Hän sanoo, että kaikki vaihtaa turvallisesti olotilaa kristittyinä suomessa?, kuolemaa ei tarvitse pelätä. Jeesuksen sovitustyöstä hän ei puhu mitään, ei taida olla uskossa ollenkaan, on vaan kirkollinen.
Isä Arseni ortodoksi piispa puhu TV1 omiaan parhaillaan.
17
2678
Vastaukset
- oikeauskoinen
eli siis ortodoksi, kun et ymmärrä piispan puheita. Ortodoksihan tietää, että kuolemaa ei tarvitse pelätä, koska Kristus on voittanut sen ja kaikki turmiovallat.
- minä myös
ihmettelin. Kun Markku Koivisto oli tv.ssä, hän uskalsi tuoda selvästi evankeliumin sanoman.
- on juuri
tuo sanoma Kristuksen ylösnousemuksesta.
"Riemuitkoot taivaalliset ja iloitkoot maan päällä olevat, sillä Herra teki voimallisen työn käsivarrellaan. Hän kukisti kuolemallaan kuoleman ja tuli esikoiseksi kuolleitten joukosta. Helvetin kidasta Hän päästi meidät ja teki maailmalle suuren laupeuden." - mielestäsi
on juuri kirjoitti:
tuo sanoma Kristuksen ylösnousemuksesta.
"Riemuitkoot taivaalliset ja iloitkoot maan päällä olevat, sillä Herra teki voimallisen työn käsivarrellaan. Hän kukisti kuolemallaan kuoleman ja tuli esikoiseksi kuolleitten joukosta. Helvetin kidasta Hän päästi meidät ja teki maailmalle suuren laupeuden."riittävän selvästi esiin TV-ohjelmassa?
Minun mielestäni ei tullut.
Mieleeni jäivät kyseisen näyttelijän kiroilua lähestyvät sanat, ja jäin miettimään, minkälaisia keskusteluja k.o.pappi oli tämän kuoleman edessä olevan ihmisen kanssa käynyt. - ko ohjelmaa,
mielestäsi kirjoitti:
riittävän selvästi esiin TV-ohjelmassa?
Minun mielestäni ei tullut.
Mieleeni jäivät kyseisen näyttelijän kiroilua lähestyvät sanat, ja jäin miettimään, minkälaisia keskusteluja k.o.pappi oli tämän kuoleman edessä olevan ihmisen kanssa käynyt.joten en voi ottaa asiaan kantaa. Täytyy katsoa tuo ohjelma, kun se tulee uusintana.
Ortodoksinen uskonnollinen kieli on kuitenkin niin toisenlaista kuin luterilainen. Me tietysti ymmärrämme vähemmälläkin, mistä asioissa on kyse.
- kerrata evankeliumin
aakkosia, kuten monet vapaiden suuntien puhujat tuntuvat tekevän. Joskus voi puhua muustakin tärkeästä asiasta.
Isä esipaimen, KS Joensuun piispa Arseni on varmasti uskossa. Hän on viisas mies, harras uskova, jo elämää nähnyt ja kokenut.
Ja kuten jo täällä todettiin: kun hän sanoi, ettei kuolemaan tarvitse pelätä niin sehän on suora seuraus siitä, että Jeesus kuoli ristillä, voitti kuoleman omalla kuolemallaan ja sovitti kaikkien meidän synnit niin että meillä olisi iankaikkinen elämä.
Joskus voi ajatella itsekin - eikä odottaa että pappi tai piispa tunkee ajatukset suoraan sellaisenaan aivoihisi. - keräkurmitsa
Eilinen Härkää sarvista oli tosi upee. Jyrki Kovaleff parantumattomasti sairaana puhui kuolemasta kursailematta ja sai toivottavasti katsojat ymmärtämään, että kaikki me kuolemme. Myös i. Arseni puhui hyvin sen vähän, mitä puhui. Hän pysyi hienosti taka-alalla myötäeläen kuitenkin koko ajan. Ihan toista kuin i.Mitron pullistelu. Olin ylpeä ortodoksisuudestani ja ortodksisen kirkon suhtautumisesta kuolemaan. Myös yhteisöllisyyden tärkeys tuli hyvin esiin, naapuriapu yms., jollaista nyky-yhteiskunnassa harvoin tapaa. Parasta, mitä olen aikoihin nähnyt.
- Linkittäjä
KS Arseni oli i Arseni monia, monia vuosia sitten.
Nyt hän on KS Joensuun piispa Arseni joka näin tiedoksi saatettakoon. - keskustelevista on
Linkittäjä kirjoitti:
KS Arseni oli i Arseni monia, monia vuosia sitten.
Nyt hän on KS Joensuun piispa Arseni joka näin tiedoksi saatettakoon.aivan muita kuin ortodokseja, eivät he voi ymmärtää kaikkia nimityksiä eivätkä edes niistä välitä. Ja onhan Arseni nykyisinkin isä esipaimen, Korkeasti Siunattu Joensuun piispa Arseni.
- monia vuosia
esipaimenellemme Arsenille!!! Paras piispa vuosikausiin!!!
- vaan ihan viisaita
Jumala ihmisrakkaudessa tahtoo meidän pelastuvan. Samoin jokainen ihminen on
jumalan kuva, vaikka kuva olisikin synnin turmelema. Tosin se syntinenkin voi Jumalan edessä toivoa pelastustaan. Kuka meistä samanarvoisista Jumaan kuvikseen luomista voi tietää mikä on itsemme tai sen "syntisemmän" tila,paitsi itse Jumala. Niin, ja kuka sen viime hetken tilanteen sitten tietääkään? - Linkittäjä
KS Arsenin sanomiset (oli oikeaa ja hyvää opetusta!) ja erinomainen Härkää Sarvista ohjelma on katsottavissa YLE:n Areenalta tämän linkin kautta
http://areena.yle.fi/toista?id=921545 - vaan sinä
puhut outoja!
- nuppu sika
Huaston sen kansa Valamossa 21 vuotta sitten. OL´HYVIN INHAKKA IMMEENEN!
- suomenna
Ai mikä inhakka???
- Terve järki riittää
Kukaan meistä ei tiedä absoluuttista totuutta kuolemasta. Ehkä lähinnä taitaa olla se, mitä professori Räisänen totesi viimeisessä Suomen Kuvalehden haastattelussa, kun häneltä itseltään kysyttiin, mitä hänelle tapahtuu, kun hän kuolee: "Eiköhän se ole siinä. Elämä ja tietoisuus päättyy. Näin arvelen. Elämäni jatkuu jälkeläisissä ja jonkin aikaa joidenkin muistoissa. Läheisen kuolema ja siitä seuraava suru on tietysti rankka paikka, mutta oma kuolema ei tunnu pelottavalta. Ehkä vähän haikealta."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48854
- 70850
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50735- 33692
- 60689
- 52680
- 52657