Konjakki + blandis

herkkä maku

Voiko konjakkia "laimentaa" koska se on niin vahvaa? Olen selannut monia www-sivustoja mutta en ole löytänyt ainuttakaan drinkkiohjetta. En kysyisi tätä muuten mutta kun minulla on kaapissa roikkunut jo useamman vuoden kolme konjakkipulloa enkä todellakaan pysty juomaan niitä raakana.

17

12677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaanottaja

Lahjoita pois. Mutta älä laimenna!

• väärin!

Kyllä normaali-ihminen pystyy ottamaan aromilasista ohuenohuita konjakkisiivuja ihan kevyesti. Vesilasista vettä tai kahvikupista kahvia päälle, jos siltä tuntuu.

Drinkkejä? On niitä ohjeita toki olemassa, mutta en suosittelisi. Jos on ihan pakko laimentaa, niin pelkkää puhdasta vettä korkeintaan! (Vesi sopii lantringiksi ihan mille alkoholijuomalle tahansa, jos et niin yksinkertaista asiaa tiennyt).

Jos ihan välttämättä niitä drinkkiohjeita kaipaat, niin ulkomaankielisinä niitä löytyy pilvin pimein vaikkapa hakukoneen hakusanalla 'brandy drinks'. Anglosaksinen maailma puhuu yleensä brandysta eikä esim. cognacista myös tarkoittaessaan aitoa konjakkia. Kaikki konjakkihan ON brandya, vaikka kaikki brandyt eivät olekaan konjakkia.

Suoria linkkejä en millekään konjakkidrinkkisivustoille anna, koska konjakin sotkeminen mihinkään muihin juomiin on NIIIN väärin!

• barmaster

Jokainen taaplaa tyylillään. Jos joku haluaa juoda konjakkinsa oluella, jääpaloilla tai vaikka appelsiinimehun kera, niin tottakai se hänelle suotakoon! Kukaan ei voi kieltää toiselta nauttimasta mitään juomaa juuri tietyllä tavalla, että tulkaahan pois sieltä 1500 -luvulta, kiitos!

• Poni N. Häntä

Britit ovat vuosisatoja? terästäneet olutta lasillisella snapsia. Minä keksin pari vuotta sitten lorauttaa konjakkia oluttuoppiin... ja yllätys yllätys tästä tuli minulle vakiojuoma. Konjakki ei tosin ole mitään vsop:tä.

• kallekallekalle

en tiedä et miten brändi toi jaloviina on mut sopii ainakun mun drinkeis jos ei oo just esim jotain oikeeta.
        hyvä drinkki on Hunks-Hulk
        2 osaa konjakkia tai jaloviinajallua tai brändi
        3 osaa hpnoqitz likööriä (tähän ei muut käy)

väri muuttuu hienosti vihreäksi.
        suosittelen. tytötkin tyk!

• P.Ullo
        kallekallekalle kirjoitti:

en tiedä et miten brändi toi jaloviina on mut sopii ainakun mun drinkeis jos ei oo just esim jotain oikeeta.

Osuipa reseptisi lähelle pikkudrinkkiä, jota joskus naukkailen sikaaria poltellessani:
        Shottilasiin
        2 osaa Jallua
        1 osaa Marakesh-kahvilikööriä
        Jos Jallu on loppu, korvaan sen konjakilla. Ei yhtä hyvää mutta menettelee. Olen myös kokeillut tähän drinkkiin kaikkia Alkon kahviliköörejä ja todennut että Marakesh on paras.

• Sain lahjaksi

Sain lahjaksi "Remy Martin XO Special Fine Champagne Cognag":ia. Ihan kauheeta myrkkyä, mutta kyllä toi kokiksen kanssa alas meni kun lirautti jonkun 1/4 lasiin. Mun mielestä toi oli kyllä parempaa kokiksen kanssa kun joku leijonaviina tai kossu.

Oisko VSOP ollut parempaa?

• Kosmis
        Sain lahjaksi kirjoitti:

Sain lahjaksi "Remy Martin XO Special Fine Champagne Cognag":ia. Ihan kauheeta myrkkyä, mutta kyllä toi kokiksen kanssa alas meni kun lirautti jonkun 1/4 lasiin. Mun mielestä toi oli kyllä parempaa kokiksen kanssa kun joku leijonaviina tai kossu.

Oisko VSOP ollut parempaa?

Nyt joutu vähän itkemään. Oivoi

• Tiskin tällä puolen
        kallekallekalle kirjoitti:

Tuollaisesta likööristä en ole koskaan kuullutkaan, sama koske paukun nimeä (vaikka nyt työkseni viinaa myyn).

Sen sijaan väriltään vihreä klassikko on "Stinger":

2 cl konjakkia (mielellään halpaa sellaista)
        2 cl vihreää Créme de Mentheä

Avaa pahimmankin flunssan tukkimat röörit :D

• Larry the Chef

Lumumba----kaakaoa-lämpimänä tai kylmänä.
      Sidecar-2cl konjakki, 2cl Cointreau, 1cl sitruunamehu---ravistetaan.

• raitilla

jos et pidä niin makeasta niin kuohuva. Nautitaan varoen.

• kaakao jne

eli hyvään kaakojuomaan, kahviin aina pluirut
        vt kovaa teetä.

• Osmondo

Konjakki ei ole mielestäni koskaan niin huonoa, että sitä kannattaisi sekoitella mihinkään. Yksi hyvä juoma mihin brandya kannattaa sekoittaa on pommac.

• Lousy Louchtreck

Lasiin
      2/3 konjakkia
      1/3 absinttia (F.Guy 45%, vähemmän jos esim Emile 68%)
      Kylmä vesi hitaasti sekaan

• XO

Pommac toimii hyvin halpojen brandyjen kanssa, eivätpä nuo raakana kummoisia ole, edes aromilasista maisteltuina. Pieni viipale sitruunaa sekaan jos mieli tekee.

• 15

Sidecar: Cointreauta sitruunamehua ja konjakkia

• Jees

Konjakkikaakao on tosi hyvää :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3427
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2066
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      223
      1480
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1241
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1211
    6. 37
      1111
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1063
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1021
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      994
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      958
    Aihe