ei kuitenkaan tee tyhjäksi Jumalan liittoa Israelin kanssa.
"Hengellinen Israel"
on täysin Raamatun mukainen sanonta uskovaisista, niin messiaanisista juutalaisista kuin meistä pakanuudesta kääntyneistä.
SILLÄ Raamatun sanonta "tosi Israe" (Rm.) ja se, että krsitityt eivät enää ole "vailla Israelin kansalaisoikeuksia", (Ef.)tarkoittavat juuri sitä.
Emmehän voi sanoa saaneemme peräti maantieteellisen Israelin kansalaisoikeuksia.
Sensijaan sanonta "uusi Israel", se sanonta on perkeleestä. Sillä Valittu Kansa on aina valittu kansa ja meidät oksastetaan valitun kansan valittuun osaan. Seurakunta ei ole mikään uusi Isrel, mutta Jeesuksen seurakuntalaisilla on
hengellisesti Israelin kansalaisoikeudet, tosi Israelin. Onhan kyse armoliitosta Jeesuksen veressä.
JUUTALAISELLE E N S I N
Room. 1:16
Minä en häpeä evankeliumia, sillä se on Jumalan voima ja se tuo pelastuksen kaikille, jotka sen uskovat, ensin juutalaisille, sitten myös kreikkalaisille.
[1. Kor. 1:18, 2:5, 4:20; 1. Tess. 1:5]
Room. 2:9
Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
Room. 2:10
Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
ARMOLIITTO ON ENSIN JUUTALAISILLE, SITTEN KAIKILLE
Room. 11:27
Ja tämä on minun liittoni heidän kanssaan: minä otan pois heidän syntinsä.
[Jes. 27:9; Jer. 31:33,34]
Jes. 55:3
Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot.
Jes. 49:6
hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.
Armo teille ja rauha!sinä kirjoitti:
Kuulutko sinä hengelliseen Suomeen vai todelliseen Suomeen?
Kummat kansalaisoikeudet sinulla on Suomen vai Israelin?
Nyt AVK on pahasti erehtynyt raamatun tulkinnassaan :)Minähän korostin juuri sitä, että kuulun maantieteelliseen Suomeen ja hengelliseen Israeliin - "tosi Israeliin"; niihin, jotka eivät ole "vailla Israelin kansalaisoikeuksia".
Koska tunnustan, että Jumalalla on myös maantieteellinen Israel, on minulla oikeus
lukea itseni sen hengelliseen osaan, siihen
valitun kansan valittuun osaan - JALOON öljypuuhun.
Jo laistakin sanotaan, että se on "hengellinen" (Rm.) ja on hyvä. En minä rakkautena - toivottavasti - vaikuttavassa uskossani (Gal.) pyri maantieteellisen Israelin lakia toteuttamaan, vaan hengellisen.
Kun kohtaan ihmisiä, en ajattele Israelin lakeja, en Mooseksenkaan, vaan että miten voisin auttaa tai palvella. Suomen laista siinä voisi olla apua.
kahden maan kansalainen
- Lähden kohta torille
Kun Jumalan sanaa lukee ja sitä toisille kirjallisessa muodossa välittää, niin niitä sanoja ei tarvitse takaisin ottaa. Tietenkin voihan näitä tekstejä valikoiden järjestellä, mutta silloinkin lukijan tulisi ymmärtää, mistä kulloinkin on kyse. Ainahan lukija voi tarkistaa
tekstiyhteyden. Lähdenpä tässä torille ja Hansakortteliin asioille!- Mieleni minun tekevi
>>> Niitä sanoja ei tarvitse takaisin ottaa. > Ainahan lukija voi tarkistaa
tekstiyhteyden. - LYHYESTI
Mieleni minun tekevi kirjoitti:
>>> Niitä sanoja ei tarvitse takaisin ottaa. > Ainahan lukija voi tarkistaa
tekstiyhteyden.Roomalaiskirjeen 11. luvun avainaiheet ja avainjakeet.
Room 11:1-10:ssä
Paavali selostaa ISRAELIN hengellistä
asemaa Jumalan edessä ja puhuessaan siinä JÄÄNNÖKSESTA - armon valinnan mukaisesta - tarkoittaa tietenkin Israelin jäännöstä.
Room 11:5-6
5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.
Room 11:11-24:ssä
Paavali opettaa PAKANAIN pelastumista ja samalla selviää, miksi israelia on osaksi kohdannut paatumus.
Jotta pakanatkin sen paatumuksen vuoksi saisivat oikeuden tulla evankelioiduksi.
Jeesushan sanoi alussa, että häntä ei ole lähetetty kuin vain israelilaisille.
Israelin paatumus ikäänkuin antoi oikeuden saarnata muillekin.
Room 11:23-24
23 Mutta nuo toisetkin, jos eivät jää epäuskoonsa, tulevat oksastettaviksi, sillä Jumala on voimallinen oksastamaan ne jälleen.
24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
Room 11:25-
Room 11:25-36:ssa
Paavali korostaa, että lopulta koko Israel on pelastuva takaisin jaloon puuhunsa.
Niin Israelkin lopulta on "tosi Israel" ja meidän on syytä muistaa, että me olemme väärästä, "villistä", puusta oksastettu tuohon oikeaan puuhun - mutta heidät
oksastetaan "TAKAISIN" omaan jaloon puuhunsa.
Room 11:25-26
Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut.
26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
Olkatten siunatut! - Lähellä asuin!
Mieleni minun tekevi kirjoitti:
>>> Niitä sanoja ei tarvitse takaisin ottaa. > Ainahan lukija voi tarkistaa
tekstiyhteyden.Tulee silloin tällöin pyörähdettyä sillä suunnalla. Kävin Hansa-korttelissa ja torilla. Kiva oli jälleen olla keskustassa asioimassa.
- Kaduille ja kujille
Lähellä asuin! kirjoitti:
Tulee silloin tällöin pyörähdettyä sillä suunnalla. Kävin Hansa-korttelissa ja torilla. Kiva oli jälleen olla keskustassa asioimassa.
Vai lähellä? Karjakuja on tosiaan lähellä; kävelymatkan päässä. Poikkeapa joskus matalaan majaani! Nyt on monen vuoden tauon jälkeen flunssa päällä, joten torilla ei tullut pyörähdettyä.
Oletko käynyt uudessa-pesulassa?
Tuli tossa käytyä IRR-TV:n tilaisuduessa, Dominossa,
kun toim.joht. Hannu Haukak on Raamattuopisto-kavereitakin.
Mennäänkö joskus porukalla turun toreil?
Vieläkös torisymboolia, Piipposen ristoa, näkyy torin kulmil?
Ai niin - "ennen" - se kait siitä sitten.
Ole siunattu! - Turussa asun
Kaduille ja kujille kirjoitti:
Vai lähellä? Karjakuja on tosiaan lähellä; kävelymatkan päässä. Poikkeapa joskus matalaan majaani! Nyt on monen vuoden tauon jälkeen flunssa päällä, joten torilla ei tullut pyörähdettyä.
Oletko käynyt uudessa-pesulassa?
Tuli tossa käytyä IRR-TV:n tilaisuduessa, Dominossa,
kun toim.joht. Hannu Haukak on Raamattuopisto-kavereitakin.
Mennäänkö joskus porukalla turun toreil?
Vieläkös torisymboolia, Piipposen ristoa, näkyy torin kulmil?
Ai niin - "ennen" - se kait siitä sitten.
Ole siunattu!Kävin hiljattain Reitalan mattoliikkeessä. Muutimme Karjakujalta pois. Nykyisin asumme toisel' puolel' jokkee! Voidaan joskus tavata torilla. Toivottavasti flunssasi paranee. Terveyttä ja voimia sinulle.
- Sitten rauhan valtakunta
Israel näkee Hänet
Kirjoittanut: Armahtajana, muut tuomarina! 19.11.2007 klo 22.32
KUNINGASTEN KUNINGAS PALAA OMIENSA LUO
Ilm. 1:7
Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen TULLESSANSA. Totisesti, amen.
Hah hah haa - "lävistäneet" - - Onko nyt niin, että israelilaiset vaikeroivat, kun tulee tuomio mukanaan Hän, jonka he lävistivät?
Jep. Mutta useimamt israelilaisista näkevät Hänet armahtajaan eikä tuomarina!!
Sak. 12:10
Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen.
He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet.
Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
Tämä siis vasta ylöstempauksen jälkeen, antikristuksen ahdistaessa israelilaisia ja kaikkia. Eikös muuten jo tänään ole melkoinen
antikrsitillsiyyden henki vaikuttamassa - Israel on lähes yksin, tuo piskuinen kansa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901945
- 1131043
- 103977
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20737- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42598Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä29580Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481
