Tunteeton/ylimielinen mies

Miten toimia?

Olen ollut avomieheni kanssa yhdessä yli kaksi vuotta. Olen huomannut jo alusta asti, että mies on emotionaalisesti todella kylmä, ei haleja tai pusuja omasta aloitteesta ikinä. No fine. Opein elämään tämän asian kanssa, toisinaan kun vaikka sohvalla olen hänen kainalossaan, pyydän silittämään päätä, ja kyllä hän pyynnöstä, muttei muuten.
Tunteettomus järsii myös siinä asiassa, että jos itken (olkoon syy mikä tahansa tai saatanpa jo itkeä jotain kun ukko tulee kotiin) niin syytä ei kysy vaan jättää rauhaan. Olen sanonut miljardi kertaa, että haluaisin saada lohtua jos minua masentaa. Esim. kun isäni sai sydänkohtauksen ja sais soiton äitipuoleltani, puoleksi pyörryin siihen paikkaan eikä ukko udellut mitään, talutti vaan tuolille istumaan ja meni takaisin katsomaan telkkaria.
En tiedä miten saisin edes aloitettua keskustelua siitä, miten voisimme kommunikoida paremmin? Olen neuvonut ja vinkannut, miten haluaisin itseäni kohdeltavan, mutta tuntuu että kaikki kaikuu kuuroille korville. Mies on vielä sellainen, että jos uhkaan kävellä ulos ovesta riidan seurauksena, niin äijä vaan sanoo että siitä sitten.
Onko oma puolisosi tälläinen? Miten opit elämään tämän kylmyyden kanssa?
Muutoin ei äijästä ole pahaa sanottavaa, on se oppinut muutaman tempun tässä vuosien varrella, tuntuu että sen sielu tai mikä lie on pahasti vahingoittunut jo kotona, kun oma äiti on kauhee hössöttäjä ja kanaemo, ja niiden isä vaan asuu siellä kämpässä, hiipi nurkissa eikä ikinä puhu mitään.

Ja siitä ylimielisyydestä. Jos telkkarista tulee jotain, mikä liittyy esim. miehen omaan ammattiin (jonka hän taitaa hyvin, sitä en kiellä) niin aina täytyy alkaa haukkumaan, että just, toi nyt on ihan päin helvettiä ja ei noin kannata tehdä ja idiootit tekee noin jne.. Harmittaa tuollainen. Olen tosissani yrittänyt kestää tätä kummallista tunteettomuutta ja ylenkatsomista enkä tahallani aiheutua riitaa tai pahaa verta välillemme.

Päin vastoin. Ainoa kotityö mitä ukko tekee on tiskaus (ja senkin huonosti, tiskaa vain vkonloppusin jos muistaa, huuhtelee niin huonosti astiat että niissä maistuu fairy) enkä vaadi mitään muuta. Käyn itse kaupassa, hoidan siivouksen, kämpän, kissan, pyykit, kaikki. Pakko se on kun mies on paljon töissä, jopa vkonloppusin. Emme ikinä käy missään, emme ikinä tee mitään. Rasittavaa. Välillä kysyn että miten mies voi kuvitella pitävänsä minut tyytyväisenä näin? Vaan eipä se siihen mitään sano.

En oikein tiedä olisiko eroaminen paras ratkaisu, jos en saa sitä mitä haluan. En saa edes puolta siitä mitä haluaisin. En usko että mies suostuisi asumuseroon, se on sen mielestä sitten kerrasta poikki. Mutta miten saisin miehen tajuamaan arvoni? Täytyykö juonitella kuin ilkeinkin ja katkerin nainen, vai vain puhua?

65

12527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saman kokenut

      Minä laitoin pihalle,enkä ole katunut päivääkään.
      Muista,että ihmisen perusluonnetta et voi muuttaa,haluatko elää tälläisessa suhteessa?Valintasi on oma.

    • 'äl

      olin itse kaksi ja puoli vuotta juuri tuon tyyppisessä parisuhteessa, ja onneksi erosin siitä miehestä, koskettaminen ja lämmön täytyy tulla luonnostaan, sitä ei voi opettaa toiselle, jos toinen ei sitä edes osaa kaivata.itse koin parisuhteessa monet asiat paljon rankemmiksi, jos esimerkiksi tapahtui suhteen aikana omassa elämässä kriisejä.annan hyvän neuvon, eroa, koska vaikka kokisit että rakastaisit miestä, niin hän ei osaa kuitenkaan antaa sinulle sitä mitä haluat, enkä usko että hän muuttuu.entinen mieheni ei esimerkiksi kertaakaan ehdottanut minulle että erottaisiin, ja aina kun itse siitä puhuin niin hän meni paniikkiin.koin, että mikään hänelle ei riittänyt, ja tuntui että vaikka mitä keskustelemiskeinoja ja kädestä pitäen opettamista kokeilin, niin hän ei tajunnut.tunteet, koskettaminen ja hellyys ovat toimivan parisuhteen kulmakiviä,itse en aijo tyytyä tuon suhteen jälkeen enää yhtään vähempään,ja jos seuraava mies ei koskettamisen tai hellyyden päälle ymmärrä, niin en aijo sellasta ukkoa alkaa katteleenkaan.eroa!ei se mies tule sitä sulle ehdottamaan,tuut olemaan ikäs tyytymätön jos jäät tommoseen suhteeseen!!!

    • MINÄTIEDÄNVITTUKAIKEN

      "Olen neuvonut ja vinkannut, miten haluaisin itseäni kohdeltavan, mutta tuntuu että kaikki kaikuu kuuroille korville"

      No jospa sanoisit miehellesi suoraan, että mikä vaivaa. Kerro hänelle kaikki tämä minkä vuodatit juuri keskustelupalstalle, voit jopa ehdottaa parisuhdeterapiaa. Jos muutosta ei tapahdu, ja tilanne on sietämätön ota ero. Simple as that. Ehkä miehesi on jonkin asteen autisti, joka ei kykene käsittelemään tunteita yms roskaa "normaalisti". Kerropa miten kävi.

      ps. toivottavasti lopultakin onnistui tämän viestin lähetys ongelmitta ..

    • mir_k4

      Itse seurustelin miehen kanssa joka oli perus suomalainen äijä. Itse olen jotenkin kylmä myös sekä kokematon asioissa, etten välttämättä osannut antaa tarpeeks hellyyttä jne. Mies teki sitä välillä kyllä eikä piitannut mun kolkkoudesta...päin vastoin. Mutta hän teki mitä teki, meni ja teki ja minä menin perässä. Yhden kerran jo erottiin ja kerroin hänelle kaikki mieltä painavat asiat, kuinka hän vaati minua jo käytännössä elämään avoliitossa vaikka oltiin oltu yhdessä muutama kuukausi!!
      Kamalan ikävän jälkeen mentiin takasin yhteen mutta sama meno jatkui. Hän ei tinkinyt mistään. Päinvastoin, hän rupesi piikittelemään minua asioista joita olin sanonut. Hän rupesi vittuilemaan ja kohtelemaan mua vähän alhasemmin. Hellyyskin jäi todella minimiin. Loppujen lopuks kehitin pienestä asiasta riidan että voidaan puhdistaa ilmaa, riidan aikana minulle selvis hänen todellinen luonne. Normaalimies olisi pyytänyt anteeksi omaa käytöstään mutta sen sijaan hän sanoi että saan tehdä aivan mitä lystään...
      No tämän riidan jälkeen en enää tuntenut häntä ja menimme valovuosien päähän toisistamme, emmekä enää osanneet keskustella sitäkään vähää mitä joskus puhuimme. Päätin sitten ottaa lopullisen pesäeron...
      Ajattelin että ansaitsen kyllä parempaakin ja tulen sellaista löytämään. Jos sen oikean löytää, ei sen kuulu tuntua tuollaiselta, ei miltään.
      Ajattelin että löydän vielä kumppanin jonka kanssa voin oikeesti olla oma itseni, puhua kuin papukaija, nauraa, imitoida ihmisiä ja että meillä on yhdessä hauskaa ja huomioimme toisiamme. Ja että mäkin osaisin antaa sitä hellyyttä sille toiselle...kun miksi se oli nyt niin vaikeaa.

      • tietää

        että,mistä te löydätte muun laisia miehiä???? minä en ainakaan ole koskaan edes nähnyt muunlaisia miehiä ,kun kuvaamiasi.kauniitten ja rohkeiden ukot on satua..satua... satua.Saalistus vaiheessa mies voi olla ihana,mutta sitten se loppuu.miehet ovat miehiä .me naiset naisia näin se on.


      • noh...
        tietää kirjoitti:

        että,mistä te löydätte muun laisia miehiä???? minä en ainakaan ole koskaan edes nähnyt muunlaisia miehiä ,kun kuvaamiasi.kauniitten ja rohkeiden ukot on satua..satua... satua.Saalistus vaiheessa mies voi olla ihana,mutta sitten se loppuu.miehet ovat miehiä .me naiset naisia näin se on.

        No kyllä niitä ERILAISIA miehiä on. Muutaman kanssa on tullut pyörittyä. On ollut tunteikkaita halipusu miehiä ja sitten näitä perus suomalaisia (normaaleja) miehiä ;)
        Tiedetään se, että miehet eivät kauheasti puhu asioistaan. Ainakaan toiset, eli en taaskaan yleistä koska tiedän myös miehiä jotka todellakin puhuvat ja jotkut jopa avautuvat liikaakin.
        Ja tiedetään se että alussa on aina hempeetä ja ihanaa (perkeleen herkkää ja vitun romanttista) mutta lopussa se saattaa lopahtaa...joillakin. Tiedän myös sellaisia parisuhteita joissa vielä 50 vuoden jälkeen halitaan ja pusitaan!
        Mutta meitä on niin moneen junaan. Minä odotan sitä mulle sopivinta miestä, ja hänpä se ei ollut. Eikä hänen kaltaisensa miehet...tuskimpa alan sellaista enää tapailemaan. Siispä minä etsin MUUNLAISTA miestä. kuin entiseni.


      • Anonyymi
        tietää kirjoitti:

        että,mistä te löydätte muun laisia miehiä???? minä en ainakaan ole koskaan edes nähnyt muunlaisia miehiä ,kun kuvaamiasi.kauniitten ja rohkeiden ukot on satua..satua... satua.Saalistus vaiheessa mies voi olla ihana,mutta sitten se loppuu.miehet ovat miehiä .me naiset naisia näin se on.

        Totta vitussa


    • tulkinta?

      Kuvailemasi mies ei välttämättä ole tunteeton. Sekoitat käsitteet tunteet ja niiden näyttäminen.

      Miehelle lohduttaminen voi olla vaikeampaa kuin osaat kuvitellakaan. Läheisen ihmisen itku saattaa ahdistaa niin paljon, että tilannetta vain pakenee, kun tietää ettei pysty auttamaan vaikka halua olisikin.

      Voisin kuvitella itseni tuohon tilanteeseen jossa viestiin jonkun läheisen sairauteen tai onnettomuuteen pitäisi osata reagoida. Mieskin voi kokea tuollaiset tilanteet niin ahdistavana, ettei pysty tai uskalla näyttää mitään reaktiota.
      Toisesta saattaa näyttää kylmältä ja tunteettomalta toisen pelko, ahdistus ja epätoivo, jota ei ossaa ja pysty eikä uskalla tuoda ilmi.

      Onneksi miehesi osaa suhtautua uhkailuihisi riittävän viileästi. Uhkailulla ei ole koskaan saavutettu mitään.

      Miksi muuten miehen terve ammattiylpeys on pahasta?

    • mieheni on narsisti

      Kun nyt jo muutaman vuoden yhdessäasumisessa kärsit miehesi tunnekylmyydestä ,tuntuvat merkit hyvin sopivan narsistiseen käyttäytymiseen. Em. käytös ei parane ajan myötä vaan pahenee. Paras olisi lähteä omille teille ennenkuin on tosi myöhäistä itsesi kannalta. Kuvittele tilanne ,jos teillä olisi lapsia ja miehesi käytöstä. Mikäli silti haluat jatkaa tunnekylmää suhdetta, käyttäydy itse mahdollisimman huomaamattomasti. Älä huomauta miehesi tekemisistä äläkä mainosta omia tekemisiäsi. Yritä mahdollisimman paljon pistää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Pidä omista ystävistäsi lujasti kiinni jopa uhallakin. Uhkaile erolla , jos ei muu auta. Älä näytä mahdollista pelkoasi miestäsi kohtaan.
      Toivottavasti osaat tehdä oikean ratkaisun elämässäsi. Sinullahan on vain yksi elämä.

      • Anonyymi

        Ei kannata jatkaa suhdetta,jos kärsii .On hyviäkin miehiä!


    • sitä

      miksi olet alunperin tuollasta miestä edes alkanu katoonkaa?
      oisko sulla huono itsetunto jota haluat parantaa tuollasella hinurilla jonka ego on paisunu.
      moni nainen tekee jo alussa huonon valinnan ja siitä voi vaan syyttää itteään!!

    • yksi vaan

      Voi kuule, mies johon olen rakastunut ei edes ole suomalainen, mutta aivan samanlainen. Ainoastaan ensimmäisen kerran tavatessammme sain suudella, sen jälkeen en enää koskaan. Ei haleja, ei pusuja, ei mitään hellyyttä. En enää uskalla edes yrittää kosketella häntä, koska hän kammoksuu asiaa niin paljon. Mutta yrittäessäni hänet unohtaa, en voi...ajattelen häntä joka ikinen minuutti...ja se on ihan kamalaa. Tiedän, että hellempiä miehiä löytyisi, mutta kun sydän ei tee mitä järki sanoo...

    • Shirlee

      puhuminen on mielestäni oikea ja ainoa ratkaisu ja jos susta tuntuu siltä ettet saa sitä mitä tahdot niin tavallaan se ei oo sua kohtaan oikein.Voit miettiä eroa mutta mahdollisuus on et kaipaat häntä sitte mutta tee niin kuin susta ittestä parhaalta tuntuu.Oisko sun helpompaa jatkaa elämää ilman häntä ja kattoa elämää toisenlaisin silmin ja miettiä mikä on sulle tärkeintä.

      • vastauksistanne..

        Olen tosiaan miettinyt tuota eroa. Haluan uskoa, että hän vielä muuttuisi, enkä suinkaan yritä tarkoituksella muuttaa kenenkään perusminää, vaan sitä, että tyttöystävä ansaitsee hellyyttä ja kiitosta kaikesta mitä tekee. Itse huomioin jatkuvasti miestäni, ostan välillä kaljaa (olen solminut joskus rusetin kaulaan ja jättänyt jääkaappiin odottamaan juojaansa ym. vastaavia ylläreitä) ja harmittaa kun ukko ei tajua tehdä samaa.

        Ja sulle joka sanoit että vinkkailun sijaan sanoisin suoraan mitä ajattelen, olen tehnyt niin. Olen puhunut ja puhunut ja puhunut siitä, mitä tarvitsen ja kaipaan, olenhan nainen. Tämä keskustelu johtaa melkein aina kiukutteluun (miehen siis) tai riitaan ja mykkäkouluun. Joskus mieheni on niin lapsellinen mykkäkouluineen, luulin että se olis mun "rooli" eikä hänen..

        Olen itsekin sitä mieltä että ongelmat ratkaistaan puhumalla. Haluan aina ratkoa kaikki riidat ja kiukuttelut puhumalla. Mutta tosiaan, aloin sitten ajattelemaan että kun meillä on lapsia, jos hän on edelleen samanlainen, kuin ilmetty oma isänsä.. Enpä oikein tiedä..

        Eroaminen olisi todella tuskaa, enkä tiedä miten elämä sujuisi sen jälkeen. Ihastuin heti ensisilmäyksellä häneen, ja rakastuin sitten sisimpään. Olen sitä mieltä että feromonit sopii hyvin yhteen, sillä järki ei toimi ollenkaan hänen kanssaan. Jos eroamme, ajattelen häntä kuitenkin jatkuvasti. En tiedä miten voisin aloittaa uutta suhdetta, kukaan ei tule koskaan miellyttämään minua niin paljon. :(

        Noh, ainakin aion nyt jutella ukon kanssa. Koitan tehdä sen tänään, teen jotain rasvaista hyvää lihaisaa ruokaa mistä ukko pitää, ehkä se ei sitten ala heti kiukuttelemaan, vaan pystyn juttelemaan fiksusti tulevaisuudestamme.

        Olen vain monasti ajatellut, että vaadinkohan ukolta vähän liikaa? Entä jos ei vain ole emotionaalisesti kykenevä näyttämään tunteitaan? Päästänkö liian helpolla kun siivoan ja teen itse kaiken, miehen ei tarvitse kuin tiskata.. Oppiiko mies koskaan ottamaan vastuuta kodista? Miten helvetissä sanon sille että otappa kulta imuri käteen ja imuroi olohuone, ei se letku sua pure.. Olenkohan hemmotellut mieheni pilalle? Just tuollainen se anoppi on. Niiden isä ei tee mitään niillä.. Voi kauhistus..


      • Shirlee
        vastauksistanne.. kirjoitti:

        Olen tosiaan miettinyt tuota eroa. Haluan uskoa, että hän vielä muuttuisi, enkä suinkaan yritä tarkoituksella muuttaa kenenkään perusminää, vaan sitä, että tyttöystävä ansaitsee hellyyttä ja kiitosta kaikesta mitä tekee. Itse huomioin jatkuvasti miestäni, ostan välillä kaljaa (olen solminut joskus rusetin kaulaan ja jättänyt jääkaappiin odottamaan juojaansa ym. vastaavia ylläreitä) ja harmittaa kun ukko ei tajua tehdä samaa.

        Ja sulle joka sanoit että vinkkailun sijaan sanoisin suoraan mitä ajattelen, olen tehnyt niin. Olen puhunut ja puhunut ja puhunut siitä, mitä tarvitsen ja kaipaan, olenhan nainen. Tämä keskustelu johtaa melkein aina kiukutteluun (miehen siis) tai riitaan ja mykkäkouluun. Joskus mieheni on niin lapsellinen mykkäkouluineen, luulin että se olis mun "rooli" eikä hänen..

        Olen itsekin sitä mieltä että ongelmat ratkaistaan puhumalla. Haluan aina ratkoa kaikki riidat ja kiukuttelut puhumalla. Mutta tosiaan, aloin sitten ajattelemaan että kun meillä on lapsia, jos hän on edelleen samanlainen, kuin ilmetty oma isänsä.. Enpä oikein tiedä..

        Eroaminen olisi todella tuskaa, enkä tiedä miten elämä sujuisi sen jälkeen. Ihastuin heti ensisilmäyksellä häneen, ja rakastuin sitten sisimpään. Olen sitä mieltä että feromonit sopii hyvin yhteen, sillä järki ei toimi ollenkaan hänen kanssaan. Jos eroamme, ajattelen häntä kuitenkin jatkuvasti. En tiedä miten voisin aloittaa uutta suhdetta, kukaan ei tule koskaan miellyttämään minua niin paljon. :(

        Noh, ainakin aion nyt jutella ukon kanssa. Koitan tehdä sen tänään, teen jotain rasvaista hyvää lihaisaa ruokaa mistä ukko pitää, ehkä se ei sitten ala heti kiukuttelemaan, vaan pystyn juttelemaan fiksusti tulevaisuudestamme.

        Olen vain monasti ajatellut, että vaadinkohan ukolta vähän liikaa? Entä jos ei vain ole emotionaalisesti kykenevä näyttämään tunteitaan? Päästänkö liian helpolla kun siivoan ja teen itse kaiken, miehen ei tarvitse kuin tiskata.. Oppiiko mies koskaan ottamaan vastuuta kodista? Miten helvetissä sanon sille että otappa kulta imuri käteen ja imuroi olohuone, ei se letku sua pure.. Olenkohan hemmotellut mieheni pilalle? Just tuollainen se anoppi on. Niiden isä ei tee mitään niillä.. Voi kauhistus..

        Jätät siivoamisen vähemmälle ja kun hän tulee kotiin niin alkaa ite siivoomaan koska et voi tehdä kaikkea hänen puolestaan.Katot kuinka hän reagoi kun kaikki on siivoomatta ja tiskit tiskaamatta niin luulisi et siihen jotain sanoisi.Jos sanot hänelle suoraan et nyt siivoat niin hän tuskin niin tekee mutta annoin yhden neuvon niin suosittelen kokeilemaan sitä.


    • anitta...

      Teinä vaihtaisin ainakin tiskinpesuaineen johonkin vähän miedompaan. Ja sano sille ukolle suoraan se, että ottaa imurin kauniiseen käteen, ei se letku sitä pure ;)

    • MM.

      Oletko sä tähän asti vaan vihjaillut jotain siihen suuntaan, etkä kasvattanut selkärankaa ja alkanut vaatimaan oikeuksiasi? Sä sanoit, että et halua mitään kränää välillenne, mutta ei tossa tapauksessa näytä se kilttinä vihjailijanakaan olo auttavan.

      Nyt kun luin viestisi uudelleen, niin kysymys kuuluu, miksi olet hänen kanssaan edelleen? Sä teet kaiken yksin ja vaikka mies olisikin läsnä, niin toi näyttää silti siltä, että sä olet yksin ja teet kaiken yksin.

      Eikös parempi ole olla sitten ihan oikeesti yksin, oman itsensä herra, omassa asunnossa, kuin ns. vittumaisen kämppiksen kanssa? Joten alahan katselemaan niitä asuntoja nyt sillä silmällä, että täältä tullaan.

      • ymmärtää

        tota porua miehestä.Miehet 98 % on tollasia.Minäkin olen taistellut ko.kysymysten parissa ja tulos on ja pysyy.Mies sanoo ettei ole mikää rick forresteri.Ei hän osaa ja huomaa.tÖISTÄ TULLESSA HÄN ON MYÖS POIKKI Ja HALUAA VAAN OLLA. Niinkuin kotona jokaisen asuvan pitäisi saada edes hetki rentoutua .ja olla rauhassa.Siivoomaan ja hommia tekemään olen sanonut tai tekstannut, että tänään kun meet kotiin teet sen ja sen.Kyllä on aina tehty kun tulen.Tohon lohtuasiaan ..se on asia joka hämmentää monia .paljon luullaan ,että ko henk.haluaa olla rauhassa tai vain muuten ei tiedä mitä tehdä .Se ei kaikille ole päivän selvää osata toista lohduttaa.Me naiset olemme jo syntyjään erilaisia..meille on itsestään selvää mitä millonkin pitäisi tehdä.Mies ei todellakaan ole tälläinen.Minusta olet aika ankara vaatimaan.Ja jos eroat ,niin oma on asias, mutta muista, mihissä on tämä piirre.Lähde sutta pakoon ,tulee karhu vastaan.Meillä kyllä aina, musta huolehditaan kun tungen kainaloon ja menen itse kyöhnäämään.Ei se ole ollenkaan pahasta ,ettei mieheni itse ymmärrä tulla ja yllättele.Hän on sellainen köriläs jörökölli.


      • Irjan
        ymmärtää kirjoitti:

        tota porua miehestä.Miehet 98 % on tollasia.Minäkin olen taistellut ko.kysymysten parissa ja tulos on ja pysyy.Mies sanoo ettei ole mikää rick forresteri.Ei hän osaa ja huomaa.tÖISTÄ TULLESSA HÄN ON MYÖS POIKKI Ja HALUAA VAAN OLLA. Niinkuin kotona jokaisen asuvan pitäisi saada edes hetki rentoutua .ja olla rauhassa.Siivoomaan ja hommia tekemään olen sanonut tai tekstannut, että tänään kun meet kotiin teet sen ja sen.Kyllä on aina tehty kun tulen.Tohon lohtuasiaan ..se on asia joka hämmentää monia .paljon luullaan ,että ko henk.haluaa olla rauhassa tai vain muuten ei tiedä mitä tehdä .Se ei kaikille ole päivän selvää osata toista lohduttaa.Me naiset olemme jo syntyjään erilaisia..meille on itsestään selvää mitä millonkin pitäisi tehdä.Mies ei todellakaan ole tälläinen.Minusta olet aika ankara vaatimaan.Ja jos eroat ,niin oma on asias, mutta muista, mihissä on tämä piirre.Lähde sutta pakoon ,tulee karhu vastaan.Meillä kyllä aina, musta huolehditaan kun tungen kainaloon ja menen itse kyöhnäämään.Ei se ole ollenkaan pahasta ,ettei mieheni itse ymmärrä tulla ja yllättele.Hän on sellainen köriläs jörökölli.

        Pitkäänkö jaksat kerjätä hellyyttä,sullekin tulee loppu,että et jaksa kerjätä hellyyttä.


    • irjakin

      Mulla sama tilanne viimeiset 3 vuotta,vaikka erottu vielä yhdessä eikä ero muuttanut miestä eikä varmaan muutu,yrittetty kuitenkin avioliitto neuvontaa missä mies ei puhunut sanaakaan.Ei kahdenkeskistä keskustelua koskaan kun aloitan alkaa huutaa ja karjua ei ajettele minua naisena vain ottaa tyydytyksensä.Minä jään aina ilman.Henkisesti kärsin kohta en tiedä mitä teen,saan pyytää ja olla ilman.

    • Won' tell you

      Sano vain suoraan, äläkä vihjaile!

      • myös naiset vaikeita

        Kyllä se tosiaan niin on, että miehelle pitää sanoa suoraan ja selkeesti eikä vihjailla. Suoraankin voi sanoa monella tapaa, myös rakentavasti eikä loukaten. Miehet ja naiset ovat hyvin erilaisia ja esim tuo lohduttaminen on vaikeaa useille miehille. Miehet kun haluavat "korjata", ja kun ei sitä osaa niin poistuu. Useinhan on niin, ettei mitään korjattavaa ole, naiselle riittäisi kun mies olisi lähellä ja kuuntelisi. Miehillä taas on tapana vastaavassa tilanteessa ottaa sitä omaa rauhaa ja tilaa, ja sitä sitten tarjoaa naisellekin. Suosittelen luettavaksi kirjan Miehet Marsista, Naiset Venuksista. Itse ainakin sain monta ahaa-elämystä.

        Kodinhoidosta; me naiset usein lopulta mahdollistetaan se, että miehet voi jatkaa totutulla tavalla. Vaikka sitten tiuskien ja marttyyrimaisesti hoidetaan ne kotityöt. Turha siinä on muutosta odottaakaan.

        Lapsuuden kokemukset, tapa miten lapsuudenkodissa on eletty ja oltu, se siirtyy mukana aikuisikään. Poisoppiminen voi olla vaikeaa, mutta mahdollista se on. Minulla kesti yli 10v "opettaa" mies puhumaan tunteistaan..mutta hän oppi =) Mutta vielä tärkeempää on itse oppia jotain. Toista on vaikea, ellei mahdoton, muuttaa. Eikä siihen ole syytä lähteäkään. Mutta peiliin kannattaa katsoa ja kysyä; olisiko jotain mitä voisin itsessäni muuttaa?


      • pukdyy

        Sanottu on mutta se johti vaan siihen, että mies koki olevansa riittämätön. Ja alkoi katsella toisaalle. Ei ois saanut toivoa mitään. Juttele siinä sitten. Erohan siitä tuli.


    • mnbvft

      No exässä oli tuota ettei osaa lohduttaa eikä aloitteellisesti paijailla. Nyksässä taas on tota ylimielisyyttä muita, mutta myös mua kohtaan. Hän osaa kaiken muita paremmin. Onhan se aika ajoin rasittavaa ja loukkaavaakin.

    • sarzza2

      Kaikki kuulostaa niin tutulta, tuo kylmyys. Aina kun otan asian puheeksi niin mieheni sanoo ettei jaksa asiasta puhua. Itselläni olisi paljon annettavaa, tunteita olen miehelleni näyttänyt, mennyt lähelle, puhunut kauniisti ja auttanut missä voin. Hän ei halua erota, mutta ei keskustelujemme pohjalta lupauksista huolimatta muuttuakkaan... Haluaisin niin kovasti uskoa että kaikki muttuisi parempaan, mutta usko alkaa hiipua.
      Pistäsin miehen heti pihalle ja olla onnellinen, mutta meillä on kaksivuotias ihana tytär ja hänen vuokseen olen toivonut jotain parempaa tapahtuvan.

    • all night long

      Sarzza2: Hän ei halua erota muta et sinäkään joten turha sun on valittaa. Se ei muutu jos ei näytä että haluaa muuttua. Turha sun on luuserin kanssa olla.

    • 8 + 9

      Minun ongelmani taas miehenä on, että tiedän että pitäisi käyttäytyä juuri noin, jos haluaisin että nainen pysyisi rakastuneena minuun eikä lähtisi lätkimään. Mutta kun en osaa olla tuollainen vaan otan toista liikaa huomioon koko ajan.

    • ajattelennäin

      Mää en ymmärrä miksi ihmiset on tällaisissa suhteissa. Kuin ap kuvailee. Kun kaksi ihmistä on selkeästi toisilleen ne väärät eivätkä ne oikeat, niin miksi jatkaa turhaa yhdessäoloa, joka ei ilmeisimmin anna kummallekaan mitään? Eikö olisi mukavampi olla sitten vaikka yksin kuin kehnon kumppanin kanssa?

      • Jospa ajattelisitkin

        Olet epäempaattinen ja vastoin nimimerkkiäsi, ajattelematon. Siksi et ymmärrä.


      • erotkaa77

        kyllä ihmeen monet pelkäävät tai jotain, ja roikkuvat aivan sairaissa suhteissa, sietävät vaikka minkälaisia pipipäitä elämässään. ihmisten pitäisi erota enemmän, sanoi joku parisuhdeterapeuttikin.


    • Epätoivoinen ja ahdistun

      Itselläni on sama ongelma, kylmä ja etäinen mies. Olemme seurustelleet 3vuotta ja asumme yhdessä. Ennen mieheni oli lempeä, tunteellinen ja huomaavainen. Nykyään hän on vain etäinen ja kylmä. Hän ei anna halia, ei pusuja, ei tule edes viereeni. Seksiä hän ei ole halunnut harrastaa kanssani enään pitkiin aikoihin.. Olen yrittänyt puhua hänen kanssaan, mutta ei siitä tule mitään.. Kun olen yrittänyt puhua tunteellisuudestaan, niin hän alkaa mököttämään, kun yritän puhua mikä seksielämässämme mättää niin hän sanoo "ei ole vain tehnyt mieli" joka on outoa kun ennen harrastimme seksiä väh.kerran päivässä.. Ennen hän kutsui minua kullaksi ja sanoi minulle kauniita asioita ja kehui minua..ja sanoi joka päivä "rakastan sinua" nykyään ei sano mitään noista. Hän ei halua tehdä kanssani mitään, emme käy missään yhdessä, emmekä tee mitään, ennen teimme. Nykyään hän haluaa mennä omia menojaan. Kun ehdotan jotain mitä tehtäisiin, niin hän vastaa kieltävästi tai sanoo "entiedä, täytyy katsoa". Olen miettinyt jopa, että voisiko hänellä olla toinen nainen kun ei ole seksiäkään tippunut (ennen häntä panetti KOKO AJAN), ja kun menee omia menojaan kokoajan? Nykyään hän tulee töistä kotiinkin 2-4h myöhemmin kuin ennen.. Pliis auttakaa joku, entiedä mitä teen.. Rakastan häntä silti todella paljon ja en pysty jättämään.. Haluaisin vain saada edes vähän kunnioitusta ja hänen aikaansa. Teen kaikki kotityötkin, ettei hänen tarvitse huolehtia niistä.. Olen hänelle kuin ilmaa..

      • Mistä voimia?

        Mulle tulee sama ahdistus kuin sulle. "Pliis auttakaa joku, entiedä mitä teen.. Rakastan häntä silti todella paljon ja en pysty jättämään.. Haluaisin vain saada edes vähän kunnioitusta ja hänen aikaansa. Teen kaikki kotityötkin, ettei hänen tarvitse huolehtia niistä.. Olen hänelle kuin ilmaa.."

        En voi tietenkään tietää mikä miehesi ja sinun suhteessasi on, ja mikä syy miehelläsi on rakkaudettomaan käytökseen. Olin todella onneton omassa suhteessani. Kotona ollessani en voinut lukea kirjoja viimeisinä vuosina, koska kyyneleet olivat koko ajan silmissäni. Oma mieheni lopulta lähti. En riittänyt hänelle - ehkä. Hän ei halunnut puhua. Jos yritin keskustella, tuli nyrkistä tai yritti kuristaa, tai uhkasi mennä herättämään lapsen uniltaan kuuntelemaan keskusteluamme. En tiedä mitä minun olisi pitänyt olla enemmän, mutta ilmeisesti hän ei ollut koskaan ollutkaan rakastunut tai ihastunut minuun. Olin ilmeiseti vain hetken aikaa seksilelu ja seuraneiti. Kymmenen vuoden suhteen jälkeen hän vain ilmoitti edellisenä päivänä että huomenna muuttaa. Lapsi oli kolmevuotias. Lapsellekaan ei ilmoittanut, että isä muuttaa pois. Ei miehellä ollut toista naista. Hänellä ei vain omien sanojensa mukaan ollut enää kivaa minun kanssani.

        Menin niin rikki siitä suhteestäni että en ole vieläkään täysin toipunut. Yritän itsekin löytää apua tähän ... En vain tiedä mistä. Täytyy kuitenkin olla vahva, kun olemme kahdestaan lapsen kanssa nyt.


      • Epätoivoinen ja ahdistun
        Mistä voimia? kirjoitti:

        Mulle tulee sama ahdistus kuin sulle. "Pliis auttakaa joku, entiedä mitä teen.. Rakastan häntä silti todella paljon ja en pysty jättämään.. Haluaisin vain saada edes vähän kunnioitusta ja hänen aikaansa. Teen kaikki kotityötkin, ettei hänen tarvitse huolehtia niistä.. Olen hänelle kuin ilmaa.."

        En voi tietenkään tietää mikä miehesi ja sinun suhteessasi on, ja mikä syy miehelläsi on rakkaudettomaan käytökseen. Olin todella onneton omassa suhteessani. Kotona ollessani en voinut lukea kirjoja viimeisinä vuosina, koska kyyneleet olivat koko ajan silmissäni. Oma mieheni lopulta lähti. En riittänyt hänelle - ehkä. Hän ei halunnut puhua. Jos yritin keskustella, tuli nyrkistä tai yritti kuristaa, tai uhkasi mennä herättämään lapsen uniltaan kuuntelemaan keskusteluamme. En tiedä mitä minun olisi pitänyt olla enemmän, mutta ilmeisesti hän ei ollut koskaan ollutkaan rakastunut tai ihastunut minuun. Olin ilmeiseti vain hetken aikaa seksilelu ja seuraneiti. Kymmenen vuoden suhteen jälkeen hän vain ilmoitti edellisenä päivänä että huomenna muuttaa. Lapsi oli kolmevuotias. Lapsellekaan ei ilmoittanut, että isä muuttaa pois. Ei miehellä ollut toista naista. Hänellä ei vain omien sanojensa mukaan ollut enää kivaa minun kanssani.

        Menin niin rikki siitä suhteestäni että en ole vieläkään täysin toipunut. Yritän itsekin löytää apua tähän ... En vain tiedä mistä. Täytyy kuitenkin olla vahva, kun olemme kahdestaan lapsen kanssa nyt.

        Ymmärrän tunteesi "pelosta ja epätoivosta". Edellinen mieheni oli väkivaltainen ja nyrkistä tuli usein. Tämän hetkinen mieheni vaikutti "pelastukselta", hän oli niin lempeä, huomaavainen ja rakastava että rakastuin oitis ja en edes uskonut että saatoin löytää näin ihanan miehen kun edelliseen mieheeni vertaa. Mutta minne kaikki se lempeys, huomaavasuus ja rakkaus (sekä seksielämä) on mennyt.. Minulle on tullut täysin tuntemattomat miehet juttelemaan ja he ovat olleet todella lempeitä, mukavia ja kohteliaita, olen jopa välillä miettinyt että entä jos joku näistä olisi se oikea minulle. On tehnyt monta kertaa mieli alkaa kunnolla tutustumaan näihin uusiin miehiin, mutta en ole voinut. Järkeni sanoo että jätä mies ja etsi parempi, mutta tunteeni eivät anna. Olen umpikujassa. Nyt istumme sohvalla mieheni kanssa, hän istuu sohvan toisessa päässä ja minä toisessa. Hän ei ole tänäänkään klo12 jälkeen (klo 12 päivällä) puhunut minulle SANAAKAAN, ei koskenut edes varpaallaan vahinhossakaan minun varpaisiin, ei haleja ei mitään.. Juurikin niin, kuin ilmaa. Tämä alkaa jo olemaan toivotonta. Onko joskus vain pakko vaikka ei halua.. ;(


      • pyydä kikkeliä

        puhu sille tuhmia, sano että tekee niin kovasti kikkeliä mieli että sattuu, vie mies suihkuun kanssasi, kyllä ne yleensä siitä innostuvat kun vähän saavat leikkiä, usko tai älä monet miehet eivät vaadi paljoa!!!


      • vairakastat

        Alkoiko miehen kylmä outous kun olitte yhteen muuttaneet?
        Sinuna pistäisin yksityisetsivän perään selvittämään missä hän on ne kaksi puuttuvaa tuntia arkipäivisin. Todennäköisyyslaskentana arvelen että rakastelemassa työkaveria joka on varattu/naimisissa.
        Ihan sama mitä avomiehesi tekee/on tekemättä, mene itse juttelemaan pariterapeutille tai yksilöterapiaan. Kumppanisi on outo, hänelle et voi juuri mitään. Oma pääsi kaipaa kunnostusta eniten. Osaatko edes riidellä rakentavasti?


      • Epätoivoinen ja ahdistun
        vairakastat kirjoitti:

        Alkoiko miehen kylmä outous kun olitte yhteen muuttaneet?
        Sinuna pistäisin yksityisetsivän perään selvittämään missä hän on ne kaksi puuttuvaa tuntia arkipäivisin. Todennäköisyyslaskentana arvelen että rakastelemassa työkaveria joka on varattu/naimisissa.
        Ihan sama mitä avomiehesi tekee/on tekemättä, mene itse juttelemaan pariterapeutille tai yksilöterapiaan. Kumppanisi on outo, hänelle et voi juuri mitään. Oma pääsi kaipaa kunnostusta eniten. Osaatko edes riidellä rakentavasti?

        Miehen outokäytös ja kylmyys alkoi noin 6kk yhteen muuttamisen jälkeen. Aina kun hän tulee myöhemmin töistä kotiin ja kysyn nornaalilla äänensävyllä "jouduitko taas ylitöihin" niin hän alkaa valittamaan minulle "olet aina heti epäilemässä jotain", vaikka en ole vielä mitään epäillyt. Herää itselleni kysymys että olisiko syytä epäillä kun hän itse asiasta puhuu. Sanonta "epäilen, kun epäilet."


      • Rosa111
        Epätoivoinen ja ahdistun kirjoitti:

        Miehen outokäytös ja kylmyys alkoi noin 6kk yhteen muuttamisen jälkeen. Aina kun hän tulee myöhemmin töistä kotiin ja kysyn nornaalilla äänensävyllä "jouduitko taas ylitöihin" niin hän alkaa valittamaan minulle "olet aina heti epäilemässä jotain", vaikka en ole vielä mitään epäillyt. Herää itselleni kysymys että olisiko syytä epäillä kun hän itse asiasta puhuu. Sanonta "epäilen, kun epäilet."

        Kyllä tuo kuulostaa syyllisyydeltä, joka aiheuttaa 'vastahyökkäyksen'. Ikävä kyllä jotakin hän salaa, voihan se olla harrastus, yksinolon tarve, homous, tapa, porno, peep show, syrjähyppykin.
        Tarkkaile ihan neutraalisti käytöstä,hajua yms. Kuitenkin: pahinta ei ehkä ole se että löytää jonkun pettäneen, vaan se, että kiintymys/rakkaus ei ole hereillä suhteessa. Että hyvä kommunikaatio puuttuu. Rakkauden fiiliksiä pitäisi aina vaalia:) Onnea kaikille ja rohkeutta tehdä hyviä päätöksiä! :)


    • ala motkottaa sille

      Yrität vain alistaa sitä ja jos onnistut mies jää jos ei, mies ei jää. Ainakin kannattaa yrittää jos hän on kenet tahdot ainakin NYT. :))

      • Epätoivoinen ja ahdistun

        Kaikkea on kokeiltu... Ja kyllä suihkuunkin olen vienyt mutta se lähtee sieltä heti menemään...


    • 7777777777777777

      Itsekin seurustelin samanlaisen ihmisen kanssa. Tämä nainen ei pystynyt edes antamaan suukkoa - tai saatikka halimaan. Enää en seurustele sen kanssa.

    • M. kuin aloituksessa

      Olen juuri tuollainen mies kuin aloituksessa kuvattiin, mutta huomasin että ei ole minun kumppanini tekstiä, koska ei oo kissaa ja suhdetta täällä on ollut about kahdeksan vuotta. Toimin just samalla tavalla kuin aloituksessa kuvailtu mies. Olen ihmetellyt miksi pyytää silittämään päätä, mutta oon tehnyt työtä käskettyä.
      Samoin oon antanut itkeä rauhassa jos kerran on jotain omia juttujaan joita haluaa itkeä.
      Oma kotikasvatus oli että miehet ei itke, ja mies tekee itsestään nolon, ja naurunalaisen alkamalla itkemään.
      Poikkeus voisi olla hautajaiset joissa mies lainausmerkeissä saisi itkeä, mutta oppi on mennyt senverran perille että en niin noloksi ole ryhtynyt, edes kun oma isä haudattiin.
      Itkemiset on sallittu naisille, eikä siihen tule puuttua, vaan naisen on annettava olla rauhassa omissa oloissaan ja selvittää päänsä ja itkunsa.
      Kotitöiden osin nainen hoitaa kodin ja ruuat, ja miehen asia on korjata ja pitää talon tekniikka kunnossa. (Asutaan maalla eli ei kerrostalossa)
      Kumppanini totesi oman äitinsä hääyöstään kertoneen, että illantullen isänsä oli sanonut, että johan tätä häitä on vietetty, ja viideltä pitää mennä lehmät navettaan hoitamaan. Ei ole siis ongelma muille kuin kaupunkikerrostaloissa asuville hepeneissäkulkeville pikkuprinsessoille tällaiset äijät kuin minä ja kaltaiseni.

      Itkevä miehenmalli oli fiasko, ja johan se on nähty läpi koko yhteiskunnan, että nainen kaipaa miestä joka sanoo missä kaappi seisoo.

      Kautta aikojen nainen on etsinyt itseään vahvempaa mieheksi.
      Jos mies on osoittautunut itkeväksi ja tunteelliseksi sellaiset ovat aina saaneet kenkää, ja valittavat jopa tämänkin palvelimen sinkkupalstoilla.

      Mies joka ei ymmärrä että naiselle tulee tehdä asiat selviksi, joutuu olemaan yksin. Niin se menee.

      Jokainen hempeilijä jonka tiedän on saanut muijiltaan kenkää perseelleen.

      • M. kuin aloituksessa

        Niin ja tosiaan lisäys, että kertaakaan ei ole täälläkään ulkomailla yhdessä käyty, eikä ravintoloissa, eikä oikeastaan käydä missään yhdessä.
        Itselläni on omat äijien kanssa menemiset, ja naisella omat menemisensä ja harrasteensa.
        Ei ole tuottanut ongelmaa. Tohon alottajan kohtaan, jossa pohtii että lähtisikö, niin aivan samoin olen sanonut että jos haluaa lähteä niin siitä vain.


      • äijä43

        M kuin aloituksessa-nimimerkki, et kai jukulauta kutsu estyneisyyttä, emotionaalista vetäytymistä ja toisen ihmisen mitätöintiä "vahvuudeksi", ikään kuin miehekkyydeksi? Hallelujaa ja vieläkin lujempaa.. :D Ei ole kyse siitä että miehen pitäisi olla itkuun purskahtelevainen, tahdoton nössy, joka laukkaa rinsessaa leikkivän vaimokkeen kannoilla merkkiveskaliikkeissä, eukon ostoksia raahaten kuin mikäkin aasi. Ei, tosimies voi olla tosimies ihan normisti. Tunteettomuus ja sulkeutuneisuus, keskittyminen vain ulkoisiin jutskiin (talotekniikka, autot etc) ei tasan ole normia kun ja jos työn alla on parisuhde. TYÖN alla nimenomaan. Meinaa että suhteen toimimisen eteen on kummankin haluttava ja osattava tehdä TYÖTÄ. Henkistä työtä ennen muuta. Tosiäijyys on uskallusta kasvaa. Parisuhde on kasvamista yhdessä, silti toisen omaa tilaa kunnioittaen. Mummoni erosi 50-luvulla vaaristani. Maaseudulla moinen oli skandaali noihin aikoihin. - Ei se mitään, että juoruakkojen leuat louskuttivat, sano mummo. - Sen vaan ei yhellekään naiselle pitäs riittää, että mies tuo leivän pöytään. Miehenhän nainen on luullu valinneensa, mutta huomaakin usein saavansa vain sen yhä kovemmaksi käyvän käntyn. Pitäs huomioida toista ja puhua, jakaa asiat, istua yhteiseen ruokapöytään juttelemaan.
        Mä oon mummoni sanomia ohjenuoranani pitäny. Pidän vastasuudessakin.


    • Kyllästynyt

      Oli ihan pakko tulla etsimään muiden naisten kokemuksia tällaisesta suhteesta, nimittäin olen myös itse samassa tilanteessa, enkä tiedä mitä pitäisi tehdä. Tilanne on ihan toivoton. Viimeisin riita oli 4 päivää sitten ja sen jälkeen kumpikaan ei ole puhunut mitään vaan olemme eläneet omaa elämää. Itselle viimeisin riita oli vikatikki, nimittäin olen harkinnut vakavasti muuttoa lapseni kanssa.

      Olen ollut mieheni kanssa vähän yli 5- vuotta yhdessä ja meillä on 5 vuotias lapsi. Kyllä, lapsemme sai alkunsa suhteen alussa ja lapsi tekeekin tästä asiasta hankalampaa, nimittäin kuvittelin olevani tämän miehen kanssa loppuelämäni yhdessä. Edellinen suhteeni kesti 4- vuotta ja silloinen mies joi paljon ja oli väkivaltainen. Kun tutustuin nykyiseen mieheeni, hän vaikutti liian hyvältä ollakseen totta. Oli helposti lähestyttävä, mukava, vastuullinen, vakituinen työ ja omakotitalo. Kaikki onkin painajaista...

      Ongelma on tämä: Suhteeseemme ei kuulu yhteinen aika eli emme käy missään tai tee mitään yhdessä. Tästä olen puhunut ja jopa raivonnut sen 5 vuotta ja muutosta ei tapahdu. Olen yrittänyt ehdottaa syömässä käymistä ym. mutta kaikki menee kuuroille korville. Olen itse järjestänyt välillä romanttisia koti-iltoja, jolloin olen todella nähnyt vaivaa ruoan laitossa ym. Koskaan minulle ei ole tehty näin, vaikka olen pyytänyt. Lisäksi suhteeseemme ei kuulu läheisyyttä ja hellyyttä. Voi kuinka olen kaivannut kainaloon ottamista ja siinä pötköttelyä, mutta ei. Mieheni ei lähesty minua koskaan läheisyyden tai hellyyden merkeissä vaan seksin. Aina, kun miehelläni on seksi mielessä, hän tulee kourimaan ja ehdottelemaan, mutta muuten olen ilmaa. Mieheni ei ole siis kiinnostunut minun tunteistani tai siitä mitä korvieni välissä liikkuu... En tunne itseäni naiseksi vaan seksiobjektiksi. Haluaisin tuntea olevani tärkeä ja haluaisin olla tyttöystävä "yhdenillan jutun" sijaan. Minusta tuntuu ettei mieheni tarvitse minua mihinkään muuhun kuin seksiin. Aina kun olen ottanut esille sen, että emme tee yhdessä mitään, hän sanoo, että on väsynyt töistä eikä jaksa ajatella. Mikä parasta, hän kuitenkin viettää useita tunteja autotallissa autojen ja moottorikelkkojen parissa. Autot ja moottorikelkat ovat saaneet enemmän huomiota kuin minä koko suhteen aikana. Kun mies tulee töistä hän onkin autotallissa loppupäivän ja viikonloput kuluu myös tähän. Mieheni kyllä ottaa lapsesta vastuun ja tekee myös kotitöitä, aina kun ei ole autotallissa.

      Tähän suhteeseen on kuulunut myös väkivalta. Mieheni on käynyt muutaman kerran käsiksi niin, että näkyviä ruhjeita on ollut. Tämä on tapahtunut aina silloin, kun mieheni on ollut humalassa. Juo siis harvoin. Lupasi ettei tee enää niin ja kahteen vuoteen ei olekaan käynyt käsiksi, mutta sitä en ihmettelisi vaikka näin vielä tapahtuisikin.

      Jos olen pahoittanut mieleni jostain ja satun olemaan alla päin tai itkeskelen, ei mieheni sitä noteeraa. Koko suhteen aikana hän ei ole koskaan tullut lohduttamaan kun itken vaan kääntänyt selän ja jättänyt täysin yksin. Se on kauheaa, nimittäin mieheni on ainut läheinen elämässäni ja juuri häneltä olen kaivannut tukea ja lohtua. Minulla ei siis ole rakastavia vanhempia eikä ystäviä joihin tukeutua tarpeen tullessa. Olen muutenkin todella yksinäinen niin mieheni käytös todella loukkaa.

      Mieheni tuppaa myös harrastamaan muiden naisten kyttäämistä eli jos olemme esimerkiksi kaupassa niin mieheni vahtaa toista naista niin, että tilanne on nolo kaikille meille kolmelle. Se ei ole enää viatonta vilkaisemista vaan röyhkeää vahtaamista, minkä kolmas osapuolikin huomaa. Joskus mieheni on keskittynyt niin paljon kyttäämiseen, että ei ole tajunnut minun seisovan vieressä ja puhuvan. Että hävettää! Naisen ei tarvitse olla kummoinenkaan ja mieheni vahtaa silti... Tämä on aika jännä, sillä itse saan aina paljon huomiota ja kehuja miehiltä. Olen liikunnallinen ja huolehdin hyvin itsestäni. Ulkonäöltäni olen huoliteltu ja kaunis. Se mitä olen myös miehelleni sanonut on se, että saan muilta miehiltä enemmän huomiota kuin omalta mieheltäni ja sen ei pitäisi olla niin. Olen toivonut vain sitä, että mieheni katsoisi joskun minua muiden sijaan...

      Kauheaa! Tätä kirjoittaessani ehdin jo itseltäni kysyä, että mitä hel***tiä minä tässä suhtessa vielä teen... Välitän todella paljon miehestäni, mutta onko tässä mitään järkeä?! Voiko tällaiselle suhteelle tehdä mitään ja kannattaako edes vaivautua?! Myönnän, että olen peloissani ja pelkään aloittaa uuden elämän lapseni kanssa. Niin moni asia tulee olemaan monimutkaista ja yksinäisyys ei sitä ainakaan helpota...

      • suuttunut11111

        Hei Kyllästynyt!!! Minulla on samaa ongelma =(((, Paitsi tunnen sivoojaksi miehen henkilökohtainen siivoja ei muuta =(


    • Kyllästynyt

      suuttunut11111: Lohduttavaa kuulla, että on muitakin jotka ovat samassa tilanteessa, mutta siinä ei ole mitään lohduttavaa, että moni siitä kärsii.

    • oksunörtti

      tunnevammaiset, emotionaalisesti alikehittyneet ääliöt kannattaa kiertää aivan helvetin kaukaa. ite kulutin moiseen 2 vuotta elämästäni. sattui mm. sairastapaus, jonka vuoksi itkeskelin koko illan. mies vain makaa ja pelaa kännykkäpeliä. tais olla viimenen pisara. koskaan ei aloitetta tehnyt mihinkään puhumiseen, menemiseen, seksiin. muuta ei osannut kuin pelata ja puhua peliasioista muiden peliaddiktien kanssa. ei mitään muuta elämässä, ja multa vei liian kauan ennen kuin tajudin kuinka kuollut voi elävä ihminen ihan todella olla. onneksi tyyppi nyt historiaa.

      • oksunörtti

        vielä sulle kyllästyneelle, tuosta ruoanlaitosta... täälläkin samaa, eräänkin kerran laitoin vaivalla ruokaa ja ex, kun olin pari tuntia häärinyt ja hionnut, ja sanoin että olis valmista, että "ei mul nyt oo nälkä". ja kännypeli jatkui...


    • Noomi49

      Kannattaisi erota,ja etsiä sellainen mies,joka ei ole tunteeton ja kylmä,koska nämä ihmistyypit ei muutu ja ajan mittaan voi menettää vaikka hermonsa,koska ei tule kuulluksi.

    • Opetasitä

      Lopeta ison lapsen hoito. Eli tee ruoka ja siivous ja pyykit ja kaupassa käynnit itsellesi. Näin saat sen ymmärtämään kun yksin on.

    • Prustyhmäihminen

      Erilaisuus, tuo hyvin huonosti hyödynnetty voimavara... Itselläni on ahdistava miessuhde juuri siksi että sitä "läheisyyttä", hellyyttä, kaikestapuhumista jne pitäisi miesystäväni mielestä olla määrättömästi, niin laadullisesti kuin muutenkin.
      En jaksa antaa koko elämääni tällaiseen, asiaan, joka ei ole minulle ominaista. Olen vuosikausia sitten eronnut- olen kahden aikuisen lapsen äitikin- joten suurinpiirtein tiedän parisuhteen perusjutut...
      Mutta- en ihan oikeasti koe siitä mitään iloa, että eri osoitteissa elävät, eri arkea elävät ihmiset olisivat jotain yhtä- etenkin kun mitään puhetta ajan oloon ei ole ollut missään vaiheessa mistään sen kummemmasta.

      Vaatimukset on vähimmillään kiusaannuttavia häläreitä kesken työpäivieni. Ja kun on puhuttu- ettei töitäni saisi mikään sotkea. Toinen ääripää on vaatimus että teen tai jätän jatkossa tekemättä jtn mikä kuuluu ihan normaaliin elämääni. Siinä minulla menee joskus mykäksi. En ymmärrä, mikä hankkii senkin rahan jolla maksan juuri sen määrän pyykättävää, kuin kulloinkin haluan pestä... Oisikohan ollut ihan minä itse, palkkani saanut ja sen eteen tehnyt tyyppi. Joten ei pitäisi minun kotonani olla muualla asuvalla nenän nirpistelyjä asioista.
      Usein nousee melkoinen häläritulva siitä kun viikonloppu lähestyy. Haluaisin joskus viikonlopusta edes osan viettää omassa rauhassani- Mahdotonta, toinen on ovella ennenpitkää jos ilmaisen oman rauhan tarvettani.

      En minä oikeasti ymmärrä, miksen saisi kotonani tehdä käsitöitä kenenkään häiritsemättä tai kertailla viikon tapahtumia yksin, tai kirjoittaa rauhassa tai miettiä seuraavan viikon työjuttuja.
      En kertakaikkiaan aina jaksa yhtään ainutta muuta ihmistä. Työasioissa joudun liikkumaan ihmisten seassa, työparini kanssa usein- joten siltä pohjalta oman ajan tarve on kyllä normaali juttu.

      • jössesss

        Miksi ihmeessä kiusaat sitä miestä, jos kerran haluat omaa rauhaa? Sano sille, että jättää sut rauhaan. Aivan varmasti jättää, jos viitsit hänelle totuuden samalla tavalla kertoa kuin tässä, kuinka toinen ärsyttää. Voi olla hänellekin vapauttavaa.


    • Brjrjrkttjh

      Erään kerran meinasin saada nyrkistä kun haleja pyysin. Joo, ei olla enää yhdessä. Exällä uus nainen, kuulemma hetken panopuu. Just joo ja kivat hänelle.

    • Jdjdjdjdj

      Yleensä ylimieliset on heikoimpi.

    • Jdjsjsjsjsk

      Sinkkuna paras!

    • betteralone46

      Olihan ketju 😱 nämä kun luki läpi niin ei tämä sinkkuelämä kovin hullummalta tunnukkaan. Miksi kerjätä pettymyksiä? Silti vaikea uskoa, etteikö jotain hellusta, tunteita näyttävää miestä voisi löytyä. En vaan käsitä mitä tuollaiset miehet naisella tekee? Luulisi, että tuossa vaiheessa mieskin tajuisi jo lähteä kälppimään lujaa jos parisuhde tuntuu noin ahdistavalta 😕

    • Voi olla kylmä, uttei tarvi olla ilkeä. Viittaan siis kylmään mieheen/naiseen, mutta koskaan ei kenenkään pitäs olla ilikee.
      Mikäs terapeutti mä oon hahahah???!!!!
      Oon vaan helvetin näkymätön ja tuntematon mies =MrJuha82.
      Kyllä olen MrJuha82. Todella tuntematon mies off tietokone.

    • Tunteeton1

      Elän itse tunneköyhän miehen kanssa, jonka ainut intohimo on oma työ yrittäjänä alalla, jossa tapaa muita naisia. Minua kohtaan ylimielinen ja epäkohtelias. Silti pian 9 vuoden suhde....tosin lopputulos se, että minulla ollut rakastaja 2v.

    • oppeliini1

      Miksi V-A-L-I-T-S-E-T käyttää arvokasta aikaasi tuon tason olion kanssa?
      Miksi "yrität" ja "vihjailet" asioita joihin haluat muutosta?
      Miksi et voi sanoa rehellisesti ja suoraan ettei tämä peli vetele ellei mies T-E-E oma-alotteisesti muutosta käytökseensä?
      Vai onko mies niin paljon henkisesti taaksejäänyt ettei se yksinkertaisesti kykene havaitsemaan omaa tökeryyttään? Jossa tapauksessa kysysmykseen numero 1: Miksi V-A-L-I-T-S-E-T käyttää arvokasta aikaasi tuon tason olion kanssa? Miksi, voih, miksi?????

    • ruitooigyg

      Millä perusteella se seurustelukumppani valkataan, jos listalla ei ole esim. inhimillisyys, ystävällisyys, kommunikointikykyisyys? :-)

    • Anonyymi

      Ohhoh, eikös tommosta tapahdu vasta vuosien päästä yhdessä olon alusta. Ei tuu välttis alussa näkyviin, jos tulee jo alussa niin kipin kapin lähde, maailma on miehiä pullollaan.

    • Anonyymi

      Ei ole normaalia käytöstä. Itse en jaksaisi hetkeäkään suhdetta, josta ei saa mitään.

    • Anonyymi

      Aloittaja on huomannut joa lausta asti että mies on emotionaalisesti todella kylmä - ja siitä huolimatta alkanut ja jäänyt suhteeseen tyypin kanssa!
      Tekstistä saan sen käsityksen että aloittajalla itsellään kuitenkin on terve tunne-elämä, mikä kumma sitten on vetänyt yhteen kivipatsaan kanssa?
      Aloitus on vanha mutta varmasti näitä löytyy edelleen ja paljon. Olisi syytä kysyä itseltään miksi sietää huonoa kohtelua ja mikä saa jäämään suhteeseen joka ei mitään hyvää anna, päin vastoin.

      • Anonyymi

        Kyllä hän sen kertoi tuolla edellä. On rakastunut mieheen eikä uskoisi selviävän, jos jättäisi miehen. Ilmeisesti siis jonkinlaista läheisriippuvaisuutta naisessa. Tätä kannattaisi työstää yksilöterapiassa.


    • Anonyymi

      Koska opitaan että IHMISET ON ERILAISIA, KAIKKI YKSILÖITÄ JA VAPAUS VALITA KENEN KANSSA ON.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe