Tämän hallituksen seuraava koetinkivi onkin sitten 141-tukien kohtalo. EU väläyttää jo koko tuen lakkauttamista. Jos tuet lopetettaisiin, se olisi lähes tuhoisa isku kepujohtajan hallitukselle. Tämän jälkeen sitten vuoroon tulevatkin puutullit. Onko metsäteollisuutemme vaarassa?
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/11/583954
141-tuen menetys kaataa hallituksen?
8
253
Vastaukset
Maatalousministeri Anttila tulee esittelemään, että 141-tukea maksetaan Suomessa samansuuruisena kuin nyt eli 94 miljoonaa euroa vuodessa. Tämän Anttila on ilmoittanut etukäteen. Hän ei siis lähde peliin millään uudella esityksellä, jota Fischer Boel odottaa. Tämä taas johtanee tilanteeseen, missä komission miettii itse sopivan tukimäärän ja sen vuosittain alenevan kehityksen. Anttilan uskottavuus kepujen parissa taas menisi, jos hän tekisi valmiiksi sellaisen esityksen, johon komissio voisi suhtautua myötämielisemmin. Niinpä tässä on valtava haarukka neuvottelussa. Komissiolla on kuitenkin mahdollisuus käyttää valtaansa, koska ko. artiklassa päätösvalta on annettu komissiolle.
Neuvottelut siirtyivät noin viikolla Boelin sairauden vuoksi. Toivottavasti Anttila on älynnyt käyttää tämän ajan siihen meriselityksen luonnosteluun, minkä hän joutuu antamaan näiden neuvottelujen jälkeen. Ei tämä nyt Kepun kannalta kovin hyvältä näytä. Melkein käy sääliksi Anttilaa. Kun Boel viittasi lausunnossaan Ruotsiin, on selvää, että ruotsalaiset ovat pehmittäneet komissaaria, vaikka sanovatkin Suomen ministereille, että tämä on Suomen ja komission välinen asia.
Kepulaisten neuvottelijoiden Heikki Haaviston ja Esa Härmälän olisi pitänyt älytä nimiä papereihin kirjoittaessaan, että sopimustekstien ja artiklojen pitää myös vastata sitä, mitä ehkä luulottelivat asioista sopiessaan. Ei agronomeja voi panna pykälätekstiä kirjoittamaan, kyllä siinä olisi tarvittu lakimiesten apua. Nyt komissio vetoa tekstiin juridisella argumentoinnilla, mihin Suomella on heikot eväät vastata.- veronmaksaja2
tukien menetys. Ja kun tuet menetetään, miten kepu selittää vaikkapa Lapinjärvellä asuvalle viljelijälle tukien menetyksen? Anttila joutuu eroamaan jos tuet menetetään.
- lapinjärvellä
veronmaksaja2 kirjoitti:
tukien menetys. Ja kun tuet menetetään, miten kepu selittää vaikkapa Lapinjärvellä asuvalle viljelijälle tukien menetyksen? Anttila joutuu eroamaan jos tuet menetetään.
Ensin demarit veivät Olgan panimon ja sitten kepu loputkin lehmät...
- kirjoittaisi tekstin,
niin äyriäkään ei tulisi tukea. Hah hah haa..
- peräkamaritukea
Kaikki maatalous-, puolue- ja yritystuet POIS.Pärjätkööt itsekukin työllään tai jäsenmaksuillaan. En halua osallistua tukien maksuun.
Kun KEPUlit Esko Tuhoaho ja Heikki "MTK" Haavisto neuvottelivat Suomen EU-jäsenyydestä, he sopivat siirtymäkauden 141-tuesta.
Pojille tuli joko tiedostamaton tai tietoinen moka, että tästä tuesta ei tullut minkään tulkinnan mukaan pysyvää.
Nyt 141-tuki alenee merkittävästi ja aikanaan lakkaa kokonaan. EU:n maatalouskomissaarin mielipide ei ole mihinkään vaihtunut.
Sirkka-Liisa Anttila ja Zero-Matti saavat tässäkin asiassa siipensä pahan kerran.- niin kauan kuin ilmasto
on eri, mitä keskieuroopassa, on erityistuki voimassa.
- se kaatuu
kun yrität papuluukkuun panna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943732
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli453114Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.972719Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki572410- 612388
Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172357- 1252335
Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.212264Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212203- 642070